September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje...nog gefeliciteerd :D Super goed van je een 9!

@Diddl..wow dat is ook gaaf, ik voel me BM niet eens, tenminste ik weet niet wat ik moet voelen. Zal het dinsdag eens aan de vk vagen.
    Vind dat de weken nu ook wel sneller gaan, we zijn alweer over de 16 weken heen.

@Pisum..wij hebben de 20 weken echo met precies 21 weken omdat we zelf niet eerder konden.

@Jannes..lekker veel geshopt dus, je hebt gelijk.

@Kaatje..wow wat een mooie buik.

@Moppie..gefeliciteerd met de echo, super hé!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppiepoppie gefeliciteerd met de goede echo.

Ben wel een klein beetje jaloers op jullie hoor. Bij jullie bewoog de kleine leuk en de mijne sliep.. Maar ja volgens mij beweegt hij verder volop want de misselijkheid moet toch ergens vandaan komen haha.

Ga even lekker een ijsje uit de schuur halen.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ow ja heb me net opgegeven voor de zwangerschapsgym. Duurt nog wel even maar de VK had me aangeraden om het op tijd te doen omdat ik in een klein dorp woon en anders de groep misschien vol zit.
    Als ik op week 27 begin heb ik dus gym van 17 juni tot 5 augustus.

Heb trouwens een nieuwe profielfoto op de pagina, dus geen hondje in rood truitje meer haha

4. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @moppiemoppie ... gefeliciteerd met je goede echo!

@krisstel ... je hoort uk ook nog niet te kunnen voelen hoor. Vandaar mijn extra echo woensdag. ;)

@kaatje ... geniet van je ijsje. Ik neem zo een kopje thee met een koekje.
    Mooie avatar! Mooi buikje hoor, voel ik me niet meer zo alleen met mijn buikje. :)

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Heb nog geen tijd gehad om alles bij te lezen, maar wilde even laten weten dat ik nog leef :)
    Gisteravond twijfelde ik even... Nee hoor dat valt allemaal reuze mee, maar ik had klassenfeest en dat vind ik altijd zo vermoeiend. Wel reuze gezellig hoor, daar niet van. Maar zeker nu een aanslag op mijn energie...
    Wel allemaal erg enthousiaste ouders bij me gehad gister, dat was leuk!
    Kaatje, ik heb gevraagd of ik lid mocht worden van de hyves maar heb nog geen bericht gehad. Ik heet in het echt Rikste, wil je me toelaten?
    Groetjes

6. Krisstel

@Kaatje..hier ook net een ijsje gehad..lekker :D
    @Diddl..dat is waar, beetje te enthousiast dus haha. Ben benieuwd woensdag.
    @Azeb, leuk dat ouders ook zo enthousiast reageren. Lekker dit weeend uitrusten?

Wij gaan zo op naar de box, hoop dat ie niet 'afgekauwd' is haha.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb iedereen geaccepteerd dus volgens mij moet je er tussen staan. zal even spieken

Jep, je staat er tussen hoor. maar de hyves komt niet in je overzicht dus je moet er via de link heen www.september2008.hyves.nl

8. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Iedereen bedankt voor de felicitaties! Superlief!

@Kaatje: Dan heb je waarschijnlijk enorm geluk als ie eruit is: rustige baby! Misschien werd de mijne wel chagrijnig van de geluidsgolven, haha. Hij werd er denk ik wel wakker van; vandaar dat uitrekken. Ik vond het wel ontzettend bijzonder om te zien zeg... wauw... Dat wij een mensje kunnen maken...

Gaat trouwens wel snel hè met die buiken? Ik heb nu ook al best een joekel, net zoals de 14-weken dames, ietsje minder nog misschien. Maar kan geen normale broeken meer aan dus heb 3 uur positiebroeken staan passen in de h&m met de conclusie dat de meeste echt NIET modieus zijn, en als ze dat wel zijn niet lekker zitten. Waarom kunnen lekker zitten en modieus niet samen gaan ((zucht)). Heb er nu eentje die lekker zit, maar niet wintertemperatuurgeschikt is voor buiten, helaas. Jullie misschien leuke tips voor beetje jonge/hippe zwangerschapsmode behalve h&m? En dan vooral de broeken vind ik belangrijk :-D

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @krisstel ... ben benieuwd hoe afgekauwd de box is. :)

@kaatje ... heb even zitten prutsen op hyves, maar kan nu de gadget niet meer verwijderen. :(

@moppiepoppie ... ik heb op de avatar echt een h&m broek aan en vind hem best modieus.
    Jammer dat jij niet kon slagen.
    Verder heb ik nog niet gekeken naar zwangerschapskleren, zal binnenkort eens gaan shoppen.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb hem voor je verwijderd

11. meisje84

meisje84 Lid

13 jan 2008
    50
    0
    0
    Wie wil mij even in de agenda zetten op 9 april vk afspraak

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @pisum: laat je onderzoeken of een proeftijd van 5 maanden legaal is? Er was hier al iemand die zei dat dat niet mag hoor. Zou toch belachelijk zijn? Zou het echt even bij een rechtsbureau navragen hoor!

@ moppiepoppie: gefeli meid!

Ik moet nu boodschapjes gaan doen! Daaaaaaaag

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    @pisum: heb even wat uitgezocht over de proeftijd

op grond van het burgelijk wetboek boek 7 artikel 652:

Bij het aangaan van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd mag de proeftijd maximaal 2 maanden zijn.

Bij het aangaan van een arbeidscontract voor bepaalde tijd korter dan 2 jaar dan hooguit proeftijd van 1 maand en bij langer dan 2 jaar hooguit 2 maanden.
    De termijn van 1 maande bij korter van 2 jaar kan bij CAO worden aangepast.
    Elk beding dat een proeftijd stelt van langer dan 2 maanden is nietig. Dat wil zeggen dat het voor de wet niet bestaat. Aangezien er dan niet langer schriftelijk een proeftijd is overeengekomen geldt er geen proeftijd!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

14. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    heel erg bedankt voor de wettelijke adviezen :) ik heb inderdaad een contract voor bepaalde tijd (namelijk t/m 31-12) dus zou het dan maar een proeftijd van 1 maand mogen zijn.

Alleen..

is het punt dat ik in Belgie woon. ook maar sinds kort hoor. maar wellicht steekt het hier anders in elkaar? wie was hier ook alweer de Belg in de buurt van Amsterdam? Weet jij het misschien?

over de H&M: ik heb die jeans ook en ik vind 'm ook modieus en zeker lekker zitten. misschien hebben ze niet overal dezelfde modellen?

een ijsje jaaa daar heb ik nu ook zin in :)

15. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Diddl: Ja, dr waren wel modieuze, maar die zaten gelijk heel stug. Die zou ik gelijk uittrekken als ik thuis zou komen en inwisselen voor een pyjama. Lijkt mij dat het dan z'n doel voorbij streeft. Maar ik ben wel gevoelig qua stugge broeken enzo hoor; vind iets al gauw te strak onder m'n buik.

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hallo meiden,

ik wilde even laten weten dat de babykamer inmiddels in de (nog niet opgeknapte) babykamer staat. We zijn er helemaal blij mee! Er zijn een aantal kleine beschadigingen die mijn zwager gemakkelijk kan bij werken.
    Foto's staan in mijn album. 8)

17. Krisstel

Heb laatst twee broeken bij de Prenatal van het merk Noppies gekocht, vind ze zelf best hip haha :D

@Eva...super dat het er goed uitzag...ben benieuwd naar de foto's (zie namelijk nog niets in je album ;))

Yoehoe de box is niet afgekauwd en mooi! Zag dat ze nieuw 300 euro kosten (De Bopita Letters)..dus vind 100 euro een mooie prijs. :D

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Eva mooi kamertje !

19. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Krisstel: Nu staan ze er wel in, had wat moeite met het verkleinen van de foto's. Die van de kast is wat uitgerekt......

Ik ga nu koken ;)

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Je knippert even met je ogen en er zijn zo 3 bladzijden bijgekletst :confused:

Ik kom even snel tussendoor geracet. We zijn net terug van van een middagje wild shoppen. Hebben nu een kamertje en een box :whistle: En allemaal met flinke korting. Half mei komen ze het brengen, kon eerder, maar ik wil proberen om eerst het schilderen enzo klaar te hebben.

Ben wel blij dat we de spulletjes hebben, weer een zorg minder. :D

Ga er nu snel weer vandoor want zo meteen komen er vrienden eten. We gaan Grieks eten (komen ze brengen), maar het dessert doe ik zelf, dus ga nu snel even een apple crumble in elkaar boxen. Straks lekker warm en dan met vanille ijs :)

Fijne zaterdag nog!

Deel Deze Pagina