September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    :) :) :)

Ik had een blunder toenstraks. Ik belde mijn zorgverzekering om wat info te vragen over vergoeding van bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Nou die jongen heeft alles uitgezocht en me netjes antwoord gegeven. Zegt hij om het gesprek af te ronden: Nou dan wens ik u nog een fijne zwangerschap. Zeg ik: Ja hetzelfde! HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHA! :) :oops:

Hij moest er wel om lachen en zei dat dat helaas onmogelijk was! :rolleyes:
    Daarna heb ik hem maar een prettige dag gewenst!

Wij gaan 2e paasdag gezellig naar een grote babystore toe! Ik heb al een leuke aanbieding gezien voor de Quinny Buzz, maar mijn vriend is niet echt kapot van de kleur die in de aanbieding is....ik juist wel ;)

2. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames!

@ Kaatje -> Ik ken het gevoel maar al te goed, heb er al weken last van.. :x Grrrr....

@ Sannemart -> Oww geweldig zeg, zo'n uitslag! Die kans staat vrijwel gelijk aan nihil! ;)

@ Esje72 -> Voor jou geldt precies hetzelfde, je hoeft je zeker geen zorgen meer te maken! :D

@ IrisB -> Owwja echt? Stoppen ze overal met zwemmen? Want ik wil ook graag op zwangerschapszwemmen. Denk dat ik er dan wel nog een andere cursus bij moet zoeken, anders schiet t ook niet op... En melig van die broek! Hahahaha :D

@ Eva -> Hahahahha :D grappig zeg! Heb je de schuld op de hormonen geschoven? ;) Welke kleur Quinny was t dan? :p hihi

@ Elin -> Volgens mij doen ze de 20 weken echo alleen niet graag voor de 20 weken omdat het dan nog niet zo goed te zien is, maar later maakt niets uit. Het enige waarvoor het een nadeel zou kunnen zijn is wanneer ze een afwijking vinden, dan is het natuurlijk hoe eerder je het weet hoe beter. Maar daar gaan we toch niet vanuit ;)

@ Diddl -> Oww leuk zeg van die goede echo! :D

@ Jossie -> Wauww die uitslag is echt super zeg! :D

Pfff mijn darmen doen raar, mijn buik lijkt wel ontploft! Ik heb zon enooorme buik zeg, ik lijk eerder 5 maanden zwanger dan 3 :( Maarja nu ziet t wel niet meer vreemd uit als ik een buikband om doe, t heeft ook zn voordelen hihi...

Groetjes Cossy

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hi ja hoor in het zh was alles goed! Was alleen beetje druk hiero.... Sorry!

Afspraak van 1 april vervalt. En dan 24 april de 20 weken echo.

Ik kom net bij de fysio vandaan. Beginnende bekkeninstibiliteit.... Daar ben ik best van geschrokken. Ik werk in de kraamzorg en werk ipv 8 dagen van 8 uur (en dan 5 dagen vrij) nu 5 dagen van 6 uur (en dan 2 vrij). Ik heb eerlijk aangegeven dat ik dat wel heel zwaar vond. EN dat ik met heel veel rugpijn terugkom van het werk. Nu wil de fysio dat ik een aantal uur de ziektewet in ga en dan de rest werk. Maar ik voel me zo bezwaard. Ik heb eerst 3 weken thuis gezeten met een overstimulatie. (waarvan een week bijna in t zh) daarna heb ik wel gewerkt. EEnmaal zwanger begon de misselijkheid en kon ik amper meer iets binnen houden dus was ik ook meer thuis dan op t werk. En met een week of 9 ben ik begonnen met 5x6 uur. Maar ook dat vind ik ontzettend zwaar. Ik voel me ook heel erg bezwaard om me gedeeltelijk ziek te melden.
    Wat vinden jullie dat ik moet doen?

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    O ja en ik stop 6 weken voor de uitgerekende datum. Als de kindjes eerder geboren worden dan gaat mn verlof toch eerder in.

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Funnyme: fijn om te horen dat het allemaal goed is. En wat betreft wat uren in de ziektewet: DOEN!

Ik begrijp dat het heel vervelend is en dat je je bezwaard voelt, maar we hebben het hier wel over jouw gezondheid. Het feit dat je zoveel buikpijn had en plat moest liggen is wel even een signaal geweest van: ff op de rem.

Nooit leuk voor werkgevers, maar als je het nu niet doet... wie weet zit je over een maand volledig thuis. Dus wees verstandig, zet je trots even opzij (hoe moeilijk dat ook is) en lekker minder werken.

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ergens diep van binnen weet ik ook wel dat je gelijk hebt, maar ik vind het gewoon zo ontzettend moeilijk!

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Is ook moeilijk. Ik vind het al vervelend om me ziek te melden bij een griepje. Bij mijn vorige werkgever was ik in 5 jaar maar 3x ziek geweest en alle drie de keren voelde ik me zooo rot. Dus kan het me goed voorstellen. Maar denk aan jezelf en je kindjes.

8. meisje84

meisje84 Lid

13 jan 2008
    50
    0
    0
    Hallo dames

Hier alles goed, buik begint al een beetje te groeien.
    Heb de kraamzorg geregeld, en zwangerschapscurssus.
    Morgen even naar mijn zus toe, die had nog allemaal spulletjes voor me die ik wel kon gebruiken.
    Ook hebben we de babykamer al bijna klaar.

O ja, had al eens aangegeven dat ik 9 april naar de vk moet voor controle maar is vergeten om in de agenda te zetten.
    Graag bij deze wel even doen.
    9 April vk afspraak

Groetjes

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    FunnyMe. Ga aub minder werken, je moet echt naar je eigen lichaam luisteren. Ik heb nu zittend werk gekregen,waardoor ik het nog net red op 40 uur te werken,maar ben bang dat ik over een week of twee weken ook minder moet gaan werken omdat ik snachts niet meer slaap van de pijn dus overdag zo moe ben. Je moet niet vergeten dat de pijn erger wordt en je nog 6 maanden moet he.

10. Ik wil graag 6 weken vantevoren stoppen en dan pas na de feestdagen weer beginnen. Ik ben er alleen nog over aan het twijfelen of ik de maand juli ook thuis wil blijven , zodat het 'gat' tussen onze vakantie en mijn verlof wordt opgevuld. Toen Jasmijn geboren werd, ben ik een half jaar thuis geweest. Deze keer lijkt het me juist leuk om de hele zomer lekker met mijn oudste thuis te zijn...

@IrisB: ben je soms een salarisadministrateur?

@Mariëlle: Misschien heb je gewoon een buikgriepje opgelopen. Ik ken meer mensen die daar de afgelopen weken last van hebben gehad. Ikzelf ook, al dacht ik eerst dat ik iets verkeerds gegeten had. Maar toen mijn moeder een paar dagen later exact hetzelfde had, begon ik toch meer aan een virus te denken...

@FunnyMe: De gezondheid van jou én je kindjes in nu belangrijker als je werk! En een tweelingzwangerschap is toch al zwaarder...
    Bedenk dat je werkgever je salaris voor het allergrootste gedeelte terug krijgt van het UWV, dus dat is ook al geen reden om door te blijven werken.

Over mezelf heb ik eigenlijk niet zoveel te melden, alles gaat z'n gangetje hier... :D

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Marielle, wat vervelend dat je nu zo'n last hebt van misselijkheid en overgeven..hopelijk is het van korte duur.

@Lola...ooh echt? Pfff sommige vrouwen zouden er misschien blij mee zijn ;)

@Eva, haha hij kon er waarschijnlijk wel om lachen of niet? Welke kleur is in de aanbieding?

@Funnyme, ik kan me best voorstellen dat je je bezwaard voelt maar je moet wel aan je gezondheid denken. Als de fysiotherapeut al zegt dat je beter de ziektewet in kunt gaan voor een bepaald aantal uur dan zou ik dat zeker doen. Je moet nog een hele tijd met die twee hummels in je buik :D En wat Jannes ook zegt, straks moet je over een aantal weken volledig in de ziektewet, daar zit niemand op te wachten toch.

@Jossie, mooie uitslag van de nekplooimeting.

Hier ook niets bijzonders, voel me beter en mensen zien eindelijk mijn buik groeien haha ;) Volgende week met mijn werkgever om de tafel over het part-time werken waar hij het niet mee eens is. Ben benieuwd wat hij te melden heeft.
    Gisteren gebeld, de meubels worden 3 april al geleverd...lekker vroeg (levertijd was 4 weken in plaats van 12 weken) maar vind het eigenlijk wel leuk.

12. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Kan iemand mij vertellen hoe dat werkt met het regelen van je verlof? Gewoon naar je baas toe gaan en zeggen wanneer je met verlof wil of gaat? En krijg je dan een brief mee ofzo?

13. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ik denk dat het per werkplek verschillend is. Mij vroegen ze gewoon tot wanneer ik wilde doorwerken, en dat is verwerkt in het schema.
    Ik ben wel 1 % ziek gemeld (terwijl ik nog geen dag ziek ben geweest sinds ik zwanger ben) Zijn er meer werkgevers die dit automatisch doen?

14. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Nog een vraagje
    Weet iemand hoe je aan kinderbijslag en kindertoeslag komt? Moet je je daar voor aanmelden of gaat dat automatisch?
    Tsja ik ben gewoon iemand die van te voren al alles wil weten :D

15. Je bespreekt met je baas of je 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof wilt gaan en hoe lang je eventueel aan 'gewoon verlof' aan je bevallingsverlof wilt plakken. Bij de verloskundige krijg je op verzoek een brief mee waarin de uitgerekende datum wordt bevestigd. Deze brief moet je werkgever opsturen naar het UWV samen met een formulier waarin onder andere staat op welke dag jouw verlof in gaat...

Kinderbijslag kun je aanvragen zodra je kindje bij de gemeente is aangegeven en een sofinummer (nu burgerservicenummer genoemd) heeft. De kindertoeslag is verwerkt in je aangifte inkomstenbelasting, net als de combinatiekorting. Kinderopvangtoeslag kun je aanvragen bij de Belastingdienst zodra je weet hoeveel uren per maand en tegen welk tarief je kind naar de opvang gaat...

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ooohh....oef ik hoop het ook...lief dat je dat hebt opgemerkt...ik miste wel iemand...maar kwam er niet op wie...

*edit: gelukkig is alles okee lees ik net!

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij wordt kinderbijslag en toeslag automatisch geregeld zodra je het kind aangeeft..

toch?

18. Nee, kinderbijslag moet je zelf aanvragen bij de SVB (Sociale Verzekeringsbank). Dit kan eventueel via hun site, maar wanneer je je kindje aangeeft bij de gemeente geven zij je ook een aanvraagformulier mee. (Tenminste, dat formulier gaven ze mijn man bij de aangifte van Jasmijn mee. Ik weet niet of dit per gemeente verschilt...)

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal!

Ik lees elke dag even alles door maar geen puf om mee te babbelen. 40 uur werken voelt heftig en zeker omdat ik nu in mijn training zit.
    De afgelopen week voor het eerst aan de lijn gezeten (werk bij een technische klantenservie van kabelbedrijf) spannend joh! Moeilijke technische vragen en op alles een ander antwoord en andere dingen opzoeken in de computer. Heel intensief en ben aan eind van de dag uitgeput!

Vanochtend hartje gehoord; gaaf hoor! 20 weken echo besproken; wist er nog niet veel vanaf blijkt wel :D
    Ik wist niet dat het ook een screening was en dat je naar ZKH gaat voor die echo. Maar we gaan het zeker doen.
    Verder me aangemeld voor de zwangerschapsyoga, heb er zin in! Ook in de zomervakantie geen yoga. 15 Juli de laatste les al. Eventueel na de vakantie nog was losse lessen voor 8 euro, da's ook lekker goedkoop, dus ga ik wel doen.

Nou ff erg ego...maar als ik wat minder werk (32 uur) zal ik wat meer tijd overhouden! Liefs aan allemaal en bedankt voor de lieve berichtjes!
    Dikke kus aan al jullie kindjes! :)

20. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ydnic, zou het even aan je werkgever vragen. Ik moest een zwangerschapsverklaring (krijg je van de verloskundige) inleveren en ook opsturen naar P&O. Zij vragen dan of je 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof wil.

@Sasha, dat ken ik niet? Waarom zou dat zijn of heb je geen idee? Ziektedag wordt door het UWV betaald, dus misschien heeft je werkgever dan extra geld haha (nee ik weet het niet) :D

@Ingeltje..mooi geluid hé, wij hebben hem gisteren ook weer gehoord en vond het weer erg emotioneel. Onze 20 weken is gewoon op een echocentrum (kon ook in het ziekenhuis, mochten we kiezen) enne kan je mij vertellen hoe ik een kusje op mijn buik kan geven ;) (Vraag mijn man wel hihi)
    Succes met je werk hé, zal zeker vermoeiend zijn. Straks lekker een lang weeekend.

Deel Deze Pagina