September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    @ Sam, wat zagen jullie er mooi uit! Fijn dat jullie zo'n superdag gehad hebben. Alleen jammer dat de dag zo omvliegt he? Tenminste dat was mijn ervaring. Gelukkig hebben we de hele dag op dvd!

@ Krisstel, er zit ongeveer 12 weken levertijd op het kamertje, en 10 weken op de wagen. Maar begin mei wordt alles geleverd!

Ik werd vanacht om half 4 wakker, honger. Maar ik wilde mn bed niet uit. Ja ben wel ff gaan plassen maar verder wilde ik er niet uit (naar beneden). Mannetje vroeg om 4 uur waarom ik zo lag te draaien, is hij naar beneden gegaan om fruitsalade te halen. Lief he? Dus nu ben ik voor hem lekker croissantjes aan het maken. Ik heb al 3 kwartier met de hond gelopen dus ben helemaal klaar voor de dag! Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Mannetje gaat in de tuin aan de gang (moet nog hout over de vijver voor de afwerking) ik ga wat plantjes potten en daarna de aanstaande babykamer leeghalen...

2. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik ben deze week voor de eerste echo geweest.
    Het kindje was wat aan de kleine kant, want na het meten zei de vk dat ik nog geen 9 weken was. Terwijl ik toch echt aan dik 10 weken dacht.
    Dat lijf van mij heeft zelden notie genomen van de cyclus, dit keer dus ook niet. We zullen het binnenkort zien:
    Nou mag ik over 3 weken nog een keer komen echoen en meten.

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kleine Tinus, ik hoop maar zo dat alles goed is over 3 weken. Ik had vorig jaar hetzelfde en dat is minder goed afgelopen. Ik ga zo hard duimen dat alles goed gaat!

4. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    yeah yeah, zon eindelijk! Gisteren een superleuke zwangerschapsspijkerbroek gekocht voor 25 Euro en een net leuk blousje, samen voor 50 Euro dus helemaal in mijn nopjes. Vooral de broek die zat zooo lekker. Was wel even vreemd met passen (er is bij mij nog niets zichtbaar qua buik zeg maar) Er hing wel een oefenbuik haha

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @ingeltje ... wat fijn dat je een kamertje hebt. Lang leve mp. ;)
    @freesia ... sterkte meid. Als het huis straks klaar is is het zeker de moeite waard geweest.
    @faith79 ... welkom.
    @jekkia ... jeetje, wat een verhaal. Hoop idd dat je de 38 weken gaat halen dan.
    @kaatje ...wat vervelend je rug, hoop dat de fysio je kan helpen.
    @krisstel ... jij ook een fijne dag.
    @jale ... welkom bij de kokhals-club. Maar je moet wel blijven eten hoor, anders wordt het alleen maar erger.
    @sam ... fijn dat je een top dag hebt gehad. Geniet er nog even van.
    @funnyme ... succes in de tuin. Ga straks ook even denk ik.
    @kleine tinus ... hoop dat de volgende echo goed is meid.
    @sasha ... die buik komt snel genoeg meid

Jippie .... ik zit op 10 weken!

Zo iedereen weer gehad geloof ik.
    Geniet allemaal lekker van dit mooie weer!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goeiemorgen!

@Shedevil: ik denk niet dat de huisarts me zoiets geeft omdat ik niet veel overgeef, alleen misselijk. Het gaat gelukkig wel beter de laatste dagen (de weekenden zijn hemels, waarschijnlijk omdat ik helemaal niks doe dan... :oops: )

@Kaatje: het was gelukkig best gezellig en de misselijkheid was minimaal. Ik had uitgeslapen, niets gedaan overdag en kleine beetjes gegeten over de dag. Bij het avondeten had ik helemaal geen trek terwijl mijn moeder weer eens voor een weeshuis had gekookt.... maarja, dat had ze kunnen verwachten he? Het ging de hele avond over opa en oma worden en de baby... op het laatst was ik daar wel een beetje klaar mee! Ik heb pas morgen de echo en hoe zeker het voor hun al is, voor mij is het dat toch nog niet zo erg...

@Ingeltje: relaxte prijs zeg voor een heel kamertje!

@sinjo: ik heb ook steeds een vieze smaak maar juist vooral als ik wat zoets gegeten heb... jakkes!

@Jale: kun je niet een zwangerschapspiercing uit NL op laten sturen?

Ik was vannacht om 4 uur klaarwakker! Ik had gedroomd dat ik op een zinkend cruiseschip de boel moest redden. Hele happen zout water kreeg ik binnen en er verdronken allemaal mensen.... hoeze levendige dromen...!
    Ik ben maar gewoon blijven liggen, want ik vond het nog wel erg vroeg en uiteindelijk viel ik na een uurtje weer in slaap.

7. Faith79

Faith79 Lid

22 aug 2007
    28
    0
    0
    Hahaha ik dacht dat ik alleen maar van die rare dromen had opeens... dat hoort er dus bij?

Voor het lijstje..... ik ben 28 jaar, 1e kindje en volgens het lijstje wordt het een meisje. Ikzelf heb geen idee. 3 maart eerste echo.

Wanneer werden jullie voor het eerst misselijk? ik heb tot nu toe alleen nog een zure smaak in mijn mond en bij het avondeten zit ik veel sneller vol dan anders.

Liefs faith

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi meiden,

nou we hebben gisteren dus nog niet het leuke nieuws aan mijn schoonmoeder vertelt...Vandaag komen mijn ouders...nu zit ik weer in dubio. Aan de ene kant wil ik het heel graag vertellen, aan de andere kant, het is nog best vroeg. Ook ben ik een beetje bang voor de reactie. Naja, ik weet dat mijn moeder staat te popelen om oma te worden, maar mijn moeder kan soms ook heel kritisch zijn. Daar komt nog bij dat we vorig jaar van mijn zus hoorde dat en haar man al 2 jaar bezig zijn en geen kinderen kunnen krijgen. Dat maakt het voor mij extra spannend om dit leuke nieuws te vertellen. Nou had ik me al voorgenomen om het eerst aan mijn zus en haar man te vertellen en toevallig komen die vanmiddag ook even langs....maar ik durf niet zo goed. Lastig hoor, het is hartstikke leuk nieuws en zou er graag met mijn moeder over willen kletsen, maar tegelijkertijd zo spannend...... :S

Snappen jullie mijn gevoel?

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Mooie foto's Sam en wat een lekkere taart :)
    Gefeliciteerd nog (had ik nog niet gezegd).

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ha zo begon het bij mij ook! Pas na 7e week werd ik overdag misselijk. Maar nog niet gevreëen met de wcpot :)

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo allemaal!
    Hier alles goed. Het was gister supergezellig bij mijn vriendin. De vijfde vriendin die mee was naar het buitenland zes jaar geleden was er ook, dus dat was helemaal top.
    Uiteraard lekker over zwangerschap gekletst enzo en natuurlijk het kleintje uitgebreid bewonderd. Wat is het toch een wondertje! Deze vriendin is eigenlijk de eerste in mijn directe omgeving die moeder wordt, dus dat is wel heel speciaal.
    Het eerste vriendinnetje voor onze zoon/dochter.
    Ik heb gister bij babyplanet een broek gekocht voor 25 euro, hij zit echt heerlijk!
    Ben er erg blij mee.
    Verder geen nieuws.

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hi Eva,

Gewoon doen! Ik herken je gevoel heel goed, mijn moeder kan ook erg kritisch zijn. Dat bedoelt ze dan wel goed (bezorgd) maar het is niet leuk. Je wilt gewoon een positieve en enthousiaste reactie! Het belangrijkste is dat jij er blij mee bent. Mensen reageren toch nooit zoals je verwacht, mijn ervaring met babynieuws (tot nu toe) is dat iedereen leuk reageert. Mijn moeder was niet superenthousiast, maar dat is ze nooit.
    Ik snap dat je het heel spannend vindt om aan je zus te vertellen (beladen onderwerp) maar het moet er toch een keer uit. Misschien stelt ze het juist wel heel erg op prijs dat je het haar zo vroeg vertelt. Dat kan haar ook het gevoel geven dat je juist erg begaan bent met haar.

Ik zou zeggen, neem de gok, er is altijd wel iemand die er ook blij om is! En zo niet, jammer dan (voor hun!). Succes!

13. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Da maakt ni uit hoor het is tegen misselijkheid. Als je er veel bij over geeft krijg je zet pillen en anders krijg je eerder gewoon tabletten.

Hier gaat ie zachtjes gezegd kut! Ben nog steeds ziek en ipv dat 't beter word is 't vandaag weer terug bij af. Word er zo moedeloos en depressief van. Heb ook flink zitte janken vanmorgen. Ben zo bang om dit kindje ook te verliezen :(

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Shedevil, hou moed! Dat je je beroerd voelt, is vervelend, maar eigenlijk wel een goed teken toch!
    En die huilbui geeft ook alleen maar aan dat de hormomen nog steeds door je lijf gieren :)

Eva, ik zag er ook erg tegen op om tegen mijn nichtje/beste vriendin te vertellen dat ik zwanger ben, omdat het bij hun ook niet wil lukken. Zij reageerde heel lief en enthousiast en gaf ons gister een heel lief kaartje waarin ze schreef dat ze zo blij voor ons was en heel graag zo veel mogelijk mee wil maken van dit kindje en nu al heel veel van het kindje houdt. Zo lief!

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Jee, wat vervelend voor je SheDevil! Het is allemaal al zo spannend... wat is er dan precies met je (ziek van zwanger of anders ziek?)

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heh wat een rotgevoel....ga maar lekker met een boekje in de tuin zitten in het zonnetje...zon doet je goed meetsal...

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pfff ben ik zwanger ofzo? De tranen staan in m'n ogen...

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Deze week zijn we ons al eens gaan orienteren op een kinderwagen en kinderkamer. Ik ben normaal gesproken al niet zo'n makkelijke beslisser, en de zwangerschap maakt dit er niet beter op! Ik smelt bij elk klein pakje en bedje, hahaha. Dat wordt wat op de 9 maandenbeurs...

19. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ja bij mij dus ook gister :)

20. 4days

4days Niet meer actief

Hallo Dames!

Lekker gezellig druk hier bij de septembermama's :D

@ Sam: Nog van harte gefeliciteerd! :D:D

@ Kleine Tinus: ik heb precies hetzelfde! Ik moest volgens de berekening 7 weken zwanger zijn maar op de echo bleek dat het pas 6 weken was. Ik maakte me zorgen en belde de dokter, maar die zei dat t best vaak voorkomt dat het eitje een week ofzo nodig heeft om in te nestelen. En dan groeit hij nog niet echt. Dus dat is dan die week die je mist waarschijnlijk...

@ Eva 1983: Ik ga t vandaag ook met mijn vriend aan mijn schoonouders vertellen... Aan mn ouders heb ik t al verteld. Ik viel bijna flauw van de zenuwen hahaha! Nu was t natuurlijk wel best heftig om te vertellen...omdat ik pas 20 ben enzo en nog studeer, maarja.. eenmaal verteld is het wel veel fijner dat je over alles kunt praten. Ben benieuwd wat de schoonouders vanmiddag zeggen... zit nu al met een brok in mijn keel!

@ SheDevil: volgens mij kan het kindje dat wel hebben hoor, als je flink ziek bent. Ik heb net ook erg de griep gehad, compleet met koort en spierpijn enzo, maar er is verder niets gebeurd.

Deel Deze Pagina