Roshi succes, misschien wel stilte voor de storm Ik moet dadelijk naar de gyn , zou ik dan getoucheerd worden? Ben echt benieuwd joh of er al wat szit te broeden
Hier een lekker rustige nacht zonder al te veel drukte. Tsja de standaard plaspauze's en daarna weer verder slapen. Roshi, ik heb ook een keer zo'n ctg gehad, en een echo om te kijken of uk het nog wel fijn had. Ivm de extreme rust in mijn buik. Was ook ergens rond de 38 weken. Had mijn vluchttas mee en verder je zwangerschapskaart meenemen. Vond het zelf heel prettig dat ik zag dat alles goed was. Succes meid Zijn er meer die er nu ook bijlopen als een pinguin, kan moeilijk mijn benen bij mekaar houden. Heb nu echt het gevoel dat de kleine echt zo diep ligt dat die mijn bekken helemaal uit mekaar drukt. Spierpijn gevoel. Misschien voor de al moeders onder ons hadden jullie dit ook vlak voor de bevalling?
@ Roshi: Suc6 bij de vk ! @ Cossy: Nou met een beetje pech strippen ze me pas echt volgende week.Maar ga wel m'n best doen om der voor te zorgen dat ze het misschien toch doen. Kan het altijd proberen en zo nog door lopen word steeds frustrerender..
@ydnic heb niet dat spierpijngevoel, wel een drukkend gevoel op mijn bekken, ook van achter en merk wel dat ik iets breder loopt, maar heb iet het gevoel van bowlingbal tussen de benen Hier nog steeds hardebuiken met ongikrampen @Roshi ben benieuwd! succes!
Roshi -> Ik zou ook zeker naar je vk gaan hoor! Ik voelde het beebje ook minder en toen zei de vk: je mag de baby wel minder hard voelen maar niet minder vaak. Dus als jij m maar 1 keer per dag voelt opeens zou ik het zekere voor het onzekere nemen! Elise -> Whahahaha ik lag helemaal dubbel om die reactie van jouw man! Wel een beetje klungelig van het ziekenhuis om verkeerd aan te leggen... Gelukkig gaat het nu wel goed! Ydnic -> Ik heb dat ook, dat dat hoofdje zo klem zit in mijn bekken. Met bepaalde bewegingen voel ik gewon scherpe steken omdat het bot dan tegen het hoofdje komt... Dus met lopen moet ik me nu echt bij elke stap concentreren dat ik normaal blijf lopen!
goedemiddag al weer, heb een druk weekend gehad. heb alles wel bijgelezen, maar 't is wel wat laat om nog overal op te reageren. zag wel aardig wat nieuwe mama's voorbij schuiven. ALLEMAAL VAN HARTE GEFELICITEERD ben net naar de vk geweest. ze zei dat als ik wilde ik morgen wel kon bellen om eventueel te strippen omdat ik dan 40 wk ben. dus ik zeg tegen haar; kan je beter nu vast controleren of het wel zin heeft want als ik potdicht zit dan komt ze voor niks. dus zei naar haar collega bellen om te controleren of ze het niet heel druk had, want als ze nu ging controleren dan zou het ook nu al wel kunnen beginnen door de stimulatie. (ze werken met zijn drieen in de praktijk). er waren nog geen andere bevallingen dus ze ging controleren. ik had 1 cm ontsluiting maar was nog niet helemaal verweekt. ze heeft er 2cm van gemaakt en me gelijk gestript. voelde wel ok, kreeg wel gelijk last van gerommel. nu heb ik dus echt elke paar minuten een harde buik, maar heel anders dan voorheen. het concentreert zich vnl op de onderkant. voel wel dat de bovenkant hard is maar aan de onderkant zit de kramp. ben benieuwd of het door gaat zetten. eigenlijk had ik gisteren avond nog een enorme dip omdat ik het idee had dat ik nog niet alles klaar had. is misschien ook wel een beetje waar, maar ik heb alle eerste benodigdheden in huis, dus het zal wel los lopen. als het gaat zal ik zo nog even snel wat dingetjes halen en dan zien we wel of we vandaag nog in volle aktie komen..... wil niet voordringen hoor, maar zou het best fijn vinden om niet weer te laat te zijn....
Nou het zijn inderdaad mijn vliezen die gebroken zijn. Net toen de vlos hier was kwam er weer een lading water dus ze kon direct checken. Helaas nog totaal geen weeen. Ik mag afwachten tot morgenochtend 8 uur en anders moet ik me melden op de verloskamer. Spannend hoor!
Hanneke, van mij mag je ook voor, ben de beroerdste ook niet Denk dat onze uk voor het record wil gaan wie het langst kan blijven zitten. Hahaha uk weet alleen niet dat als het kan er morgen gestript gaat worden Par, een bowlingbal : Hmmmmmm n voortreffelijke omschrijving. Cossy, ik kan echt niet meer normaal lopen. Ik meende al dat ik waggelde maar weet nu echt wat waggellen is!
Nou sidmick dan weet je nu iig dat er aktie in de tent zit. En dat de bevalling snel gaat volgen. Hoe zou het met Helma zijn :
Hier dan eindelijk! Mijn bevallingsverhaal: Nou, zoals jullie al wisten, begon 's ochtends tegen 7 uur het gerommel. De hele dag nog twijfels.. zou het écht zover zijn? Wel ondertussen mijn moeder ingelicht en Gijs een smsje gestuurd. De hele dag wat vage weeën, die soms iets regelmaat hadden, dan weer helemaal niet. Ik geloof dat het tegen een uur of 14:00 iets vaker terugkwam, maar ook bleef het af en toe weer wat langer weg. Rond 18:30 begon het echt gemeen pijn te doen. De buikweeën waren goed weg te zuchten, maar de rugweeën.. oef, die deden veel pijn. Gijs had ik even naar de winkel gestuurd, maar was heel blij toen hij er om 19 uur was, ik stond inmiddels onder de douche de pijn op te vangen. Eindelijk ritme en regelmaat, weeën van een minuut die 4-5 minuten aan bleven houden. Om 20 uur de VK gebeld, die was er rond 20:30. Ze constateerde al bijna 4 cm ontsluiting, hoera! Ze besloot de vliezen te breken, zodat het ritme wat beter werd, want af en toe zat er wat langer tussen de weeën. Even na 21:15 is ze vertrokken. Rond 22:30 zou ze terugkomen, maar Gijs heeft haar om 22:00 gebeld dat het nu wel heel heftig werd, hij kon echt geen moment weg bij me, want hij moest bij elke wee met zijn vuisten in mijn rug duwen.. god wat een pijn! Om 22:20 was ze terug en het was inmiddels bijna 6 cm ontsluiting.. wauw! Dat ging snel! (al leken het uuuuuren.. de pijn was echt auwie!) Ze besloot dat we naar het ziekenhuis mochten voor de verplaatste thuisbevalling. Op dat moment kwamen ook mijn ouders net aan, die vanuit Groningen waren gekomen. De autorit was heftig weeën wegzuchten en af en toe de auto even stilgezet omdat ik de bochten en hobbels niet aankon. Rond 23:00 uur zullen we aangekomen zijn en vanaf toen af en toe staand, af en toe zittend de weeën opgevangen. Gijs moest constant nog zijn handen in mijn rug duwen. Vanaf nu weet ik niet alles meer helemaal. De VK heeft denk ik rond 0:30 uur besloten dat het beter was om me over te dragen aan het ziekenhuis, omdat de ontsluiting niet voldoende vorderde (was 8 cm nu). Ik had echter vanaf 7 cm ontsluiting wel flinke persweeën die heel erg moeilijk weg te zuchten waren. De weeën kwamen niet constant genoeg. Ik heb rond deze tijd ook een shot pijnstiller gehad, dus vandaar dat het voor mij toen erg wazig en suffig werd. Helaas werd de pijn naar mijn idee niet echt minder . Om een lang verhaal kort te maken: ik ben naar een andere verloskamer verhuisd en overgedragen aan de ziekenhuisverloskundige. Ik kreeg een infuus om de weeën op te wekken. Die werd elke 20 minuten steeds een beetje hoger gezet, maar hielp nog weinig. Totdat hij opeens na een uur wel hielp en toen kreeg ik een weeëenstorm. De persdrang was gigantisch, en het lukte me niet altijd om de persweeën weg te zuchten. De gynaecoloog werd ook van huis gebeld, omdat ineens het hartje van Julian veel te snel klopte. Hij bleek vast te zitten in het geboortekanaal. Een kruinligging. Ik moest heeeeel diep zuchten (wist zelf godzijdank niet wat er aan de hand was). Zijn hartslag bleef 170-180.. veel te hoog! Maar door diep zuchten schoof hij weer een stukje terug en ging het allemaal weer prima. Rond een uur of 4 werd ik eindelijk weer getoucheerd (pff dat deden ze maar om het uur.. ) en bleek ik eindelijk de 10 cm gehaald te hebben. Toen nog eens 56 minuten persen, het begon spannend te worden, er werd druk overlegd en de gynaecoloog kwam nog een aantal keren kijken. Keizersnee lag op de loer Maar toen floepte hij er eindelijk uit! De VK vond het wonderlijk dat hij eruit gekomen was Ik kreeg allemaal complimentjes dat ik het zo goed gedaan had. Ik hoorde achteraf pas dat het een zware bevalling was geweest (je weet zelf niet beter natuurlijk).. en ben best een beetje trots! Mijn moeder heeft ook haar verslagje geschreven, die ga ik op mijn site zetten!
Roshi: Succes meid! HannekeR: Succes! Misschien vandaag wel mooi babynieuws van jou! Sidmick: Wat een plons haha , nu hopen dat de weeen snel op gang komen en dat de uk er snel en makkelijk uitkomt ! En dan hebben we nog meer babynieuws! Ingeltje: Wat een bevallingsverhaal! Heftig hoor! Soms kan je inderdaad dingen beter niet weten (hartslag van de uk), dan ga je je alleen maar zorgen maken en dat zal de bevalling niet ten goede komen. Je mag inderdaad trots op jezelf zijn! Waggelen: ik loop hier ook als een trage pinquin hoor de beeb zit zo laag...hij is er al bijna, alleen weet ie dat nog niet Esje
daar zijn we weer net terug uit het ziekenhuis, ze hebben een ctg en een echo gemaakt ...... alles is goed kleine beweegt inderdaad een stuk minder en ze hadden ook moeite om het aan het bewegen te krijgen maar uiteindelijk doet de kleine het super! moet het wel goed in de gaten houden en bellen als ik het toch allemaal niet goed voel. Kleine is de hele weg naar huis echt onwijs aan het bewegen DRAAKJE! Ben echt onwijs opgelucht joh bedankt voor al jullie lieve en goede adviezen!
Roshi, ach gelukkig meid. Ik had het zelfde gevoel toen. Eerst voel je je opgelaten om heen te gaan en als je dan ziet dat alles goed is kun je bij wijze van wel janken van blijdschap. En idd onze uk was op de terugweg ook ineens heel druk. Net als die rolo reclame met die olifant. Naana na Naana.......... Ingeltje, pfoe heftig verhaal nog jeetje zeg. Heb je je draai nu al lekker gevonden? En ben je je kraamtraantjes ook al te boven? Boehoe ik wil ook mijn eigen ukkie vasthouden!
Hanneke> spannend meis, succes! Sidmick> YES! ik hoop dat de weeen snel op gang komen succes meis! Ingeltje> jeetje wat een verhaal zeg ben wel onwijs blij dat het goed met jullie gaat **knufff** Cossy en Miracle> vk had ik gister al gehad moest vandaag van de vk naa het ziekenhuis voor ctg en echo, alles was gelukkie goed Parr> ik hoop zooooooooooo voor je dat het doorzet! jij mag wel eerst van mij. Denk dat het bij mij nog wel ffies gaat duren. Dniise> helaas geen stilte voor de storm kleintje is nu weer volop aan het bewegen succes strax bij de Gyn! @tweety> meis hoe gaat het met Robin? en natuurlijk met jou, trek je het nog een beetje? knuffffffff
haha ja precies! de vrouw die de echo maakte zei ook dat het heeeeeel vaak voorkomt dat de kleine "opeens" volop gaat bewegen zodra de vrouwen het ziekenhuis verlaten. hier dus ook ik duim voor je dat het snel allemaal op gang mag komen en je de kleine HEEEEEEL snel in je armen mag houden! knuffffff
@Ydnic, ik liep al zo, omdat de kleine al zo vroeg was ingedaald, had er dus voor de bevallng niet extra last van, toen mn vliezen braken kwam ie wel NOG dieper.
Heh fijn Roshi! En die kleine is nu al een ettertje Ingeltje, tjees wat een verhaal! Gelukkig is alles goed afgelopen. Hoe is het met je uitslag/vlooienprobs? Sidmick, jeetje toch vruchtwater, spannend! Waggelen: hier waggel ik sinds ze is ingedaald vorige week. Nog geen cocosnootgevoel gelukkig, maar wel enorme steken in mijn doos, schuin in mijn billen en spierpijn overal. Hanneke, zet hem op! Elise, balen van het verkeerd aanleggen, slordig van het zh. Gelukkig alles nu goed! Parr meis, hoe is het nu? Ik ga eens effe een tukkie doen denk ik...
Kraamtranen zijn een beetje over, maar de jeuk-tranen zijn volop begonnen. Mijn huiduitslag is een allergische reactie, heb nu zalf gekregen maar het is echt zwaart kut Kan helemaal niet echt genieten omdat de jeuk zó erg is dat ik midden in de nacht als een bezetene lig te krabben en ik soms eerst moet smeren/poederen/douchen voor ik Julian kan oppakken/voeden. Nu ook weer grrrrr Verder alles zeer okee hier! Nog meiden bezig?!?!