September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    @ Steen, gefeliciteerd en lekker eten vanavond, geniet ervan.

Ik maak me druk omdat ik nu de periode nader wanneer ik vorige keer mijn miskraam heb gehad, ik word er helemaal gek van en mijn humeur is ook niets meer. Nog een week en dan mag ik eindelijk naar de vk.
    Ik wil zo graag een echo, dan heb ik wat meer zekerheid.

Groetjes Gerda

2. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    Je bent inderdaad nog erg jong, ik zal de vraag ook wel krijgen maar ben ook al 35. Ik vind het ook erg moeilijk of ik het wel of niet zou doen.

Gerda

3. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Dniise, ik heb hetzelfde 'probleem' als jou... Ik ben 23 en mijn man 24, dus ik heb ook zoiets van: Wat kan ons nou gebeuren? Dus: De afspraak staat wel maar denk dat ik hem ga afzeggen...

Vind het ook wel heel moeilijk hoor, want wat zou je beslissen als de kans groot is? Dan komen er verdere onderzoeken etc, maar uiteindelijk, stel dat het zo is, breek je dan je zwangerschap af of niet?

Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk, maar heb gehoord dat ze het met de 20 weeken echo sowieso kunnen opmeten en dan kan je altijd nog verder beslissen.. Maar of dat waar is weet ik niet hoor!

4. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Weet ook nog niet of ik die combi-test wil. Ben ook nog jong en naar mijn weten in geen enkele van onze familie afwijkingen (behalve dan erfelijke vorm van reuma, maar da's niet het soort afwijking die noodzakelijk is te onderzoeken). En bovendien; stel dat je weet dat het kindje het Down-syndroom heeft, zou je het dan laten weghalen? Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik weet het ook nog niet... Wie gaat dit wel doen en waarom enzo? Dan weten wij twijfelaars misschien ook weer iets beter te beargumenteren waarom wel of niet.

5. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ik wil wel de combinatietest, ik heb ook al een afspraak gemaakt vandaag. Volgens de verloskundige moet het tussen de 11 en de 14 weken gebeuren, anders kunnen ze het niet goed zien. Ik ben van de ene kant een beetje huiverig, maar ik heb er goed over nagedacht en wil wel weten als er wat mis mocht zijn......en dan kan ik aan de hand daarvan altijd nog beslissen of ik een punctie wil of zo....Laat ik maar gewoon duimen dat alles super in orde is.
    Vandaag mijn sollicitatiegesprek gehad, het ging niet zo heel soepel vond ik. Mijn vorige gesprek ging beter, maar daar heb ik vandaag de uitslag van gekregen.......afgewezen, effe balen dus.
    Maar goed, het zij zo, en misschien was dit wel gewoon niet voor mij weggelegd ;) Ik was al niet zo erg misselijk, maar ik merk dat het de afgelopen paar dagen heel goed gaat, ik ben dus erg blij wat dat betreft...

6. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @denise Welkom en gefeliciteerd.

@steen gefeliciteerd en eetse.

Hier gaat het redelijk. vandaag naar de acupuncturiste geweest en die heeft mijn energie weer een beetje opgetrommeld scheelt echt zoveel. Hopelijk blijft het ff zo.

Wij hebben besloten geen combi test te doen. Mijn Man wilde het eerst wel, maar toen de gyn zij omdat ik nog jong ben 25 het eigenlijk geen toegevoegde waarde had en inderdaad zou je dan voor een moeilijke keuze komen te staan. En eigenlijk ben ik tegen abortus dus vandaar. Sterkte voor degene die nog moeten kiezen.

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Funnyme...hier ook, gisterenavond veel heftige pijnscheuten gehad...eerste keer dat ik ook echt een beetje ongerust was.

Wij hebben volgende week vrijdag de combinatietest..eigenlijk meer omdat we ons kleintje willen zien ;) Mocht de kans groot zijn dan kunnen we altijd nog kijken of we een vervolgonderzoek laten doen.

Pfff wordt hier echt gek van het overgeven...hebben jullie dit ook zoveel? Hoop echt dat de weken voorbij vliegen en dat dit snel ophoudt.

8. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hallo meiden...

jeeeeetje wat typen jullie hier veel! gezellig hoor!
    Ik ben een tijdje niet geweest, omdat we niet wisten of het wel goed
    zou zijn met de zwangerschap... even te moeilijk om te forummmen.
    Gister 2 weken later eindelijk weer een echo gehad en deze was helemaal goed! een mooi hartje zien kloppen en er waren al piepkleine armpjes en beentjes te zien..... zoooo fijn!
    Ik zal weer wat vaker te vinden zijn hier.

Onze uitgerekende datum is 14 september en niet de 10e! kan iemand dat veranderen op de lijst?
    Groetjes Bibi

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dank jullie wel! We zijn lekker uit eten geweest, gewoon Hollands restaurant. Ik kan alleen echt niet meer zo veel eten joh....echt niet normaal....

Gerda, ik snap je bezorgdheid! Succes met wachten!

Wij laten ook een combi test uitvoeren, en afhankelijk daar van zullen we verder onderzoek laten doen. Omdat wij heel duidelijk voor ons zelf weten wat we wel of niet willen.

Groetjes!

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo allemaal!
    Alles goed?
    Hier is het prima. Haha ik moest vandaag erg lachen om de kinderen in mijn klas. Afgelopen dinsdag was ik heel sjagerijnig, vandaag zei een meisje: jemig je was dinsdag zeker ongesteld ofzo?! Haha ze moesten eens weten :)
    Een van mijn beste vriendinnen heeft gister een dochter gekregen! Alles is goed gegaan en ze heet Julie. Zo leuk!
    Zij is ook een collega van mij en ik vertelde het dus vol enthousiasme aan een andere collega. Zij weet dat wij bezig zijn om ook zwanger te worden, maar nog niet dat ik zwanger ben. Ze zei: gaat het wel echt goed met jou? En gaf me een knuffel. Ik zei: ja het gaat heel goed met mij. Heeeel goed zelfs :)
    Zij: echt waar? Begrijp ik je nou goed?
    GEFELICITEERD!
    Zo leuk, zo enthousiast!
    Ben vandaag gelukkig een stuk minder moe dan gister. Komt mooi uit, want ik wil vanavond Wie is de Mol zien!

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ben blij dat jullie me gerust gesteld hebben. bedankt meiden!

Ik heb net mn eerste meegroeibh's gekocht. Zat meteen een stuk lekkerder. ook hebben we voor allebei de kindjes 2 pakjes gekocht.

Wij willen wel een nekplooimeting laten doen. Als 1 kindje het syndroom van down zou hebben heeft het andere kindje het ook. De kindjes zijn dan nog heel erg welkom maar ik zou het wel fijn vinden om te weten. Verder zouden we niets laten testen (geen vruchtwaterpunctie, geen vlokkentest)

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Haha ik vroeg net 'lieverd ga je zo mee naar bed?' "Nee dat gaat niet ik kijk naar de wonder van het leven" Hij zit helemaal in trance de dvd van moeders voor moeders te kijken.

13. mieke

mieke Bekend lid

hey ladies

ik mag pas 25-2 mijn eerste echo laten maken
    had gehoopt dat t wat sneller kon
    maar helaas
    gelukkig gaan de dagen hard hier hihihi
    dylana is zoooooooo vlug hahahaha
    ik zat vandaag nog maar es aan mijn bevalling van haar
    te denken
    en ik heb er nu al zin in om het weer een keer te doen
    raar maar waar misschien

liefs mieke

14. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    wij hebben ervoor gekozen om geen nekplooimeting oid te doen. We zijn allebij jong en gezond, geen dingen in de familie. En bovendien, ze geven je een schatting dus hoe zeker ben je als ze zeggen een kans van 1 op 2000 of een kans van 1 op 200 dan is het nog zo dat 199 babies gewoon 'gezond' zijn. Een vlokkentest zou meer uitwijzen maar is niet zonder risico's en tegen die tijd dat dat uitgevoerd wordt en je de uitslag hebt zit je midden in je zwangerschap. Zou je het dan nog weg laten halen? (laat staan of dat mag!? geen idee) dus het enige wat je dan kunt doen als er geen goed nieuws uit de testen naar voren komt is je erop voorbereiden maar dat brengt weer stress met zich mee wat me ook niet goed lijkt voor de baby. Maar goed dit is mijn mening anderen zien het misschien anders maar voor mij was het eigenlijk al duidelijk voor ik zwanger raakte dat ik het niet wil doen als daar volgens de gyn/vk geen aanleiding naar is.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sluit ik me helemaal bij aan! Zo denk ik er ook over.

Werken ging toch wel weer lekker vandaag, gelukkig ken ik nu deze groep ook weer een beetje, dan is het niet steeds zo zoeken naar je plekje. Als ik de baan bij callcenter krijg, hoef ik nog maar 2 weken hier te werken! Wauw...daar ga ik echt voor!

Ik vind het zo super dat het met de meeste dames zo goed gaat! Ik ben eerlijk gezegd elke keer weer beetje bang dat ik de pc opstart en een akelig verhaal te lezen krijg. Ik vind dat zó erg voor die meiden en voel me dan helemaal ongelukkig voor die dames. Gelukkig gaat het erg goed in september.
    Toch voor alle dames die een MK hebben gehad; alsnog heel veel sterkte natuurlijk.

Nu ga ik slapen, morgen weer een vroege dienst, dus ik lees om 17:00 uur jullie nieuwe verhalen wel weer!

16. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    goedemorgen dames,

wij laten wel de combinatietest doen. Bloed is al geprikt in het ziekenhuis en de 18e krijgen we nekplooimeting en aansluitend de uitslag. Wij willen simpel gezegd gewoon weten of er een kans is dat ons kindje een afwijking heeft. En daarbij kunnen we ook nog een keer extra naar die kleine zwaaien :D

Fijne dag allemaal

17. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Dagje vrij, woehoe :) En ben vast van plan om deze niet helemaal weg te slapen zoals de vorige keer :rolleyes:

Wij hebben ook gekozen voor geen combinatietest. Ik vind het voor mijn leeftijd geen meerwaarde hebben en mezelf kennende zou ik bij bv. "1 kans op 500" helemaal gek worden van de 1 en rustig de 499 vergeten. We hebben geen erfelijke afwijkingen in de familie, dus ik doe gewoon geen test en vermijd zo onnodige stress over een "1".

Paardrijden was weer leuk woensdagavond, ben echt blij met m'n vast paard ook al doet ze niet altijd wat ik wil dat ze doet :D Maar ik vind ze erg leuk en bovendien is ze echt niet uit het veld te slaan: er sprong een kat recht voor haar neus op de rand van de bak en ze reageerde er geeneens op. Er zijn best paarden die daarvan even in paniek zouden geraken (al kennen ze die kat natuurlijk wel).

Verder had ik gisterennacht weer een "interessant zwangerschapsmoment" :rolleyes: In m'n droom zit ik ergens in een huis in Engeland met een tuintje en zicht op zee en ineens begin ik tegen m'n vriend te blubberen en te huilen dat dat allemaal wel best is, maar dat het niet m'n flat is en m'n stad. 3 keer raden wie daarop helemaal huilend wakker werd... Leuk hoor, hormonen :) Gelukkig wil mijn vriend dan - ook al is het halfvier 's nachts - wakker worden om mij te troosten.

Soit, ik ga me maar eens douchen en naar de supermarkt slepen. Fijne dag allemaal! :)

18. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    chaartje79
    uitgerekend op 3/9/08
    1e kindje
    de kalender zegt meisje
    ik denk zelf meisje
    ga bevallen in het ziekenhuis
    en wil borstvoeding geven

zet mij maar op de lijst
    :D :D

19. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Goede morgen dames,

Hier gaat het eigenlijk wel redelijk goed. de misselijkheid begint iets af te nemen. Maar laat ik het maar niet te hard roepen.

Ik zou graag jullie mening willen. Namen harstikke leuk wij hebben voor een jongen eigenlijk ook al drie namen. De eerste naam staat vast alleen de twee doopnamen. Twijfelen we een beetje of eigenlijk niet. Het zijn de namen van onze broertjes die overleden zijn. met allebei een mooie betekenis. Nu zijn we alleen aan het twijfelen of je dan een kind daar niet mee opzadelt en een behoorlijke druk achterlaat. Ik denk het niet en het klinkt nu al als muziek in mijn oren. Wat vinden jullie. Kan dit gewoon of beter van niet?

20. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Elise ik vind het juist een heel mooi gebaar, ik zou het zeker doen :) En ik zou (als kind) geen druk op me voelen, maar juist trots zijn dat ik die namen mag dragen :)

Wat een lekker weertje he dames :D Heb gelijk de neiging om voorjaarsschoonmaak te gaan houden maar ik hou me in ;) Had gisteren ook een goeie dag (dacht ik) en toch best veel gedaan, nou daar betaalde ik 's avonds de boete voor. Was zoo moe dat ik beneden was en niet eens meer kon opstaan om naar bed te gaan, moest echt de trap op geholpen worden :( Ook gelijk 12 uur geslapen! Dus even mak aan vandaag, merk echt dat mijn lichaam niet zoveel meer aankan, moet het alleen nog even accepteren :oops:

Hier is de roze wolk (eindelijk) een beetje aanwezig, ben zo blij met de echo van gisteren! En Ingeltje jij mag nu echt bijna he? Oh meid het is zo leuk, ik weet zeker dat jij gelijk naast me komt zitten op de roze wolk haha :)

Deel Deze Pagina