hebben jullie dit al gehoord http://www.nu.nl/news/1765893/61/rss/Vr ... assie.html blijkt hetzelfde meisje/vrouw te zijn Robin van Persie ook al eens heeft beschuldigd dus zal wel niet waar zijn....
Droppie, gefeliciteerd met zoontje Danny! Linda71, gefeliciteerd met jullie dochter Annika!!! Vince heeft vandaag de gehoortest en het hielprikje gehad! Test was perfect! Bij prikje huilde hij even een beetje, maar ook dat was snel voorbij. En bij mij hebben ze de hechtingen eruit gehaald, op 1 na. Wat een opluchting zeg! Ik kan weer zitten! Moppiepoppie -> Sterkte meid! Hopelijk heb je nu al persweeen of is je kleintje zelfs al geboren! Kan me het moment van wanhoop nog goed voor de geest halen... Groetjes, Cossy
@Roshi: Jaja, ik denk het ook dat Moppiepoppie serieus aan het bevallen is! JOEPIE! Nu wij nog...morgen allemaal tegelijk? @Cossy: weer een beetje ruimte gekregen onderin?! Leuk dat jer er weer ff was! Ik heb net ff een uurtje op bed gelegen. Pffffff, mijn energielevel wordt met de dag minder geloof ik! Ik krijg zo visite, misschien tot vanavond! KNUF VOOR IEDEREEN DIE ER EENTJE NODIG HEEFT!
nieuwe mama's gefeliciteerd. hier gaat het allemaal nog zijn gangetje dagelijkse ritje naar het zh. huishouden en rene is wel vermoeiend maar komt wel weer goed alle goede berichten geven je weer een hoop energie. morgen mag ie 10 min aan de borst proberen kijken wat ie doet. verder doet ie alles goed. nog ffies en hij mag lekker met papa en mama mee naar huis. december is waarschijnlijk al van de baan gelukkig.
O HIHI ja en vriendlief was helemaal weg van deze naam.. ik vond selene (spreek je uit als sulehne) ook heel mooi
zo daar zijn we weer, jeetje het is echt onwijs uitgelopen maar ik heb in de tussentijd ook nog ffies gegeten hoor er zijn sporen van eiwit in mijn urine gevonden, was vorige week ook al maar deze week was het meer. mijn bloeddruk was goed maar morgen moet ik terug om opnieuw op te laten nemen. Ook heb ik aangegeven dat ik hoofdpijn heb maar dat het waarschijnlijk door het slechte slapen komt. Ik moet nu en voor ik ga slapen een paracetamol 500mg innemen en morgen zal de vk dan opnieuw vragen of ik nog hoofdpijn heb.... verder heb ik gevraagd wanneer ze gaan voelen hoe alles gevorderd is maar dat doen ze niet. Als ik niet bevallen ben moet ik met 41.3 naar het zkh en daar word een echo gemaakt en als dan alles goed is word ik met 42 weken ingeleid en als het niet goed is moet ik natuurlijk blijven. pfff nou dat was het vk verhaal weer
Hey Roshi pas je goed op jezelf zeker met die eiwitten. En als je het niet vertrouwd zou ik gewoon vragen dat ze een keer bloedprikken om zeker te weten dat je bloedwaarden nog goed zijn en het niet toch zwangerschapsvergiftiging is. Ik ben 40 muffins aan het maken. Ga woensdag naar mn werk en dan wilde ik eerst beschuit met muisjes maken. Maar als ik het hier maak en meeneem wordt het helemaal soppig (niet meer krokant). Dus nu muffins met glazuur erop en wit met roze muisjes.
@moppiepoppie oef meid! hoop dat het snel opschiet idd! Ik was die 2 dagen weeën ook zat! dikke knuff! @freesia ik heb al enkele foto's in mijn album moet nog uitvogelen hoe het alweer ging met hier plaatsen Hier gelijk vanaf dag 2 zin in sex alleen zal het wel erg lang duren denk ik @miracle super dat het goed gaat Droppie en man gefeliciteerd met jullie zoon Danny! @krisstel alles gaat hier wel goed! iK herstel goed en lop nu al weer flink rond dat hubbie kz moeten telkens zeggen RUSTEN! geniet ook heerlijk van mijn meissie *zwijmel Linda71 en man gefeliciteerd met de geboorte van Annika! @twwety he heerlijk als hij straks naar hios mag *doet happy dance ego: Hier gaat alles goed. gisteren voor het eerst gepoept, klein beetje maar wel wat en het ging wel. Kate had gisteren hielprik en gaf geen kik! Stuwing loopt nu een beetje af en bv is goed op gang! Zelfs teveel dat het langs haar wangetjes loopt en ik moet af entoe 20cc afkolven om de spanning eraf te nemen. Vannacht voor het eerst goede nacht gehad! heerlijk. Ook de nodgie kraamtranen zijn van toepasssing geweest. Navelstreng is vanmiddag eraf gevallen en ik heb haar voor het eerst in bad gedaan Huisarts heeft ook thuisbezoek gedaan en was ook erg tevreden! Nu volgt mijn bevallingsverhaal. En wel een heel lang verhaal, srry Moeders-in-spé nog ff hou vol!
Zoals jullie weten had ik maandag en dinsdag (22 en 23/9) last van voorweeën. Die van dinsdag leken alsof het zou doorzetten maar stopte telkens ineens Hubbie was wel thuis gebleven want het leek wel ergens iets te worden. Helaas pindakaas. 's avonds merkten wij op dat ik Kate die dag maar 4x gevoeld had of zo, véél te weinig voor haar doen, die altijd een stuiterbal was. Dus na wat getwijfel de vk gebeld en moest naar het praktijk komen (dit was rond 20.30u). Onderweg daar naar toe bewoog Kate ook uiteraard Daar aangekomen de laatste 2 dagen doorgenomen. Klonk als gemene voorweeën en de slijm met bloed was ook voorteken. Maar kon nog allemaal lang duren. Omdat ik de laatste uur voorweeën van die ochtend bijna om de 5 min. kwamen en dan voor een minuut aanhielden werd ik getoucheerd om te kijken hoe de boel ervoor stond. Dit deed vreselijk zeer omdat ik ook last had van mijn vaganisme Ik had geen ontsluiting maar wel was de bmm verweekt. Dus die voorweeën hadden wel wat gedaan. Ik had wel 2 weeën gekregen bij de praktijk. Ivm met onlekker gevoel van minder beweging mocht ik door naar de zkh en moest aan de ctg. Was waarschijnlijk niks omdat Kate's hartje klopte zoals gewoonlijk mooi sterk. Maar zij wou wel de zekerheid hebben. Dus wij door naar de zkh, niet echt bezorgd. Onderweg daarheen had ik ook weer 2 weeën. Daar aangekomen en op ctg gezeten voor 20 min. Kate deed het uitstekend. Hier zag je ook dat ik een stuk of 5 weeën moest opvangen. Wel grappig om te zien die pieken en dalen, toch wel iets dus. Toen kwam de gyn en nam het ctg door en vond het goed. Zij wou alleen naar de vruchtwater kijken, was standaard. Nou goed, lekker een echo Maar ze bleven lang kijken en wezen telkens naar het scherm dat ik op een gegeven moment vroeg waat er was. Ik had te weinig vruchtwater, was bijna op dus werd er gevraagd naar vocht verlies. Nou zo gezegd van haasten naar het wc en dat ik met bukken en zo ook vocht verloor. Zelfs die middag onder het douche voelde ik afentoe iets lopen. Maar ik was er vanuit gegaan dat het urine was. Had ik eraan geroken? Ja maar goed mijn urine ruikt ook niet meer zo naar urine dus ja afscheiding of urine? Ging niet vanuit van v.water. Nou v.water kon ineens afnemen maar hun dachten nu aan gebroken vliezen want ik hoor niet zo gemakkelijk urine te verliezen met bukken enzo. Mocht ik die nacht weeën hebben die doorzette moest ik gelijk terugkomen anders morgen om 8uur. Moest dan ook voor de zekerheid een vluchttas meenemen. Er zou controle worden gedaan. maar ik ging zowieso binnenkort bevallen want ik mocht niet lang meer zo rondlopen ivm mogelijk infectie gevaar Ok... je gaat het zkh in voor een ding en kom eruit met wat anders. naar huis gegaan, onderweg 2 weeën gehad of zo. Ouders waren allebei op de hoogte natuurlijk. Was inmiddels 23u geweest toen wij thuis kwamen dus alles klaar zetten en naar bed. Spannend! Je zou denken dat wij niet konden slapen maar wij sliepen door de wekker heen Wel net op tijd wakker geworden en met haast aankleden, eten etc. Onderweg naar zkh ook een weeëtje gehad. Nou aangekomen op de verloskamer afd. Werd op een kamer gezet. Had verwacht met meer mensen op één kamer te komen maar kwam op een suite terecht Het zkh is ook net verbouwd, dus alles ook splinter nieuw, zelfs senseo en flatscreen tv op de kamer. Was erg raar vooral die kleine bedje voor de beeb. Ik dacht toen nog van nou ik kom voor controle dus wrm ben ik op zo'n kamer? Een ass. kwam en werd er intake gedaan, formulieren ingevuld. Toen moest ik mij omkleden in wat ik aanwou.. dus oud t-shirt aan. Ging op de bed liggen, vk zou zo komen. Nou gekomen en werd er getoucheerd, deze keer met veel meer rekening houden met mijn vaganisme, wat ik erg fijn vond! Werd ook gecoachd van je doet het erg goed meid Was ook erg fijn. En toen zei zij 'nou je hebt al 2cm ontsluiting!' Huh?! heb maar 10 weeën gehad of zo! Was wel snel voor eerste kind zei zij, ik bofte de meeste vrouwen deden daar erg lang over. Nou mooi meegenomen dacht ik toen toen zei ze nou dangaan wij de vliezen breken! Alarmbel in mijn hoofd van huh nu al? de besef was er nog niet terwijl het de volgende logische stap was Dus kwam er een echte breinaald tervoorschijn en de boel liep onder haha alsof ik mijn hele blaas liet lopen, De vk liep alles stap voor stap met mij door. Ook erg fijn! Toen werd een een draad op Kate's hoofd aangebracht en een buis langs haar hoofd voor mijn weeën. Infuus ook in mijn pols en opwekkers aangesloten. Moest wel lachen want als Kate haar hoofd bewoog, bewoog ook de draden mee en dit voelde heel raar haha! De opwekkers waren op stand 1 gezet, de laagste stand. En na 10 min. kreeg ik al de 4 min. weeën! Stonden de vk een ass. van te kijken, was al snel regelmaat! Nou mooi dacht ik. Dit gebeurde allemaal rond 9.30u. Toen werden wij alleen gelaten om de boel op te vangen etc. Maar de weeën werden snel heftiger en al die ademhalingstechnieken deden mij niks meer, deed teveel pijn allemaal dat ik om half 12 om pijnstilling vroeg riep telkens 'Ik kan niet meer!' en ook 'Sorry' omdat ik mij een aansteller vond, moest toch nog lang hiermee doorgaan en nu al piepen... De ass. gaf mij niet dit gevoel maar ondersteunde mij samen met Paul. De vk kwam en constateerde 5cm ontsluiting! Ging vlot dus! Wast voor pijnstilling? via infuus of ruggenprik. Ik kwam er niet uit, had ik wat aan via de infuus want ik moest nog wel ff dacht ik, maar een ruggenprik, tja dat was een prik Hubbie riep toen doe maar ruggenprik omdat ik er niet uitkwam. Dus hoppa naar ander afd. toe. Hubbie mocht niet mee naar binnen, werd hij niet vrolijker van. Ik moest nog 10min. daar wachten en kreeg tussendoor gewoon die weeën. De ass. was super! 10 min. duurde de prik zetten en dan nogmaals 10min. wachten. Ik voelde geen pijn bij het zetten! Wil het zo weer Voelde wel een aparte druk, alsof ik een harde poep had die ik tegen hield, dit was haar hoofd zeiden ze. Nou toen ik erut kwam sprong hubbie gelijk weer erbij Terug op het kamer, het was inmiddels half één. Rond half 2 had ik echt een goede poepgevoel en zei dat we de vk weer erbij moesten halen. Hubbie had zoeits van huh? je hebt maar een uurtje die prik, ga er maar niet vanuit. Dus hij erheen, zij heeft persgevoel. Ass. en vk terug en voelen en jahoor 9,5cm ontsluiting Moest gelijk op mijn zij liggen, zo kon Kate verder indalen en ik mocht zachtjes mee persen maar nog niet actief. Rond tien voor 2 mocht ik dit wel. en oef zeg! je moe dan 3x persen en tussen door een hap lucht nemen. Dit was erg lastig voor mij want Kate lag tot het eind nog goed met de kont tegen mijn midderif en ik heb ook inspannings astma. Heb 10 sets van persen gehad. Mijn de laatste zeiden ze en zuchten als wij het zeggen. Ik hoefde geen perswee weg te puffen, kon gewoon ademhalen, denk dat dit komt omdat ik erg branderig gevoel had en moest de moed veramelen om te persen. Moest 3x zuchten, elke keer ging het dus goed maar toen ik de laatste keer zuchte was het al te laat en haar hoofd kwam eruit. Dus nogmaals persen en toen kon ik haar aanpakken. Hubbie moest wel lachen. Ik lag daar met mijn handen klaar maar keen echt verbijsterd naar dit kind dat tussen mijn benen uit kwam, dat de ass. zei pak aan het is jou kindje! Dit was 14.15uur. Had maar 45-30 min geperst. Kate gaf geen kik! Toen werd er na 4 min wel de navelstreng door geknipt en ik moest toch de hormoon prik want ik vloeide best wel. Ok dan moet het maar. Toen moest de placneta eruit maar die deed ook eigenwijs. Moest afentoe persen en dan werd er ook op mijn buik gedrukt. 10min. later dan moest kwam het. Het was mooi heel, heb zelf nog gezien. Toen werd er druk gedaan tussen mijn benen, er werd een tampon ingebracht auwie Benen in beugels etc. Heb alles meegkregen wat de ass en de vk zeiden. Toen werd er een gyn bijgehaald. Ik was ingescheurd en zij wou zeker zijn dat de boel goed genaaid werd. Ik vroeg waar? nou in de penerarium en schaamlippen. Wel gek had niks gevoeld. Gyn erbij en ook een hoop gedoe en pijn. Zij moest mijn spierlagen dicht naaien Wat was er in vredesnaam gebeurd down under? na een uur was ik opgelapt. Ik had een sub totaal ruptuur, kringspier was wel intact... Dus kreeg horrorbeelden door mijn hoofd. Kate werd gewassen en alles ging door. Familie kwam en ging. Aanlegging geberude bijna gelijk na de bevalling en ging goed! De nacht liep ook goed, hubbie was ook blijven slapen. Volgende ochtend mocht de cathater uit, was niet meer zo gezwollen. Kon ook plassen daarna, prikte ook niet. Omdat Kate bijna 9 pond was hebben ze 3x haar glucose geprikt, alle 3x goed. Apgar was 1 min. 9 en met 5 en 10 min. een 10! Normaal met gebroken vliezen moet je 48u ter controle blijven maar omdat Kate en ik het zo goed deden, kregen wij het voordeel van twijfel en mochten donderdag middag naar huis. Ik heb het hele zkh verblijf als super ervarend. de personeel lette goed op mij en niet op de ctg of wat dan ook. Ik werd niet als een aansteller aangekeken en kreeg ook achteraf te horen dat ik eerder aan de ruggenprik had moeten liggen als het aan de ass. lag en dat het niet vaak voorkomt dat een eerste bevalling zo snel gaat. Ze waren erg trots op mij! Dus ergens was het goed Nu gaat alles goed. Heb wel gebroken nachten gehad, vooral eergisteren. Had erg veel last van stuwing en het liep allemaal mis 's nachts dat wij beiden last hadden van kramtranen, ik de echte tranen en hubbie sjaggo. Vannacht ging het voor het eerst goed! Kate is eergisteren 40 gr aangekomen en gisteren 140gr. de navelstrend is er vanmiddag ook eraf gevallen Verder een erg zoete meid hoor! En papa's oogappel, zo lief *zwijmel Mijn man is zeer lief en goed voor mij geweest, nu nog! Echt geweldig! En nu zal ik stoppen want dit is een erg lang verhaal geworden : srry srry
Parr jeetje wat een verhaal, je bent wel super goed begeleid hoe ik het zo lees ! Geeft toch een lekker gevoel. All: Even een vraagje aan de bevallen meiden ( beetje raar onderwerp ) maar hebben jullie sinds de bevalling ook zo last van winderigheid? Wordt er helemaal gek van. gaat de hele dag door incl. geluid en geur :-? Bestaan er middeltjes tegen?
Ow Parr, ik zit hier gewoon keihard te janken Wat een verhaal! En het leest alsof ik er zelf bij was! Pfff, wat mooi eigenlijk zeg, zucht. En wat fijn dat je het ziekenhuis en de inleiding en alles eromheen zo positief op hebt gevat. Geeft me echt enorm veel moed! Bedankt voor je verhaal! Ow en je hebt een schattig meisje, lieve foto's zeg!
Heh Roshi, balen van je urine. Ik hoef pas maandag weer terug te komen omdat alles in orde was zaterdag en vandaag. Naja, ga er niet vanuit dat ik dat haal natuurlijk Hopelijk morgen alles goed bij jou!
@ Linda71 gefeliciteerd met jullie dochtertje Annika @kaatje85 die luiers maatje 2 vallen groot van de kruidvat mijn dochtertje verzuipt er nog in. die weegt nu 3340gram maar is nog veel te groot. Ik heb nu van 2 tot 5 kilo ook van de kruidvat. en die zitten perfect. Winderigheid helemaal geen last van. @ parr, jeetje heftig zeg. Je hebt wel lieve foto's in je fotoalbum.
Eindelijk,daar ben ik ook weer is... Heb een weekje in zh gelegen. Ben ondertussen bevallen van onze prachtige dochter Naomi. Er was eenbloedng bij haar opgetreden tijdens de geboorte, ze zag toen ook erg wit, dus ze heb veel onderzoeken gehad. Donderdag op vrijdag heb ze nog een zak bloed gekregen en de volgende dag mocht ze eindelijk mee naar huis. Ze is op 19-09 geboren, 'savonds om 21.04 uur. De bavalling heb uiteindelijk 24 uur geduurd. Thuis begonnen tot 6cm, toen bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had, konden we dus als een speer naar het zh. Was een zeer heftige bevalling, maar ik heb het er echt voor over,nu we dat kleine frummeltje lekker thuis hebben. Echt enieten nu... Nou, kga weersnel naar dr toe.. groetjes Marielle
First time -> Wordt tijd dat de beeb komt he! Tweety -> Fijn dat het de goede kant op gaat! Werd ook tijd, jullie hebben al zoveel moeten afzien... Roshi -> Hopen maar dat het niet ernstig is! Gelukkig houden ze je goed in de gaten! Parr -> Fijn dat t goed gaat met jou en de kleine Kate! Ik zl je bevallingsverhaal zo lezen. Marielle -> Oh dat is schrikken zeg, als de beeb opstartproblemen heeft! Fijn dat het nu weer goed gaat! Lekker genieten inderdaad. Groetjes, Cossy