tinkerbell ten eerste fijn dat de echo zo mooi was. ik denk ook dat we het wel doen hoor. Ik zou het in iedergeval heel fijn vinden. Ja heerlijk weer is het. INderdaad het idee van de lente. Oh de lente wat kijk ik daar naar uit zeg. Je moet natuurlijk wel oppassen datje niet teveel doet he! maar dat had ik gisteren ook hoor. tot ik gisteren avond in eens verschrikkelijk suisende oren kreeg een een beetje licht in mijn hoofd toch maar ff de huisartsenpost gebeld. Kreeg alleen het antwoord nou daar heb ik nog nooit van gehoord. U moet zich niet zo druk maken dan komt het vast allemaal goed. Dus gelukkig was het vanmorgen over. De roze wolk komt bij mij ook steeds meer. Ik merk dat ik nu echt mag gaan genieten van mezelf. Ingeltje wanneer mag jij ook alweer? elke keer als ik naar de lijst opzoek ga sluit mijn comp. automatisch af dus dat doe ik maar niet meer.
@elise1: ik vind het juist erg mooi om namen van overleden dierbaren mee te geven en helemaal als deze namen ook nog mooie betekenissen hebben! Als wij een meisje krijgen, zal haar tweede naam de naam van mijn (veel te jong) overleden moeder krijgen... Prachtig vind ik het! Ik heb nog altijd last van mijn kaak, hij is inmiddels gezwollen, maar naar de tandarts ga ik niet meer. Veel te veel nare verhalen over de röntgenfoto's die hij MOET maken voor een wortelkanaalbehandeling. Joepie, vandaag 6w6d, op naar de 7 weken! Kleintje groei maar lekker door in mama's buik.... Fijne dag allemaal!
Dag dames! Wat een hoop berichtjes weer. Gelukkig zie ik allemaal goeie echo's vandaag! Maandag mag ik zelf! Kan niet wachten... Vandaag mijn laatste cursusdagje gehad. Kan ik weer lekker het weekend op de bank hangen. Ma t/m wo ging eigenlijk heel goed, gisteren en vandaag erg moe en dus erg misselijk. Ik word er af en toe niet goed van! Hopelijk wordt het snel minder. Wij gaan ook de combinatietest laten doen (ik ben 29), niet omdat er in de familie iets voorkomt of vanwege mijn leeftijd, maar omdat ik gewoon graag de keus wil hebben om verder onderzoek te laten doen als de kans bij de combitest (bloed + nekplooimeting) hoger blijkt dan normaal. De combitest zelf zegt niet zoveel, je hebt alleen iets meer reden om eventueel vervolgonderzoek te doen (zoals vlokkentest (11-14 weken) of vruchtwaterpunctie (16 weken). Als dat dan niet goed is heb je zekerheid. Ik weet nu niet wat ik dan zou doen, dat is volgens mij iets wat je pas kunt bedenken als je in die situatie terecht komt.... En daarbij, de ene afwijking is de andere niet. Maar of het nu goed of fout is (de uitslag); ik ben graag voorbereid. @Firsttime: kun je de ontsteking niet onderdrukken met antibiotica die wel mogen in de zwangerschap? Dan heb je even een paar weken respijt en kan de wortelkanaalbehandeling misschien worden uitgesteld tot je wat verder bent. Misschien iets om met de tandarts (of huisarts) te overleggen?
hoi dames vanmorgen ben ik me dood geschrokken en ik ben nu nog steeds niet gerust ik was naar de wc gegaan en de grote boodschap zeg maar bij t afvegen van voor zag ik in ene roze slijm niet echt wat je zegt bloed maar roze ook geen stolsels ofzo ik loop nu natuurlijk al de hele tijd naar de wc maar zie nu niet echt meer iets maar ben wel erg bang voor een mk willen jullie voor me duimen ik wil mn kindje niet kwijt veel liefs mieke
Hoi Mieke, Wat vervelend dat je zo geschrokken bent! Wat ik hier al vaker heb gelezen is dat rozeverlies niet erg is, dat het vaker kan voorkomen in de zwangerschap, maar dat het niet per se iets ergs is. Als je je erg veel zorgen maakt even de verloskundige bellen voor geruststelling? Succes, yule
@mieke ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent ik heb dit ook gehad 1 keer en daarna niks meer. De gyn zei dat dat voor kan komen, maar niks hoeft te betekenen zolang je geen verschrikkelijke buikpijn en echt veel rood verlies hebt. en kijk ben nu bijna 10 weken en heb een prachtige echo gehad dat alles goed is. Maar als je er nog niet gerust op bent kan je beter gewoon ff bellen met de vk. Die kunnen je altijd nog beter gerust stellen. dikke knuf van mij Spannend yule maandag dan mag je eindelijk nou geniet ervan. Het is echt geweldig.
dank je meiden het stelt me wel een beetje gerust ik heb ook niet echt krampen ofzo en er is nu ook helemaal niks meer te zien het was maar 1 keer ppppffff en die echo is nog zo ver weg 25 feb pas veel liefs mieke
Dag dames, Even een berichtje van mij. Ben snotverkouden, hoesterig en mijn hoofd zit vol, maar met de buik is alles goed Aankomende dinsdag heb ik mijn intake bij de gynaecoloog in het UMCG! Hopelijk krijg ik nog een echo! Daarnaast moet er bloed geprikt worden, de intake zelf, wegen, bloeddruk etc. Het enige jammere is dat mijn vriend niet mee kan, want hij zit de hele week voor zijn werk in het buitenland. De eerstvolgende keer gaat hij wel mee, heeft hij beloofd De buik begint wel wat te groeien, kan niet echt goed meer mijn spijkerbroeken dicht, dus heb vandaag op mijn vrije dag lekker een soepele zwangerschapsbroek aan gedaan X Lise
Jeetje ik lijk wel een oud wijf. Ik dacht het is lekker weer, ik ga mijn zoontje even op de fiets ophalen. Het is maar een kwartier heen en een kwartier terug. Maar ik heb het gevoel of ik een hele marathon gelopen heb, ik ben bekaf. Verder gaat het hier redelijk, iets minder misselijk, nu zijn het nog golven ipv continu misselijk zijn. Gelukkig hebben we nu weekend, even wat rustig aan gaan doen. Groetjes Gerda
Heel mooi idee! (de 11e mijn echo maandag dus!) Schuif maar alvast op, ik kom er aan! We mogen bijna! EINDELIJK Herkenbaar! Haha ik kwam na een kleine wandeling hijgend terug op de groep en mijn collega moest lachen om mijn conditie...heb maar niet gezegd dat ik zwanger ben hihi
Ik kan het geklets echt niet bijhouden meiden. Misschien als ik straks weer wat meer energie heb en me wat beter voel. Fijn om te lezen dat er weer een paar goede echo's waren! Zal de vk eens vragen of ik nog een 12 weken echo krijg of dat het bij die ene blijft met 7 weken.
Wij hebben 29 februari een pretecho, kan nu al niet meer wachten haha, vind het zo leuk En dan gaan we met 17 weken een geslachtsbepaling laten doen, daar ben ik nog nieuwsgieriger naar Wat OOK leuk is: Wij hebben net het hartje gehoord met de Angelsound Echt superleuk, was even zoeken maar toen ik het eenmaal gevonden had herkende ik het gelijk, raar he Idd zo'n treintje, superleuk
Ik heb het hartje nog niet gevonden met de angelsounds ... vanavond nog maar eens proberen. Wij willen ook een pretecho laten maken, zal volgende week eens gaan bellen.
Ik kan het ook niet echt vinden. Wat ik zo gek vind is een swoesj-geluid(in regelmatig ritme)...weet iemand wat dat is? Het zit in de buurt van mijn eigen hartslag, die ik ook erg makkelijk steeds kan vinden, rechts onderin buik. Het hartje kan ik nog niet echt lokaliseren.
Hoi Lise! Als je naar het UMCG gaat, dan moet je wel een noorderling zijn denk ik?! Leuk, waar woon je? Ik woon zelf in Winsum (boven Groningen). Alles verder goed hier trouwens, moe maar blij dat het lente is en weekend!
Wat gaaf dat je het hartje hebt gehoord Tinkerbel...als het goed is horen we hem over een week ook. Net weer overgegeven, wordt er echt gek van! Enige pluspunt is dat we vandaag de 11 weken hebben bereikt..op naar de 'weet ik hoeveel, niet meer overgeven/misselijk week'
Hee meiden, Ik ben inmiddels ook al op mn roze wolk geklommen. Morgen gaan we met mn ouders naar babykamertjes kijken en naar de kinderwagen (oke we weten de wagen maar nu de kleur). Acht de kans ook vrij groot dat hij besteld wordt. Ik ga er nu vanuit dat alles goed gaat. Af en toe nog wat misselijk maar 3 goede echo's gehad. En 3x hartjes zien kloppen. De kans dat het fout gaat is nihil. Helemaal zin in morgen!
hoi, is dat niet de doorstroom in de navelstreng? Tenminste als je het geluid bedoelt wat ik denk dat je bedoelt!
Hoihoi allemaal, en weer is er zoveel gekletst! Hier gelukkig nog totaal geen last van misselijkheid en net lekker asociaal mijn MacDonalds eten naar binnen zitten werken Heerlijk Verder vannacht akelig gedroomd. Ik was bij mijn ouders op visite en moest naar het toilet. Daar kreeg ik spontaan een miskraam. En dus moest ik het mijn ouders wel vertellen dat ik zwanger was maar dat het mis was. Een heel naar gevoel....gelukkig zijn dromen bedrog! Maar laat wel zien dat ik er in mijn koppie erg mee bezig ben. Ik denk dan ook dat ik het mijn ouders en schoonmoeder dit weekend ga vertellen. Nu wil ik ook nog jullie mening over het volgende. Mijn schoonmoeder komt zaterdagavond hier eten. Op zich een mooi moment om het te vertellen. Mijn ouders komen zondag langs op de koffie. Dus ook mooi moment om het goede nieuws te vertellen. maar nu komt het: Ik vind het zo'n raar idee dat mijn schoonmoeder het eerder weet dan mijn eigen moeder Mijn vriend snapt dat niet en heeft zo iets van: tis toch ook MIJN moeder. Wat maakt het nou uit? Maar ik blijf het raar vinden. Dus heb al zitten te bedenken dat we anders zaterdagmiddag langs mijn ouders gaan om het nieuws te vertellen... Maak ik me nou druk om niet of snappen jullie mijn gevoel?