September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Wupje: mijn vriendin zweert bij de Medela Swing. Dit is een elektrische 2-fase pomp, waarbij de baby wordt nagebootst: eerst een snellere zuigsnelheid om de toeschietreflex te stimuleren en dan een langzamere fase, meer 'teugen nemend' zeg maar... Je kunt dan zelf bepalen wanneer je welke stand wilt. Ook kun je de zuigkracht zelf bepalen, zodat het niet te gevoelig is.
    Ik heb echter begrepen dat Advent ook een pomp heeft met deze mogelijkheden, maar dat je die met je hand 'bedient'. Is wel elektrisch, maar d.m.v. knijpbewegingen geef jij aan hoe hard en snel er gezogen wordt. (mijn vent zou er opgewonden van raken, van deze praatjes :) )

2. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Zooooo sssstil hier... :cry:

Ik ga eens kijken of ik een tukkie kan doen! Lukt me vaak niet 's middags, te onrustig denk ik.

HOE ZOU HET TOCH MET ROSHI ZIJN?! Vind het toch wel een beetje spannend om helemaal niets meer te horen. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, meis en dat je gewoon lekker met de kleine aan het knuffelen bent... ;)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    FREESIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAAA GEFELI MET JILL!!! een echte diehard ben je:)

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Freesia van harte gefeliciteerd met jullie dochter Jill! Lekker genieten!

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wupje Ik gebruik hier de medela Swing. Heel erg fijn ding.Niet groot dus handig mee te nemen. Redelijk geluidsloos en die fasen zijn erg prettig en je kunt hem zelf instellen. Tis echt een aanrader! (op mp zijn ze niet zo duur ;))

Als nieuws over Roshi?

6. freesia gefeliciteerd met jill, kwam ff snel speiken voor babynieuws en ja hoor eindelijk

ben er weer vandoor want heb visite.

xxxxxxxxxxxxxxx

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    freesia meis gefeliciteerd met je meisje.

kolven heb hier een huur kolf van medela de symphony en een handkolf van avent. beide vind ik goed. het ligt eraan of je af en toe wil kolven of veel. ik vind de medela makkelijk omdat je ff snel dubbel kan kolven en de avent is handig mee te nemen. ik kolf ook 6x per dag dus neem hem vaak mee ergens heen. dan is het toch handiger om de handkolf te pakken.

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Freesia, eindelijk :D gefeliciteerd met jullie dochter Jill!!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @tweety: heb jij ook dat de melk bij de Avent handkolf tussen het harde schild en het zachte siliconenschild loopt? Dat heb ik steeds, het wordt iedere keer een bende.
    Hoe doe jij het met steriliseren van de kolf? In het boekje staat 'voor elk gebruik' maar als je hem meeneemt en meerdere keren kolft onderweg of op het werk (voor straks) kan dat toch niet? Ik weet niet zo goed hoe je dat moet doen met schoonmaken en zo.

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Freesia meid! eindelijk je meissie in je armen. geniet ervan hoor. t is je zo gegund! :) ik zag niet eerder kans om te kijken en zag nu dus dat je bevallen bent. toppie.

liefs susanne (juli-mama)

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @krisstel: ik zie dat Britt 1 maand is! Gefeliciteerd! :D

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    yule ik had de electrische kolf van avent en hetzelfde probleem. Ik heb toen dat zachte gedeelte eraf gehaald en zo gekolfd. Was in het begin even gevoelig maar daarna ging het hartstikke goed en geen geklieder meer!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    JAAA ! Babynieuws :whistle: :whistle:

Freesia en mannetje, gefeliciteerd met Jill ! Leuke naam, geniet lekker van haar :)

Wupje, wat mij betreft ga ik ook ander werk zoeken hoor, maar dan wil ik wel ontslagen worden met 4 maanden extra salaris. Ze laten maar zien hoe graag ze van me af willen. Met hubbie zijn gezondheid gaat het helaas nog niet best. 24 okt. een dunne darmonderzoek. heeft inmiddels WIA keuring gehad en is voor 65% afgekeurd. Krijgt nu voor 20 uur een uitkering en heeft a.s. dinsdag sollicitatie voor een baan van 20 uur.
    Blaasontsteking is minder :( knuff.

Nog niets gehoord van Roshi ?? hoop dat alles goed is :-?

First time, werkt de bitterlemon al? Sorry die rotte geur komt me niet bekend voor..tenminste niet in de zwangerschap. heb sinds de bevalling tot eergister veel last van stinkende winden gehad :rolleyes:

Ik ga nu Levi wakker maken en voeden, is alweer bijna 4 1/2 geleden.. meneer lag zo lekker te slapen :)

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule ik heb 1x met dat silicone deel erin gekolfd maar vond dat niet prettig aan voelen deed erg auw aan me tepel dus heb het eruit gehaald en dat vond ik een stuk prettiger had het idee dat me tepel eraf getrokken werdt pff. dus heb geen ervaring met kliederzooi. het stereliseren doe ik een keer per dag. je kan het ook 1x per dag in de vaatwasser doen las ik ergens weet ff niet meer of het in het boekje was of ergens anders. verder spoel ik alles na gebruik af met koud water en daarna met warm. dit moesten we in het zh ook doen met de kolfsetjes die je daar elke dag kreeg en het werdt daar ook niet elke keer uit gekookt. het is wel veel werk als je het elke keer moet uitkoken dacht ik dus doe het zo. flessen kook je ook maar 1x per dag of minder uit.

15. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Owww meiden, ik kan echt STEEDS minder en ben heel slecht in relaxen, dus heb het zwaar zo... :rolleyes:

Ik heb vanmiddag even op bed gelegen, maar voel me niet zo best. Klein beetje misselijk en een 'koortserig' gevoel. Geslapen heb ik niet, ben ik echt gewoon te onrustig voor overdag. Mijn buik lijkt trouwens wel extra gevoelig vandaag (vooral onderin, soms ook met onderrug), net als mijn bekken. Ook vaker harde buiken, maar of het ook maar IETS betekent?! Ik geloof er niet meer in dat deze vanzelf gaat komen, volgens mij heeft ie een zetje nodig. Maar goed, ik ga weer 'vrolijk' aan de bitterlemon en ananas. Who knows! ;)

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb dat ook! Heb een 2e handsje van mijn szus, maar hier loopt het er ook tussen

Ik spoel hem onder de kraan af en steriliseeer hem wel voor volgende gebruik, maar dat isdan ook de volegnde dag. op het werk ga ik elektrish kolven met de medela swing, die ik nog nmeot kopen overigens
    ik g hem daar ook gewoon omspoelen voor het volegnde gebruik en steeriliseer hem thuis wel weer

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    First time hoe sttat jou vk tegenover strippen?

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Spannend first time, we duimen alllemaaaal met je mee hoor!

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hey,

Ik heb nog niets van Roshi gehoord. Ik zal zo een sms sturen om te vragen hoe het gaat, maar ik weet niet of ze die zal ontvangen omdat ze in het ziekenhuis is.

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog even mijn twee liefste mannen showen

Deel Deze Pagina