Zo hier snel een berichtje, ik vind het erg leuk om te lezen wat er bij jullie allemaal gebeurd. Helaas kan ik niet elke dag inloggen en dus moet ik veel bijlezen. Gevolg is dat ik nu na 7 pagina's met hangende oogleden achter de PC zit..... GAAAAAP... stomme moeheid. Morgen heb ik een intake bij de Vk en de week daarna echo. Heel spannend, de tijd schuift voorbij. Gelukkig voel ik mij naast moe redelijk goed (nog 0 x misselijk geweest en gespuugd). Jullie een heel fijne zonnige zondag! Liefs Faith
Meiden van de 12 weken grens : gefeliciteerd! Faith, het gaat veelste snel hier allemaal. Ik hou het ook niet bij hoor. Meike, hoe is het met jou en de 2 ukkies? Diddl, ziet er leuk uit toch! Ik wil ook beginnen maar wacht nog even af. We hebben deze woensdag de nekplooimeting en ik ben best een beetje zenuwachtig.....hopelijk is er niks aan de hand. Wie heeft er ook een nekplooimeting?
@Kaatje..alles is ook echt belachelijk duur. Voor de box gaan we ook opzoek naar een tweedehands. @Pisum..jammer dat ze geen echo kon maken. Wij hebben wel de nekplooimeting gedaan dus daarom hebben we ons kleintje nog gezien. De volgende echo is ook met 20 weken. De weken vliegen ondanks alles vast voorbij. @Meike..wel fijn dat ze jullie goed onder controle houden! Veel succes met schilderen/behangen. @Elise en Diddl ook gefeliciteerd met de 12 weken @Parr1983..mooi lief buikje Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Groot feest? @Diddl..mooi hoor. Laat je kamer niet blauw? @Klavertje..wij hebben 1,5 week geleden de nekplooimeting gehad. We vonden het fantastisch om de kleine 45 minuten te mogen zien. Gelukkig was de uitslag ook nog positief (al zegt het niet alles). Veel succes en plezier woensdag. Net lekker alles slaapkamer, badkamer en zolder schoongemaakt. We krijgen dinsdag onze nieuwe bed dus de oude bedden op zolder moeten naar de stort en ons oude bed naar de zolder voor de toekomstige opa en oma Wel lekker gevoel weer een schoon huis..mijn mannetje zit nu moe op de bank (af en toe kunnen ze ook zo overdrijven haha)
Hey Meiden. Zo er is weinig gekletst vandaag. Maar 3 pagina's. Vandaag eerst op kinderverjaardag geweest,en net bij een zwangere vriendin op de koffie. Net op twee kamers geboden ( marktplaats.) ben benieuwd. 1 = een witte met kroontjes. Nu te koop bij wehkamp 2 = heel licht hout met plexi raampjes Parr, kijk je uit, daar begon het bij mij ook mee. luister goed naar je lichaam ( zei de wijze aanstaande moeder haha) Ow ja heel schandalig maar heb geen zin om te koken dus heb net lekker een pizza besteld haha. Is mijn beloning omdat ik zo het konijnenhok moet verschonen haha Liefs kaatje
Hallo dames! Zo hier weer eens een berichtje van mij. Ben blij dat alles goed is gegaan met alle echo's. Morgen mogen wij eindelijk, ik ben zo benieuwd! Ben ook erg benieuwd of ik een beetje goed zit met mijn berekening (zou leuk zijn als het toch al wat ouder is natuurlijk). Vind het ook wel erg spannend allemaal hoor! Mijn man en ik zijn de hele week vrij, dus als het allemaal goed is morgen, dan gaan we beginnen met de nu rommel straks babykamer op te ruimen, kijken bij de kinderdagverblijven hier in het dorp, even bij de Ikea langs en babyplanet voor kinderkamers, kortom, allemaal leuke dingen. En misschien ook wel kijken voor een nieuwe, grotere en veiligere auto. Fijne zondag allemaal nog verder! Liefs Azeb
Hallo allemaal, Alle dames die de 'magische' grens hebben gehaald: van harte gefeliciteerd! Alles dames die een goede echo hebben gehad: idem! Over een paar daagjes ben ik ook alweer 12 weken zwanger. Morgen over een week moet ik weer naar de gynaecoloog, ook ik krijg geen echo meer aangezien de laatste (met 7w 4d) goed was. Hij gaat uiteraard wel naar het hartje luisteren zodat we wel weten of alles goed is gegaan de laatste weken. Mijn man en ik hebben besloten geen nekplooimeting te laten doen, anders hadden we nog wel een echo gehad uiteraard. Met ongeveer 17 weken heb ik een pretecho, dus dat zal de eerste keer zijn dat we ons wondertje weer mogen zien. Verder ben ik vandaag begonnen met het 'bouwen' van een eigen site, is heel erg leuk. Op die manier kunnen onze naaste familie en vrienden alles goed volgen.
Parr: leuk buikje ook al, je ziet het inderdaad naar voren komen! Azeb: veel succes morgen! Alle andere echo'ers en vk'ers en gyn'ers ook! Hey, hoeveel echo's krijg je eigenlijk standaard, bij normale zwangerschap? Ik heb namelijk van onze vk nog niets gehoord over 20w echo?
Volgens mij alleen een termijnecho en de 20 weken echo. Overige echo's is allemaal voor eigen rekening (mits je om medische redenen meerdere echo's krijgt). @Azeb..veel plezier morgen met de echo! Ben je een beetje geslaagd vandaag?
Hoi! We gingen vandaag niet shoppen, vandaag hebben we zo'n beetje het hele huis schoongemaakt Was hoognodig trouwens.... Als de echo goed is, dan gaan we rondkijken naar wat ik hierboven zei. Groetjes Azeb
hallo allemaal! Even een tip over een kamertje.. bij Burgerhout in Rotterdam hebben ze 70% korting acties... Wij hebben het kamertje gekocht waar we gek op waren, twijfelde heel erg omdat hij 1300! euro was en ik dat toch wel een beetje teveel van het goede vond. Vorige week geweest bij Burgerhout was hij afgeprijsd voor 500! euro (scheel 800! euro) nou daar denk ik dan geen 2x over na natuurlijk ow ja mocht het onverhoopt toch verkeerd gaan hoefde we maar 10% (50 euro) te betalen voor annulering. Liefs Shir
@Azeb..aha, verkeerd gelezen Jullie dus ook druk aan de schoonmaak geweest..lekker hé! @Roshi...dat scheelt veel, snap dat je niet meer twijfelde.
Ik zou graag willen dat ik ook al naar kamertjes kon kijken, maar dat durf ik echt nog niet! Nog een week wachten op de echo! Was jullie 10 weken echo via de buitenkant zeg maar? en wat is het verschil (qua plaatje) met een inwendige? heeft iemand hier ervaring mee? Liefs Faith
Thanks meisje84 ! Goeie tip Roshi, maar Rotterdam vind ik toch wel erg ver weg vanuit noord groningen Maar als ik dichter bij zou wonen, zou ik er zeker langs gaan!
faith, er is niet zo veel verschil tussen het uitwendige plaatje en het inwendige plaatje. hou er maar rekening mee dat ze het uitwendig moeilijker kunnen zien (en dus misschien niet eens proberen). T kan namelijk zijn dat je baarmoeder wat verder naar achteren ligt en dat ze het dan uitwendig nog te klein is om goed te zien op de echo. Zorg in elk geval dat je blaas vol is dat scheelt al een stuk. Bij mij konden ze bij de eerste zwangerschap het kindje pas uitwendig zien met 12 weken en deze keer konden ze de tweeling al zien op een uitwendige echo met 7 weken en 2 dagen... SUCCES!
Bedankt voor jullie reacties en het idee om een pretecho te laten doen. Ik overweeg het zeker. Ik kan ook nog gewoon de gyn bellen en een normale echo gaan regelen, ja ik moet er dan wel zelf voor betalen maar goed. Ik heb geen verwijzing of toestemming van mijn verloskundige nodig tenslotte. En ik ben gewoon benieuwd of het beebje goed groeit en of ik nog op de uitgerekende datum zit etc. Blij dat het verder goed lijkt te gaan met iedereen, en mooooie meubeltjes en kamertjes gekocht hoor! Succes wie er morgen een echo of andere afspraak heeft!
Mijn man vierde zijn verjaardag vandaag, maar ik ben volgens mij nog veel meer verwend We hebben vandaag van familie en vrienden nieuw gekregen: - een badcape - drinkbekertje - slabbetjes Vervolgens alle baby-uitzetspullen van mijn zussen, moeder en buurvrouw: - onze oude wieg (mijn zussen en ik in geslapen als baby) - Baby-speelgoed - magnetronsterilisator - flesjes, kolf - babybestek - dekentjes, lakentjes - muziekmobiel voor boven de wieg Moet ik nog doorgaan?! We zijn errrrg verwend, superlief. Het zijn allemaal 2ehands spullen bijna, maar dat maakt het juist speciaal. Mijn nichtjes en neefjes hebben er ook allemaal van genoten. Nu nog even uitzoeken hoe je zo'n bedje opmaakt hahaha! Zuchtt.....blije inge PS: hoezo hormonen; vandaag de cd van woezel en pip laten horen aan mijn zus, op zich vond ik het voor ik zwanger was maar een beetje leuk, heb ik het boekje ergens in een opwelling gekocht maar voelde ik er nog niet zoveel bij, maar nu zat ik hier in een volle kamer te brullen van de stem van Guusje...
Dag allemaal, De week is weer begonnen, en voor ik me weer stort op het leren van urdu (lijkt inmiddels steeds onmogelijker doordat ik zo vergeetachtig ben!) kijk ik nog even naar jullie verhalen. De jongens begonnen al om 6 uur met bijbehorende decibellen aan de dag. Ze zijn nu al moe en hangerig hiep hoi, taalstudie met apenkooi en dat met mijn duffe kop! @kaatje en meisje 84, ook ik heb heel wat rijstwafels verslonden. Goed tegen misselijkheid en het landt niet zwaar op de maag. Hier in pakistan zijn ze bang dat als je aandacht geeft aan je zwangerschap, jin (geesten) je kindje iets aan zullen doen. Daarom verbergen ze het erg. Verder vrouwen- en mannenwereldjes zijn hier erg gescheiden, en een kind krijgen is iets waar een man niet echt bij betrokken wordt, vandaar dat hij dus ook niet welkom is bij een echo oid @ krisstel, leuk idd die meubeltjes. Gefeliciteerd! Met ons nomadenbestaan doe ik helaas daar niet aan mee, maar mis het soms wel. Wij komen een paar weken voor de bevalling in NL en dan hoop ik weer wat uit dozen te trekken en van vriendinnen te lenen. Maar soms heb ik juist nu best behoefte aan vaste plek! @funnyme, diddel, steen, yule, Elise en anderen: gefeliciteerd met jullie 12 weken! @ azeb, diddel en kaatje en roshi: leuk hoor lekker dingen uitzoeken voor de nieuwe babykamer! zoals ik eerder liet merken: ben beetje jaloers! hier zijn niet echt leuke babywinkels. kan hoogstens een geit voor de baby kopen, maar dat is vast veel leuker voor de jongens! ach, onze enige vaste plek momenteel is onze familie website! (misschien moet ik daar een virtueel kamertje op zetten?!) @ azeb, hoe was de echo? @ingeltje: leuk al die spullen voor de baby! (was je man ook net zo blij?! ik vind 2e handsspullen vaak superpraktisch, en ik denk dan ook vaak met plezier aan de vriendinnen en hun kids van wie ik het kreeg. en die hormonen, vinden jullie het leuk? ik vind het gaaf wanneer je je zo blij kunt voelen, maar als mijn humeur met sneltreinvaart weer keldert zie ik toch wel weer uit naar wat meer ratio! ik vind het leuk om jullie ervaringen te lezen. het is toch gek hoe een zwangerschap elk moment van de dag lijkt te beinvloeden. hoe ervaren jullie dat? ik geniet nog even van muziek van richard bona voor ik de week onder ogen ga zien... voor wie voorjaarsvakantie heeft, geniet ervan!
Hey Azeb, succes met je echo en geniet ervan! Bij mij was het heel vroeg zichtbaar via de buitenkant al met 6 weken en 6 dagen.
Goedemorgen dames, Voor degene die vakantie hebben van de week....Fijne week toegewenst! Verder ga ik steeds dichter naar de 12 weken...., i hope so... Morgen naar de vk, 1e keer. Ben benieuwd of we het hartje kunnen horen. Gezien al wel met de 8 weken, maarja we zijn inmiddels wel een paar weken weer verder,waarin er zooooooooooveel kan gebeuren met die kleine. Ik word een beetje nerveus. Gisteren mn broer en schoonzus geweest, zij is 2 weken verder als mij. Maarre, ik heb al een buikje vergeleken bij haar.. Nu ist voor haar de 2e, misschien scheelt dat.. Verder ben ik sinds een paar dagen me naar aan het hoesten, kriebelhoest...vandaag maar is naar de apotheek voor iets wat helpt. Oh,oh, die beeb toch, heb het zwaar te verduren met die hoest, hihi. Zo lekker een vrije dag voor de boeg. Die gaan we is goed invullen. Voor iedereen die vandaag een afspraak heb, Veel succes en laat het gauw weten. Nou veel liefs allemaal, groetjes Marielle