September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Roshi: nee, gisternacht, de 15e dacht ik...

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dat is het nu toch?

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ow kijk wat ik vind.... Volle Maan in Vissen 22.54 graden 15 september NZ 9.13pm

9.13pm is toch voor ons 21.13uur? (sorry weet dat nooit zo goed)

**edit** laat maar het is AM :( geen superbabyboom dus deze volle maan :cry:

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo meiden.
    Even een korte update van de nacht en dag.
    Levi kwam om 23.30 en om 03.00 voor voeding. om 04.30 had hij geen honger en kwam toen pas om 07.30.
    Ben vandaag voor het eerst beneden. Heerlijk !
    Levi is de afgelopen 2 dagen 1 pond gegroeid ! en heeft zijn hielprik gehad. Ook de gehoortest. Links is hij goedgekeurd, rechts lukte niet dus daar komen ze nog voor terug.
    Ook was de kraamhulp vandaag voor het laatst. Lang leve je hormonen..wou niet huilen maar ging vanzelf :-?

Tweety, knuff meid. schiet ook niet op zo he. Hoop dat jullie robin heel snel weer mee naar huis mogen nemen.

Jacolien, vind Mirthe leuker dan Jennifer, maar dat is ieder zijn smaak denk.

Parr, mijn buuf vond het ook voelen alsof ze dood ging dus dat heb ik ook voorover gehouden,en moet zeggen.. het scheelt weinig :-?

Melissa, gefeliciteerd met je dochter !

Freesia, komt idd door het indalen, hier werd hij ook 2 cm korter.

Verder geen babynieuws? beetje jammer..

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ Cossy: Ehhh , ik heb wel buikfoto's gemaakt maar ben te lam geweest (ehh :oops: en nog steeds) om ze op de computer te zetten. Ik moet ze er nog steeds opzetten..:oops: erg he.

@ Dniise: Echt mooi is m'n tattoo niet meer want hij is natuurlijk mee gerekt , maar hij is (nog) niet gescheurd dus voordeel daarvan is dat ik hem na de bevalling gewoon kan laten afmaken (hijs nml nog niet af) zonder dat je het blijft zien dat ik zwanger ben geweest.
    Het afmaken word wel een stappe-plan :)

Poehh , heb flinke steken daar beneden..Grmbl nog meer gerommel , gaat het dan eindelijk doorzetten ?

6. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @moppiepoppie: Hier ook last van en zijn toch echt kleine striae's en de blauwe streepjes zijn wat opgezette aders.Ook hier nauwelijks een cup gegroeit alleen van een kleine c naar een volle c gegaan en dus net genoeg om striae's te veroorzaken.

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag dames!

Nu Ewout slaapt laat ik ook nog maar even m'n gezicht zien. Heb het echt razend druk (al valt het vandaag wel mee, maar ik denk dat er morgen ofzo een regeldag aankomt...) Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, mis het kletsen hier wel, maar is momenteel niet anders.

Alle meiden die de afgelopen week bevallen zijn: Hartelijk gefeliciteerd met jullie babies!

Iedereen die met smart op haar uk zit te wachten: succes! En - me niet slaan aub - geniet nog even van je laatste dagen/weken zwanger zijn. Kan me voorstellen dat jullie het helemaal zat zijn, maar het blijft iets heel bijzonders. *llopt toch maar weg voor het geval er wel geslagen wordt*

Heb m'n bevallingsverhaal afgetypt in Word, dus die plaats ik hier ook even. Is wel heel erg lang, maar dan heb je wat te lezen :p

Fijne middag nog en hopelijk tot snel! :D

8. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Mijn bevalling

Vorige week donderdagnacht erg slecht geslapen door wat ik dacht dat oefenweeën waren. Vrijdagochtend nog steeds erg regelmatig korte krampjes, maar ik was er van overtuigd dat het “not the real thing” was, dus ben nog lekker naar de fysio geweest. Thuisgekomen bleken die “krampjes”om de 5 minuten te komen en ook al ietsje langer te duren, dus na twee uur timen de VK gebeld om te vragen wat die dacht. Ze zou langskomen om even te kijken. In de loop van de middag werden de weeën wel heftiger, maar niet ondraaglijk en toen de VK om 15u30 langs kwam, had ik een vingertopje ontsluiting (klonk niet erg veelbelovend dacht ik toen). Om 20u mocht ik weer bellen en dan zouden ze langskomen om eventueel slaapmedicatie te geven zodat ik niet heel de nacht zo door moest lopen. Lopen was idd wat ik deed, want de enige manier voor mij om de weeën op te vangen, was rond lopen. Heb een spoor in onze laminaat uitgesleten :) Man moest nu ook bij sommige weeën op mn rug duwen, want had het plezier om vooral rug- en beenweeën te hebben. Denk dat ik tot hier wel nog op het forum gepost heb…

Weeën werden ondertussen steeds heftiger en vanaf ongeveer 18u30 werd het zo vervelend dat ik zwaar aan het aftellen was naar 20u. Ondertussen op MSN gekletst en beetje gepuzzeld om me af te leiden en dan konden we ein-de-lijk bellen. VK kwam meteen en ik zei nog tegen haar dat ik (had m’n vingertopje van vier uur eerder in m’n hoofd) dat ik dolgelukkig zou zijn met 2-3 cm. Maar ik had zowaar al 5cm :confused:, de VK is dus niet meer weggegaan. Daarna kwamen 3,5u van weeën opvangen. Om 22u heeft de VK m’n vliezen gebroken, want die bleven lekker intact. De verwachte plons vruchtwater viel volgens man beetje tegen, maar dat werd later ruimschoots goedgemaakt. Laatste stukje ontsluiting bleef maar duren, dus uiteindelijk heeft VK het een beetje opengehouden zodat het hoofdje erdoor kon. En dat heeft ze geweten, want daar was al het vruchtwater. Kwam er echt in twee gigantische gutsen uit en ik vrees dat ik de VK een beetje gedoopt heb :oops:

En toen – om 23u30 - mocht ik gaan persen. Ik vol goede moed de baarkruk op, maar helaas was m’n persdrang ver te zoeken. De weeën werden ook niet sterker, maar leken zelfs zwakker te worden, dus persen moest volledig op eigen kracht. Ik weet dat ik één keer de buurt bij elkaar gebruld heb en dat de VK zei dat ik altijd nog naar het ZH kon om daar een spuit te krijgen die de weeën meer opwekte, maar dat zag ik helemaal niet zitten. Zag het ook niet zitten toen ik toen het hoofdje er bijna was op bed moest gaan liggen. Ik raakte daardoor even in paniek omdat ik zonder persdrang het persen op de baarkruk nu onder de knie had en wat als dat op bed allemaal niet meer zou lukken. Toch maar het bed op gegaan en VK vroeg of ik een injectie met plaatselijke verdoving wilde. Dat wilde ik op dat moment wel, dus ik zie de VK nog die spuit klaarmaken en dan ging het ineens heel erg snel. Denk dat ze de spuit ergens in een hoekje moest gooien, want op dat moment kwam Ewout er aan, die meteen heel erg hard begon te brullen Net geen 5 september, want hij was er op 6 september om 0u30. Iedereen zegt het, maar je gelooft het toch pas echt als het je overkomt: de ene minuut lig je half dood te gaan en dan is je baby er en ben je *snap* alles vergeten. Die klik in je hoofd is echt ongelooflijk. Vond het wel een beetje lang duren voor iemand zei wie er was, want dat wisten we dus niet. Maar dat was dan extra spannend.

Kreeg wel meteen een injectie met oxytocine omdat m’n weeën zo afgezwakt waren. Ze wilden het risico niet lopen dat ik alsnog naar ZJ moest voor de placenta, maar die was er na 5 minuten ook uit.

Ewout woog 3600 gram en was 51 cm lang. Hij haalde meteen 10 voor z’n Apgar, dus dat zat helemaal goed. Ook nog even zeggen dat ik geweldig blij ben met m’n man die me ongelooflijk geholpen en gesteund heeft. Al bij al moet ik zeggen dat – op het ontbreken van echte persdrang na – ik een hele goede bevalling heb gehad.

9. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Zo net even lekker wezen shoppen. Had het thuis wel bekeken dus ben er lekker op uit gegaan met de auto. Verveel me zo thuis.
    Vond het vorige week eng om met de auto alleen te gaan rijden. En had er vandaag maling aan. Nog wat boodschappen gedaan en wat leuke sneupwinkeltjes doorgestruind. En allemaal van die leuke herfstspulletjes gehaald.
    Mijn man haalde vanmorgen na mijn sodabadje toch een scherp stukje glas uit mijn voet dus die pijn trekt ook lekker weg.
    Nou dan mag nu de bevalling hier ook wel beginnen! Anders heb ik morgen 41 weken onder mijn banner staan :confused:

Roshi, we zijn hier toch wat later dus maken we er hier vanacht gewoon volle maan van ;)
    Wat maakt het uit. Hier heb ik nog helemaal geen inwendig onderzoek gehad dit doen ze hier pas als je een week over tijd bent eerder willen ze ook niet strippen.

Moppie poppie, hier geen deukjes in de melkfabriek. Heb wel wat deukjes op mijn heupen, na het douchen zijn deze zichtbaar en dan trekken ze weer heel licht weg.

Wens 3, en na 41 weken heb je er maling aan en zie je het wel....

10. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ieeks, hoe kan je nou striae hebben als je huid daar nooit opgerekt werd. In de puberteit kregen we toch ook geen striae toen we boobies kregen :evil:

@Roshi: je moet me nu toch echt eens gaan vertellen hoe je de elastiek om de klamboe van je box hebt vastgemaakt aan de klamboe. Ik heb 'm nu alleen vastgestikt op de uiteinden van de klamboe (dus waar hij openvalt). Op de rest van de klamboe heb ik niet gedaan want ik ben bang dat de klamboe dan rond de stiksels scheurt als de kat erin probeert te springen. Nu springt ie dus tegen de klamboe aan, waardoor die gedeeltelijk onder het elastiek doorschiet en hij in een kommetje in de klamboe in de box kan gaan liggen :evil: Omdat de hele constructie klamboe-box bij jou wel schijnt te werken; hoe heb jij in hemelsnaam de elastiek onder de rand van de box aan de klamboe vastgemaakt zodat jouw katten niet in de klamboe kunnen liggen? Help me out here! :oops:

11. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Moppie poppie, kun je geen ballonnen onder de klamboe doen. Of probeer een hoeslaken.

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Zo daar zijn we dan ff vlug voordat de kleine man weer komt.

Eerst alle meiden die bevallen zijn en nog geen felicitaties hebben gehad van mij.

GEFELICITEERD MET JULLIE KLEINE WONDERTJES.

Denk elke dag wel ff aan jullie hier op het forum, maar het lukt me gewoon niet om op de comp. te zitten ben gewoon te moe en anders met die kleine bezig zoals jullie wel begrijpen. Gaat wel redelijk goed ook al verteld iedereen weer dat ik anders moet voeden. gelukkig is het vandaag goed gegaan alleen hij wil tussen doorniet slapen dus dat is al vanaf vrijdag en dat is zeer onrustig. Maar het is echt een kanjer.

Nou voor alle meiden die nog aan het wachten zijn. Succes en nog ff volhouden hoor.

Dikke kus Elise

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kwam even vertellen dat ik weer thuis ben. Met medicijnen weliswaar maar ach ik ben weer thuis! Heerlijk in mn eigen bedje vanavond.
    Sophie is de laatste anderhalve week ongeveer erg onrustig. IN het ziekenhuis geadviseerd om haar in te bakeren. En wat denk je? Ze vindt het zo fijn dat ze zelfs vannacht doorgeslapen heeft! Wat een kanjer is mn meissie he?

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Ydnic: die zou ik dan steeds weer in de box moeten doen als de kleine eruit is, en wat te denken aan als de kleine erin zit? Komt die kat er gewoon bij liggen; echt gevaarlijk vind ik dat. Ik zoek naar een permanente oplossing, want anders gaat de kat er toch wel in als de baby eenmaal de box in gebruik heeft. Kan moeilijk steeds balonnen erin doen als ik de kleine eruit haal. Of elke avond voor het slapengaan. Veel te veel gedoe. Ik vond het dichtbinden van die elastiek ideaal. Maar ja, kennelijk is dat geen hindernis voor die kat want die negeert heel dat elastiek. Ik heb de klamboe zelfs op de hoekpunten met haarelastiekjes vastgezet aan de houten knoppen, maar de speling die in die klamboe zit tussen hoekpunten, is genoeg voor dat beest om erin te gaan liggen :evil:

15. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    meiden heb ff twee foto´s geplaats van onze kanjer.

@funny me wat fijn.

16. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Moppiepoppie dan weet ik hetzo ook niet. Misschien vind de kat de baby straks wel zo eng dat hij er helemaal niet meer in wil. Heb de box hier nog niet staan wel de kinderwagen en daar zitten 2 ballonnen in en mijn 2 katers die talen er niet naar. Of op de ouderwetse manier met de bloemenspuit verjagen.
    Succes

Elise, ik moet zeggen je hebt een hele apparte banner ;)

17. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    ik zie dat mijn banner niet helemaal goed is ga ik ff aanpassen haha

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Funny, lekker dat je weer thuis bent !

terwijl ik dit typ heeft Levi een spuitluier, ga ik dus maar even verschonen..

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hey lieve allemaal,

Kom net terug van de VK, kleine is helemaal ingedaald, geen bewegen meer aan :whistle:
    die pijn aan m'n armen komt toch echt door vocht, deze houd de bloedstroming weer tegen :( ben in 1 week 2kilo :confused: aangekomen. Volgens de VK is dit allemaal vocht omdat ik van mezelf slechts 7 kilo ben aangekomen en nu opeens in 1 week 2 kilo erbij. Ze had helaas geen foefjes ervoor. Wel dacht ze dat het echt niet langer als een week ging duren (let's hope so)

xxx

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :) ha mutsa...

ik reed vorige week bij jou door de straat en zag dat jij een echt klamboe heb hangen/staan... een soort hemeltje klopt dat? ik heb dat niet, bij mij is het gewoon een "stuk" klamboe dat ik over de box heb gegooid en aan 4 kanten heb vastgemaakt... poessie kan er zo dus niet in maar ik moet wel kijken hoe dat dalijk gaat als de kleine er is want dan gaat het stuk klamboe er natuurlijk vanaf....

je laat de kleine denk ik echt niet zo lang alleen in de box dus maak je daar maar geen zorgen over meis, bij mij hangt het nu alleen zo omdat ik niet wil dat er van die vieze zwarte kattenharen in de box komen, straks als de kleine er is leg ik er denk ik een handdoek in als de kleine niet in de box is.

Deel Deze Pagina