September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo! 6 pagina's verder :(:confused:

Kaatje ze zeggen dat als de ouders slaapkoppen zijn dat de kinders ook zo worden he ;) belooft ook veel voor ons kind :)
    pisum ja leuke verjaardag gehad. was alleen 's aovnds met de visite wel een beetje op! dan merk je echt dat je zwanger bent! feli met mooie echo!!
    Azeb mooi dat het goed was bij de vk! :)
    Pupke feliciteerd met de 12weken!!
    Tinkerbel wat minder van jouw werk situatie! zo kom je nooit verder dan jouw bed :( lijkt mij op een gegeven moment wel ff genoeg! heb je de uitslag al?
    Ingeltje als jij Angelsounds gebruik moet je wel zitten doen heeft mijn vriendin gezegd... maar als jij dus iets hoort zoals alsof iets in water beweegt is dit wel jou kindje! Had ik ook al gehoord in de 9weken! wel leuk!
    Enya welkom!!!
    Sannemart ik heb wel klachten maar mijn borsten zijn niet echt gegroeid :)(...:oops:;)) wel voller geworden.

Ooh dames ik krijg nu ook zin in witlof salade yummie!

lise succes met jouw huissie verkopen en een mooie voor terug vinden!!
    mammamieke :oops: ehm.. wat is een rayonleidster? :oops: en wat voor werk doe jij dan? Ook wel minder en snap erg goed dat jij met tegenzin gaat werken! Maar denk wel aan jouw bloeddruk he! Is niet goed voor de kids! *knuffel*
    chaartje weet jouw buurtje wel dat jij zwanger bent?? dan snapt zij het toch wel?? tjess wat een mens zeg! en ook nog een dk.ass.!
    Lola oooh ik ben jealours zeg! dat jij mooi veel echo's krijg als proefkonijn! Geniet ervan! :D
    Ik dacht altijd dat mijn bloeddruk laag was omdat met opeens opstaan en zo flink dizzy werd, maar het was 110/60 wat erg goed was?! oke dan :D iig wel beter zo :)
    SheDevil ik vind Vissen wel mooie mensen ja, ik pas er helemaal bij. Ben erg creatief en leef erg mee met anderen, denk eerder aan anderen dan aan mijnzelf, hou ook van water.. wij zijn allebei zwijnen dan! haha mijn man is ook echt de boogschutter type, wij botste wel erg veel in het begin met mijn zachtheid en zijn botheid, maar wij zijn elkaar inmiddels tegemoet gekomen :D:D en jeetje zeg bah die mannen! Wel heel goed dat jij bij jouw oude gyn mag! wat zei die mevr. over dat van die regelmatig controle? dat het toch wel om de 2w was? ipv 4 zoals die arts zei? Ik was dinsdag ook bij de gyn voor een controle voor mijn vaganisme.. ik legde de pilottes op tafel en zei trots... ik heb ze niet meer nodig. zij vond mij erg enthousiast overkomen zei zij glimlachend... toen liet ik haar die echo van die ochtend zien en zij was zooooo blij! vooral dat het ook gelijk raak was! erg leuk!
    kleine tinus mooi dat alles goed was!!
    FunnyMe super dat de nkplooim. goed was!!!
    Tinkerbel moest ook ff nadenken waar die foto was gebleven. Ik vind het een mooie echo maar wist niet waar ik kijken moest voor het geslacht :oops: dat was een beetje onduidelijk op het eind (kont)

Zo dat was iedereen geloof ik..... Nou Hengelo opzoeken was deels een succes. Ik ben eerst naar Prenatal geweest en heb daar 1 spijkerbroek gekocht. Hier zie je echt heel goed dat ik al een buik hebt :confused: en 2 shirts. Heb ook een voedingsbh gekocht met 2 broekies. Mijn schoonmoeder zei dat ik net zo goed al een voedings bh kon kopen dan een dure meegroei en daarna een dure voedingsbh te kopen, want een voedingsbh was net zo goed. Moet je alleen dan een cup groter kopen. Moet wel wennen met geen beugels maar verder voelt het wel lekker! Heb ook 3 leuke rompertjes gekocht, wat monddoekjes, zwitsel mama voor de borsten en hydrofiele luiers. oh ja en een dvd over zwangerschap :D:D Toen hegelo zelf in naar de H&M.. die zou ook een pos.kleding afd hebben... dus niet! nergens in hengelo te vinden die kleding! :confused: moet toch naar enschede :( wel jammer!
    Heb ook eindelijk maatje groter broek van mijn werk. Zit echt lekker met de knoop dicht nu ;)
    Wat ik wel jammer vind.. mijn baas is zo'n zwangere die vindt dat je nergens om moet piepen, alles mag tillen etc. Ik was laatst wel best misselijk en vroeg haar of zij ook zo misselijk was in het begin.. ja hoor zeg zij maar ik ga niet als een klein kind zeuren van oooo ik voel mij niet lekker oooh ik ben zooooo misselijk... :( tja dat bedoel ik dan ook weer niet en dat doe ik ook niet. Woensdag zei ik nog van dat ik de 2e echo had en zag ukkie lekker bewegen en alleen ahah ok kwam uit haar mond :confused: voel mij wel een beetje verdrietig want ik had stiekem gehoopt op wat meer meeleving samen! En ik ben trouwens nu wel erg veel sluit ingepland :( :( (dit is dus van 17u tot 01u) maar goed ik ga nog niet zeuren maar vind het wel minder zo.... mssn gaat het straks beter als de energie kick plaats over neemt vande moeheid en misselijkheid? en later kan ik toch geen sluit meer draaien met mijn dikke buik :)... srry moest ff mijn teleurstelling uiten :(
    Heb trouwens mijn verzekering gebeld en aangemeld voor kraamzorg. Dit wordt dus Naviva. En ik heb recht op 49u in totaal. Lijkt mij best veel als ik bekijk dat ik 38u p/week werk! Wij gaan binnenkort ook Ballio in Zutphen bellen voor de 3D/4D :) mag er 2 mensen met je mee? mama wilt naar de volgende vk date maar dan krijg je alleen de hart te horen.. dus wou haar hierbij hebben :D
    Wel handig om de lijst te recyclen! neemt minder ruikte in beslag en idd de meiden zijn nog steeds welkom! Zal ik dan rijkie een pb sturen? Aangezien zij regelmatig mee doet met hyves maar niet hier? vind ik wel een beetje raar..omdat ik haar verder niet ken zoals jullie :oops: of ligt het aan mij? :rolleyes: :oops: .. 8) Zo dit was lang genoeg geloof ik haha! Droom lekker verder, ga ook zo naar bed denk ik :)

2. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Goedemorgen,

@Kaatje85-> loempia was verrukkelijk. Warm eten ging er niet zo in. Maar dit....ik vond jammer dat tie op was. Lekker hoor al die groente erin?
    Weet iemand of dit slecht is?
    Wil het namelijk vaker doen. 1 keer per week ofzo. Omdat het eten nu moeilijk gaat.

Wat een storm zeg, vannacht! Onweer erbij. Samen er lekker even uitgeweest...rond 4 uur.

We gaan vandaag winkelen, zomaar even snuffelen voor onze frummel, niet met een speciaal doel ofzo. Heb er gewoon erg zin!
    Weet alleen nog niet waarheen...

Nog een weekje.....dan zitten we op de 12 weken.
    Vannacht last van lichte pijntjes van ws baarmoeder gehad, toch wel een geruststellend gevoel....teken dat 'het'er nog zit......toch? :(

Nou meiden, fijne dag en geniet van je zwangerschap!
    Marielle

3. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    @ Tinkerbel-> leuk joh, zo levendig je beeb. Maarre, ik kan zoiets echt niet zien hoor...onderscheid jongen/meisje, sorry!

Geniet ervan!

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @ Pisum: Heerlijk meid! Hoera!

@ Parr: wat zijn pilottes? Wat lastig van je baas. Kan me zo goed voorstellen hoe dat voelt. Ik had ook zo'n collega die keiharde is. Ik moest niet klagen want zij was al verder en had nergens last van :( Ik denk aan je meis! (ps woon je in Deventer? Heb ik ook paar jaar gewoond, ben er getrouwd!)

@ Tinkerbel: ik zie ook niets!

@ Marielle82: ik eet nu elke week (soms wel 2 keer) een heerlijke Turkse Pizza (Lahmacun) met salade ertussen en geniet er zó van! Ik vind dat je best mag snacken af en toe, het is soms zó moeilijk om een avond maaltijd naar binnen te werken. Pfff en koken daar heb ik vaak geen zin in. Dus doen we vaak ff mkkelijk eten halen. Die pijntjes in je baarmoeder: als je bandenpijn bedoelt: prima teken toch?

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal,

we hebben de maxi cosi nog niet gekocht hoor...
    Gisteravond lag ik helemaal totalloss op de bank, ik kon echt geen energie meer opbrengen om naar de stad te gaan. En vandaag moet mijn vriend werken dus dat schiet ook niet op. Nouja we schuiven het een weekje verder ;)

Gisteravond kreeg ik ook nog migraine. Ik heb niet de variant met heel veel hoofdpijn, maar mijn lichaam gaat 'slapen' Het begon bij mijn hand, toen ging het door naar mijn kin en mond/neus, daarna was het gelukkig snel wel en had ik nog wat hoofdpijn. Wat weg raar was, was dat ik niet meer goed kon praten voor een paar minuten, alsof ik niet uit mijn woorden kon komen. Dit had ik nog niet eerder gehad. Zal het van de week wel even aan de huisarts melden.

Nou ik ga er weer vandoor. Fijn weekend allemaal!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dat ben ik volledig met je eens! Helaas weet ik hoe dat in de praktijk gaat qua begeleiding (lees: te weinig), wat heel vervelend is voor zowel patient als de mensen in opleiding.

Dat lijkt me de beste strategie! Fijn dat ze naar je klachten wilden luisteren en een andere afspraak hebben gemaakt.

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo dames,

Wat wordt er toch weer veel gekletst, gezellig hoor! Ik vind het knap dat sommige dames op bijna iedereen reageren. Ik kan het nu even niet opbrengen omdat ik de hele dag heb gewerkt, maar ik heb alle verhalen met veel interesse gelezen. Verders heb ik niet zoveel bijzonders, ik kijk erg uit naar maandag als ik weer op controle ga. Als de controle goed is, dan ga ik eindelijk positiebroeken kopen.

Prettig weekend!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Hoe gaat ie met jullie?
    hier alles goed,maar wel een rot begin van de ochtend gehad. Moest eerst al 2x ontbijten.. Gooide mijn eerste ontbijt er na 10 minuten al uit.
    Dus ging al laat van huis. Halverwege de weg naar mijn werk stond er een vrachtwagen overdwars op de weg dus duurde ook weer een tijd. Uiteindelijk een kwartier te laat. Verder geen fut dus lekker weinig gedaan vandaag.

Mooie echo's trouwens !
    En volgens mij zijn loempia's niet slecht hoor. Wou ze net ook halen, stond de kraam er vandaag niet. Schandalig.

Rook vandaag wel verf,zegt mijn vriend, kom eens kijken> Bleek hij al twee dagen bezig te zijn in de babykamer. heeft nu de kozijnen geschuurd en geverfd. Over 3 weken krijgen we de radiatorombouw,en daarna kunnen we gaan behangen.

Ga even het eten doen.

Fijne avond

liefs kaatje

9. 4days

4days Niet meer actief

Zoww, ik heb ook vandaag m´n eerste zwangerschapskleding gekocht! Twee broeken van mamalicious (voor 50 euro samen, valt erg mee) en twee wat langere truitjes. Wat een opluchting na weken met een elastiekje om mn knoop te zijn gelopen! Eindelijk zaktie niet meer af! :D

@ Pisum: Van harte gefeliciteerd meid! ;)

@ Eva 1983: Ik heb precies dezelfde vorm van migraine, mn halve gezicht en mond gaan slapen en ik kom niet meer goed uit mn woorden. Is heel normaal bij migraine, maar idd maar ff naar de dokter ermee.

Nog even een vraag... Is was aan het kijken naar de Quinni Buzz of Speedi, maar ik zal dat de wandelwagen van Buzz echt heel klein is! Veel kleiner dan die van Speedi. Daar pastie toch maar een jaartje in ofzo? En in die van Speedi zeker een jaar of 3 a 4 schat ik? Weet iemand hoe dat zit?

Groetjes Cossy!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog even snel een ego berichtje tussen het koken door. heb weer zo'n mooi babykamertje op het oog

www.marktplaats.nl en dan advertentienr. 152122485

Heb ze gemaild en hoop zo dat we deze krijgen. Moet er wel 3 kwartier voor rijden,maar ja dat moet dan maar haha.

11. 4days

4days Niet meer actief

Hey Kaatje, oww echt heel erg mooi zeg! Precies mijn smaak! Ik ben ook druk op zoek, alleen ik heb er echt een kast bij nodig. Nog ff doorzoeken...

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Kaatje: echt leuk die kamer! Hoop dat je hem krijgt en dat Cossy niet stiekem ook gaat bieden hahahahah!

Hmmm loempia's daar had ik gisteren ook zin in, maar toen stond de kraam er niet. Dus vanmiddag gelijk een zakje gehaald voor in de diepvries en gelijk 2 in de fritespan vanmiddag! Wij hebben gesmuld! Jammmmieee

13. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Snel even binnenspringen :D Heb alles wel een beetje gelezen, maar niet grondig, dus veel reactie zal er niet tussen zitten.

Heb wel onthouden:
    @Shedevil: pfff, wat een idiote behandeling heb je daar gekregen. Misschien was het onderwerp "omgaan met echte mensen ipv dingen uit een boekje" nog niet aan bod gekomen :rolleyes:
    @Chaartje: sympathieke buurvrouw. Je gaat natuurlijk overgeven voor je lol (en ja, er zijn mensen die er echt niet tegen kunnen, maar die gaan er eerder stilletjes van weglopen denk ik)

Voor de rest: iedereen met goede echo's, nekplooimetingen en 12-weken-grens-overschrijdingen: gefeliciteerd :)

Hier gaat alles z'n gangetje. Merk wel dat ik stilaan minder moe ben, dus dat is goed nieuws. Het slechte nieuws is dat ik al een paar dagen vlagen van misselijkheid heb. :evil: Ik dacht dat dat nu zou overgaan, maar nee, bij mij BEGINT het. Nu ja, hopelijk blijft het bij een paar vlagen.

Straks kan ik m'n nieuwe ik weer eens op de proef gaan stellen. Ik ga naar Sweeney Todd kijken (film). Vroeger had ik geen enkel probleem met het kijken van enge films, maar sinds ik zwanger ben, ben ik in een of ander watje veranderd. In januari heb ik I am Legend bekeken en denk dat ik de hand van m'n vriend zowat tot moes geknepen heb. Ik denk dat ik me maar volledig ga concentreren op Johnny Depp straks :)

Heb net ook de aanbetaling voor ons vakantiehuisje gedaan en heb een week vrij in het vooruitzicht, dus dat zit allemaal goed.

Nog een fijne zaterdag (en zondag als ik niet meer post) :D

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Kleine tinus…gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Jossie..gefeliciteerd met de goede echo.

@Ingeltje..wat gaaf zeg die geluiden..jammer dat er geen beeld bij is ;)

@Funnyme..wat een goede uitslag van de combitest.

@Tinkerbel..wat gaaf dat je zovee hebt kunnen zien van de kleine. Hij/weet voelt blijkbaar
    aan dat jullie het willen weten aangezien het met de benen wijd lag ;)

@Cossy..denk dat de misselijk echt weggaat…tot op heden nog steeds niet meer misselijk
    geweest.

@Chaartje…wat een achterlijke buurvrouw! Zou bij wijze van de volgende keer in haar tuin
    overgeven :D Weet ze wel dat je zwanger bent?

@Parr..kom je uit de buurt van Hengelo? Kan me voorstellen dat je teleurgesteld was in de
    reactie van je baas..beetje jammer!

Vrijdag heb ik aan mijn werkgever voorgelegd dat ik na mijn verlof 3 dagen wil gaan werken, maar tot mijn verbazing is hij het hier niet mee eens. Hij wil dat ik minimaal 4 dagen moet werken omdat hij ‘nooit’ iemand voor twee dagen zou kunnen vinden? (Niet mijn probleem)..
    Was wel een beetje verontwaardigd en heb later mijn oude werkgever gebeld, gelukkig heeft hij mij gerustgesteld en gezegd dat ik in mijn functie minimaal 3 dagen moet werken en dat hij mij niet kan verplichten om meer te werken.
    Ben dus benieuwd met welke ‘smoes’ hij maandag komt

Ga nu lekker idols kijken…wie denken jullie dat er wint? Ik hoop Nikki (al denk ik Nathalie).
    Fijne avond iedereen!

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Jeetje wat ene bizondere reactie van je werkgever Krisstel. Wat voor werk doe je ook al weer?
    Ik zit ondertussen (laptop op schoot) ook naar Idols te kijken. Ik weet het niet hoor, vind Nathalie en Nikki allebei fantastisch goed. Nikki heeft me al een paar keer erg ontroerd, maar Nathalie is zo'n feest om naar te kijken. Ik ga niet stemmen in elk geval. Ik denk trouwens dat ze er allebei wel komen. En volgens mij willen de heren (Eric Van Thijn en John Ewbank) met allebei wel een plaat opnemen dus ook dat lijkt me niet zo'n probleem.

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou...het is eindelijk gelukt, ik heb een paar seconden mijn kleintje gehoord met de Angelsound! Erg leuk, maar wel heeeel kort, daarna kon ik de hartslag niet meer vinden! Maar al wel super dat het eindelijk lukte! Nog een beetje geduld en dan zal ik het vast duidelijker en langer kunnen horen!
    Wel heeeel lief geluid!

17. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Heerlijk Ingeltje!
    Ik had trouwens nog een ander vraagje aan jullie allemaal.
    Ik dacht, ik wil dat programma 'de verloskundigenpraktijk' wel eens zien, maar kan nergens vinden of en zo ja wanneer dat uitgezonden wordt. Iemand kan me vast wel helpen!

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Vandaag m'n haren in de coupe soleil gezet ... kan er weer een tijdje tegen aan. :)
    Ik zie overal leuke babyspullen, maar wil wachten met kopen tot we het geslacht weten ... hoop zo dat ze het eind deze maand al kunnen zien.
    Ben ook redelijk van mijn jeuk af dankzij de nieuwe vasaline intensive resue bodylotion ... wat een verademing zeg.

@kaatje ... mooi kamertje. Hoop dat je hem kunt kopen.
    @ingeltje ... wat fijn dat je het hartje even hebt kunnen horen! De mijne duikt ook steeds weg ... nu al verstoppertje spelen. :)

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Azeb...ben technisch adviseur (adviseer en meet bij mensen met een beperkingen bv. (elektrische) rolstoelen, aangepaste fietsen etc. op)
    Wat ik me van mijn schoonmoeder kan herinneren wordt het nu iedere dag rond 10:00 uur ongeveer uitgezonden. Misschien is het ook te zien op www.uitzendinggemist.nl ?

@Ingeltje..wat super zeg!

@Hier gisteren ook naar de kapper geweest voor high lights en knippen...lekker weer hé!
    Spannend dat jullie bijna weten wat het wordt!

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Azeb, de verloskundigenpraktijk kwam op sbs 6 rond 8.30 ma tm za. Sinds vorige week is er eerst de bevalling en daarna de kraamafdeling. Zelfde tijd zelfde zender!

Deel Deze Pagina