Jazeker, hier ook onderrugpijn, schijnt heel normaal te zijn. Ik heb ook moeite om mijn broeken dicht te houden, het zit zo strak al. Loop het liefst de hele dag met mijn broek open, maar dan krijg je van die vreemde reacties he Spannend he, al die symptomen. Wij hebben het inmiddels al gedeeltelijk aan onze families verteld. Mijn schoonzussen krijgen het vanavond te horen. We konden het echt niet langer voor ons houden! Leuk al die reacties, mijn zwager en mijn schoonmoeder zeiden allebei dat ze het al hadden gezien met de kerstdagen (en toen wisten we het zelf nog niet eens!). Leuk he, dat mensen het toch zien!
Hey meiden! Wat hebben jullie hier veel afgekletst sinds gisteren middag, gezellig! Hier gaat het allemaal prima. Het is wel heel grappig om te lezen dat we zo'n beetje allemaal dezelfde symptomen hebben... Ook ik heb af een toe een flinke steek in mijn onderbuik bij onverwachte bewegingen en mijn borsten lijken ook al wel gegroeid en zijn erg gevoelig. De misselijkheid is er met vlagen, ik moet gewoon echt op tijd eten op een dag. Vandaag voor het eerst weer gewerkt, ik ben verpleegkundige, en krijg dus ook te maken met röntgenstralingen....dus bij ons kun je het nooit heel lang voor je zelf houden. Nu heb ik mazzel dat ik nog tot eind van deze maand iemand met me mee heb lopen, die heb ik het dus maar verteld. Kan zij mooi bij alle röntgenfoto's assisteren en ik moet superveel plassen, dus hoef ik ook niet steeds tegen iedereen te vertellen dat ik even weg ben..... Vanavond gaan we bij mijn ouders eten, we hebben afgesproken dat als ze iets klaar gemaakt hebben, dat ik niet mag, dat we het dan vertellen....want die kans zit er wel in...een lekker biefstukje of stuk zalm Welkom aan de nieuwe zwangeren! Van harte gefeliciteerd! De lijst begint al aardig te groeien, leuk hoor! Ik heb morgen en overmorgen nog twee vroege diensten, volgens mij kun je me as vrijdagavond echt opvegen.....gelukkig ben ik het weekend vrij! Nou meiden, tot later smakelijk eten en een fijne avond, liefs Steen
Hoi meiden, ik weet dat die krampen in buik en rug erbij horen, maar ik vindt het toch nog wel een beetj eeng. Bang dat het misgaat ofzo. liefs elise
@yule ... wij mogen eerder voor een echo omdat we enkele stappen in de mmm hebben gezet halverwege dit jaar. @shedevil ... je groeit een 2de zwangerschap een stuk sneller. Alles is immers al een keertje opgerekt geweest en dus wat slapper. @elise ... succes met je mond houden meid. Ik kon het iig niet. @vlinder79 ... de eerste echo is vaak met 10 weken dit om de zwangerschapsduur vast te stellen. @krisstel ... leuk hé die babyspullen kijken. Na de eerst echo ga ik even wat leuks kopen. @steen ... fijne avond meid. Ben benieuwd naar wat jullie hebbe gegeten en of je het hebt vertelt. Hier ook een mega opgeblazen buik ... niet normaal meer. Ben benieuwd hoelang ik dit keer m'n eigen broeken aan kan houden.
@diddle dank je wel dat zal ik wel nodig hebben. Ik denk dat we het ook niet heel lang geheim kunnen houden ik zie het wel. liefs elise
Ik heb een foldertje van de VK praktijk hier gekregen, ik mag in de 8e week bellen en dan voor de 10e week pas afspraak maken. Echo dan pas in week 12 geloof ik wat een pech zeg, dat duurt nog lang! xx
Ik meende dat je nu juist eerder langs mag komen dan 10 weken ivm de combinatie test die ze je moeten aanbieden. Dat werd mij iig vertelt. Balen voor jou hoor.
Hallo! Wij hebben toch besloten om het aan mijn ouders en broertje te vertellen. Mijn moeder wist tenslotte ook dat we bezig waren om een kleine te krijgen....en ik kan niets stil houden tegen ze. Dus we dachten, dan vertellen we het alleen aan hen, dan kunnen we in ieder geval onze vreugde delen. We hebben dit op de volgende manier gedaan: voor mijn vader hadden we een hamer ingepakt, voor mijn moeder een klosje garen, en voor mijn broertje een paar suikerklontjes. En ik heb er een kaart bijgeschreven met: lieve opa wil jij mijn bedje in elkaar timmeren, lieve oma wil jij de gordijnen van mijn kamertje maken, en lieve ome ....wil jij mijn suikeroom zijn. Mijn moeder had hem al door bij de suikerklontjes en begon helemaal te stralen en was zo blij! Geweldig he! Geeft toch een goed gevoel zo! hihi We hebben ze op het hart gedrukt dat ze het echt nog even voor zich moeten houden....nog een paar weken en dan mag iedereen het weten! Ik duik mijn bedje in, want ben echt doodmoe! Slaap lekker voor straks, tot morgen!
@shedevil....welkom en gefeliciteerd meid! wat een narigheid heb jij gehad! Vind wel dat ze er erg veel aandacht aan besteden aan die echo's bij jouw gyn. Wij hebben twee keer een missed abortion gehad en een keer een dood geboren kindje met 16 weken en krijgen normale controles, niks geen bijzonderheden, we mogen alleen niet naar de vk want ze willen liever alles zelf onder controle houden. persoonlijk zou ik het ook niet zien zitten elke keer naar het zh heen en weer te rijden en in de stess te zitten voor een echo....pfff wij hebben ons kindje trouwens geen naam gegeve, weten ook niet of het een jongen of een meisje was. Ook mijn buikje groeit al, heb ook last van mijn darmen dus dat zal er ook wel mee van doen hebben, heb ook het idee dat ik elke moment door de mand kan vallen, dom is dat Steen, ik kan me voorstellen dat je je mond niet kan houden zeg...dus toch maar verteld hih, heb je al biefstuk gehad? Zalm kan je toch wel gewoon eten als het maar gebakken is toch? (ben zelf allergisch voor veel soorten vis, dus heb geen idee)
@ krissstel, goed zeg dat jij je aangemeld hebt. Ik doe het denk ik niet, vind het te veel gedoe, heb er lang over na gedacht maar wil mijn zwangerschap na alles wat we meegemaakt hebben niet weer in verband brengen met klinische dingen als in een potje plassen en al dat gedoe aan mijn lijf, maar misschien is dat ook wel egoistisch gedacht. Vond het wel een moeilijke beslissing want ik hoor zo veel mensen om me heen die moelijk zwanger kunnen worden, maar ik trek dat ff niet dit keer @ Elise...leuke foto's! ow je zal zo'n neefje hebben hahah, dan zou ik het ook niet meer voor me kunnen houden hoor @Miss Ace...welkom en gegeliciteerd met je zwangerschap @diddl vervelend dat je zo slecht hebt geslapen meis hopen dat het vannacht beter wil @yule....nee dat inhouden van mijn buik lukt ook niet, vreemd he?!
heb net nog een test gedaan. Nog positiever. Krijg er alleen geen duidelijke foto´s van hoe hebben jullie dat gedaan. liefs elise
Dag meiden, Kijk eens naar het belachelijke tijdstip van mijn bericht.... ik kan niet slapen! Vanavond bij mijn schoonzusje op haar verjaardag geweest. Ik had niet veel moeite mijn mond te houden, maar ik had het gevoel dat iedereen van een kilometer afstand kon zien dat ik zwanger ben. Ik voelde me zooooo opgeblazen. Ben maar aan een tafel gaan zitten, kon ik tenminste ongeneerd mijn buik ontspannen. In de auto terug merkte ik dat lang zitten erg zwaar voor mijn buikspieren is, alles trilde, ik werd er een beetje naar van. Echt idioot dat je dat al zo snel merkt. Het heeft natuurlijk nog niks te maken met rek want die speldeknop daarbinnen is nog niet veel he? Maar het zal wel met hormonen te maken hebben.... Ik was hondsmoe maar sinds ik in bed ben gaan liggen klaarwakker. Heb namen liggen bedenken en manieren om het aan onze familie te vertellen.... maar daar slaap ik ook niet echt van. Heb een kopje warme melk gehaald en ga het zo nog eens proberen...
yule goede morgen ik ben ook al lweer zo idioot vroeg wakker en kan ook niet meer slapen. ik heb zaterdag een dansgala waar ik altijd flink uitpak. heb een net jurkje denk dat het dan hopelijk nog niet te zien is. ik weet wel dat ik de dansen halverwege moet staken omdat mijn buik en mijn 00 in de zeer gevoelig zijn. als ik het rustig aan doe dan merk ik dat het goed te doen is. heb jij al leuke ideen bedacht om het te zeggen? liefs elise
Ik mag 30 januari voor mijn eerste echo ik ben dan 9 weken hopelijk gaat de tijd een beetje snel ben benieuwd of alles goed is met het kindje. Ook leuk voor mijn baas op mijn werk zijn er nu 7 zwanger dus dadelijk allemaal dikke buiken.