September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo hier een lekkere dutje gedaan word ik opgebeld door DELA. Daar heb ik een polis. Zegt die mnr dat ik een basis hebt wil ik de plus niet.. hij legt de plus uit en ik zo van ja maar die heb ik toch al? fout in het systeem of zo :evil: pff dan maar opstaan. :)
    Mijn doos voelt wel beurs aan :confused: hebben hier meer ook last van? merkte het gisteren ook al op met lopen.

@miracle ik hoop dat het doorzet!

@wupje en kon je ook gestript worden?

2. 4days

4days Niet meer actief

Jah hier hetzelfde parr, heb echt het idee dat alles tussen het hoofdje van de kleine en mijn bekken in geplet is... Vooral met lopen en bepaalde bewegingen.. :(

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Vraagje aan de bevallen dames: hoe voelen weeën nou eigenlijk? Wat moet ik me erbij voorstellen? Super-ongi-krampen? Of van die indaalsteken maar dan veeeeel erger?

4. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Zo ben net terug van de vk en van het boodschappen doen.
    Vk heeft gestript al was er geen ontsluiting wel was alles zacht en slijmig. Ze heeft een soort van massage gedaan waardoor ze een cm ontsluiting heeft gekregen en waardoor ze kon strippen. Dit heeft ze zo'n 5 minuten gedaan. Ze zei al ik heb het haar van de kleine alvast in een scheiding gekamt. :)
    Is er hier vrijdag nog niks dan moet ik om half 3 naar het ziekenhuis voor een ctg en echo. We mogen dan als alles nog goed is er zelf voor kiezen om vrijdag of zaterdag te worden ingeleid of zaterdag nogmaals strippen. Is er maandag niks dan word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Waar ze dan gaan inleiden.
    Dus vanaf nu weer afwachten.

Wupje, hoop dat ze jou ook op dezelfde manier kunnen helpen en je ook gaan strippen.

5. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik wil het weten ik wil het weten ik wil het weten :)

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    :confused: Net drie boterhammen met pathé (lekker dik ook) gegeten :confused: Mag stiekem niet natuurlijk maar ze is al best groot en bovendien heeft ze nu ook meer behoefte aan vitamientjes... Had er iig hele grote behoefte aan :)

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb inmiddels ook wel een paar keer leverworst gegeten hoor. De beebjes zijn inmiddels toch groot en sterk, en zo lang je het een beetje met mate doet denk ik niet dat het kwaad kan.

8. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Maar goed. Waarom ik het dus vroeg. Heb tegenwoordig elke nacht aan het begin van in slaap vallen dat meisje heel erg druk wordt en gaat zitten krioelen en doen. Daarbij krijg ik ook flinke steken bij mijn doos in de buurt en in mijn lage buik. Soms voelt het alsof ze gewoon met haar hoofd of handjes tegen de opening zit te bonken en hoopt dat ze er zo doorheen piept. Het voelt alleen best wel heftig en moet soms ook kreunen/zuchten ervan. Ik kan alleen bij mijn buik nooit voelen of het ook een harde buik is; delen zijn hard, andere niet, dat is altijd gewoon zo. Maar ik had het me meer als ongi-krampen maar dan heel erg voorgesteld en niet als enorme steken. Dus; wie vertelt mij hoe weeën voelen? Misschien heb ik dan ook wel oefenweeën :D

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @moppiepoppie die steken zijn gewoon omdat zij vast zit in jouw bekken en als zij met haar hoofdje draait (dit kan zij nog al is zij vast) dan kan dit best onplezierig voelen! ik weet het! ook krijg ik soms stompen van uk's handen alsof uk eruit wilt :) als je gedeeltelijk een harde buik voel is dit vaak dat de beeb zich afzet. Dit voel je dan waarschijnlijk onder de ribben, dat daarboven hard is? ik heb dit als uk zich uitrekt met kont en beentjes, maar omdat de onderbuik zacht is weet ik dan dat het niet om een harde buik gaat. Wat ik heb gehoord is dat een wee voelt eerst zo: eerst een harde buik en dan voel je een kramp of zoiets opkomen en dan zakt de hele boel af. Dit heb ik dus vorige week donderdag en gisterenavond gehad, maar het zette niet door :(

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de 1e weeen voelde als erge ongikrampen, de echt erge weeen als een ongikramp, 1000x erger, en daarbij of je onderkant met bloedheet prikkeldraad ingesnoerd wordt. De persweeen alsof je gigantische darmkrampen hebt en EINDLEIJK mag poepen.

11. 4days

4days Niet meer actief

Hihihi!
    Maar hier hebben we wel wat aan, kan ik me tenminste iets voorstellen... ;)

12. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Ja...ik ook... :(

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :) ja he :D

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppiepoppie, hier voelden de weeen een beetje aan als ongi krampen maar dan 10x zo erg. kon ook echt niet op mijn benen blijven staan tijdens een wee

Vind de uitleg van devilschase ook wel passend :) Nee bevallen is geen pretje,maar zodra die kleine op je schoot ligt ben je de pijn echt weer vergeten !

Hier net voor het eerst buiten geweest, klein blokje om met mannetje, de hond en natuurlijk met Levi. Hij was zo vertrokken in de kinderwagen dus morgen gaat mannetje lekker met hem wandelen terwijl ik even een dutje ga doen in alle rust.
    Vandaag is trouwens mijn hb weer geprikt. was 4 dagen geleden 5.3 en nu 5.9. gaat dus langzaam omhoog :whistle:

15. 4days

4days Niet meer actief

Een vriendin van mij zei een keertje vlak na de bevalling:

Ken je dat gezegde dat je alle pijn van de bevalling bent vergeten als je je kindje vasthoudt? Ja? Nou dat klopt dus echt voor geen meter... :)

16. 4days

4days Niet meer actief

Overigens vond ze het een paar dagen na de bevalling alweer meevallen (toen ik haar sprak was ze net een paar uur bevallen)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    en vaak hoor je ook dat je helemaal vergeten bent hoe het precies voelt, en als je dus van je 2e aan het bevallen bent vraag je je dan af wat je nou weer heb gedaan :)

18. 4days

4days Niet meer actief

Hahahaha jah, eigenlijk moet je tijdens de bevalling een memo aan jezelf opnemen.. :) En als je het weer overweegt eerst het bandje afspelen, hahaha!

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Wupje, je bent ook alweer 41 weken zie ik...

@Hanneke, wel spannend dat het zo rommelt! Wat een mooie foto's..vooral die met je dochter.

@Esje, een paar dagen voor mijn bevalling kreeg ik ook weer heftige nesteldrang (net als mijn man haha)

@Miracle, hoop dat het strippen van vanmorgen mag helpen :D

@Parr, heb je nu wel de plus verzekering? Hoe is het verder met mijn buddy? Hou trouw mijn telefoon in de gaten hoor ;)

@Moppie, je kan het eigenlijk niet echt opschrijven. Ik had vooral rugweeën en dat voelt als enorme rugpijn die opeens opkomt en heel heftig is. De buikweeën kun je een beetje met menstruatiekrampen vergelijken (al voelt het toch anders). Die omschrijving van Devilschase klopt :D

@Kaatje, fijn dat je hb weer omhoog gaat! Lekker hé even naar buiten...we hebben ook echt mazzel met het goede weer.

De pijn ben je inderdaad snel 'vergeten' al moet ik zeggen dat ik de eerste nacht in het ziekenhuis de hele bevalling weer opnieuw heb beleeft...heel raar!

Hier gaat het goed..Britt is nog steeds hartstikke lief en voorbeeldig. Ze had vandaag wel weer darmkrampjes..zo zielig. Ze huilt dan echt haar longen uit haar lijf en het enige wat je kan doen is troosten en knuffelen. Waarschijnlijk morgen toch maar iets homeopatisch kopen.
    De borstvoeding gaat nog steeds super, erg fijn.

Meiden zet hem op met de laatste loodjes!

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Shedevil gefeliciteerd met jullie dochtertje INDY!

Willen de dames met poetsdrang niet ook mijn huisje onderhanden nemen? Kom aan goed poetsen bijna niet toe ;)

Deel Deze Pagina