September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Even een snel berichtje van mij...heb nog niet terug gelezen, maar heb even een vraagje....

Sinds in zwanger ben heb ik zo veel slijm in m'n keel, zijn er meer die daar last van hebben..? En zoja, wat doen jullie er tegen of wat kan je er tegen doen?

2. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    yule veel plezier bij de vk vandaag heb vanddag de 12 weken gehaald we zijn het sinds afgelopen weekend tegen iedereen aan het zeggen niet ik zelf maar de oudste mag het doen die is helemaal blij hij hoopt dat hij een zusje krijgt tegen de jongens hebben we het toen ook verteld

3. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    @SanneMart Ik ben ook al 3 kilo bijgekomen hoor !
    Maar voorlopig krijg ik al mijn broeken nog dicht.
    Probeer het nu wel wat in de gaten te houden dat ik niet te veel bij zal komen !

Mijn collega's weten het inmiddels ook allemaal , ze waren heel blij allemaal.

Die zwangerschapsdozen kunnen alleen in Nederland afgehaald/besteld worden zeker ? In Belgie heb je wel de roze doos, blauwe doos en nog een aantal kleuren maar dat is van 1 organisatie. Ik lees dat jullie van verschillende winkels zo een doos krijgen, is wel leuk.

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi allemaal,

@ Jale: Ik herken het niet .....

Verder over het dikker worden. Ja ik denk wel iets te zien aan mijn buikje, maar het is volgens mij voor niemand anders zichtbaar. Dus er zal wel geen tweeling inzitten :)
    Ik slik gravitamon, daar zit oa foliumzuur in, maar ik blijf het gewoon slikken omdat er ook nog andere vitaminen etc. inzitten.
    Woensdagmiddag voelde ik me totaal niet lekker, maar kon niet echt zeggen wat er dan was. Dit hield een paar uur aan en ineens moest ik overgeven :( Daarna voelde ik me gelukkig beter.

Nou meiden nog 5 nachtjes slapen voor mij en dan heb ik eindelijk mijn eerste echo! Ik wil zo graag zien dat er echt iets leeft in mijn buik!
    Ik ga nu naar mijn werk! Fijne dag allemaal ;)

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Goeiemorgen ...

Ben zo blij vandaag, mijn zwp-vriendinnetje is gisteravond bevallen! En als ik zie hoe snel zij door haar zwangerschap heen is gevlogen dan is het voor ons ook zomaar zover voordat we er erg in hebben. [al lijkt dat nu misschien onmogelijk hahaha]

Fijne dag allemaal.

Iedereen die naar de vk moet of voor een echo .... succes!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dag meiden,

Hier gaat het even wat minder. Heb sinds gisteravond de hele nacht hoofdpijn gehad, ik werd er steeds van wakker. Uiteindelijk heb ik rond 6 uur een half paracetamolletje genomen want ik trok het echt niet meer (en dat terwijl ik met mezelf had afgesproken geen med te gebruiken...) en toen nog 3 uurtjes geslapen. Nu is de hoofdpijn er weer maar minder bonkend.

In mijn babydump doos zat helemaal geen tuitbeker! Alleen een zeehondje en slabbetje (heeeeel lelijk vond ik) en een rood plastic doosje waarvan ik niet weet wat het is. Ik vond het nogal tegenvallen eigenlijk... maar ja, een gegeven paard he?

Ik ben de eerste 6 weken 2 kilo aangekomen, dat was allemaal vocht denk ik want dat heb ik ook altijd als ik ongesteld moet worden. Daarna door de misselijkheid en slechte eetlust stabiel in gewicht gebleven en ondanks dat ik nu een echte zwangere buik begin te krijgen, val ik weer een kilootje af... Dus nog niet aangekomen eigenlijk en mensen zien dat ook bv aan mijn gezicht (ik word nogal snel mager in mijn gezicht). Ik heb ook nog steeds een taille en mijn benen zijn hetzelfde. Ik ben er niet echt rouwig om, liever zo dat kilo's teveel....

Jessejaimes: gefeliciteerd met de 12 weken!

Klavertje: wat leuk dat je de baby al voelt! Ik heb 2 keer een vreemd gevoel gehad in mijn onderbuik, een soort spiertrekkinkjes/verschuivinkjes bij 10 en bij 12 weken. Dat was nog wel erg vroeg en ik kan het nergens mee vergelijken. Maar misschien was het de baby wel? Geen idee.

@Jale: slijm is inderdaad vervelend, soms ook jeuk erbij en niezen. Ik heb het vooral 's ochtends en in bed. Maar ik weet eigenlijk niet wat je ertegen kan doen. Ik snuit mijn neus iets vaker geloof ik.

@Krisstel: als je echt geen witte box op de kop kan tikken doe je gewoon een hele goedkope houten box en dan een verfje erover heen.... Dat ga ik doen met mijn oude box (waar ik zelf in speelde) die is donkerbruin hout (jaren 70).

Straks naar de vk om 11.30... leuk!

Fijne dag allemaal!

Yule

7. lro

lro Lid

2 jan 2008
    50
    0
    0
    Limburg - BE
    @Yule Mijn dokter en vroedvrouw hebben me gezegd dat je pijnstillers mag nemen, alleen opletten dat je geen zware neemt met codeine in.
    In Belgie zijn dit de gewone dafalgan's.
    Vervelend die hoofdpijn , zal wel van de hormonen zijn.

Is er al iemand bezig met kinderwagens uit te kiezen ? Ik heb gewoon al op internet zitten kijken naar de verschillende merken/modellen en op het moment is de maxi cosi mura 3 mijn voorkeur.
    Maar nog tijd genoeg om een beslissing te nemen.

8. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    nou meiden
    gisteren voor een extra controle geweest omdat ik mezelf niet helemaal happy voelde en de kleine was al flink gegroeid en lag al lekker te spartelen dus ben weer even gerustgesteld
    *sorry voor mijn egobericht ;) *
    groetjes debby

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Langzaamaan begint het hier ons plekkie te worden, en we hebben weer internet! Het gaat allemaal prima met me. Ik heb nu sinds twee weken geen last meer van de misselijkheid, echt heerlijk! Wel kan ik 's avonds nog geen warm eten op, het staat me gewoon tegen, maar goed volgens de verloskundige hadden sommige vrouwen daar last van.....
    Wat mijn gewicht betreft, ik ben in de periode met de misselijkheid en spugen, 1,5 kg afgevallen, en die zijn er niet meer bijgekomen. Dus ik mag niet klagen.....
    En mijn buikje begint ook al wel wat te groeien, ik had al wel een buikje van mezelf, maar nu kan ik hem niet meer inhouden :)

@Jale, ik herken het slijmprobleem ook. Ik heb daar zoiezo al wat last van ivm allergische astma, maar nu is het veel erger, en voor 's ochtends. Daardoor krijg ik ook nog wel eens kokhalsneigingen, niet echt fijn.....
    @Debby, gelukkig was alles goed met de kleine!
    @Yule, succes meid! En een paracetamol mag gerust.
    @kaatje, veel plezier, geniet er van!
    @Azeb, ik slik de femnatal van davitamon, en volgens mijn verloskundige was dat prima, want daar zit ook al extra vit d voor de borstvoeding, dus die kun je gewoon blijven slikken, dat is een multivitamine.

Verder ben ik van de week op controle bij de verloskundige geweest, en mijn bloeduitslagen waren allemaal binnen. Alles was in orde!
    Alleen heb ik bloedgroep 0 negatief, waardoor ik met de 30 weken een spuit anti-d krijgen ivm de resusfactor. Ik kan het hier wel helemaal uitleggen, maar het heeft er mee te maken dat ik - ben en het kindje waarschijnlijk + en dan ga ik antistoffen tegen het kindje aan maken, vandaar die spuit om dat tegen te houden.
    Hebben andere meiden dit ook hier toevallig?

Fijne dag!

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik denk dat ik onze kleintjes heb gevoeld. Of zou dat te vroeg zijn? Ik voelde een soort plopjes. De placenta ligt wel aan de voorkant maar ik voelde het echt van binnen. Misschien waren het ook wel darmen die ik voelde... de tijd zal het leren!

11. Ik had juist verwacht dat ik sneller een dikke buik zou krijgen, omdat dit mijn tweede kindje is. Mijn gewicht is nog exact hetzelfde en mijn kleren zitten nog lekker. Alleen mijn 'gewone' jeans niet, maar die heeft na de bevalling nooit meer echt lekker gezeten. Dus heb ik vorige week mijn nieuwe zwangerschapsjeans voor het eerst gedragen. Maar eigenlijk is alles 'normaal' hoor, grote buik of kleine buik. Het zegt haast niets over de grootte van het kindje. Gemiddeld komt een vrouw zo'n 12 kilo aan in de zwangerschap, maar ook hier zitten flinke uitschieters tussen...

@Kaatje: Veel plezier!

12. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    jessejaimes-> gefeliciteerd...ik moet nog een paar daagies.

Yule-> hoe was het?

Mensen wat ben ik verschrikkelijk moe! :(
    Kom net uit school, maar ik ben gebroken. ik kan echt niet zonder een middagdutje hoor. Jullie wel?

Liefs Marielle

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi allemaal,
    Eindelijk eens de tijd genomen om de kwaaltjes etc van andere septembermama' s te lezen. Ik ga nu toch eens vaker hier kijken en jullie wat beter leren kennen! Is ook leuk als we straks rond de uitgerekende datum zijn. Meestal lees ik de onderwerpen zoals zwangerschap en echo etc. Afgelopen maandag de eerste controle bij de VK gehad en alles was goed! Hartje klopte en kleintje lag goed te bewegen. Ik ben echt helemaal verliefd nu, wat een hoop gevoelens komen dan naar boven!
    Hebben jullie het niet ook; het liefste zou je om de paar dagen weer even een echo willen hebben gewoon om te kijken of alles nog beweegt enzo. Ik moet nu weer wachten tot 3 april.....zucht lijkt nog zolang weg.
    Ik ga er verder maar vanuit dat beebje goed blijft groeien in mijn buik en dat alles goed gaat. Gelukkig ben ik minder misselijk en heb ik weer meer energie. Binnenkort gaan we eens kijken voor de kinderkamer...leuk! Jullie ook al geweest?
    Allemaal fijn weekend en tot gauw hier bij de septembermama's!

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wupje wij hebben zelfs het kamertje en de wagen al besteld!

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Klavertje....ga ook zeker zwemmen en wil daarnaast ook nog wel een cursus doen. Mooi buikje heb je! Haha die datum had ik nog niet eens gezien, dat verklaard een hoop ;)

@Parr..ach al jullie kleine maar gezond is toch..al is dat nu wel makkelijk gezegd.

@Kaatje..veel plezier samen, geniet ervan!

@Jesse..gefelciteerd met de 12 weken..hoe oud is de oudste?

@Eva..spannend nog 5 nachtjes :D

16. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, wat balen..is het nu wat minder? Goeie tip van de box, zal het onthouden.

@Lro...wij hebben alles al besteld. De Mura hebben wij ook naar gekeken..hebben toch gekozen voor de Quinny.

@Debby..leuk nieuws, gefeliciteerd.

@Steen...wat fijn dat het nieuwe huis nu echt een thuis begint te worden. Hier ook nog geen fan van warm eten. Maar af en toe moet het gewoon van mezelf om voldoende vitamines binnen te krijgen.
    Ondanks dat ik bijna 4 kilo ben afgevallen is mijn buik de laatste 3 dagen ook gegroeid en pas ik niet meer in mijn oude broeken..wel apart. :D

@Wubje..gezellig. Kamertje hebben we twee weken geleden besteld ivm een levertijd van 12 weken.

Hier gaat het beter..het raar maar mijn buik is de laatste dagen 'opeens' gegroeid. Mijn man was 3 dagen naar het buitenland voor zijn werk en wist niet wat hij zag gisternavond hihi.

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Je kunt ook de box overspuiten of verven.
    Wij hebben het onderstel zwart en de spijlen wit...

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Veel plezier Kaatje!

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik heb daar ook veel last van vooral nadat ik heb geslapen. Soms zo erg dat ik er van moet kokhalzen. Geen idee of er iets tegen te doen is behalve het proberen uit te spugen. Cola (koolzuur)helpt soms bij mij. Maar daar krijg ik weer maagzuur van :(

20. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Dat is het precies, vooral 's morgens, en dat kokhalzen komt ook bekend voor! :(

Deel Deze Pagina