September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    zo weer bijgelezen en ook wel weer eens tijd om iets van me te laten horen.

ik denk dat ik de afgelopen week de kleine ook een paar keer heb gevoeld :D

Ik weet niet meer wie het was over positiebroeken maar ik ben bij een prenatal warenhuis (groter dan een gewone winkel, kan je vinden op de site) gaan shoppen en heb 2 spijkerbroeken, 1 spijkerrokje, een jurkje, een truitje en een leuke buikband gescored.

Verder hebben wij al 3 jaar een meisjesnaam maar een jongensnaam nog niet. Wij hebben geen voorkeur voor een tweede naam en hebben ook niet dat er iemand is waar we de kleine heel graag naar willen vernoemen. We zouden alleen een tweede naam nemen omdat het dan zo mooi klinkt.

Op dit moment is vriendlief met een maatje druk bezig boven om het kamertje op te knappen en ik moet zo even een tekeningetje maken van hoe ik het zou willen indelen ivm licht aansluitingen etc. leuk leuk!

Nou dames fijne zondag nog allemaal (hier is het lekker nat buiten :( )

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @Eva: mooi kamertje joh!
    @Shedevil: blij dat alles oké is...oef! Gaat het weer een beetje met je?
    @Sasha: ik heb ook af en toe zo'n band onder mijn t-shirts die te kort zijn. Ik draag ze er nog niet óver heen, dat vind ik nog een beetje te opzichtig met 16 weken!
    @Cossy, fijn dat je nu ook eindelijk de 12 weken bijna bereikt hebt!
    @ Esje72: wij wilden er per sé 1 met van die luchtbanden, om ook lekker in het bos te kunnen wandelen. De Easy Walker Sky is de beste koop in de consumentengids (samen met nog een andere).
    @Jetty: al bij de Hunkemöller gekeken? Daar hebben ze een heerlijke zachte BH. Ik voelde me helemaal bevrijd en mijn borsten begonnen luidkeels te jubelen van al die ruimte en comfort ;)

Het lijkt mij ook leuk om in de 2e naam de kinderen te vernoemen naar oma's. Mijn oma heet Femmie (Femmigje) en dan leek me Femke heel erg leuk. Gijs'oma heet Elisabeth, dan lijkt me Elisa heel leuk.

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Pff namen, moeilijk hoor... Wij zijn er nog lang niet uit. Als ik alleen zou zijn dan wist ik het wel.... Maar helaas heeft mijn man er ook iets over te zeggen en wat ik tot nu toe ingebracht hebt vindt ie nog niet geweldig... Misschien wachten we ook wel tot na de 20 wk echo, dan hoeven we er nog maar eentje te verzinnen...
    Het lijkt me leuk om bij www.hetleveniseenfeestje.nl dan een slinger te bestellen met zijn of haar naam om op te hangen als hij/zij geboren is. Zijn echt leuke slingers vind ik!
    Shedevil, gelukkig was alles goed, ik kan me voorstellen dat je schrok!
    Ik heb die steken ook als ik nies (vooral als ik in bed lig) maar niet de hele dag. Ik maak me er nu geen zorgen om, maar als ik ze de hele dag zou hebben misschien wel.
    Joepie, morgen komen eindelijk mijn ouders terug uit Zuid Amerika! Kan niet wachten!
    Ik heb trouwens twee perfecte bhs gekocht bij de Hema. Zitten heerlijk!
    Mijn normale bhs kan ik niet meer aan, dat zit echt niet lekker meer....

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Eva, die dorst komt me bekend voor. Is maar goed ook want als ik niet meer kan drinken had ik inmiddels aan het infuus gelegen. Lekker blijven drinken dus !

@ Shedevil, gelukkig is het allemaal goed met jou en de beeb. de bandenpijn kan zeker erg gemeen zijn.

@ Sasha, ik ga ook buikbanden gebruiken, niet alleen voor het handige tussen shirt en broek,maar ook omdat ik ze gewoon heel leuk vind.

@ Cossy, ik ga zo eens op je hyves kijken

@ FunnyMe, wij zijn uit de namen,maar moeten nog een extra jongens en meisjesnaam verzinnen aangezien vrienden van ons 3 weken eerder uitgerekend zijn.

@ Droppie. Leuk ! gefeliciteerd. wanneer gaan jullie trouwen?

Hier gaat het verder nog niet super. Slecht geslapen en de hele dag al rug en hoofdpijn. net tijdens het eten weer een huilbui omdat ik wel wil eten,maar het gewoon niet weg krijg. Heb met moeite 1 boterham op. Zorg er wel voor dat ik goed blijf drinken.
    Ga morgen weer werken, ben benieuwd hoe het gaat. Ben bang dat ik er serieus over na moet gaan denken om halve dagen ofzo te gaan werken omdat mijn lichaam het niet meer trekt om 40 uur te werken.

Fijne zondag !

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    pff net weer een glas water op... resultaat: maagzuur... Dus maar weer een Rennie erin. Bah. Vocht staat gelijk aan maagzuur hier :(

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    He bah..
    Gele vla helpt ook goed tegen maagzuur !

7. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    @ Tweety & Krisstel; ik heb er wel nog last van gehad, pas sinds gister is het wat minder geworden gelukkig wel.

Over dat dorst, dat heb ik ook heel erg alleen ik ben zo'n muts ik vergeet te drinken!
    Ik zeul heel de dag met een flesje spa blauw, maar heb vaak of geen zin om te drinken of ik vergeet het gewoon echt zo stom!
    Maar ik drink wel veel melk en instant chocomelk, water en vruchtensap.

En oh ja Tweety, ik voel de kleine elke dag wel eventjes, vooral als ik op m'n buik lig, dan lijkt het allemaal wat krapper te zijn binnen in en dan voel ik 'm kriebelen :)

@ Cossy; ik weet wat je bedoelt daar zou ik als eerste ook aan denken, maar bij mij was het anders.
    Ik heb het ni als ik nies of hoest, maar gewoon als ik zit of rustig loop.
    En ja als je in de supermarkt ni eens normaal achter je karretje ken lopen van de pijn, dan ga ik me tog zorgen maken :(
    Maargoed nix aan de hand dus, en idd mijn banden ;) ben er ook heel erg blij mee ... ahum..

@ Dreames; die buikband heb ik ook, het is echt een verlichting he?
    Ik heb een hele zwakke rug en vooral als ik een dag heb gelopen heb ik veel last van lage rugpijn.
    Toch zegt mijn gyn dat ze het dragen van zo'n buikband (nu nog) afraden.
    Het maakt je rug- en buikspieren lui.
    Ik wist het ook ni, maar heb hem naderhand omgedaan en je voelt dat je dan je buik- en rugspieren ni meer aanspant.
    Dit ken wel gevolgen hebben voor later in de zwangerschap als je die spieren écht nodig hebt.
    Denk er eens over na, ik gebruik hem nu nog maar heeel af en toe, pas als ik strax echt een grote buik heb draag ik hem vaker ;)

@ Jetty; ik heb ook nog steeds geen goede bh gevonden :(
    ik vind ze allemaal zoo duur!
    Maar mijn eigen bh's zitten gewoon echt ni lkkr meer, alles floept er heel de dag uit, met als gvolg dat m'n tepels zeer gaan doen :(
    Waarom moeten die zwangerschaps bh's zo duur zijn?! snap dat echt ni...

@ Diddle: ook al lkkr 15 weken! Jeejjj :D we hebben wel een mooie banner nu he ;) van kruin tot voetjes zijn de ukkies nu ongeveer 15 cm lang!
    Ik heb de meetlat er ff bij gepakt, en het verbaasde me wel hoe groot dat eigenlijk al is! :D

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo, het weekend is helaas weer bijna voorbij :(
    Vrijdag lekker even naar de dansschool geweest; tot aan de zwangerschap waren we fanatiek met wedstrijddansen maar nu niet meer. Ballroom is toch wat lastiger met een dikke buik en latin ziet niet uit in zo'n kort jurkje! Maar gewoon vrij dansen kan natuurlijk wel.
    Gisteren pretecho :D gehad; echt heel mooi. Mijn hubbie zag op een gegeven moment dat de kleine aan het gapen was, dat is een gek gezicht! We hebben de hele echo op DVD dus we hebben al een 2x teruggekeken. Dan vallen echt van die kleine dingen op zoals het bewegen met de mond, ik wist niet dat ze dat al zoveel doen. Verder was gelukkig alles goed.
    Vandaag echt een luie dag; de buren hadden gisteren een party en gingen tot diep in de nacht door. Van slapen kwam dus niet veel terecht....grr!

Zwangerschapskleding moet ik nu ook echt aan.
    Jannes: leuk dat je geslaagd bent! Ik heb pas 2 broeken dus ik moet nog wel wat bijkopen. Mijn eigen rokjes passen nu nog net maar dat zal niet meer lang duren. Waar woon jij eigenlijk in Limburg?

Namen zijn we nog niet helemaal over uit maar we hebben wel al een paar favoriete.

Zo, nu heb ik honger. Snel wat pasta opwarmen.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @ Shedevil Ik had precies hetzelfde net, las dat mijn ukkie nu 16 cm is...wow op centimeterlint is dat echt megagroot!
    Ik denk trouwens dat we het over verschillende buikbanden hebben. Jij hebt er 1 voor bekkeninstabiliteit denk ik? Wij hebben het over het gewone kleding accessoire! :) Zo'n band voor over je kleren :)

10. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Ja groot is dat al he!
    Maar is wel van kruin tot voetje en ni van kruin tot stuit he ;)
    Ja ik heb het over de band tegen bekken instabiliteit en rugklachten.
    Ik meende dat zij het ook daarover had. Verkeerd begrepen dan!

11. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    ps: mag je rennies tijdensje zwangerschap?!

12. 4days

4days Niet meer actief

@ Droppie -> Wauwww, ga je trouwen op cyprus! :O :D Lijkt me echt fantastisch! Lekker warm, in een tropisch oord...

@ Ingeltje -> Haha, ja morgen zijn eindelijk (weer) de 12 weken om! Maarja, ik maak mu nu toch echt niet meer druk! ;) Ik vind elisa overigens een heel erg mooie naam, zelfs als eerste! En vervelend van het maagzuur... :(

@ Shedevil -> Hmm wel vervelend van die pijn... Maarja als het de banden zijn kan het gelukkig geen kwaad! Vervelend voor jou, ongevaarlijk voor de baby. En als rennie's niet zouden mogen, moest t op de bijsluiter staan. Dus als daar nix staat mag het gewoon.

Ik zet weer een niewue foto van mijn beebje erop! Helaas issie wat vaag geworden, ze kregen hem er niet echt goed op. Ik vond het wel zo lief dattie een handje voor zn mondje had! :D Je kan op de foto (in het echt) de vingertjes zien.

Groetjes, Cossy

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jep je mag rennie's

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmmm ik lees het terug en ik denk dat Dreames het inderdaad ook daar over heeft! Maar degene die er eerder over spraken weer over die andere :) ingewikkeld kan het zijn he hihihi

Domme ikke :)

15. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    @Kaatje we trouwen op 29 mei, maar gaan al 23 mei weg. We blijven 2 weken daar dus ook nog 1 week na het trouwen als huwelijksreis.

@DiddlMijn vriend wilde nooit trouwen, maar ik heel erg graag. Hadden er ook al best wel vaak woorden over gehad.
    Ik wil gewoon graag als gezin allemaal dezelfde achternaam hebben en hij vond dat niet nodig.
    Na een tijdje kwam het hoge woord eruit en hij wil niet trouwen vanwege zijn familie.
    Zal niet een te lang verhaal maken maar zijn famillie bestaat uit maar 2 mensen die altijd alles weten te verpesten voor hem.
    Toen kwamen we op het idee om in het buitenland te trouwen.
    Gewoon samen en als er iemand mee wil mag dat als ze zelf betalen.
    Zijn familie kan dat echt niet betalen en mijn ouders waren heel blij en hebben gelijk een vlucht geboekt.
    Ook gaat mijn vriend zijn beste vriend mee als getuige voor hem.
    Dit word dus een builoft voor ons samen, zoals we het samen graag willen.
    En met de mensen die wij er graag bij hebben.

Als we thuis komen geven we nog een feestje voor familie en vrienden in een cafe bij ons op de hoek.
    Als zijn familie dan boos is komen ze gewoon maar niet.

Sorry lang verhaal :oops:

@de andere dank jullie wel voor de lieve reakties en natuurlijk komen er foto's van ons trouwen.

16. 4days

4days Niet meer actief

Nou dan vind ik dat jullie het goed hebben opgelost! Ik heb altijd tegen mijn vriend gezegd, als we gaan trouwen gaan we het heel romantisch doen ergens in een warm land, en als we terug komen geven we een feest voor kennissen. Want het lijkt me echt geweldig, gaan trouwen en smiddags lekker met zijn allen in de zon zitten, en savonds met je kersverse man in t zand naar de zonsondergang kijken! :D

17. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @droppie; leuk zeg, straks trouwen. Nog iets om naar uit te kijken :)

Hier alles goed, veel geschop in mijn buik van die twee ukkies :)

Aankomende week nog 4 dagen werken en dan werk ik tot begin juli 3 dagen per week, heerlijk! Nu al zin in!

Meiden, fijne avond!
    X Lise

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik had het ook over de kledingaccessoires... maar die ik heb zijn best strak en geven mij daardoor wat steun in mn buik. Was niet helemaal duidelijk...

19. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @droppie ... dan snap ik het helemaal. Super oplossing toch.
    Hoop dat jullie een prachtige dag hebben met vast mooi weer.

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Diddl…nog iets leuk tegen gekomen op MP?
    @Sasha..ben vandaag voor het eerst zo’n band om omdat ik anders steeds een blote rug heb. Zit wel lekker eigenlijk :D
    @Lise, leuk dat jullie ook al een kamertje hebben gevonden.
    @Cossy, al veel leuke reacties gehad? En super die naam vernoemd naar je oma.
    @Funny, fijn dat het beter gaat..hopelijk is dinsdag ook alles goed. Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto, weer een zorg minder toch?
    @Eva, wat vonden je ouders van de meubeltjes?
    @Droppie, wat lekker trouwen op Cyprus…mooi met een buikje in een jurk dus.
    @Jetty, heb je ook een witte gekocht? Aangezien alle witte voor mijn neus weg waren ;)
    @Azeb, veel plezier morgen als je je ouders weer ziet!
    @Kaatje, wat balen dat je je zo rot voelt, succes met werken deze week en wat je zegt, luister naar je lichaam.
    @Ingeltje..jeetje maagzuur van water, wat kan je nog wel drinken? Ik krijg het steeds van appelsap en vruchtensappen dus drink ’s avonds vooral melk.
    @Wupje, wat gaaf dat jullie de kleine terug kunnen zien op DVD :D

Wij hebben voor zowel een jongen als een meisje al namen. Voor een meisje ook al een geboortenaam. Voor een jongen twijfel ik heel erg. Heb de vraag al een keer bij ‘Babynamen’ gesteld maar misschien hebben jullie een idee hoe we Gerben/ Gerardus kunnen vernoemen?

Heb het idee dat in mijn buik in een paar dagen onwijs is gegroeid :D Eindelijk haha…

Deel Deze Pagina