September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Kaatje
    Ik wilde net reageren op je vraag over die zwangerschapsverklaring maar zie dat Tweety het al gedaan heeft. ;)

Ik ben weer misselijk :( Echt niet fijn want ik vond dat het tijd was om vandaag eens veel nuttige dingen te doen op mijn vrije dag, maar als ik me lang zo blijf voelen komt er weer niks van terecht.

Heeft iemand al wat van FunnyMe gehoord?

Ik ga vandaag eens bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo.

tot straks misschien.

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Je koopt gewoon witte rompertje bij de Hema en je koopt strijkletters. Deze kun je krijgen in stoffenwinkel of knutselwinkels. En die strijk je er gewoon op. Leuk lint kopen, leuke kleine wasknijpertjes en klaar is Tweety :D

3. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    @ Ingeltje, Denise, Jekkia en Diddle, veel succes en plezier vandaag bij de bezoekjes.

@ Jannes, leuk idee met die rompertjes!

Verder niets nieuws te melden hier.....

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @jannes haha klaar is tweety hihi klinkt wel leuk. wist niet dat je dieletters daar kon kopen. maar eers eens kijken naar de 20 weken echo en dan nog een naam verzinnen heb nog geen enkel idee.

@kaatje bij ons rekent p&o het uit vanaf wanneer je met verlof gaan of iid mijn afgdelingshoofd bij ons hebben ze een extra regeling dat als ik 2 weken vakantie opneem er nog 2 van het werk bij krijg dus ik ga 10 weken vantevoren met verlof lekker hoor.

@eva1983 ja soms kan ik wel eens snel zij hihi. ben ik voor me beurt gegaan sorry.

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ik kom heel even tussendoor grommen en mopperen :evil:

Waarom stopt iedereen met zwangerschapszwemmen in de zomervakantie? Alsof mensen stoppen met zwanger zijn omdat het vakantie is... Zal wel z'n (economische) redenen hebben, maar ik heb echt iets van "ja, hallo, net als we er het meeste aan kunnen hebben, houdt iedereen ermee op" :rolleyes:

Ik kán natuurlijk gewoon gaan zwemmen (en dat ga ik ongetwijfeld doen), maar het is toch niet hetzelfde (bijv. je hebt niet de aangepaste temperatuur van 32 graden).

Misschien dat ik in Amsterdam ofzo moet kijken voor de zomer...

*muttermumblegrumble*

Voor de rest gaat alles wel goed hoor :)

6. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Wat een leuk idee met de rompertjes! Ben benieuwd naar het resultaat maar daar zullen we vast nog even op moeten wachten...

Over verlof gesproken, stoppen jullie 4 of 6 weken voor de tijd?

Voor de dames die vandaag bezoekjes aan vk of gyn hebben heel veel succes en hoop dat alles goed is.

Ik kreeg vanmorgen een brief dat de 20 weken echo verplaatst is van 06-05 naar 13-05 dus dan ben ik ruim 22 weken, weet iemand of dat uitmaakt?

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja vind het zelf ook leuk, die rompertjes. Geen enorm houten gevaar in je voortuin en ziet er van binnen ook gezellig uit. En je kan het daarna bewaren. Zo'n bord huur je meestal of geeft hem weer door aan anderen...

Heb net ook P&O gebeld en moet mijn verklaring afgeven met een briefje erbij of ik 4 of 6 weken vooraf wil (wil 4, neem nog vakantie) en dan rekenen zij het uit.

8. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ik weet niet of ik links mag plaatsen maar ik had wel leuke geboorteborden gezien op de site van babymand.nl weer eens wat anders dan een ooievaar.

Jannes, lekker dat je er nog vakantie bij op kunt nemen, ik denk dat ik dat ook ga doen. Ik wil ook tot 4 weken voor de tijd blijven werken als ik daar toe in staat ben en het geen geplande ks gaat worden. Dan zou ik het met de vakantie er aan vast moeten kunnen redden tot januari 2009.

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Even een ego-berichtje van mij.
    De echo was goed! Geen rare dingen te zien, alleen ons mooie kindje.
    De bm was wat opgerekt en de kleine lag heerlijk boven in, dus vandaar de snelle groei.
    Het geslacht was nog niet te zien, dus daar moeten we nog even geduld voor hebben.

10. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Blij dat alles goed was :D Vast een hele opluchting, zorgen maken doe je je sowieso... (nu ja, zou ik iig doen)

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja ik bevind me gelukkig in een luxe positie dat ik 40 vrije dagen per jaar heb. Dus 2 weken ervoor en erna (als ik wil) tot januari is geen probleem.

Hou ook veel dagen over als het 2009 wordt. Eerste paar maanden werk ik op papier dus fulltime, maar neem elke week een vakantiedag op. Krijg ik lekker fulltime betaald, maar werk parttime. Als mijn 2008 dagen dan op zijn, dan ga ik over op parttime contract. En mijn vriend gaat lekker al vanaf september parttime werken, dus is tijdens mijn verlof ook een dagje door de weeks thuis.

12. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Elin, meestal is de 20 weken echo tussen de 20 en de 22 weken.
    @Diddl, wat super dat alles gewoon goed was!

Ik stop 4 weken voor de uitgerekende datum en begin net als Elin dan in januari.

13. Jossie76

Jossie76 Lid

23 jan 2008
    12
    0
    0
    Jemig... wat gaat dit topic hard zeg!

Even snel een update, aangezien ik anderhalve week griep heb gehad (en flink ook :( ), moet ik weer heel wat bijlezen. De tweede echo is achter de rug, baby is goed op schema en de nekplooi was slechts 1,2 mm. Dat in combi met mijn bloeduitslagen leverde een kans van 1:10000 op, dus prima uitslag lijkt me zo!

Helaas liet baby zijn hartje bij de verlos niet horen, maar hebben we het alleen bij de echo horen kloppen. En stiekem vind ik dat toch wel weer erg jammer, had het graag even gehoord met de doptone.

Oja... ook geen grappig nieuwtje, ik moet vanaf 35 weken onder controle bij de gyn. Door de keizersnede begeleid de verlos tot 35 weken en zal ze ook niet bij de bevalling zijn. Balen... want bij de oudste 2 belandde ik ook al in het ziekenhuis en dat dit deze keer ook zo zou zijn wisten we al. We hadden alleen gehoopt dat ze wel de bevalling zou mogen doen daar.

Zo. Nu eerst bijlezen :) !

14. Zo...! Ik stond vanmorgen op, keek in de spiegel en kreeg het gevoel dat mijn (.)(.) in één nacht twee hele cupmaten gegroeid waren. Pas nu dus niet meer in mijn beha's... :oops:

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Lola: had ik met mijn buik. Gisteravond en vannacht veel buik/groeikrampen. Vanochtend dacht ik opeens: jee hij lijkt wel groter :D

16. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Ik ga ook maar even mee over het verlof... ik stop 4 weken voor de bevalling (al denk ik dat dat er nu eigenlijk 5 zijn) omdat ik zoveel mogelijk tijd erna wil hebben. Omdat we dit jaar ook nog op vakantie wilden, heb ik nog maar een weekje over. Misschien dat ik dat er nog aanplak, maar dat weet ik niet zeker. Er is toch nog maar een maandje van 2008 over als ik weer werk, dus ik hoop dat ik dat wel overleef zonder vakantie.

Qua rare zwangere stoten ben ik ook weer goed bezig vandaag. Merkte ergens in de loop van de ochtend dat ik m'n broek achterstevoren aanhad :confused: Gelukkig is het niemand opgevallen, maar toch... :rolleyes: Ik weet wel dat ik het ding een keer of drie heb omgedraaid vanmorgen en uiteindelijk toch verkeerd gegokt. Haha. Ik zei nog tegen m'n leidinggevende dat het wel een geruststellende gedachte is dat iemand die zich 's morgens niet eens meer deftig kan aankleden nu alle salarissen weer gaat regelen :)

17. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    nou dames het lijkt inderdaad wel of je 's nachts dubbel zo hard groeit zeg :confused: (mensen vragen nu al hoe lang ik nog moet ;) )
    morgen nog werken en dan ga ik lekker een lang weekend weg en dinsdag weer naar de gyn(eindelijk) en hoef dan pas weer donderdag te werken dus zal dan wel bijlezen(wat kletsen jullie veel zeg :) )
    iedereen met een echo of bezoek aan de gyn heel veel plezier

IEDEREEN HELE FIJNE PAASDAGEN(met mooi weer :) :) )
    groetjes debby

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    We hebben al vanaf maandag voordat ze naar ziekenhuis ging niets van FunnyMe gehoord. Hoop dat alles goed is.

19. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Lola en Jannes-> Hallo zeg, in een nachtje? Ehm...hoeveel nachten hebben we nog te gaan? :)

Ben al een week denk ik niet meer online geweest, geen vut.

Vanmorgen ziek gemeld, ben erg aan het kotsen gegaan en moet steeds weer kokhalzen. Heb net een bord brinta op,maar ik vrees dat het niet lang erin bljft.
    Gek, ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder last van had, de achterliggende 13 weken.
    Voel me echt niet happy,moet ik zeggen.
    Ik zie er altijd als een berg tegenop om me ziek te melden.
    Op het werk maken ze er altijd zo'n probleem van (de zorg).
    Net of je je aan zit te stellen. Willen precies weten wat je heb, dat komt er dan echt zo uit van, is dat alles?
    Hoe gaat dat bij jullie?

nou,ik heb mn hart weer gelucht en zit klaar om weer naar de wc te rennen,zit me behoorlijk hoog.....een bordje brinta :( .

Liefs Marielle

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even snel een berichtje. ben super leuk geslaagd bij prenatal. Details volgens straks. ga nu eerst boodschappen doen.

ow ja ik stop 5 weken van tevoren. Plak er dan 3 weken zomervakantie voor. Hoef vanaf 21 juli niet meer te werken dus.

Deel Deze Pagina