September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oef..ik hoor net dat mijn nieuwe contract nog niet klaar is, kan nog wel ff duren. Ik wil zo graag vertellen dat ik zwanger ben, vind het nu wel lang duren. Ik houd niet van oneerlijk zijn, maar ik was zo bang dat ik de baan niet zou krijgen en nog langer te moeten werken waar ik nu werk. Of om op straat te staan over een maand... Dat zou gebeuren namelijk.
    Ik zit sterk te twijfelen of ik haar niet per mail moet vertellen dat ik echo heb gehad en dus nu officieel zwanger ben. Maar straks krijg ik alsnog contract niet :( pffffff lastig zeg.

2. mamameike

mamameike Bekend lid

hoi ladies!
    daar ben ik ook even snel!

Wij hebben zondag een aantal mensen verteld dat we een tweeling verwachten en idereen is dolenthousiast!

vandaag ga ik eens beginnen met het leegruimen van de babykamer, dat is nu mijn studeerhok, dan gaan we eens even meten hoe het allemaal moet passen straks

heb er nu echt een goed gevoel over, ben de 12 weken vandaag gepasseerd!
    JOEPIE!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoeraa! Hey, je staat wel nog op 2 september! Houd je dat aan dan? Je hoort op 1 te staan toch?
    Maakt ook niet uit natuurlijk, tweelingen komen vaak eerder toch?

4. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    Hallo dames,

Het heeft even geduurd maar heb alles weer gelezen. Ik kom meestal in het weekend niet online, dus had genoeg te lezen vanaf vrijdagmiddag.
    Wordt dus een beetje veel om nog overal op te reageren maar dames met goede echo's gefeliciteerd en alle dames die nog op de echo wachten, succes met het geduld hebben, het zal worden beloond!

Morgen 12 weken, joehoe!
    en vandaag 9om half 4) de nekplooimeting. Bloed heb ik twee weken terug al laten prikken dus krijg als het goed is meteen de uitslag en anders krijg ik het donderdag wel als we weer naar de VK moeten.

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik volledig van de misselijkheid af ben. Al 2 weken was het stukken minder, heel af en toe nog, maar nu echt niet meer!

Al met al gaat het dus goed, voel me top (ok wel regelmatig moe) en het buikje begint nu echt wel te groeien.
    Voor de ZW woog ik tussen de 55 en 56 kilo, in de eerste weken afgevallen tot 53 kilo en nu weer een kilootje zwaarder. Gaat ook goed dus.

Fijne dag allemaal!

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    dit heb ik ook. ik heb eind januari ergens gesolliciteerd en ben aangenomen, maar de baan gaat pas 1 maart in. ik heb niet verteld dat ik zwanger ben. dat wordt nog wat, straks zit ik daar in m'n eerste week en moet ik het gaan vertellen, ahum...

heb jij ook een proeftijd? ik heb inmiddels het contract wel thuis gestuurd gekregen, alleen is het nog niet getekend van hun kant.. er staat dus in dat ik een proeftijd van 5 maanden (!) heb. dus ik denk dat ze toch wel met een andere smoes van me af kunnen komen, mochten ze dat willen. maar misschien denk ik ook wel veel te negatief hoor!

6. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Boel bijgelezen. Ik lees van alles over de 9 maanden beurs en heb een beetje spijt dat ik toch niet gegaan ben....maar het is zo'n reis (en kan op het moment iedere euro goed gebruiken :oops: )
    Ik vind het trouwens erg moeilijk om DE kinderwagen uit te zoeken (eh evenals de kinderkamer.....helaas ben ik altijd zo besluiteloos en kan ik de hormonen niet de schuld geven) Ik heb eigenlijk helemaal nergens last van. Morgen de nekplooimeting, hopelijk is daar alles goed, en overmorgen voor de 1e keer naar de verloskundige...ben benieuwd

7. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Hier nog wat leuks als je wilt lezen over de ontwikkeling van je beebje per week:
    Zwangerschap van week tot week

8. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    meiden met vandaag de echo veel succes en plezier
    meiden die naar de gyn of vk moeten ook heel veel plezier

wil iemand op de lijst zetten dat ik 25-03 weer naar de gyn mag(duurt wel nog lang zeg ;) )
    verder hier geen nieuws meer'

groetjes debby

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat wij absoluut de beste kinderwagen vinden, en de consumentenbond ook, is de Easywalker Sky.
    Eigenlijk sprong hij er op alle punten bovenuit. Hij rijdt werkelijk geweldig (van alle wagens op de testbaan sprong deze er voor ons echt met kop en schouders bovenuit), is makkelijk in te klappen en heeft leuke kleurtjes.
    Stiekem vind ik de Quinny Speedy ook nog steeds geweldig. Met name de luchtbanden zijn goed en de kleruen zijn zó leuk!
    Wij gaan dus waarschijnlijk één van deze kiezen. Ik vind de Quinny leuker en mooier, de Easywalker veruit de beste, maar ook iets duurder. Heb net wel op marktplaats iemand gevonden die ze erg goedkoop inkoopt en als ik het via haar bestel ben ik niet duur uit.
    Wij denken er nog even over na!

10. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Wij gaan voor de Quinny Speedi, vind ik erg lekker lopen en idd de kleurtjes zijn zo leuk! Wat voor ons een pre is zijn de luchtbanden, we gaan vaak naar het bos etc dus dan is het erg lekker. Ik vind de Quinny Buzz ook superleuk alleen die heeft geen luchtbanden, dus dat valt af.

Schrok me net wild, naar de wc geweest, afvegen, allemaal bloed! Maar niet DAAR vandaan, maar ergens anders. Ja hoor, ik ben bijna 12 weken zwanger en heb nu al een aambei :( Ongeveer 70 % van de zwngere vrouwen krijgt er last van las ik, maar toch. Ik vind het ook niet gek, ik slik al 3 jaar medicijnen om naar de wc te kunnen en die mag ik nu niet meer, dus ik kan echt amper meer, eens in de 3 weken ofzo :( Dus als ik dan kan, is het keihard en superpijnlijk (sorry voor de details haha) dus het verbaast me niets. Ik las op internet dat ze vanzelf overgaan, dus wat denken jullie, naar de dokter of niet?

XX

11. goedemorgen,

Wat een drukte hier.
    Net ff vluchtig bijgelezen maar niet alles.
    Wat een mooie kinderwagens. Daar hebben we ons no niet in verdiept. Vanavond echo en ik kan echt niet wachten. Gelukkig is het druk op kantoor, we zitten midden in een verbouwing dus de hele dag slepen enzo.

Wat lekker een weekendje weg.
    Wij gaan in april met mn schoonouders en schoonbroertje+ vriendin een weekendje naar Disney. Heerlijk. Heb er nu al zin in.

Zal proberen e rest bij te lezen.
    Voor iedereen die vandaag een echo heeft veel plezier.

Tinkerbel, ik zou gewoon even afwachten. Hoop dat het snel over gaat!

Ik heb sinds vorige week eigenlijk nergens meer last van. Maak me wel zorgen dus ben blij als het 19.00 uur is! Hoe lang duurt een eerste echo?

Liefs

12. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Goedemorgen.
    Las net iets over aambeien, Met bloedende aambeien moet je altijd wel oppassen. Daar mogen namelijk ook niet zalfjes zomaar worden opgesmeerd. En voor de verstopping kun je bij de drogist lactulose siroop halen en als het goed is zijn er ook pakjes stimulance te koop van nutricia dit is ook om je stofwisseling te verbeteren en te versnellen. Dit is ook gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Succes!

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    wij hebben dezelfde reden voor de speedi! luchtbandjes moeten er echt op!

over het poepen: ik zou huisarts wel iets vragen, iets wat veilig is voor je kindje. iets laxerends, extra vezels missshcien?

nou ik ga werken! tot vanavond!
    xxx

14. aapje

aapje Lid

8 okt 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Echt gaaf te lezen dat er steeds mer de twaalf weken hebben bereikt! Allemaal gefeliciteerd!

Iedereen veel plezier met de echo's! Ik mag morgen weer, jeeej!

Helaas heb ik het met werken, mijn zoontje van 16maanden en mijn studie te druk om goed op de hoogte te blijven van ieders wel en wee! Af en te lees ik eens wat bij en probeer zo een beetje op de hoogte te blijven. Tegen de tijd dat ik met verlof ga, kan ik misschien een beetje bijblijven :)!

Fijne dag allemaal!

15. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ingeltje, je kunt de easywalker sky ook met rentepunten kopen bij de Postbank. Dat gaan wij waarschijnlijk doen, hij kost dan 300 euro.

16. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Er is wel een natuurlijke zalf die je kunt gebruiken bij aambeien, curanol geloof ik.
    En er zijn vast wel zwangerschapsvriendelijke middeltjes om je ontlasting een handje te helpen.
    Ik heb er zelf ook last van en nu is het ook heel erg omdat ik heel erg moeite heb met drinken sinds ik zwanger ben. Ik drink dus veel te weinig.

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ik had 4 jaar geleden precies hetzelfde, en heb ervoor gekozen het te vertellen na mijn proeftijd van 1 maand (kwam uit de WW, dus wilde echt niet ontslagen worden). Er werd positief gereageerd. Een proeftijd van 5 maanden is wel erg lang, voor hoelang is je contract? (ik had destijds voor een jaar), ik zou even nakijken of dat wel mag.

18. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Hier ook ziek geweest, griep e.d. dus flink beroerd.
    Nu weer aftellen tot de echo, weer iets leuks in het vooruitzicht.

Verder gaan wij misschien toch nog verhuizen voordat de beeb komt (inclusief ons huis te koop zetten en verbouwen e.d.), maar als het allemaal te krap wordt qua tijd dan stellen we het nog even uit. Heb al eens eerder hoogzwanger in een verbouwing gezeten, geen pretje. Maar deze keer gaan we pas verhuizen als de verbouwing klaar is, en lukt dat niet op tijd, dan wachten we nog even.
    Spannend dus! Maar het lijkt me zo leuk om een babykamer in het nieuwe huis te maken, en voor de twee andere kinderen ook een leuke kamer.

19. MollyM

MollyM Bekend lid

Jeetje wat gaat het hier hard zeg :)

Ben wel jaloers op alle meiden die nieuwe dingen gaan kopen, wij hebben nog een fijne kinderwagen (Quinny Freestyle 3XL) en kunnen waarschijnlijk de dubbel buggy van mijn zus lenen (Phil en Teds) dus geen nieuwe voor ons. Zowie zo wordt de reiswieg zo weinig gebruikt dat hij helemaal niet slijt. Verder hebben we ook wiegjes, kleertjes al bergen speelgoed :rolleyes: heb medelijden met dit kindje want mama kan niets wegdoen dus er is al zoveel wat zou je zo'n kindje dan geven. Nou ja zien we dan wel :)

Verder is misselijk heid weg en ben ik beetje gewend dat de datum zo veel veranderd is, zat me niet zo lekker. Maar ik heb nog geen buikje, van mij mag het komen hoor merk behalve moe zijn niet echt iets verder.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje...gefeliciteerd met de 12 weken! :D
    @Yule...wel sneu voor je zus, hoop toch dat je ouders positief zullen reageren.. Wanneer gaan ze nu trouwen?
    @Eva...allereerst beterschap! Leuk dat je ze allemaal zo reageerden. Het is voor je zus misschien dubbel maar misschien is het voor haar ook leuk om het nu van dichtbij mee te maken. Wij hebben de kinderwagen ook al...aanbieding dus waarom wachten dacht wij ;)
    @Meike..ook gefeliciteerd met de 12 weken :D
    @Iris..hopelijk reageert je zus alsnog snel!

Iedereen met een echo of een bezoek aan de VK heel veel succes en plezier, laten jullie snel weten hoe het is gegaan?

@Tinkerbel..hier af en toe ook een aambei.. (schrok de eerste keer ook)..eet nu 's ochtends en 's avonds abrikozen. Merk dat mijn stoelgang helemaal van slag is door de zetpillen.

Gisteren de hele dag bijna niet misselijk geweest, zou het einde dan ook in zicht zijn? Durf het nog niet te hopen...

Deel Deze Pagina