September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Vanmiddag beloond voor dat lange wachten....... Heerlijk genoten van ons kleine ukkepuk. Het lag heel lekker relaxed onderin. En na even kijken ging het helemaal schoppen met de beentjes en met de armpjes zwaaien. We hebben genoten. Alles was helemaal goed.
    We hebben het ook heel mooi kunnen filmen, kun je thuis nog lekker nagenieten met de opa's en oma's en zelf natuurlijk nog het meest!

Heb nog even navraag gedaan over de angelsound aan de vk. Het kan geen kwaad om hem te gebruiken maar probeer het gebruik bij 1x per week te houden ivm bepaalde straling of trillingen ofzo die de baby niet zo leuk vind.

Voor alle mamma's die nog een echo hebben van de week, heel veel plezier gewenst.
    En voor iedereen die ook de 12 weken hebben gehaald, Super gefeliciteerd!
    En voor iedereen die zich niet zo happy voeld , van harte beterschap.

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb last van pijn in mijn onderrug bij lang zitten. Maar volgens mij is dit wel normaal toch?

3. mamameike

mamameike Bekend lid

heb ik ook eva en als ik de hele dag gewerkt heb heb ik ook steeds kleine steekjes in mijn onderbuik...

4. mamameike

mamameike Bekend lid

slaap lekker allemaal ik duik er maar weer vast in!

5. 4days

4days Niet meer actief

@ Hster -> Ik heb dit al vanaf een week of 8, maar de vk zei dat dat heel normaal is. En er is tot nu toe verder niets gebeurd, dus het zal wel goed zijn.

@ Krisstel -> Ja ik heb ook ontzettend last van bloedneus... Ben ook nog verkouden en elke keer als ik mn neus snuit komt er weer bloed...

@ Ydnic -> Fijn van die goede echo zeg! :D Heerlijk om je kleintje zo te zien dartelen toch! :D

@ Eva en mamameike -> Ja ik heb het ook allebei, rugpijn en steekjes in mn buik... Ik werk soms vrij zwaar en lang, 8 en een half uur, en dan krijg ik er echt last van. Helaas is het niet echt mogelijk om rustiger aan te doen op het werk.. Ik denk dus dat ik vroeg ga stoppen met werken. Maar ik denk echt dat buikpijn een teken is dat je eigenlijk te druk bezig bent.

Zooo ik heb eindelijk een mooie foto van mijn beebje in mijn album weten te zetten! :D Link is het hoofdje en recht het lijfje, boven en onderen steken de armpjes uit (hij keek precies richting echo-apparaat). Het bolletje onderin beeld is het dooierzakje. Wat issie gegroeid sinds de vorige echo! Toen was het dooierzakje nog vele malen groter. Helemaal blij!:)

Groetjes Cossy

6. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Cossy....echt een mooie echo!

@Meike...zit net op je twinssite te kijken en lig hier gewoon te brullen van het liedje van Marco... :oops:

7. mamameike

mamameike Bekend lid

ja hij is moooooi he!
    heb em al zoooo vaak gehoord maar hij blijft om te brullen hahaha

en eh op de site van emma heb ik nog zo'n brulliedje..in my dauthers eyes van...? kan ik het ook niet bij droog houden...

ik denk dat ik ook vroeg moet stoppen met werken helaas....aan de andere kant kan het me niet zo veel schelen, beebs first

8. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @cossy wat een mooie echo zeg helemaal leuk
    @krisstel ik heb gelukkig geen bloedneus maar het kan erbij horen het is vervelend maar voor het goede doel toch ;)
    @ydnic wat fijn dat je de kleine uk hebt zien schoppen en zwaaien
    @molly hoop voor je zoontje dat dat pesten gauw voorbij is (moet juist een leuke tijd voor hem zijn op school en dan krijgt hij dit is niet leuk zeg)
    @shedevil lekker zeg zo,n snoeptaart je moet maar zo denken op is op
    en jij denkt dus dat het wel de kleien is met de angelsound (ga zo maar weer eens proberen :) )
    @meike leuk voor je dat je buik ineens zichtbaar is toch?
    @ingeltje heel veel beterschap en dat je maar gauw weer opknapt
    @hster schaam je niet er zijn weleens dingen belangrijker dan het forum(voor mij soms niet hoor)maar fijn dat je er weer bent en leuk dat je al 12 weken bent geniet ervan

verder de dames die ik vergeten ben SORRY
    dames met een bezoek aan vk of een echo veel succes

ik mag morgen voor een extra contole omdat ik 25 maart toch te lang vond duren dus ben benieuwd hoop eigenlijk wel weer op een echo ik ben nu al super verwend merk ik :)
    jullie horen het nog wel

veel liefs debby

9. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    @Krisstel ik heb geen last van een bloedneus, wel last van bloedend tandvlees of gevoelige tandvlees

Gisteren echo gehad, alles was perfect in orde, tripple-test uitslagen waren ook bekend. 1 kans op 100.000 dus vanaf nu kan ik echt gaan genieten!

Baby was met de handjes aan het zwaaien, echt grappig !

Heb vandaag ook lichte krampjes gehad , denk dat het ook te maken heeft met het oprekken van de baardmoeder.

10. MollyM

MollyM Bekend lid

Ja jammer van het pesten, ik ga het even in de gaten houden. Gisteren zei hij als zoiets dat het jongetje had gezegd dat hij niet in de bouwhoek mocht spelen en toen had hij gezegd 'Dat doe ik lekker toch' dus dat is een goed afbijt begin. Hopelijk valt het mee, ik las dat het op de kleuterschool echt al vaak voorkomt, jammer he. Je moet nog zo lang voor je zelf vechten.

@Krisstel, nee een andere moeder zei het, ze vroeg zo aan hem 'gaat het weer een beetje?' en toen tegen mij dat hij zo gepest was.
    Ik heb trouwens geen bloedneus.

@SheDevil, leuk dat het toch het hartje is, is een mooi geluidje en je hoort het af en toe een beetje weggaan en dan weer terug komen alsof het kindje beweegt echt leuk. En ik zou me geen zorgen maken over de nekplooimeting, je bent nog jong het zal wel goed zijn. Meestal doen ze dat alleen als je over de 35 bent had ik begrepen.

@mamameike, gefeliciteerd met je buikje! Ik denk de mijne er ook snel aankomt ;)

@ydnic, leuk dat de echo goed was gefeliciteerd!

Ben wel jaloers op de dames die zo vaak een echo krijgen, wel leuk voor jullie. Mijn datum was meer dan een week terug gezet en zelfs toen kreeg ik niet nog een controle echo na een paar weken terwijl dat bij veel vk wel de norm is. Gelukkig is mijn vriendin echoscopiste en die had toen een echo geregeld voor me en alles was goed, maar ja je maakt je toch zorgen.

Gek he dat het zo verschillend is per bureau, kan me voorstellen dat meiden die een miskraam of een tweeling of ietsdergelijks vaker controle krijgen. Maar goed alles was gelukkig goed, en met mijn eerste had ik pas de eerste echo met 20 weken dat is helemaal onzeker, maar zo werkte het daar. Geniet er maar lekker van hoor meiden! En laat ons graag de fotos zien zodat we mee kunnen genieten. :)

wauw dit is een mega mail geworden, maar snel posten voor er iets mis gaat.

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dag dames, gisteren echo gehad. Loop paar dagen voor, maar door IUI denk ik niet dat dat klopt. Weet natuurlijk exact wanneer ik bevrucht ben. Heb nu wel de mooiste DVD ooit thuis liggen :D Hebben er gisteren op grote flatscreen nog eens naar zitten staren en ons zitten verbazen wat je allemaal kan zien: vingerkooitjes, ruggegraatje, volle blaas, etc.. Heerlijk!

@Iro: fijn dat je zo'n mooie uitslag had.

@Krisstel: heb niet echt bloedneuzen, maar wel bij het snuiten altijd wat bloed. Hoort erbij. Je bloed is gewoon wat dunner.

@Shedevil: ik heb ook geen nekplooimeting gedaan. Gewoon omdat we het niet wilde. Onze gyn zei ook dat hoe jonger je bent, hoe minder betrouwbaar. Ik ben 29 en er zijn geen gekke dingen in de familie, dus wij vonden het niet nodig. Vind de 20 weken zelf belangrijker.

12. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @mollym maar goed dat je zoontje van zich afbijt houden ze vanzelf wel op
    @jannes geweldig voor je en leuk dat je het op je grote flatscreen zo vaak kan kijken als je wil

en jawel dames heb net het HARTJE GEVONDEN wat een mooi geluid is dat toch weer (ga nu echt proberen te genieten zei ze heel makkelijk ;) )
    iedereen een fijne dag (ga nu maar wat doen in huis en zo mijn zoontje weer halen)
    groetjes debby

13. MollyM

MollyM Bekend lid

Leuk debby! geniet er maar lekker van!

14. @Ingeltje: Ik hoop voor jou dat het een eenmalig iets was (net zoals bij mij de nacht van zondag op maandag)... :D
    Beterschap!

@Cossy: Jij hebt dus écht een verlate zwangerschapskwaal gekregen... :(
    Ik hoop voor je dat deze even goed ook rond 12 weken weer weg is (en liefst nog eerder natuurlijk...)

@MollyM: O, wat naar. Het lijkt me vreselijk als je kind gepest wordt op school en meestal is dat ook nog compleet zonder reden. Sterkte ermee!

@Krisstel: (Nog) geen bloedneuzen hier...

Leuk om te lezen dat de één na de ander over de 12 wekengrens gaat. Nog een kleine 2 weekjes en dan zijn alle septembermama's die grens gepasseerd...

Mijn moeder vertelde me gisteren een verhaal...

Zondagochtend krijgt mijn moeder een telefoontje van haar beste vriendin. Vroeg die ochtend had haar overbuurvrouw in paniek gebeld met de vraag of haar man meteen kon komen, want er lag een lijk op de oprit! In eerste instantie dacht mijn moeders vriendin dat er een grapje werd gemaakt, maar de overbuurvrouw klonk toch wel behoorlijk paniekerig! Haar man ging dus naar de overkant en jawel hoor... er lag een dode bejaarde vrouw op de oprit. Nog voor de politie arriveerde was het halve dorp uitgelopen, maar niemand (her)kende de dode vrouw. Haar gezicht zat onder het bloed en ze was héél mager.
    Naderhand bleek het om een (toch bekende) demente bejaarde vrouw te gaan, die 's nachts erop uit was gegaan in haar pyama. Wat de doodsoorzaak is geweest, weet ik niet. Maar het zou goed kunnen dat die vrouw onderkoeld is geraakt. Ik vind dit toch wel erg triest !

15. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    @Lola wat een triestig verhaal

@Jannes van waar heb je die mooie DVD
    Lijkt me ook leuk om te hebben

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Lola: onze VK neemt alle echo's op :D

17. mamameike

mamameike Bekend lid

jee wat een naar verhaal lola....zal je gebeuren zeg...

gefeliciteerd met je goede uitslagen iro!

ingeltje voel je je al weer wat beter?

zal straks eens even kijken of ik nog een buik foto kan maken...
    liefs meike

18. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Jannes-> Gaaf joh, dus jij zit heerlijk te genieten van je DVDtje. Ongelofelijk he dat dat in je groeit.

Lola-> ik zie dat wij tegelijk uitgerekend zijn..Spannend!

Ohhh, ik ben erg! Nu net weer een loempia op van de chinees. Gisteravond had ik er 2 besteld, maar bij de 1e zat ik al vol.
    Vorige week ook al eentje op.
    Ik eet daar echt mn vingers bij op zeg... Heerlijk en dan met name die rauwkost...mjammie.
    Net weer even een tukje gedaan. Zo even een paar boodaschappen doen en nog wat in huis soppen.
    Morgen lekker een daagje vrij....Heerlijk....Uitslapen!

19. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    Net in mijn pauze de zwangerkadoos bij de Etos opgehaald, ben benieuwd wat er allemaal in zit....

20. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Leuk al de zwangerschapsdoos Mss Ace! Ik moet me overal nog voor aanmelden haha.

Jannes, super zeg zo'n mooie echo op dvd! Heel bijzonder dan om te zien!

Marielle, haha lekker aan de loempia's :)

Meike, ben benieuwd naar je buikfoto!

Iro, mooie uitslag heb je gekregen!

Hier alles redelijk. Ben nogal misselijk weer de laatste dagen. Vanmorgen ook weer gespuugd.
    En nu dacht ik dat m'n dochter vanmiddag wel ging slapen, maar helaas ze had helemaal geen zin :( Had het wel ff lekker gevonden, want moest nog leren ook.. Maar goed, dat zijn kids :)
    Vanmiddag ga ik nog op kraamvisite. Zo leuk weer zo'n klein babietje :D
    Fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina