@Elise: dat is inderdaad lastig. De subsidie wordt verrekend op basis van jouw salaris, maar ook dat van je partner. Daar is dan toch wel iets voor te regelen. Ze hebben ook vast regels voor zelfstandigen. Alleen wisselende tijden is dan idd wel lastig.
Er staat bij de toeslagen ook dat als je geen recht hebt op kinderbijslag (dat kan omdat je inkomen te hoog is bijvoorbeeld) dat je dan per kwartaal een bepaald bedrag voor het levensonderhoud van het kind moet besteden om recht te hebben op kinderopvangtoeslag. Weet iemand hoe je dat dan moet aantonen? Moet je dan al je kassabonnen bewaren om alle luiers, potjes, etc per kwartaal te verantwoorden?
Ik zou gewoon even de toeslagen helpdesk bellen. Die kunnen je dat vast allemaal uitleggen. Kinderbijslag krijgt iedereen (190 euro per kwartaal zag ik). Kindertoeslag krijg je alleen als je minder dan 46.000 per jaar verdient (samen). Nou dat heb je al snel hoor!
@dreames ... iedereen krijgt kinderbijslag. @elise ... wat fijn dat je ouders je zo willen helpen met oppassen. De oudste 2 zijn ook niet naar een kdv geweest omdat het toen niet te betalen was voor ons. [1 vd werkgevers betaalde niet mee] Toen hebben mijn moeder en schoonmoeder altijd opgepast. Nu gaat de jongste mee naar het kdv [evenals uk straks] en de oudste 2 gaan naar de bso bij ons in het dorp. Opa en oma zijn voor de logeerpartijtjes als wij eens weg moeten/willen. Vandaag naar de kapper geweest en een flink stuk van mij haren gehaald. Voelt weer heerlijk luchtig aan. Krijg helemaal een lente gevoel van dit mooie weer!
Hallo dames, Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger, jippie! Wat is dat toch een magisch getal als je zwanger bent hè... Nu nog hopen op een goede controle a.s. maandag en dan ben ik helemaal blij (en ga ik eindelijk een positiebroek kopen want ik kan alleen mijn rokken nog maar aan, hahaha). Prettige dag allemaal!
Ha meiden Pupke: Gefeliciteerd, wat een mijlpaal he! Diddl: Haha dat heb ik 2 weken geleden ook gedaan, hormonen soms Azeb: Mooi dat je weer het hartje heb gehoord, blijft een supermoment vind ik Ingeltje: Blijven zoeken haha Jij ook lekker aan het genieten? Yule: Goed hoor die uitslag, toch weer een lekker gevoel he?! Over kamertjes: Die van ons word dit weekend behangen, de meubeltjes staan er al. De rest van de spullen (matrasje, lakentjes etc) liggen al klaar bij Babypark, dus zodra het behang er op zit kan ik echt gaan inrichten, kan niet wachten Over KDV: Onze kleine kanjer gaat er ook heen, voor 2 of 3 daagjes in de week. Ouders en schoonouders willen niet op een vaste dag oppassen en ik vind KDV ook best belangrijk, leren met andere kindjes te spelen en delen. Volgens mij mams vond ik het altijd geweldig daar! Hier gaat het ietsje minder Had 1 dagje geprobeerd te werken en toen kwamen alle klachten terug, incl koorts Dus weer naar de vk gebeld en nu mag ik voorlopig niet aan het werk, mijn lichaam heeft alle energie voor de beeb nodig. Vandaag weer bloed geprikt, morgen de uitslag ben benieuwd... Maar leuker nieuws: Morgen hebben we weer een echo De nekplooimeting, dus kunnen we lekker lang gluren naar ons kleintje. Heb er zin in, ook een beetje eng natuurlijk maar heb er een goed gevoel over dat ons kindje geen syndroom van down heeft. Hoop dat ik wat fotootjes krijg en ze gaan dan nogmaals kijken hoever ik precies ben, dus ik hoop stiekem dat ik weer wat vooruit wordt gezet haha Ik kom vanmiddag nog nwel even kijken! Liefs!
@tinkerbel ... zullen idd de hormonen we zijn in combi met het mooie weer. En wat fijn dat jullie babykamer al zover klaar is ... kun je zodra het lente wordt lekker buiten zijn ipv klussen. Balen dat het werk niet wil, maar je gezondheid gaat voor. Veel plezier bij de echo morgen.
Pff die rare hormonen. Komt er gisteren zo'n studente langs de deur die kaarten verkoopt voor zo'n stichting net als 'doe een wens', die dromen laat uitkomen voor ongeneeslijk zieke kinderen. Ik heb natuurlijk zo'n setje gekocht, maar dat is niet zo heel bijzonder, voor een goed doel doe ik het altijd. Maar toen ik uitlegde aan manlief wie er aan de deur stond..trilde mijn stem en stonden de tranen in mijn ogen. Pffff erg hè
Hallo Dames, ik zal me even voorstellen ik ben Enya 26 jaar oud en morgen 11 weken zwanger van ons eerste kindje! We zijn er heel erg blij mee!Ik woon sinds een paar maanden in Heerhugowaard en dat is nog steeds wennen zonder familie en vrienden. Helemaal nu je zwanger bent en dit het liefste toch deelt met iedereen op afstand is het toch anders. Ben op 19 September uitgerekend, de eerste echo is al geweest wat een bewegelijk kindje wat was dat fantastisch! Dinsdag weer bij de verloskundige geweest de baarmoeder groeit flink dus dat is een goed teken. Hoe voel ik me verder na allerlei kwaaltjes ben ik nu eigenlijk alleen moe en heb ik weinig trek in eten en dergelijken. verder valt het mee heb boven al steunkouzen liggen voor tijdens de zwangerschap heb alleen nog niet de moed om ze aan te doen verder lijkt het me leuk mee te doen met de September mama's
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 29 augustus 2008 *Krisstel ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e ♀ ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ en ♀ ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV *Naatje218... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Vlinder79 ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *1summer ... 32 jaar ... 2e kindje [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ 03 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... ? ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ? *Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *Elies ...30 jaar ... 3e [♂♂]... Kalender: ? ... Denkt zelf: ? *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Kleine tinus ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... Kalender: ♂♂ ... Denkt zelf: ♀♂ ... ZKH ... BV TWEELING! *Liselotje ... 28 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? TWEELING! *Sablovesgeof ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? 04 september 2008 *Denise85 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ 05 september 2008 *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf:♀ ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV 06 september 2008 *Steen ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV 07 september 2008 *Danielle84 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Diddl ... 28 jaar ... 4e [♀♀♀]... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH [kz] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender:♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV 08 september 2008 *Aapje ... 29 jaar ... 2e [?] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂...ZKH...BV *Dewie ... 25 jaar ... 2e [?] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV/FV TWEELING! *Mandy67688 ... 23 jaar ... 3e [??] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? TWEELING! *Ydnic ... 28 jaar ... ? ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e [?] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Mommy to be ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Sinjo ... 32 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Sylvia111 ... 21 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ 14 september 2008 *Bibi23 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Meisje84 ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Kaatje85 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... KRAAMHOTEL ... BV *Nikki ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV 17 september 2008 *HannekeR ... 34 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *Ief ... 31 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ *Lindada ... 26jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... ZKH ... BV *Dorientje ... 21 jaar ... ? ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ? 19 september 2008 *Enya ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ? Denkt zelf ? 20 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender:♀ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... FV 22 september 2008 *Cindy21 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV *Zanoni ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ...ZKH...BV 23 september 2008 *Jossie76 ... 31 jaar ... 3e [??] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ...ZKH...FV *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ 25 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♂... Denkt zelf: ? ... ZKH *Ktje ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf:♂ *Parr1983 ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV *Sarahfreely ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender:♂ ... Denkt zelf:♂ 27 september 2008 *First time ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Flo1975... 33 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 29 september 2008 *Droppie123... 33 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV *Tugba ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ 30 september 2008 *Faith79 ... 28 jaar ... 1e kindje ...Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? Nu: 78 september mama's! Agenda: Februari 29: Jossie76 termijnecho __: Hster 2e echo __: Tinkerbel1984 12w pretecho Maart: 03: Pupke gyn __: elise1 gyn __: Faith79 1e echo __: sarahfreely 1e echo __: Jale: Bloedprikken Syndroom van Down 04: Steen vk __: Ydnic 2e echo 05: Esje72 termijnecho en nekplooimeting __: Ktje 2e echo 10: Yule vk __: Freesia gyn [ws nekplooimeting] 11: Esje72 2e afspraak vk __: Lise controle zkh __: Marielle82 2e echo 12: Eva1983 1e echo __: Roshi 1e echo __: Meisje84 vk 13: HannekeR vk __: Lola VK __: Diddl vk __: MamaMeike Gyn 16 weken echo 17: Pipo1973 vk __: Dreames vk 18: Kristel vk 19: Ingeltje vk + 1e x hartje luisteren __: Denise85 vk + 1e x hartje luisteren 20: Foover vk 21: Jekkia gyn en echo 24: Ydnic vk __: Debbyvermeer gyn 25: Marielle82 vk 28: Diddl pretecho April: 01: parr1983 vk 07: Roshi vk __: Lola vruchtwaterpunctie 08: Jessejaime 16 weken controle 12: Roshi VK 14: Mss Ace 20 weken echo 15: MamaMeike 20 weken echo __: Foover 20 weken echo __: Lise 20 weken echo 18: Kristel 20 weken echo 24: Diddl 20 weken echo Mei: 30: Diddl pretecho * Sta je niet meer op de lijst en wil je toch graag mee willen kletsen geef je gegevens weer even door en we zetten je erop. * De volgende meiden zijn al ruim een maand niet geweest ... Dewie, anno123, mommy to be, sablovesgeof, mandy67688, sylvia111, ief, lindada en dorientje. Mochten ze begin maart nog niet weer zijn gekomen halen we ze van de lijst af. Welkom Enya en gefeliciteerd. Zou je nog willen doorgeven wat de kalender zegt over het geslacht en wat je zelf denkt, zkh of thuis bevallen en bv of fv?
Hoi, Ik sta nog niet in de agenda... Had het dinsdag doorgegeven. 11 maart -> 2e echo 25 maart -> VK Dank je! Groetjes Marielle
Ik mag nog in de agenda voor 17 maart afspraak bij vk. En bij mij kan nog aangevuld worden dat ik in een kraamhotel wil bevallen en bv.
Weet je wat nou zo gek is, ik zou zweren dat ik je erbij had gezet. Zou het zo zijn dat er soms de laatst gewijzigde gegevens eraf vallen ofzo? Ik heb hem nog een keer bewerkt na het plaatsen, misschien is dat het dan? Vreemd
Of iemand heeft niet de laatste lijst gequote. Gebeurt regelmatig dat er iets weg valt. Misschien een paar meiden verantwoordelijk maken voor de lijst?
Nou het vreemde is, dat ik het ook niet meer zie staan op mijn lijst (de laatse vóór jou) dus ik kan het ook niet checken. Ik geloof dat er maar een paar meiden de lijst bijhouden, waaronder jij, ik, parr en nog enkele dames. Volgens mij doen we het niet meer fout, zijn we veel te ervaren voor hihihi! Ik ga voor het verhaal van de kaboutertjes, die op de lijst klimmen en stiekem info van de lijst blazen. Gemeen hè?
dag septemberdames! toch nog even om het hoekje kijken hier, leuk hoor. inmiddels ben ik verhuisd naar de 'augustina's, dus 3/9 mag geschrapt worden... ik kom vast nog wel es terug! @jekkia: leuk, zie dat jij ook een klein leeftijdsverschil krijgt tussen je kleintjes. Is erg leuk! We wonen in Pakistan, sinds een jaar, maar komen in de zomer even terug om daar onze derde te krijgen!  moe en misselijk herken ik, en gaaf he, zon echo met een dartel beweeglijk mensje in beeld zo bijzonder! @parr 1983: ja, met mn vriendin gaat het weer prima, stoere meid onze kids spelen veel samen. Gisteren een enorm watergevecht, en elke keer als we komen of gaan geven haar dochter en mijn zoontje (allebei 2) elkaar heel lief een zoen, zon vette natte! Leuk he, dat zon mooie preview van je kleintje je niet loslaat. Geniet van shoppen! Ik heb helaas geen zwangerschapskleding meegenomen, en is hier ook niet te krijgen. (wel elastiekjes, gelukkig!) @enya, have fun hier! oja, ik hoorde nog iets grappigs: 'I'm never having kids. I hear they take 9 months to download.' doei allemaal, zwangerse!
komt er een kaboutertje mij van 3/9 wegblazen? is niet erg, want hij blaast me toch richting augustus! X