@Cindy: veel plezier vanmiddag @Funny: kraamzorg nog niet geregeld, doen we na eerste bezoek VK volgende week. Weet wel al welke ik wil. Die garanderen 8 dagen dezelfde persoon. @Azeb: wij hebben onze kinderopvang (2 dagen in de week) ook al geregeld. Echt een te gekke kinderopvang. Kleine groepjes op leeftijd, mooie locatie met een buiten en hele leuke activiteiten (bijv. wandelingen in de bolderkar).
@Yule: Fijn dat je nualvast weet dat de nekplooi niet verdikt was! De rest zal dan ook wel goed zijn... Verder wens ik iedereen die vandaag een echo krijgt héle mooie beelden toe!
@shedevil balen dat je niet bent geslaagd. Ach veel halen het de eerste keer niet en meestal op iets kleins (ik heb er zelf 4x! over gedaan ) Volgende keer slaag je zeker! @elies waar woon jij ergens in het verre oosten? nekplooimeting wij gaan hem niet doen, wel gaan we voor de uitgebreide echo met 20 weken. kamertjes wij zijn snel klaar wat dat betreft. We hebben maar 2 slaapkamers en klein zolderkamertje met heel schuin dak waar je nauwelijks op kunt staan. De eerste maanden komt de baby bij ons in de kamer in de wieg te liggen daarna verhuisd ze naar de kamer van haar zusje. We hoeven er alleen een tweede ledikantje bij te zetten. @ingeltje je moet met de angelsound best laag zoeken. Nog onder je navel en dan beetje naar links of rechts. Als je eenmaal de plek hebt gevonden vind je hem erna best snel terug (ze wilen nog wel eens weg draaien als je net de hartslag hebt gevonden) kraamzorg is al geregeld, hoewel ik niet veel zal overhouden na 5 dagen verplicht ziekenhuis na een keizersnede Gisteren weer een echo gehad, de kleine was al flink aan het bewegen en met haar handen aan het spelen. Ik had het geluk dat er een stagiare bij was dus ik kreeg de uitgebreide uitleg en kon lekker lang genieten. Buikje begint ook al aardig te groeien Over 3 weken mag ik weer terug voor controle bij de gyn en weer een echo Verder ben ik veel moe en misselijk dus ben niet veel online
Fijn dat het goed was Yule! Kon het niet laten heb net een Angelsound gekocht ga het vanavond gelijk proberen. Ben heel benieuwd of we al iets kunnen horen.
goedemiddag meiden kraamzorg heb ik hier al aangemeld, via internet, maar nog niks gehoord dus zal binnenkort eens ff bellen (is al bijna 4 weken geleden) kinderopvang nog niet geregeld, maar we zijn bezig om een ander plekje te vinden voor de oudste twee en zodra dat rond is gaan we dit kindje ook inschrijven. oeps er wordt er eentje wakker, dus ben weer weg
Zo heb weer heel wat moeten bijlezen ... 10 pagina's. @Nog meer meiden de magische grens van 12 weken bereikt ... gefeliciteerd! @Meiden met een goede echo .. ook gefeliciteerd! @leuk om al die buikfoto's te zien. @parr ... nog gefeliciteerd meid. @debbyvermeer ... wat moeilijk zeg, zo dubbel allemaal. Heel veel sterkte. @kaatje ... bevalt de bekkenband? Wat raar dat je niet terug mag komen van je baas na je verlof. Wat voor contract heb je dan dat dat zomaar kan? @pipo ... leuk een angelsounds meeting. @mamameike ... succes met opruimen. Ik ben ook begonnen ... leuk straks lekker gaan opknappen en inrichten. @yule ... fijn dat je nu 50% mag gaan werken, Hopelijk merk je het verschil snel. @azeb ... wij gaan ook voor een kast en commode van de ikea. Vind het bij een babyzaak gewoon te duur, koop er liever leuke kleertjes voor. @jannes ... wat een leuke muurstickers. Heb de link even opgeslagen. @shedevil ... jij ook nog gefeliciteerd! @foover ... jeetje wat een heftig verhaal. Gecondoleerd. @funnyme .. je kunt de kindje beter niet in 1 ledikantje leggen. Iig niet 's nachts. Dit werd ons iig afgeraden. Dat was het meeste zo wel geloof ik, mocht ik iemand vergeten zijn ... sorry. Las nog wat over kleuren voor de babykamer, wiegjes en kraamzorg ... Over de kleuren van de babykamer zijn wij nog niet uit. Het wordt ws wit met 1 muur gekleurd gezien het een kleine kamer is. De kleur hangt even af van het geslacht van uk. We hebben een familie wieg plus een hangwieg van kindekeklein. De laatste gaat in onze slaapkamer hangen, lekker gemakkelijk met de nachtvoedingen straks. Kraamzorg is hier aangevraagd, alleen de inschrijfpapier nog even terug sturen van de week. Heb mijn 12 weken buikfoto als avatar geplaatst.
Getsie...mijn hele huis ruikt vies. Dit weekend hadden de katten naast de bak geplast en mijn manlief had niets gezien en is er over heen gaan stofzuigen; gevolg alles op en aan de stofzuiger stinkt naar pies...bleeegh. We hebben de borstelkop al in een sopje gehad, maar had geen effect. De slang ligt nu in sop maar wat te doen met de stang...die is zo lang...Pffff straks moet ik gewoon nieuwe onderdelen gaan kopen. Tenzij de hele stofzuiger zelf blijft stinken...dan een nieuwe stofzuiger? Als iemand nog tips heeft.... ps mamameike; wil je op de lijst niet naar 1 sept?
Ik heb me aangemeld bij hyves, hoop dat ik geaccepteerd wordt. Verder gaat alles prima hier, de misselijkheid is ook al een stuk minder erg geworden hier. Ben wel meer moe en ga dan ook lekker vroeg mijn nestje in. Groetjes marije
Hier is de kinderopvang al in januari geregeld want anders kon ik niet meer de garantie krijgen dat ik opvang heb op de dagen die ik wil. Nu heb ik die garantie wel. Voor kraamzorg heb ik vandaag gebeld en dat wordt door de verzekering geregeld. Nu moet ik alleen nog een kraamhotel regelen om te bevallen, want thuis is bij ons niet mogelijk omdat er niet genoeg ruimte is in de slaapkamer voor al die mensen rond mn bed. Bovendien vind ik buitenshuis prettiger. Nu alleen nog zoeken of er een kraamhotel is om omgeving gouda. Vandaag zijn wij naar mijn ouders geweest en we zijn echt verwend door ze. We hebben een maxi cosi cabrio fix gekregen, een box, een boxkleed, een tiny love gymini en alleen dingen van play gro voor aan de kinderwagen en de maxi cosi en een hele mooie knuffel en nog van allerlei dingen. En we hebben zelf ook weer van alles gekocht. Ik heb van avent een borstvoedingsset gekocht met kolf en flesjes en zo. Nog sokjes en knuffels, spenen met i love oma en i love mama, een luiermandje en nog allemaal kleine dingen. En ik heb mezelf ook een beetje verwend want ik heb 2 positiebroeken gekocht en 3 positieshirtjes en 2 buikbanden
Dag dames! @dreumes; wat lekker zeg, zo verwend worden met spulletjes, ben jaloers Wij zijn eerst maar eens op duo-kinderwagen-jacht, de rest komt nog. Het belangrijkste is een nieuw huis! Dus ons huis staat nu te koop en we zijn druk aan het zoeken naar een nieuw huis. Ons huidige huis is prima, alleen te klein (2 slaapkamers) om straks de tweeling in te herbergen. Ik ben er al wel over uit dat als wij eenmaal het geslacht weten van beide, want dat willen we, het roze wordt met appeltjesgroen als het meisjes worden. Bij een jongen en een meisje ook zoiets en bij alleen jongetjes de groene kleur met een nog te bedenken andere kleur Ik heb ook al kraamzorg geregeld, kan alleen geen kinderopvang regelen omdat we, als we eenmaal verhuisd zijn, heel waarschijnlijk bij een andere organisatie moeten aankloppen en welke is dus nog onbekend. Daarnaast weet ik nog niet waar en voor hoe lang ik ga werken na de bevalling, want mijn huidige contract eindigt 1 juli. Daarna zal ik weer ander werk moeten zoeken. Maar ik ga me daar nu niet al te druk over maken. Nou meiden, rustig aan, ik ga even bankhangen! X Lise
Hallo! Hier een heel gelukkige aanstaande mama! We hebben vanavond namelijk onze eerste echo met nekplooimeting gehad. En alles was goed met onze kleine uk! We hebben echt genoten! Eerst met een uitwendige echo gekeken, maar ik had een beetje veel lucht in mijn darmen, dus was niet helemaal goed te zien. Dus daarna heeft ze inwendig gekeken, en hadden we prachtig beeld. De echolaborante was ook helemaal enthousiast, zo mooi was het. We konden het kindje heel goed zien, en was flink aan het bewegen en zwaaien. De nekplooi was uitstekend, ik heb een kans van 1:23000, dus dat lijkt met prima! Het zo ver ze het nu kon zien, was de ruggegraat dicht, het maagje gevuld, de blaas gevuld, twee benen en voeten, twee armen en handjes, een kloppend hartje en mooie hersenhelften. Dus het heeft toch ook wel weer zijn voordelen om pas met deze termijn een echo te hebben! Ik lig ook helemaal goed op schema. Enne ik heb 8 plaatjes gekregen, ik zal er ff eentje scannen! Dus vanaf nu is het wereldnieuws, hihi! Sorry, meiden ik heb niet terug gelezen. Ik hoop dat de andere meidne ook goede echo's gehad hebben! Met de verhuizing gaat het goed, het nieuwe huis is al klaar, dus morgen poetsen en vrijdag gaan we over, dus druk, druk druk! Tot later, veel liefs Steen
Steen, wat een geweldige echo! gefeliciteerd ik ga zelf vrijdag heel eigenwijs ook nog een echo laten maken, omdat ik wachten tussen 8 weken en 20 weken toch wel lang vind. zou ook graag een spartelend kindje zien
ik heb maandag me echo gehad het was zo mooi om te zien hij/zij zat er bij als een indiaantje en maar zwaaien met die handjes en kiekeboe spelen en ik zou het bijna zweren maar ze maakte zo een rock teken dat wordt dus een drumstel en gitaar aanschaffen dinsdag bij de verloskundige geweest en die had wel moeite met het horen van het hartje omdat hij/zij zo actief aan het bewegen was ben zo trots en zo gerust gesteld ben ook niet meer zo misselijk alleen als ik me druk maak merk wel dat ik erg vergeet achtig ben dus heb mezelf net gemaild dat ik achter de kraamzorg ga en me zwangerschaps verklaring bij de dokter moet opvragen gesprek met de arbodienst en HR op me werk ik ben ook zo moe maar als ik smiddags slaap zoals ik vandaag heb gedaan slaap ik snachts heel laat maar ik voel nu pas dat ik weer moe word slaap lekker
Goedemorgen mama's Ik heb niet veel te melden eigenlijk, kraamzorg geregeld, opvang nog niet en kleurtjes voor het kamertje nog geen idee, we wachten ook tot we het geslacht weten. Dat was het alweer, wilde ook eigenlijk alleen maar even goedemorgen zeggen. oja mochten er vandaag dames naar voor een echo gaan of naar de VK veel plezier!
@Yule & Steen: Mooi dat jullie nekplooimetingen zo goed zijn verlopen! En ook weer leuk dat je je beebje weer hebt kunnen zien! @iedereen die een echo krijgt vandaag: VEEL SUCCES! @iedereen die de 12 weken heeft bereikt: GEFELICITEERD! Zelf heb ik ook vandaag de 12 weken bereikt! \/