September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Shedevil, gefeliciteerd! Balen van je rijbewijs. Was dit de eerste keer dat je afreed?
    Foover, wat een heftig verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je er ontdaan door bent....
    Wat een mooie muurstickers allemaal. Misschien koop ik die er nog wel bij later.
    Groetjes
    Azeb

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Elies. Gelukkig is alles goed met je vriendin en haar gezin> Je moet me toch eens een foto sturen met 5 mensen op 1 motor hoor. Is toch levensgevaarlijk !
    Ben trouwens wel benieuwd naar je site,dus als je wilt mag je de link in een pb sturen
    Kan je bij jullie een echo laten maken wanneer je wilt?

Mooie buikjes !

@ Mamameike: www.september2008.hyves.nl

@ Yule. goed dat je naar je lichaam luisterd en voor 50% gaat werken

@ Jessejaime gefeliciteerd met de goede echo

@ Parr. gefeliciteerd ! ( sorry een dag te laat)

@ Azeb, heb er eigenlijk nog niet echt overna gedacht of ik de kleine eerst op de kamer neem. Ik kan iig een wiegje lenen van een vriendin.

@ Lola, ben idd ook wel benieuwd naar je reden voor de vruchtwater punctie. juist omdat dit een kans voor een miskraam met zich meedraagd.

@ Shedevil. jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag !

@ Foover. Gecondoleerd met je oom

Dan nu mijn update !

Morgen krijg ik mijn tweede echo. Jippie !
    Ben vandaag naar mijn chefin gegaan om te vragen of ik na de bevalling partime terug mag komen,maar het antwoord was helaas Nee. Moet dus op zoek naar ander werk.

Liefs kaatje

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wij gaan niet voor een wiegje. Wordt nogal vol met 2 wiegjes in de slaapkamer. Onze kindjes gaan in het ledikant. Misschien met zn 2en in t ledikant in t begin.

Hebben jullie je kraamzorg al geregeld? Wij wel. Wij gaan naar Careyn. Was logische keuze want daar werk ik.

Ik ga even wat fotos verkleinen zodat jullie het kamertje en mn buik kunnen zien. Ik laat wel ff weten als ze erop staan.

4. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ha meiden,

Vandaag tot 6uur gewerkt... bent nu wel zat,moet ik zeggen.
    En nu vanavond nog naar de VK om 21.00 uur. Word een latertje...
    Gisteravond lagen we tenslotte om 20.30 uur al, vast bijgeslapen voor vandaag :) .

@Foover-> Gecondoleerd hoor, erg zeg!
    @She-devil en Parr-> Nog van harte, ondanks dat ik een dag te laat ben.

Mensen wat word hier veel geschreven zeg!

Zeg, over dat hyves. Zien mijn vrienden dit ook? Want veel weten het nog niet.
    Nou fijne avond allemaal en tot snel!

groetjes Marielle

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey marielle.
    Nee je vriendin kunnen dit niet zien. Het is een verborgen hyves en alleen zichtbaar voor leden.

6. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Okay, heb me aangemeld. Effe nog accepteren aub! ;)

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb een foto van het kamertje en mn buikje geplaatst!

8. 1Summer

1Summer Actief lid

21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    @Kaatje85: Wat balen dat je niet parttime terug mag komen op je werk zeg! Werk je er al lang?

Mag ik vragen waarom dat niet kan? Twee parttimers of 1 fulltimer...?! Jammer joh!

9. Faith79

Faith79 Lid

22 aug 2007
    28
    0
    0
    Wat gaat het allemaal snel hier! Iedereen gefeliciteerd met verjaardagen en 12 weken en mooie echo's en buiken!
    En dan aan de andere kant overlijdensbericht en een ongeluk..... Sterkte!

Ik hoop zelf volgende week ook een beetje in een jubelstemming te mogen komen. Zie een beetje op tegen die echo (inwendig) kan niet benoemen waarom. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Liefs faith

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik had er niet zoveel problemen mee. Maar ja ik kreeg ook inwendige echo's voor de iui, en later voor de ivf. Dus toen ik eenmaal zwanger was had ik heel weinig moeite met de inwendige echo's. Waar zie je tegenop?

11. Faith79

Faith79 Lid

22 aug 2007
    28
    0
    0
    Het idee denk ik. heb nog niet eerder een vaginaal onderzoek gehad. Weet niet of het pijn doet en hoe het voelt.

EN ik hoop zo dat er een klein wondertje te zien is!

12. Faith79

Faith79 Lid

22 aug 2007
    28
    0
    0
    --zucht--- dat onzekere gevoel bah.
    was ik maar drie weken verder ;)

13. @Krisstel: Ik denk dat de stagiare in mijn geval een termijnecho moet maken om vast te stellen hoe lang ik zwanger ben. Dat mag ze dan van te voren dus niet al weten.
    Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik ook eens zoiets gehad, toen moest de stagiaire aangeven hoe lang ik zwanger was door alleen aan mijn buik te voelen. Ik was toen zo'n 34 weken...
    De vruchtwaterpunctie doe ik puur vanwege mijn leeftijd en omdat ik heel erg behoefte heb aan zekerheid deze keer. In beide families komen gelukkig geen aangeboren afwijkingen voor... :D

@Jannes: De nekplooimeting geeft alleen de KANS weer en biedt dus totaal geen zekerheid. En juist aan die zekerheid heb ik momenteel zo'n behoefte. Bovendien wordt bij een vruchtwaterpunctie op veel meer dingen getest dan alleen de drie chomosoom-afwijkingen waarop bij de nekplooimeting en de serumscreening wordt getest...

@Kaatje85: De kans op een miskraam als gevolg van de vruchtwaterpunctie is 0,5%. Als je bedenkt dat op mijn leeftijd de kans op een spontane miskraam al 25% is, verhoogt dat de kans natuurlijk niet écht. Maar dat was voor ons evengoed de reden om in eerste instantie ook deze keer voor een nekplooimeting te kiezen...

@SheDevil: Voor jou natuurlijk ook een kaartje...

Maar als ik niet weet dat je jarig bent, kan ik je natuurlijk ook niet uit mezelf feliciteren... ;)

@Elies: Wat een opluchting voor je vriendin!

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Lieve dames,
    Het gaat allemaal te vlug om op te reageren, vandaar dat ik nou niet bepaald bij de topics aansluit, haha :oops: Maar ik had eigenlijk wel een vraagje (al eerder gesteld, maar zag nergens een reactie. Misschien gemist wegens de veelheid aan reacties op elkaar in het algemeen?):

Iemand van jullie ook pas een eerste echo met 13 wkn? En is dit laat?

15. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Ja die angelsound is echt heel erg leuk!
    Ben vanaaf ff naar me ouders gegaan en heb 't hartje laten horen, me stiefpa was er stil van en m'n moeder begon te huilen hihi.

Ik maakte een 'fout' met invoegen op de snelweg, pal naast me reedt een vrachtauto (ben ik bang voor) en twijfelde ff om 'm in te halen, en toen ik 'm wilde inhalen zei zij al geef maar een dot gas hoor haal 'm maar in :(
    En ze wilde daarna dat ik straatje ging keren op een hoofdweg :(
    Vond ik erg raar, en twijfelde wat ik moest doen, maar ik d8 ze wil dat ik het op deze weg doe dus moet het maar.
    Nu ik erover na heb gedacht kon ik beter een zijstraat inrijden en daar keren en dan weer terug rijden.
    Bij nader inzien had ze daar wat duidelijker over moeten zijn...
    Volgende keer slaag ik gewoon..zucht
    was trouwens de 1e keer ;)

16. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    LEUK KAARTJE ben weer helemaal blij haha ;)
    Maar das ook waar daaom zei ik al, het stond ook ni opde lijst dus dan ken je 't ni weten ;) :)

@moppiepoppie: ik vind dit wel laat ja, maar krijg heel uiteenlopende dingen te horen/lezen. De één mag pas met 12 weken en de ander al met 7. Ligt een btje aan je vk.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lola, heb even niet meegekregen wat je leeftijd was. Leeftijd is idd wel 1 van de dingen die mee speelt om zo'n test te laten doen.

18. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @SheDevil: Het lijkt mij ook best laat, maar er waren geen eerdere plekken bij de echopraktijk volgens mij, want de telefoniste zei: de eerste plek is 13 maart. Maar m'n moeder was er heel verontwaardigd over dus dacht ik dat het vast erg laat was. Als ik m'n beebje zie mag ik het in ieder geval al wel aan iedereen vertellen :) Dat is dan wel weer fijn...

19. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Joehoe ook hier de 12 weken bereikt! Helemaal blij natuurlijk.
    En ook nog es heel mooi dat we vanavond via de angelsound het hartje hebben gehoord. Dit keer echt heel duidelijk, wat geweldig om te horen.

Wij zijn nog niet bezig met de babykamer. Hier is de douche eerst aan de beurt en die is elke dag een beetje mooier aan het worden.
    Wel hebben we een hele mooie kinderwagen combi, met maxi cosi gezien op marktplaats waar we nu druk mee bezig zijn met onderhandelen.

Kaatje heb je niet een vast contract? Dan zijn er volgens mij ook weer regeltjes dat je wel partime mag gaan werken tenzij het om het bedrijf echt niet haalbaar is dat iemand partime gaat werken.

Voor de jarigen nog van harte gefeliciteerd!
    Voor de mooie echo's ook van harte gefeliciteerd!
    Succes voor de mama's die nog even moeten wachten op de echo's.

20. Ik ben de oudste hier, 38 jaar jong... :D

Kennen jullie Kainda en Annna nog? Twee meiden waarmee ik op 35-plus topic schrijf en die ook in september waren uitgerekend en hier meeschreven. Beiden hebben helaas een miskraam gehad en velen op dat topic helaas :( . Ik moet zeggen dat mij dat heel nerveus heeft gemaakt...

In het begin van mijn vorige zwangerschap schreef ik nog niet op dit forum. Ik stelde alleen af en toe een vraag aan de verloskundige. Daarmee miste ik natuurlijk een hoop gezelligheid, maar aan de andere kant werd ik ook niet geconfronteerd met 'enge verhalen'...

Deel Deze Pagina