September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik kom net terug van de verloskundige (had s'avonds een afspraak).

Heb daar ook weer mooi de hartslag gehoord. De groei van mn bm was goed en ik was maar 0,7 kilo aangekomen. Alle bloeduitslagen en zo waren goed. In mn buik heb ik heel veel lucht. Mn bm zit nu halverwege tussen mn schaambot en navel maar de buik zit veel hoger, maar het kon geen kwaad volgens de vk en ik kan er ook niets aan doen.
    Ik mag morgen een afspraak maken voor de 20 weken echo.

Zou iemand mij op de lijst willen zetten voor 14 april een afspraak bij de verloskundige.

En dan ga ik nu eerst even wat eten want mn buikje knort. Heb nog niet kunnen eten na mn werk.

2. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Hello allemaal, ik blijf bijlezen, het gaat zo rap allemaal...hier
    Vandaag naar de verloskundige geweest, en alles was helemaal goed, dus ik ben helemaal in mijn nopjes ;)

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Moppie, ik heb die grafieken niet gehad?
    @Lise..mooi hoor je buik!
    @Dreames en Sascha, fijn dat alles goed was.

Ben nog even aan het nadenken geweest.
    Wat vinden jullie hiervan?
    Mijn schoonvader heet dus Gerben (roepnaam) en Gerardus (geboortenaam), mijn vader heet Bennie (roepnaam) en Bernardus (als geboortenaam).
    Mijn man vindt gewoon de geboortenamen mooi, maar ik vind ze zo ouderwets.

Nou dacht ik voor mijn schoonvader 'Gerbrand' en voor mijn vader 'Ruben' (zo zou ik ook heten als ik een jongen was). Of zouden jullie voor de originele geboortenamen gaan?

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Krisstel, vind Gerben gewoon zo al heel leuk. zou zelf niet voor de orginele geboortenamen gaan. idd erg ouderwets.

@ Moppiepoppie. dat hele dag honger gevoel heb ik ook,en als je daar niet aan toegeeft wordt je misselijk, en niet zo'n beetje ook
    ( ow ja en dat geen trek hebben,heb ik ook last van hoor,maar dwing mezelf om te eten aangezien ik alleen nog maar afval ipv aankom)
    Ow jee heb ik nu een rare gyn? Ik heb geen rode of groene strepen gezien bij de 12 weken echo

@ Jetty veel plezier morgen bij de echo

@ Cossy, gefeliciteerd met je 12 weken ( alweer ) denk dat ik het ook niet lang meer vol hou om 40 uur te werken,trek het lichamelijk ( en geestelijk) op het moment gewoon niet )

@ Funnyme, succes bij de fysio. Hoop voor je niet dat het nu al je bekken zijn,weet hoe vervelend het is, en het lullige is dat de pijn alleen maar erger wordt ( wil je nu vast niet horen)
    almachtige beheerder :) :)

@ Yule, gaat alles nog goed met je? Heb je al een tijd niet meer gezien.

@ Steen. Leuk ! heb altijd al eens naar Amerika gewild.. ( hihi mijn naam komt er in voor )

Hier gaat het opzich aardig. Vandaag weer aan het werk gegaan. Kots misselijk en amper lopen van de pijn maar goed heb het weer een dag gered. Begin er toch serieus aan te denken om minder te gaan werken,zijn ze vast niet blij mee maar ja zwangerschap en baby voor alles.
    Stond vandaag even bij de kassa om geld te wisselen,voelde ik heel duidelijk een schopje. Heel anders dan het plopje van vorige week. Schoot helemaal in de lach dus mijn collega's kijken me aan... sorry had even een binnenpretje :)

Liefs Kaatje

5. mamameike

mamameike Bekend lid

hee hello!
    ik ga even greys anatomie kijken, dan kom ik nog wel even aanwaaien

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Greys anatomy is leuk ! Heb helaas het hele seizoen dat nu op tv begint al gezien ( ow ow een van jullie is toch geen politie agente he? )

7. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hahahha ik ben ook zo'n verslaafderik die ze al gezien heeft hoor :) Ik kan niet wachten op eindelijk nieuwe ;) (april geloof ik).
    Greys is echt mijn all-time-favorite serie!

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Klinkt leuk!
    Gerbern en Gerardus betekenen allebei ongeveer hetzelfde he?! Iets met een speer en kracht :)

9. 4days

4days Niet meer actief

Zoww, ik heb vandaag het echobureau gebeld voor een afspraak! (had t toenstrax al op de lijst gezet) Ik krijg een 3D/4D echo met 16 weken en een met 20. Ik wilde eerst een 2D echo nemen met 16 weken, om de 2 maanden tussen 12 weken en 20 weken te overbruggen. Maar in combinatie met die andere 3D-echo was een tweede 3D maar 20 euro duurder, dus toen heb ik die maar meteen genomen. Zijn er nog meer die al foto's van een 3D rond de 16 weken hebben? Ben ik wel benieuwd naar! :D

Groetjes Cossy

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden ik ga nog ff op de bank zitten,brood smeren en naar bed.

Weltrusten en tot morgen !

Liefs kaatje

11. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Even binnen en weer buiten springen ;) Yule is geloof ik op wintersport deze week, dus die zien we volgende week pas weer.

Ik ga denk ik nu maar een beetje lezen in bed, begin last van m'n schoulder te krijgen.

Slaapwel! :D

12. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Kaatje: als je dit seizoen al hebt gezien: kun jij mij dan uitleggen hoe het nou zat tussen Burke en Christina? Ik dacht dat zíj degene was die niet naar het altaar wou lopen, maar nu insinueren ze steeds dat Burke 'm gesmeerd is op de trouwerij. Kan me niet herinneren dat ik vorig seizoen gezien heb hoe het nou precies ging. Beetje achterlijke vraag voor dit forum, haha, maar ben zo nieuwsgierig daarnaar :D

Nogmaals @Kaatje maar ook @de rest:

Het kan ook zijn dat niet iedereen grafiekjes heeft gekregen, maar alleen in scores. Dan gaat het om CRL, BPD, HC en FL. Daarachter staat dan een schaaltje waarbij het stipje in het midden kan liggen of links of rechts ervan. Ben vooral geïnteresseerd in de plaats van het stipje, maar als je doorgeeft met hoeveel weken je de echo had en welke score je had kan ik het ook wel terugkijken op de grafiek denk ik (of dat op de groene lijn ligt of tegen de rode lijn). Volgens mij houdt de groene lijn het gemiddelde in van de maten van alle beebjes en de rode lijnen daar staat 5% bij en dat houdt denk ik in dat 5% van de beebjes die maten hebben en dan kun je dus dichter bij groen of bij rood liggen, afhankelijk van jouw beebje. Maar rood is denk ik niet 'slecht' ofzo. Het is een soort normaalverdeling vermoed ik. Ben iig wel benieuwd naar ieders maten, haha.

13. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik ben dan wel niet Kaatje, maar ik wil het wel even uitleggen hoor.
    Burke en Christina gingen dus trouwen. Christina raakte vlak ervoor in paniek, maar Meredith heeft haar toen op haar plaats gezet en rustig gekregen. Ondertussen duurde het natuurlijk wel best lang dat Burke daar stond te wachten. Dus die ging kijken.... en hij kwam bij de meiden aan en toen zei ie dat ie het niet kon, want Christina zou er niet klaar voor zijn. Dat was ze wel zei ze, maar hij wou het haar niet aandoen ofzo en liet haar daar achter.... Hij is dus degene die hem gesmeerd is. Zodra Christina in het apartement kwam had ie al zijn persoonlijke spullen al meegenomen.

Oh en dat over die echo.. ik heb echt geen idee waar je het over hebt :) . Alles was in orde en beeb was 5,6 cm van kruin tot bips en zat op schema en dat was het wel zo ongeveer.

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @muiz: wat een verademing dat ik nu ein-de-lijk weet hoe het zit met die twee, haha. Thanx!

Mijn beebje was met 13+0 wk 62,5 mm en dat zit dan meer richting de 5%-lijn dan de 50%-lijn in de grafiek, dus neem aan dat het een klein beebje is. Het formaat van het hoofdje wordt vervolgens weer tegen de lengte van het hele beebje uitgezet in een grafiek waarbij de hoofdomtrek precies gemiddeld was bij mijn beebjes lengte (groene lijn) en van oor tot oor lag hij iets boven de groene lijn, maar wel er nog erg dichtbij, dus misschien heeft ie een ieniemieniebeetje een breed hoofdje in verhouding? Hihi, dan lijkt hij vast op z'n papa. Het lengte van het dijbeentje (femur) is ook weer in verhouding met de lengte van z'n lijfje.

Weet eigenlijk niet of ik het goed interpreteer hoor maar ben even beebje-verslaafd dus ik hou me met dit soort dingen bezig de hele dag, haha. Wat ik wel vaag vind is dat ze 'm wel precies schatten op 13+0 wkn oud terwijl als je de lengte bekijkt in de grafiek dan was ie toen eerder 12+4 en dat klopt ook want ik weet wanneer we 'm gemaakt hebben hebben en met die datum zat ik op 12+5 dagen toen ik naar de vk ging. Zal misschien eens mijn pa lastigvallen; die is arts. Misschien kan hij zich nog wat uit zijn studententijd herinneren, toen er ook nog gynaecologie de revue passeerde, hihi.

15. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Krisstel:
    Wat vind je van Gerben Benjamin (of andersom) als 2e en 3e naam?

Ik heb nu niet veel tijd om op iedereen te reageren. Ik hoop dat ik er vanavond wat meer tijd voor heb.

Ik ben gisterenavond bij de VK geweest. Ik was 2 kilo aangekomen sinds eerste bezoek. (is dit veel of niet?) Mijn moeder was mee en we hebben het hartje kunnen horen! Echt gaaf! :D Verder de officiële zwangerschapsverklaring gekregen dus vandaag even met leidinggevende om de tafel over zwangerschapsverlof e.d.
    Ik heb trouwens wel mazzel. De box mag ik lenen van mijn leidinggevende! En een vriendin van mijn moeder heeft nog een schattig klein wiegje voor naast het bed (die wilde ik niet kopen, zonde van het geld voor die paar weekjes) en een aerosleep matras ding te leen. Scheelt toch weer een hoop geld!

Wat een mooie buikjes trouwens allemaal zeg! Ik moet ook maar eens een foto maken en plaasten. Misschien heb ik daar vanavond even tijd voor.
    Nu moet ik gaan, omkleden en naar het werk.

groetjes Eva

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames!
    Ik ben er ook vroeg bij, moet zo richting ha voor dat bloed prikken. Dat ik dan 6 á 7 buizen af moet geven :confused: ik ben nu ook al misselijk omdat ik honger hebt en moe bent van mijn late dienst :( is goed dat hubbie meegaat! Gisteren was ook weer zo'n succes moest 2x richting de wc met spoed! ik heb nu af en toe last van acute misselijkheid :( maar beter dan de hele dag misselijk zijn denk ik. Als ik terug ben ga ik op de bank nestelen om grey's en big love te kijken! :D:D tot straks!

17. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    Jippie 16 weken al vandaag!

En volgens mij is vandaag de dag dat iedereen de 12 weken heeft bereikt, IEDEREEN GEFELICITEERD!

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Joepie, zoals Mss Ace al zei: vandaag hebben we allemaal de 12 weken bereikt [​IMG]

Voor de dames die er nét zijn: proficiat en hopelijk voelen jullie je snel beter. Bij mij ging het in ieder geval helemaal de goeie kant op vanaf 13,5 weken ofzo, dus hopelijk voor jullie ook :D

En tja, voor de rest niet zo veel te melden. Heb de lijst vandaag nog niet bekeken (hij staat alweer zo ver terug), maar mensen met VK en/of echo: veel succes en plezier.

@parr: veel succes met je bloedprikken. Het zijn inderdaad belachelijk veel buisjes (vond ik dan), maar goed, of ze nu prikken voor eentje of zes ;)

Ik ga nu maar weer aan het werk, nu ja, of een poging doen tot :)

Fijne dag iedereen!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    goedemorgen dames
    jullie hebben aardig gekletst het weekeind. weinig nieuws vanaf deze kant ben weer lekker een aantal daagjes vrij na mijn nachtjes. gisteren lag ik er al om 9 uur in. nu ben ik nog steeds moe haha. nou ik ga maar even wat in huis doen anders komt er niks meer van.

20. @Moppiemoppie: Ik heb mijn echo er even bijgepakt en ik begrijp wel wat je bedoelt. Alleen worden deze waarden in mijn grafiek allemaal weergegeven in zwangerschapsweken. En deze varieerden van 12 weken en 4 dagen tot 12 weken en 5 dagen. Het kindje groeit dus mooi in verhouding. Ook ligt dit goed op schema, aangezien ik die dag (gerekend vanaf de eisprong...) 12 weken en 3 dagen zwanger was. Naar aanleiding van die metingen ben ik dus ook 2 dagen naar voren gezet, hetgeen weer exact overeenkomt met de eerste dag van de laatste menstruatie (maar ik heb een iets langere cyclus dan 28 dagen...)

Ik begin me eindelijk ook eens een beetje zwanger te voelen. Het buikje wordt zichtbaar (kan wel mijn eigen kleren nog aan...) en mijn (.)(.) worden wat voller en gevoeliger. Daar heb ik lang op moeten wachten deze keer... :D

Deel Deze Pagina