September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ingeltje praat me niet van mijn buik :( Je ziet die striae ook zo goed nu :confused: Voor mijn zwangerschap woog ik 84 kilo, op de dag dat ik bevallen ben woog ik 99,5 kilo (net geen 100 gelukkig haha :) ) en nu zit ik op de 91 kilo :( De eerste kilo's vlogen er idd vanaf maar deze blijven gewoon zitten hoor :( Ik ga over 1,5 week, als hubby weer aan het werk gaat, flink aan de Sonja Bakker, ik wil ze er gelijk weer af hebben :evil: Maar als je borstvoeding geeft mag dat niet volgens mij :rolleyes:

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee, idd afvallen zit er qua dieten niet in nu. Oef en sporten is zoooooooo niet mijn hobby hihhi´.

Veel wandelen en gezond eten dan maar :rolleyes:

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heeey berichtje van Ydnic gekregen via Hyves:

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Ydnic jeetje meis wat een bevalling :( onwijs gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

slaap ook met bh aan met zoogcompressen erin. Tepels zijn te gevoelig om in mijn blootje te liggen (in een pyama ook trouwens) en heb geen zin in een nat en vlekkerig bed :D

Buikje is bijna weer terug maar heb nu 2 rolletjes (zit inmiddels weer 1 kg beneden mijn gewicht, jottum), straks toch maar eens wat aan die slappe buikspieren gaan doen anders geen bikini volgend jaar ;)

Ydnic gefeliciteerd met jullie dochter Lenthe!
    Wat een heavy bevalling, veel rusten en lekker genieten van jullie wondertje!

6. nikky

nikky Niet meer actief

alle nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie baby'tjes
    de aanstaande mama's heel veel succes, jullie kunnnen het

Met Pim gaat het goed hij weegt nu 2500 gram dus gaat de goede kant op
    (met de geboorte 2130), maandag krijgt hij een echo van zijn hartje omdat hij een gaatje in het tussenschot van beide kamers heeft, dit moeten ze verder gaan onderzoeken, dus erg spannend allemaal

ingeltje ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben alweer een kilo lichter als voor mijn zwangerschap weeg nu 68 kilo kon meteen na de bevalling mijn kleren alweer aan...ik was ook maar 9 kilo aangekomen

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Nikky> wat fijn dat het goed gaat met Pim! succes maandag! en wat goed dat je alweer in je eigen kleding past zeg!
    Jekkia> jeetje 1kilo onder je eigen gewicht, goed hoor!

8. 4days

4days Niet meer actief

***Buddynieuws***

Wupje is giseren bevallen van haar mooie zoontje Kyano! Het is een stoer mannetje van 4100 gram. Het was een heftige bevalling, die eindigde in een keizersnee. In verband met koorts moest hij nog eventjes in de couveuse, maar verder maken moeder en zoon het goed!

Heb mezelf eindelijk eventjes naar de pc kunnen slepen.... Ben nog doodop. Vannacht was de eerste nacht dat we door hadden kunnen slapen (op de voedingen na), en guess what, heeft het arme ventje de hele nacht pijnlijke buikkrampjes. Heb dus de hele nacht met hem in m'n armen rond gelopen, dat was de enige manier om hem te troosten. Dus nu ga ik ff de kleine voeden en nog wat proberen te slapen.. :)

Groetjes, Cossy

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wupje Gefeliciteerd met met jullie zoontje Kyano

Cossy, oei krampjes. Veel succes meid, hoop dat het vanavond beter gaat.

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Wupje en mannetje> gefelciteerd met de geboorte van jullie zoontje! geniet ervan!

ik heb de hopelijk laatste buikfoto in m'n album gezet (vers van de pers)

11. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Heb niet de fut om bij te lezen maar zal toch even mijn verhaal een beetje proberen te doen.

Alle nieuwe mama's van harte gefeliciteerd.

Afgelopen vrijdag morgen om 2;00 waren mijn vliezen gebroken. Veel harde buiken en om half 10 hebben we de vk gebeld deze is om 10;30 langsgeweest. Aangezien er nog geen pijnlijke weeen waren hadden we met de vk afgesproken om rond 4;00 te weer te bellen. Rond die tijd had ik al regelmatige harde buiken zo rond de 4/5 min. We zijn toen vertrokken richting het ziekenhuis. Rond 20;00 nog steeds hetzelfde en kreeg ik een klysma deze activeerde de weeen en kreeg ze nu rond de 2/3 min. Om 22;00 heft ze gekeken hoe het er voor stond. het bleek dat mijn vliezen bovenin gescheurd waren. Dus heeft ze wat nog heel was ook doorgeprikt. Dit resulteerde in een weeenstorm die ik moeilijk kon opvangen. De ontsluiting was 4 cm op dit moment. Rond 2;00 was ik zo op en heb ik om pijnstilling gevraagt. Ze wou eerst weten hoever mijn ontsluiting op dit moment was en dit was nog steeds 4cm. Ik ben toen overgedragen aan het ziekenhuis aangezien we een warme douche, een warm bad,een bal en zelfs op de toilet al geprobeerd hadden. Ik kreeg een betadine spuit en kwam aan de ctg te liggen de spuit nam de scherpte van de weeen af. Rond half 6 kwam de pijn terug en heeft de vk een uur bij me gezeten om de weeactiviteit te bekijken. Dit bleef steeds hetzelfde en werden helaas niet krachtiger. Toen ze toucheerde bleek ik nog steeds 4 cm ontsluiting te hebben. Omdat ik toen al ruim 28 uur gebroken vliezen had moest er schot in komen.Ik kreeg een ruggeprik en wert aan een infuus met wee opwekkers gelegt. Ik was ondertussen al helemaal op maar door de ruggeprik kreeg ik iets rust. Rond 10;00 zagen we dat de weeen minder krachtig werden en de hartslag van de baby ging naar beneden. Rond half 11 kwam de gynacoloog met de mededeling dat de ok wert klaargemaakt en dat het een keizersnede ging worden. Rond deze tijd begon mijn temperatuur te stijgen en was 38,9 er wert dus spoed acher gezet. Helemaal rillend en bevend van de koorts kreeg ik de keizersnede. En binnen 10 minuten was Lenthe er. Nu bleek ook al waarom ik niet gewoon kon bevallen. Ze was te groot en te zwaar voor mijn bekken en paste niet. Ze woog 4460 gram. Ik ben daarna naar de ic gereden om bij te komen van alles en mijn man ging met de kleine mee. Ik gaf 2x over en de kreeg het weer wat warmer na 1,5 uur mocht ik naar mijn dochter die op 24 uurs zorg lag ivm de lang gebroken vliezen. Hier kan ik me al weinig meer van herrinderen. Eenmaal op mijn kamer hebben we de beide opa's en oma's gebeld en toen ging het helemaal mis. De vk stond naast me en vroeg hoe het ging en op dat moment wert ik duizelig en raar in mijn hoofd en heel erg moe.
    Ik ben toen weggezakt en toen ik wakker wert stonden er heel veel mensen om me heen die allemaal toeters en bellen bij me hadden aangebracht en waren aan het aanbrengen. Ik had 3 liter bloed verloren en was in shock geraakt. Mijn hb was 4.7 op dat moment. Ik meende maar 5 minuten weg te zijn geweest dit bleken echter 2 uur te zijn!
    Mijn hb is nu inmiddels weer wat gestegen en weer gedaald. Maar we zitten nu op 4.9. We hebben na de schrik nu de boel weer wat op de rit.

We zijn gelukkig nu weer thuis en moet heel veel rust hebben. De kleine doet het super goed en groeid goed en laat alleen van zich horen als ze honger heeft. Voor de rest slaapt ze heerlijk door.
    Bezoek is hier ten strengste verboden. En dus alleen de opa's en oma's mogen langs komen.
    We moeten nu eerst aan ons zelf denken.

Maar ondanks alles voel ik me super gelukkig!

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    @wupje: gefeliciteerd met je zoontje!

@ ydnic: gefeliciteerd met je dochter. Heftige bevalling hoor!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ydnis en Wupje : Gefeli dames! Heftige bevallingen, maar gezonde kindjes :) :whistle:

wat een boel heftige bevallingen de laatste tijd.. kan het niet meer gewoon ouderwets ´normaal´? hihihihi

De rest gaat dus gewoon ´ff´normaal bevallen ja=!

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    wow ydnic, lees nu je verhaal, tranen inmijn ogen.. heavy zeg

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nieuwe mama's gefeliciteerd.

hier weinig nieuws te vertellen weer bij robin geweest die was lekker 2,5 wakker op schoot heerlijk geknuffeld. ok gaat nog steeds door voor hoever nu bekend.

16. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @WUPJE, YDNIC EN PARTNERS: VAN HARTE MET JULLIE KLEINE WONDERTJES! Wat jammer dat jullie een KS hebben moeten ondergaan. Nu rustig aan allebei, je laten vertroetelen en onwijs gaan genieten!

@Ingeltje: Ik wil wel hoor, zo'n 'normale' bevalling...waar moest ik tekenen?! :)

Nu mijn ego-stuk:
    Ik kom net van de vlos: alles was weer goed. Wel grappig; ze zei dat ze erg nieuwsgierig was naar ons ventje, omdat ie steeds zo bewegelijk is en ze maar moeilijk kan ontdekken hoe die ligt. Alsof ie een spelletje met haar speelt... :) Verder was ze benieuwd naar zijn geboortegewicht, ze schat hem nu op ruim 7 pond... :( (ik weet niet of het wel zo verstandig is om dat tegen mij te zeggen...)

Ik heb sinds gisteren dat ik af en toe waterige vloeistof verlies, vooral als de kleine even heftig beweegt en druk uitoefent. Het is alleen maar een heel klein beetje en slechts heel af en toe. Ik vroeg aan de vlos of je op deze manier ook vruchtwater kunt verliezen. Toen ze aan mijn buik voelde, zei ze dat het een mogelijkheid is, aangezien uk stijf met zijn hoofdje in mijn bekken ligt en dus als 'kurk' kan fungeren. Hierdoor zou het mogelijk zijn dat er slechts af en toe een beetje vw uit loopt. Als ik dit idee houd, moet ik even bellen...

Verder vroeg ze aan uk om voor volgende week geboren te worden, want dan was het erg druk in de praktijk! :) Van mij mag het hoor!

Wat ik trouwens ook wel fijn vond om te horen (aangezien ik vermoed dat onze uk nog erg lekker zit): hier is het beleid dat je pas bij 42 weken naar de gyn wordt gestuurd en dat deze je tot 43 weken door laat lopen als alles in orde is. (mijn bloeddruk, hoeveelheid vw, activiteit en hartslag)
    Ik ben eerlijk gezegd wel voor een zo natuurlijk mogelijke benadering, vandaar dat ik dit wel prettig vind. Nu maar hopen dat het niet zo ver hoeft te komen!

Tot later weer...

17. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Nou, heb ik eindelijk een foto van mijn buik en van de kinderwagen op de comp...kan ik ze niet in mijn album zetten omdat het bestand te groot is. Om één of andere vage reden lukt het mij niet om de foto, in aangepaste grootte, op te slaan. Vraag ik later wel weer aan mannetje!

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    links hier op de zw site staat een kopje "fotoverkleinen" probeer deze eens. is echt heel simpel (zelfs ik kan het ;))

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    uhu , luca mag 100cc, hij mag 110 maar dat krijgt ie net niet op...maar hij weegt ook wat minder... mja van 2700 na\ar 3200 vind ik best wat :D

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat een rust hier!

Hey mijn nieuwbedachte theorie kwam uit he, dat je bevalt/weeen krijgt 1 dag voor je afsrpaak met de vk hebt. Was met Parr en Cossy zo en ook bij mij. Dus dames?

Deel Deze Pagina