September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Hoi allemaal,

Weer lang niet geweest hier, ben gewoon zo moe en zo misselijk...pfff.
    Wel op wintersport geweest en voelde me toen best aardig: ik moet gewoon hoog op een berg zitten blijkbaar haha :D
    Woensdag een echo gehad en ons Krullevaartje (is zijn/haar werknaam) gezien. Erg mooi: lag daar heerlijk te spartelen. Dus van dat kleine wurmpje ben ik steeds zo moe en misselijk...
    Ik hoop dat het nu met 12 weken allemaal iets beter wordt en ik weer enige energie krijg.
    Volgende week dinsdag gaan we met z'n allen naar de verloskundige: kunnen de grote broers (6 en 9) ook het hartje van hun broertje/zusje horen.

Doeg!
    Esje72

2. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Geen idee meid... richt de energie die je wel hebt maar lekker op jezelf en laat de rest de boel de boel.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier ff tussendoor een berichtje van mij... ben echt kapot! Heel erg moe! ben nooit zo moe geweest...kan het omdat ik niet lekker ben ofzo? Werd vanochtend vroeg wakker maar toch sbs6 gemist :( maar ging daarna wel naar bed na wat te typen, want ik voelde mij echt niet goed. Ik hoop dat ik straks wat beter ben voor morgen. Kan het niet hebben als ik ziek thuis lig... :( Thxxx Krisstel, weet ik iig dat ik er wel wat aan hebt ;) Zo nu ga ik lekker op de bank liggen/zitten ipv mijn bed...

ps. ik ben vandaag heerlijk 11 weken, nog 1 week te gaan!

4. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Vraagje: ook op de ski's/board gestaan? ik ga 15 maart en durf eigenlijk niet zo goed nog echt te gaan skieen.
    ik hoop het ook voor je. In mijn geval: sinds deze week echt een stuk minder misselijk en meer energie!

5. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Phoe wat ken ik dit gevoel zeg.
    Heb ook echt zoiets van: nog 1 week en dan... minder misselijk en lekker weer wat kunnen doen?

6. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoop dat het voor jullie net zo werkt als bij mij: vanaf einde week 12 voel ik me echt een stuk beter. Nog niet top maar de misselijkheid is bijna weg en de energie komt ook weer wat terug. Nog even volhouden dames!

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Die dozen die je na de geboorte bij de supermarkten kunt ophalen, daar zit pas veel leuk en interessant spul bij. (Jan Linders en Plusmarkt)
    Ook de babydump heeft een leuke doos als je de bon bij hun inlevert.

Wauw, wat zijn er veel ziek en misselijk...hopelijk zijn we er allemaal weer snel vanaf (hopelijk is het bij mij niet zoals vorig jaar toen ik tot de 7e maand zo ziek ben gebleven). Las dat er bij de augustusmama's al veel waren die kun kleintje in de buik hadden gevoeld, nog eventjes en dan is het bij ons ook zo ver. :D

8. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Nou heel mijn stukje tekst weg :(:(

Ik schreef dus dat ik al plopjes voel wat niet mijn darmen zijn! Soms harde plopjes en soms zachte. Je kan het nog niet echt omschrijven als de kleine maar ik weet dat dit zo is. Dat komt nl omdat dit de 2e zwangerschap is en je het dan eerder herkent als trapjes. Kan niet wachten tot het echt duidelijker word en ook mijn vriend mee kan genieten!

9. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi, net de eerste voorzichte vraag van een collega die het nog niet wist... "mag ik wat vragen, en als ik het fout heb alvast heel erg sorry, maar uh, ben jij zwanger?"

Joepie: buikje is nu ook voor anderen zichtbaar als zwangerschap!

10. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik heel 'hebberig' wat zwangerschapsdozen betrof, maar deze keer ga ik alleen voor de dozen van Prénatal en Babydump (in de hoop dan in de laatste nog steeds de tuitbekers zitten waar Jasmijn zo graag uit drinkt... :oops: )
    De doos die ik zeker niet meer hoef, is die van Felicitas (Etos), van die mensen kom je namelijk niet meer af. Die blijven bellen voor een afspraak bij je thuis om je vervolgens van alles aan te smeren... :(

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik heb wel een boel dozen aangevraagd maar ik heb alleen nog die van babydump gehad want die mag je in de winkel meteen meenemen. En in de doos van babydump zitten nog tuitbekers!

Vandaag een fijn gesprek gehad op mn werk.

Ik studeer in juni af en hoopte dan te kunnen blijven werken waar ik nu ook werk, maar dan fulltime. Tot nu toe had ik weinig duidelijkheid gekregen of dat kon. Vandaag had ik een gesprek waarbij duidelijk werd dat ze graag willen dat ik blijf en dat ik fulltime kan werken :D Ben wel opgelucht dat ik al een baan heb voor na mn studie en een baan die ik leuk vind om te doen!

12. Fijn! Het lijken best stomme / ouderwetse bekers, maar Jasmijn vindt die het fijnste...

Wil je ook fulltime blijven werken na de bevalling?

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ja ik ga na de bevalling fulltime werken. Mn mijn is 1 dag in de week vrij en kan misschien nog een dag vanuit thuis werken en de overige dagen gaat de kleine naar de kinderopvang.

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Lola...goeie tip Lola, maar snel dus bellen dat ik geen post meer wil ontvangen.

Ik ben vanaf 13,5 week niet meer misselijk geweest en heb veel meer energie..dus er is echt hoop! :D

Vanmorgen moest ik laat beginnen en heb dus de bevalling gekeken, gelukkig was dit een mooie bevalling en heb ik lekker zitten janken op de bank..denk alleen niet dat ik elke dag zoiets moet zien, zweet breekt me af en toe uit ;)

Oooh de kleine voelen, ik kan echt niet wachten..ga uit van ruim 20 weken dus nog iets meer 5 weken te gaan :D

15. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Jeetje, broeken gaan niet meer dicht... en ik ben al 3 kilo aangekomen (van 60 naar 63 kilo). Ik krijg echt al een hele dikke buik, die ik nu nog goed probeer te verbergen met wijde kleding. Als ik op de echo niet had gezien dat er maar 1tje zit had ik gedacht dat het er 2 zijn... Nog meer mensen al zo'n dikke buik? En wat is normaal qua aankomen in gewicht?

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Hier ben ik weer na een paar dagen.
    Joepie ik ben inmiddels ook de magische 12 weken grens over. Heerlijk gevoel!
    Heb woensdag even met mijn directeur overlegd (die wist al wel dat ik zwanger was) over wanneer ik met verlof ga enzo. Ik stop met werken als de zomervakantie begint. Na de zomervakantie is het nog vijf weken tot 16 september, dus ik kan met 29 weken al stoppen met werken. Ideaal!
    Hij gaf me ook toestemming om alle collega's in te lichten dus inmiddels ben ik zo'n beetje bij iedereen langs geweest. Iedereen is enthousiast, en ook wel een aantal zeiden: dat dacht ik al.... Haha het ligt ook wel in de lijn der verwachting :)
    Volgende week donderdag ga ik het in mijn klas vertellen. Iemand nog een leuke suggestie hoe ik het in mijn klas zal vertellen?

Ik las wat over de verschillende dozen, ik begrijp dus dat met name de prenataldoos de moeite waard is en de rest wat minder? Ik heb nog niks besteld namelijk.
    Ik slik ook Puur Mama van VSM. Ik twijfel wel of ik het mijn hele zwangerschap door zal slikken of er op een gegeven moment mee zal stoppen (omdat het mij in eerste instantie om de foliumzuur ging en die hoef je alleen de eerste zestien (dacht ik) weken te slikken). Maar er zit natuurlijk nog meer goed spul in. Wat doen jullie?
    Verder geen nieuws,
    Groetjes
    Azeb

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Sannemart..hier nog geen dikke buik en ook nog niet aangekomen, volgens mij hebben de meeste hier al een mooi buikje :D

'Normaal' kom je rond de 13 a 15 kilo aan..(staat tenminste in de boeken).

@Azeb, gefeliciteerd met je 12 weken. Super dat je werkgever en collega's zo enthousiast reageerden!
    Ik ben een tijdje geleden met de VSM Puur Mama pillen gestopt omdat meer last van de misselijkheid daardoor..heb de laatste week wel gedacht om weer te beginnen, maar nog niet gedaan.

Zit op Marktplaats naar witte boxen te kijken, maar volgens mij wil half Nederland een witte box ;) Ze worden allemaal voor mijn neus verkocht.

18. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    @ Azeb, ik blijf die pillen slikken omdat ik zo weet dat ik bepaalde vitamines binnen krijg die ik nodig heb. En volgens mij hoef je niet zolang folium te slikken hoor. Je kan ook overstappen op andere vitamine pillen.

@ Sannemart, ik ben ook al heftig veel aangekomen. Ook al 3/4 kilo! Ik probeer erop te letten maar ja, met een honger gevoel zitten is ook niet alles. Ik krijg ook al een behoorlijke buik (klik maar op mn banner en kijk in het fotoalbum)en iedereen ziet het ook al. Ik vind dat alleen maar fijn nu! Ik was van mijn eerste 13 kilo aangekomen.

@ Krisstel, ook ik heb zitten janken hoor. Moest wel lachen om de bevalling toen de datum in beeld kwam: 1999. Dat verklaarde waarom die mensen er zo hopeloos ouderwets uitzagen hihihi.

@Dreames, erg knap dat je fulltime gaat werken. Ik zou dat echt niet kunnen.....Fijn ook dat de opvang al goed geregeld is!

Gaan jullie nog een cursus volgen? Ik ga zwemmen, dat weet ik zeker. En ook yoga wil ik gaan doen. Lijkt me ook wel wat!
    Fijne avond!

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Mijn verloskundige zei om niet te kijken naar jouw gewicht zolang jij maar gezond blijft eten. Ik ben al 6 kilo aan gekomen :( :( Het is allemaal naar mijn heupen en bovenbenen gegaan. Hier heb ik het wel moeilijk mee gehad.. nu begint het te wennen. Ik eet gezond en niet zo veel meer dan anders... Ze zeggen idd tussen de 12 en 15kg maar heb van mensen vaker gehoord dat dit weleens 20kg was! Ik hoop dat het wel meevalt! Maar echt leuk is het niet, dat begrijp ik maar al te goed!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden
    heb niet bijgelezen,hoop dat alles goed gaat met jullie

Ik kom alleen even zwaaien want ga vanaf morgen 4 dagen lekker weg met vriendje en hond. ff rust en genieten van elkaar.

Fijne dagen en zie jullie woensdag weer !

Liefs Kaatje

Deel Deze Pagina