Ja dat was ik ik denk dan altijd zachtjes het hart te horen maar dan is het gauw weer weg ook met volle blaas. Maar geod ukkie zit altijd mooi verstopt met echo's. Ik moet ff spuien dames. Eerst een beetje geschiedenis zodat jullie mij beter begrijpen... Ik heb soms last van depressevitiet. Ik heb hier eerder pillen voor gehad (dat is dan wel 6 jaar geleden of zo) maar die hielpen niet echt en ben ik eraf gegaan. Meestal gaat het goed (ook mega dankij mijn hubbie) Maar ineens kan dat zo omslaan en je merkt dat je ineens van wit naar zwart ga. Ben dan erg emo en verdrietig. Maar als je er dan tegen vecht dan duurt het langer voordat jij ervanaf bent. Het kan soms enkele uren duren tot een week. Hubbie heeft er ook soms moeite mee. Maar goed sinds dat ik zwanger ben ben ik de hele tijd vrolijk, niet zomaar ff verdrietig of zo. Dit valt ook mijn omgeving op, zo wisten er een paar dat er iets meer aan de hand was met mij toen ze het nog niet wisten. Maar nu ben ik keihard van die roze wolk afgedonderd. Eerst een vriendin die mij het niet gunt. 2 andere vriendinnen van haar zijn ook zwanger en nu ik en zij heeft er moeite mee en komt ineens dat zij ook een kindje wilt. (heeft niet eens een partner of wat dan ook) Ik en andere vriendinnen keken hier wel van op want zij had er nooit over. Dus ik kan er niet met haar over praten of ik hoor een beetje kritiek of zij wilt er niet over hebben. Ik ken haar goed genoeg om te weten dat het gaat haar om de aandacht... door ook andere dingen heb ik besloten om geen vriendinnen meer met haar te zijn. (wij zijn ook collega's) Ik trek haar kinderachtige gedrag en nu ook dit niet meer. Maar vanavond kwam één van mijn mngrs bij mij en zei dat ik moest oppassen over hoeveel ik praatte over mijn zwangerschap. Hijzelf begreep mij wel want hij is ook een verse papa en hij weet hoe gevoelig ik ben. Maar is is blijkbaar een collega die het zat is om telkens te horen over mijn zwangerschap. Ik snapte het niet want ik heb er alleen over met 1 goede collega en als mensen erna vragen dan beantwoord ik hun. En dat diegene dan maar gewoon niet moest luisteren als hij/zij wat hoorde. Ik moest ook gigantisch huilen want dit doet mij zo'n verdriet. Mijn mngr kan ook niet vertellen wie het was want hij zou geen namen noemen. Maar ik weet dus niet met wie ik rekening mee moet houden en kan dus niet meer over mijn zwangerschap hebben (vind ik dan) Ik ben maar 3 maandjes zwanger en elke keer is er wat tegen mijn zwangerschap. Maar dit doet mij echt veel pijn... mijn 100% innerlijk blijheid is mij nu niet gegunt Ik ben echt keihard van mijn roze wolk af.....
Ik krijg deze vraag ook van bijna alle collega's. Echt heel raar gewoon omdat ik jong ben. Ik trek me er weinig van aan en heb zo iets van stel dat het niet gepland was, dan ging ik dat nog niet aan jullie vertellen!
Goeiemorgen dames @parr: Wat rot voor je, hopelijk mag je snel weer op je wolk kruipen. Je moet je niet te veel van andere mensen aantrekken, maar dat is natuurlijk 1000 keer makkelijker gezegd dan gedaan Als ik je verhaal zo gelezen heb... zou het dan niet kunnen dat het die ene "vriendin" van je is die ook je collega is die naar je manager gestapt is? Als je het er maar met 1 goede collega over hebt en de anderen gewoon vragen stellen, lijkt het me vreemd dat het gewoon een andere collega is. Soit, ik kan er uiteraard helemaal naast zitten want ik ken de situatie niet. In ieder geval is het héél laag bij de gronds om met zoiets naar een manager te stappen ipv eerst naar de persoon zelf. Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat je snel weer op je wolk zit. Zo'n mensen zijn het echt niet waard dat je je er slecht door voelt. Echt... ok, nu word ik zelf een beetje boos @Eva: De vraag of het gepland is krijg ik ook voortdurend hoor. Ik stoor me er niet echt aan en antwoord gewoon naar waarheid. Dat we eigenlijk van plan waren om ergens in de loop van 2008 eraan te beginnen, maar dat we HEEL erg blij zijn dat het allemaal zo snel en vlot is gelopen. En daar doen ze het dan maar mee Denk niet dat mensen dat slecht bedoelen, nu ja, kan best, maar in mijn geval vragen ze het niet met bijbedoelingen. @Lise: bah, lijkt me verschrikkelijk om tijdens je verlof op zoek naar werk te moeten. Ik vind het al pure horror in normale omstandigheden. Hopelijk kan je snel iets vinden zodat je toch nog volop kan genieten. Verder met m'n verhaal van gisteren dan maar. Voor degenen die het gevraagd hebben: het pasgeboren dochtertje van m'n vriendin heet Elsie Gisterenavond kwam haar vriend online met nieuws. Zat helemaal te trillen en daarna helemaal in huilen uitgebarsten. Echt zo raar Gevoelens die je hebt, gaan gewoon maal dertig ofzo. M'n vriend vond het wel grappig. Ik ook hoor, want ik snap mezelf echt niet. Maar goed ik ben dus echt super super blij voor hen. Alles was ook helemaal goed met Elsie en ze begon meteen te drinken, dus dat is een erg goed teken. Ben vandaag gelukkig een stuk rustiger omdat ik nu wat meer nieuws heb. Hoop m'n vriendin snel te spreken, al vrees ik dan wel weer voor een nieuwe snotter en blubber aanval Gisterenavond hebben we ook de TGV geboekt voor onze reis. Was eerst wel even slikken want de prijzen die we gisteren voor onze neus kregen waren wel van een iets ander kaliber dan die ik had opgezocht (op dezelfde site). Bijna 600 euro Even paniek dus, want dat is echt het budget niet. Was al bang dat ik met het vliegtuig zou moeten om de kosten te drukken (en dat wil ik echt echt niet, ik vlieg heel graag, maar niet als ik zwanger ben ). Maar paar keer diep ademhalen en dapper verder zoeken heeft ervoor gezorgd dat we voor iets van een 350 euro heen en terug zijn. We vertrekken nu vrijdagmiddag ipv zaterdag en gaan met de nachttrein (bedjes ). Heb uiteraard wel een bedje onderaan besteld, ik ga niet klimmen, haha. Helemaal geweldig is dat eerste klasse goedkoper was dan tweede omwille van een soort internet actie of zo. We gaan dus zelfs in eerste klasse reizen. Vind ik helemaal geweldig, want dat zit toch lekkerder (bredere stoelen). Gevolg van al dat zoeken was wel dat ik een beetje laat in bed lag en dus ook een beetje laat er weer uit kwam. Geen tijd voor ontbijt Gelukkig wordt hier op m'n werk elke dag lunch verzorgd. Dus ik maar vertrokken in de hoop dat er nog wat brood over was en gelukkig was dat ook zo, dus ik kon rustig op kantoor ontbijten. Héél erg blij dat het vrijdag is (helaas geen vrije dag vrijdag, maar we kunnen niet alles hebben en nu heb ik volgende week 4 dagen weekend ), want dan hebben we straks weer weekend. Hoera @Cossy (tenminste ik hoop dat ik het goed onthouden heb): veel succes bij de nekplooimeting. En alle anderen (en Cossy ook natuurlijk): een hele fijne dag!
hello! ben dr weer even snel...en dan snel weer weg hahaha maar even reageren dacht ik, pff wat hebben jullie weer gekletst! @cossy...gefeliciteerd met je 12 weken meid! en nu op naar de 16 @krisstel, t was vast lief bedoelt en gelukkig mag je zelf weten waar je je geld aan uit geeft he?! wat ze allemaal al niet verzinnen bij de ikea...emma heeft nooit op de randjes van de box gekauw gelukkig, maar ik weet ook niet of ik ze met zijn tweeen in een box kan leggen, mag er vast wel ergens een lenen @parr...inderdaad heb je recht op verlof, minimaal 16 weekjes en 10 weken na de bevalling! wel goed geregeld hier in nl he?! fijn dat je minder misselijk bent! @jannes, ik ben dus niet de enige...balen van die pukkels....schijnt verderop in de zwangerschap wel beter te worden gelukkig @diddle....jeetje....ik vond al dat je een behoorlijke buik had voor 14 weken, maar t is wel even heel wat die opties....ik hoop voor je dat het optie 1, 2 of 3 is meid...sterkte en ik hoop dat je snel terecht kunt! @kaatje....wat vervelend dat je nog steeds zo moet overgeven en dat je afvalt! Fijn dat ze uiteindelijk toch nog het hartje kon vinden, kan me voorstellen dat je je rot schrikt! @first time gefeliciteerd met je mooie echo
@muiz...welkom en gefeliciteerd! @lola...mooi plaatje! @kirssstel, ook namens mij...gefeliciteerd met je verjaardag! @iris...leuk dat je vriendin een kleine meid heeft fijn dat alles ok is! @lola, je zou idd zeggen dat het een meisje is! @parrr.....kom op meid...laat ze jou lekker op je roze wolk laten zeg! Tuurlijk zijn er mensen jalours ( je wilt niet weten hoe jalours ik soms kan zijn op het zoontje van mijn beste vriendin, dat nu net zou oud is als ons kindje zou zijn geweest, maar als goede vriendin wil ik alleen maar blij voor haar zijn en genieten van haar kindjes) Afijn wat ik er mee zeggen wil is dat het wel hun probleem is en dat je er rekening mee kan houden maar dat ze jou je geluk ook moet gunnen...ik hoop dat je snel weer op je roze wolk kan klimmen meid, wel balen dat je collega's zo reageren..bah! sommige mensen ook grrr
Hoi, wie beheert ook alweer die september mama hyves? Ik heb me aangemeld, maar mijn hyves naam is anders dan de naam die ik hier gebruik. En dus wordt ik niet geaccepteerd.... HELP! @ Parr1983: Hey wat een narigheid zeg. Ik hoop dat je snel weer op je roze wolkje kunt kruipen. En zoals ik het lees is jouw manager niet zo goed in managen, want hij zou die collega juist aan moeten sporen zelf met jou te gaan praten als ZIJ er mee zit. Open naar elkaar toe zijn werkt het beste. Nu heb jij informatie waar je eigenlijk niks mee kan. Succes met weer op je wolkje kruipen! Kom maar vaak online met ons kletsen, dat helpt vast!
zo en nu nog even snel over mezelf haha: hier alles ok! de beebjes waren goed gegroeid. mijn bloeddruk was 120/80 ook redelijk. wel grappig dat de gyn de tweede beeb eerst niet kon vinden maar ze liggen overdwars met de voetjes aan de linker kant, precies synchroon achter elkaar. de een lag dus voor de andere. Zegt de gyn ineens...hee het heeft drie armpjes....lag de achterste druk te zwaaien.... dus hij even draaien, kon je precies de twee koppies aan de bovenkant naast elkaar zien liggen...maf gezicht zal de echo's vanavond wel weer even in het album zetten Ze hebben me gevraagd of ik mee wil doen aan een tweeling onderzoek, ze gaan er vanuit dat door het toedienen van progesteron tijdens een zwangerschap de kans op een vroeggeboorte bij een meerling (voor 32 weken) verlaagd kan worden. Verder geen risico's maar ik moet wel elke week naar de huisarst voor een injectie en dan is er dus 50% kans dat het een placebo is... denk wel dat ik het ga doen aangezien ik een tekort aan progesteron heb wat waarschijnlijk ook de herhaalde miskramen veroorzaakt heeft ga straks eerst alle info nog eens even doorlezen Liefs Meike
@ Mamameike: wat fijn dat alles goed is met je kleintjes! Ik moet vandaag echt aan de slag hier in huis. Ik ga al het wasgoed wegwerken (staat nu nog in de toekomstige babykamer) Alle spullen uit dat kamertje halen, boodschappen doen, badkamer schoonmaken.... Morgen gaan we het babykamertje ophalen Joepie! Vandaar ook dat ik vandaag echt aan de slag moet. Dus ik ga nu lekker douchen om daarna hard aan het werk te gaan.
Hallo Allemaal, @Ingeltje: O hormonen heb ik ook zoooo'n last van. Ben normaal gesproken echt het zonnetje in huis. Ben nooit chaggy. Mijn collega's zeggen ook dat ze mij nog nooit betrapt hebben op een slecht humeur. En nu kan ik, vooral tegen mijn mannetje, zo lelijk doen. En gisteren was ik zo moe dat ik er van moest huilen. Gelukkig is die van mij dan zo'n kanjer dat hij me ook nog troost terwijl ik helemaal niet aardig ben. @Azeb: leuk dat de kinderen in je klas zo enthousiast reageerden. Ouders zullen het wel snappen. Juffen krijgen nou eenmaal ook kids. @Lise: waarom ga je nu eigenlijk nog niet op zoek naar een baan als je al weet dat je per 1 juli geen contract meer hebt. Wij nemen ook zonder problemen zwangere vrouwen aan. Een zelfs net begonnen en gaat over 2 maanden met verlof. Goede krachten zijn overal welkom! @Eva: ja sommige mensen kunnen rare vragen stellen. Ik was zelf 12 weken in dienst toen ik vertelde dat ik 12 weken zwanger was. Voelde me heel ongemakkelijk, maar (zeker door mijn IUI) begrepen ze het wel. Maar mensen op de gang die niet van mijn IUI en voortraject weten, kijken we een beetje van... goh net nieuwe baan, lekker salaris, hoppa zwanger worden. Gelukkig heeft niemand het uitgesproken, want dan geef ik ze de wind van voren. @Parr: dikke virtuele *knuffel* Hoop dat je snel weer op je roze wolkje zit. @Iris: zitten zoveel prijsverschillen tussen site A en site B. Gelukkig heb je nog even verder gekeken, want soms gaat het zoals je ziet inderdaad om honderden euro's verschil. @MamaMeike: fijn om te lezen dat je twee ukken lekker dicht tegen elkaar aan liggen en alles goed gaat. Ikzelf zou wel snappen als je meewerkt aan het onderzoek. Zeker als het voor de rest geen kwaad kan. En ook zeker als ik onder je banner naar jouw verleden kijk. Heftig hoor! Hier niets te melden buiten het feit dat ik na mijn werk eens helemaal los ga met shoppen. Pas bijna geen onderkleding meer. Heb vandaag belangrijke meeting dus hup vanochtend een van mijn mantelpakjes aan. Nou rok zit strakker dan strak. Niet mooi en het zit niet lekker. Dus heb mijn lekkere lage jeans meegenomen en die gaat na de meeting hop weer aan. En dan straks lekker passende kleding kopen!
Hij heeft wel diegene proberen uit te leggen dat wat ik doe heel normaal is omdat jij dan opeens een leven in je draagt. Toen kwam diegene mee van dat ons rest.mngr. niks zei over de zwangerschap. De mngr zei van ja maar het is haar 3e kindje. Mijn mngr vertlede mij hierover omdat hij juist bang is dat diegnene op een gegeven moment het tegen mij in mijn gezicht zegt op het werkloer en hij weet dat ik een gevoelige mens bent en wou dit voorkomen. Ook wel erg lief van hem en hij bedoelt het goed. Alleen erg vervelend dat ik niet mag weten wie het was. Want ik vertel het ook niet door maar dan weet ik met wie ik rekening moet houden. Maar het is die ene collega/vriendin niet want dat heb ik gelijk ook al gevraagd en zij zou nooit eerst naar de mngr gaan maar eerst naar mij. Dus sta ik voor een raadsel wie zich nou ergert dat hij telkens hoort dat ik over mijn zw praat. Maar iig bedankt vor jullie lieve woordjes, doet mij wel wat goeds voordat ik weer naar mijn werk moet vandaag.. Cossy succes vandaag met de nekplooimeting!
@mammeike fijn dat alles goed is met de ukkies en leuk dat je het goed kon zien (na even zoeken) @eva1983 heel veel succces met alles opruimen(heb ik ook weinig zin in op het moment )maar leuk dat je dan morgen het kamertje op gaat halen @parr1983 he wat een rare collega/vriendin zeg (jaloezie)gewoon weinig van aantrekken en lekker op je roze wolk springen(voor je het weet zijn de 40 weken om ) @muiz gefeli en welkom hier @kirsstel nog gefeliciteerd met je verjaardag @iris leuk voor je vriendin hoop dat je er gauw spreekt en de kleine kan gaan bewonderen en alvast prettige vakantie(wat een beetje zoeken al niet opleverd he) @lola leuk zeg als het een meisje zou zijn(wat zie je dat al snel zeg als het zo zou zijn) @cossy lekker he de 12 weken(gaat toch wel snel he) en alvast prettig weekendje weg @diddl jeetje zeg wat een bericht hoop dat je snel terecht kunt en dat alles mee valt @first time leuk nieuws zeg van je echo @lise hoop dat je dan snel maar ander werkt hebt gevonden(in die tijd is genieten toch wel het belangrijkste en dan moet je nog op zoek naar werk niet leuk zeg) @azeb leuk dat de kinderen zo reageren he fijn dat ze het weten(zullen ze misschien wel liever worden voor de juf) @tweety jammer dat je het nog niet zo goed kan horen maar dat komt wel hoor @dreames je hebt helemaal gelijk zeg maar gewoon dat het onwijs welkom is en verder gaat het hun niets aan sorry als ik iemand vergeten ben maar heb af en toe een hoofd als een vergiet hier is de buikgriep over en ag morgen maar weer werken(bah) wij gaan lekker een lang weekend weg met pasen naar groningen(parc emslandermeer)iemand misschien ervaring hiermee? verder blijft mijn buik maar groeien zeg(dat word wat als het zo doorgaat ) verder met de angelsound weer de kleine uk gevonden(vind hem nu eigenlijk wel heel snel heb gelijk de goede plek zeg maar) voor iedereen alvast een heel fijn weekend en degene met een afspraak veel succes groetjes debby
Hallo! @Jannes; eigenlijk ben ik nu aldoor ook aan het kijken naar werk voor straks en soms schrijf ik een sollicitatiebrief, kan nooit kwaad. Maar het werk wat ik heb is erg leuk, dat wil ik sowieso tot 1 juli doen. Misschien vind ik voor na mijn verlof al wat, maar ik vermoed dat ik ten tijde van mijn verlof, zo aan het eind van mijn verlof echt hard ga zoeken. Meestal komt het wel goed, met werk vinden @Par1983; wat rot zeg, al dat gedoe op het werk. Probeer er weinig van aan te trekken, jij hoort nl. wel op een roze wolk te zitten, net als ons allemaal X Lise
@ Ingetje succes met je examen. Iedereen die 12 weken is en een goede echo gehad heeft. gefeliciteerd. Voor de nieuwe zwangere gefeliciteerd en welkom. @ Eva. vind dat altijd zo kwetsend als mensen vragen of het gepland is.. Ik beheer de hyves, en heb vanochtend iemand toegevoegd,maar geen idee of jij het was. Iedereen die zich heeft aangemeld is toegevoegd dus je moet er tussen staan Als je klaar bent met je was, kom je dan even hier wassen? @ Parr. dikke knuff en gewoon lekker over je zwangerschap blijven praten hoor ! Als diegene er echt problemen mee hebt komt ze maar naar jou toe. Jij hebt recht op je geluk dus wees trots op de baby in je buik ! Hier opzich alles wel goed alleen nog slap en misselijk. Vanacht tussen 03.00 en 05.00 wakker gelegen met giga darmkrampen. Kon op 05.00 gelukkig naar de wc en daarna nog tot 07.30 geslapen.
Even snel een berichtje van mij. Ik kan as woensdag terecht voor de extra echo. Moet nog even geduld hebben dus.
hey meiden, hier is alles goed ben helaas al lang niet meer hier geweest. ben gisteren bij de verloskundige geweest en alles is goed met ons beebje.het groeit goed en ik heb het formulier voor de 20 weken echo meegekregen. verder niet veel klachten alleen druk druk druk en ik moet het toch maar rustiger aan doen van de verloskundige. hoop dat ik wat meer hier kan komen. mijn datum is trouwens aangepast naar 5 september en ik denk zelf dat het een meisje is maar we weten het niet want ik wil het ook niet weten. xxxxxxxxxxxxxx
Kan even niet zo uitgebreidt reageren omdat ik op mijn werk zit. @Parr...wat een klote situatie. Kan me voorstellen dat dit niet makkelijk is. Probeer het naast je neer te leggen al is dat vast niet makkelijk. Misschien kun je er lekker met die andere vriendinnen overkletsen, aangezien jullie in dezelfde situatie zitten. @Alle nieuw zwangeren...gefeliciteerd! Leuk dat er nog steeds nieuwe mama's bij komen. @Meike...wat gaaf zeg, toch wel bijzonder twee van die ukkies. @Diddl..nog een klein weekje, spannend! @Cossy, succes met de nekplooimeting Ben vandaag maar weer gaan werken, had zoveel mail gekregen de afgelopen week dat ik er anders als een berg tegenop zou zien om maandag te beginnen. Heb van mijn liefie voor mijn verjaardag kaartjes gekregen van Dirty Dancing, echt super leuk. We gaan vanavond!
Hai ladies! Leuk dat dit forum zoveel door iedereen gebruikt wordt. Het valt me wel op dat velen van jullie al veel meer geregeld hebben. Zoals kinderkamer die al besteld is en al geleverd wordt. Wij gaan vrijdag de babykamer pas bestellen. Maar ik heb wel gehoord van een collega dat bij Babydump waar wij naar toe gaan alles wel redelijk snel leverbaar is. Ik weet ook nog niet zeker wanneer ik met verlof ga. Het liefst wil ik doorwerken tot 4 weken van te voren maar dat ligt denk ik ook aan de situatie op dat moment. Zal wel limburgse nuchterheid zijn, wij wachten misschien wat langer af..... Het grappige is dat ik sinds gisteravond weer best veel misselijk ben terwijl ik dit al zeker 2 weken niet meer gehad heb. Hebben jullie daar ook al eens mee te maken gehad? Morgen de pretecho....ik ben echt benieuwd, het is toch weer spannend! @ Ingeltje: dank voor de aanpassing op de lijst, en hoe is je examen gegaan? @ Simone: welkom en fijne zwangerschap! @ Azeb: heerlijk dat je zo lang verlof hebt, al geloof ik dat ik wel wat om handen moet hebben anders duurt het wachten ook zo lang. @ parr1983: wat een rotsituatie zeg. Ik probeer bij mij op het werk ook zo weinig mogelijk vanuit mezelf over de zwangerschap te beginnen maar meestal vragen mijn collega's er juist naar. Ik hoop wel voor je dat het snel opgelost is, zodat je je weer lekker happy kunt voelen. Het is toch al zo'n spannende periode. @ Irisb: hele fijne vakantie gewenst! Nou allemaal een fijn weekend en tot gauw!
Meiden volgens mij heb ik de beeb gevoeld ! Voelde van de week een " plopje" in mijn buik en weet zeker dat het niet mijn darmen zijn. Heb onder het topic " zwangerschap" een onderwerp geopend of het al bij 14 weken kan, en het kan ! Ben weer helemaal in de wolken.
Ja ik ben toegevoegd aan de hyves! Leuk hoor! Wel even verwarrend met de namen. Op hyves gebruik ik namelijk mijn echte naam en hier niet Maar ik was niet de enige zag ik al. Verder heb ik de helft van de opruimklus gedaan en nu heb ik geen zin meer..... Kaatje: Gaaf joh dat je de baby al hebt gevoeld! Lijkt me echt geweldig. Ik ga zo naar goede vrienden van mij toe. Zij weten al dat ik zwanger ben, maar de 2 kids nog niet. Dus dat ga ik ze zo vertellen. Ben benieuwd. Over zwangerschapsverlof. Ik hoop dat ik kan doorwerken tot 36 weken zodat ik na de geboorte lekker 12 weken heb. Daar plak ik dan ook nog vakantie achteraan zodat ik pas in januari weer hoef te beginnen. Als alles goed gaat met mij en de baby en we hebben genoeg geld, dan willen we heel graag naar de Dominicaanse Republiek om ons kindje aan zijn/haar overgrootoma (die is al 93) voor te stellen. Ik hoop dat dat allemaal gaat lukken. Meiden ik ga er vandoor, fijne dag nog allemaal!