September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hoi Dames!

Wat een dag weer, 8,5 uur werken en ik ben doodop. We moesten helaas vandaag ons katje laten inslapen... :( Hij was pas 6 of 7 jaar maar hij had nierfalen, en hij was hartstikke ziek en kon niet meer beter worden.. :( Ik ben wel niet mee naar binnen gegaan want ik dacht dat zoveel stress echt niet goed zou zijn voor de baby. Heb ook helemaal niet de fut om alles op t forum te gaan lezen enzo...

Gelukkig over 3 weken lekker 3D echo! :D En mams gaat mee, gezellig! Heb k tenminste wel iets waar ik me weer een beetje op kan verheugen.

Groetjes, Cossy

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo allemaal!

@mss Ace: ik heb ook erg veel jeuk aan mijn buik, het begint mijn collega's ook al op te vallen omdat ik zonder dat ik het door heb heel vaak over mijn buik wrijf/krab...

@Wupje: ik neem wel tijdelijk ouderschapsverlof op, zodat ik mijn uren niet definitief kwijtraak. Als mijn man volgend jaar zeker weet hoeveel uur hij gaat werken (dat kan hij nu namelijk nog niet zeggen), dan kan ik mijn contract definitief aanpassen.

@Kaatje85: leuk pakje! Ik kreeg dat groene truitje laatst van mijn moeder, al vond zij dat er op had moeten staan: 10% papa + 90% mama = 100% ikke (hahaha)

@FunnyMe: pas maar goed op jezelf en de twee kleintjes, doe maar rustig aan hoor!

@Sascha: ik herken het ook hoor: ik heb al een flinke buik maar durf er nog niet zo mee te koop te lopen. Ik heb al een aantal reacties gehad van : "goh, wat heb jij al een dikke buik!" en dan trek ik de dag erna maar weer een wijde blouse aan...

@Molly: wat rot voor je dat je straks zonder baan zit zeg!

@Jannes: ik ben ook wel eens onzeker hoor, al wordt dit wel steeds minder. Ik ben voor het eerst zwanger en weet dus niet wat 'normaal' is om te voelen en wat niet. Maar ik hoop dat je snel zekerder wordt van je lichaam, dat verhoogt de feestvreugde weer, nietwaar?

@Dreames: heel veel plezier met het boekje! Ik heb echt in een deuk gelegen, hihi.

@Marielle82: die hartkloppingen hebben alles te maken met jou en jouw kindje. Je hart moet nu iets harder werken dan voorheen. Ik heb het vreemd genoeg met name als ik 's nachts wakker word. Dan klopt mijn hart een stuk sneller dan normaal. Wellicht is dat overdag ook zo, maar dan ben ik me er niet zo bewust van denk ik.

@Ingeltje: nou, jij hebt het ook niet makkelijk zeg. Jouw man uiteraard ook niet, maar in deze periode kan ik me voorstellen dat het voor jou extra zwaar is.

@Steen: heel veel plezier in NY!

Nou, ik heb mijn best gedaan om op iedereen te reageren. Als ik iemand vergeten ben, dan bied ik op voorhand alvast mijn excuses aan!

Hier gaat verder alles zijn gangetje: rond en gezond! Ik voel me goed, ben wel nog moe maar dat vind ik niet zo heel erg. Alles beter dan die misselijkheid van het begin... Ik krijg nog wel eens een vlaag van misselijkheid als ik denk aan eten dat ik at tijdens die misselijke periode, bah! Verder voelde ik vanochten toen ik in bed lag heel duidelijk mijn baarmoeder, deze is al groter dan ik dacht! Ik heb er zelfs mijn man even voor wakker gemaakt. Ik voel ook vanalles en nog wat in mijn buik, maar geen idee of het de baby al is, of dat het gewoon mijn darmen zijn.

Ik wens iedereen prettige paasdagen!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Cossy: sterkte met het verlies van je katje... als je net zo dol bent op katten als ik... dan snap ik dat je wereld vandaag eventjes is stilgestaan.
    Als ik al denk aan het overlijden van mijn katten (het zal er ooit van komen natuurlijk) knijpt mijn keel dicht... Ze zijn me veel waard en zulke lieve (en gemene en stoute!) beessies...
    sterkte

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy... wat zielig van jullie katje. Dikke knuff

Pupke, die tekst had ook leuk geweest ! haha

verder goed nieuws ! we hebben het kamertje. Gaan het morgen ophalen. Zijn nu 275 kwijt

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @cossy veel sterkte meid ik heb zelf ook 2 katten en heb mijn kat bij mijn ouders tijdens mijn vorige zwangerschap oeten laten inslapen weet wat je voelt.

@kaatje gefeliciteerd met je kamertje leuk hoor.

hier weinig nieuws vandaag weer ff wezen shoppen mannetje moest ff naar de media markt dus zijn we maar ff mee gegaan hihi. heb 2 leuke setjes kleen voor mijn zoontje gekocht voor in de zomer. en voor mezelf een leuk shirt met 2 voetjes erop en kicking baby. verder weinig leuke kleding kunnen vinden helaas. ga nog ff verder kijken naar het dansen.

6. Onder water

Onder water Niet meer actief

Wat stil nog... Ligt iedereen nog op 1 oor [-( ;)

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    jeetje wat een rust. ben al druk geweest hebben al boodschappen gedaan. misschien ff zwemmen straks ligt aan mijn zoontje hoe die is of ie het gaat redden. verder weinig nieuw te melden. fijne dag dames.

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Even snel een berichtje van mij.
    Vandaag een drukke dag;net terug van zwemles en zo door om boodschappen te doen, langs de opticieën voor lenzencontrole en de zwangerkadoos halen.
    Vandaag komen ook de extra autostoelen voor op de 3de rij, zodat er plek is voor de kleine.
    En als die niet te laat komen, dan nog even winkelen. Ik rek al mijn kleren nu uit met mijn buik en de zwangerschapkleren die ik heb zijn vooral lente-, zomerkleren.
    Fijne dag allemaal!

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    @pupke: ik heb het boekje gisteren meteen gelezen en ik heb zo hard gelachen. Mn man is er ook al in begonnen en die vond het ook heel leuk om te lezen.

Zou degene die de lijst aanpast bij mij kraamhotel in ziekenhuis willen veranderen. Het dichtsbijzijnde kraamhotel hier is in rotterdam en mijn vk wil daar niet helemaal heen gaan. Dus nu word het zk want thuis gaat niet vanwege ruimte gebrek.

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Maar eeehh... het is toch lente? Weet je zeker dat het geen mooi excuus is voor manlief om extra kleren te mogen kopen ;) :)

11. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Haha ... was het maar waar. Lijkt hier meer herfst/winter met die regen/hagel buien.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier ziet het er op dit moment echt uit als lente! De zon schijnt volop en het voelt zelfs warm aan in de zon. Daarbuiten niet hoor..schaduw = brrrrrr

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @ Jannes: die onzekerheid heb ik ook wel eens hoor, maar dan pak ik even de Angelsounds en hoor ik de stoomtrein en ben weer gerustgesteld :)

@ dreames: ik heb ook veel hoofdpijn de laatste tijd. weet niet of het aan de zwangerschap ligt of misschien door de stress van mijn nieuwe baan. heeft het bij jou misschien ook een andere oorzaak.. ?

@ marielle82: lekker uitzieken hoor! doe maar kalm aan.

@ FunnyMe: ik voel de baby ook nog niet hoor, je bent niet de enige ;) het komt vanzelf wel! lekkende borsten heb ik trouwens niet. ik vind de toename qua grootte wel tegenvallen, hihi, ik dacht ga ik eindelijk een grotere cup krijgen...not :rolleyes:

@ IrisB: ok dan zou het dus heel goed kunnen dat ik een proeftijd van 5 maanden heb. helaas. maar dan moet ik me maar onmisbaar maken :)

@ steen: al bijna naar New York, wat geweldig! ik wou dat ik mee kon.

@ Ingeltje: het is wat met het weer he? hoe gaat het nu met je mannetje? ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden.

@ Pupke: ja die tekst is veel toepasselijker! Go mommy! :D

Nog een vraagje voor iedereen. Beetje persoonlijk misschien. Maar hoe reageerden jullie moeders op de zwangerschap? Ik heb nooit zo'n goede band met mijn moeder gehad en hoopte dat dit nieuws wat verandering zou brengen. Maar ze reageerde nogal lauwtjes en sindsdien heeft ze het onderwerp niet meer ter sprake gebracht. Terwijl ik toch echt wel hints geef dat ik het leuk zou vinden om erover te praten. Vooral met je moeder zou dat zou leuk zijn... Maar helaas :cry:

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik weet niet of het bij mij een andere oorzaak kan hebben. Ik weet wel dat als ik het heb dat het minder is zolang ik lig, maar als ik opsta dan gaat het erg bonken. Misschien ook wel beetje spanningen in verband met alles gewoon, de zwangerschap, de echo volgende week, mijn afstuderen... is natuurlijk ook wel veel allemaal.

15. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Pisum; ik heb een goede band met mijn moeder, die was juist heel blij en verrast (ook omdat het er 2 zijn). Maar vind het voor jou rot dat je het (tot nu toe) nog niet kan delen met je moeder. Hoop dat julie band beter wordt!

Hier wel 1 cupmaat gegroeid ;) Is niet erg, na mijn eerste zwangerschap was ik 2 cupmaten gegroeid en na een half jaar waren ze weer mooi in proportie met mijn lichaam :)

Verder weinig nieuws, baal alleen dat mijn zoontje, toen ik hem net naar bed deed, zich niet zo lekker voelt, wat verhoging. Hoop niet dat hij ziek gaat worden, we hebben juist morgen een paasbrunch bij mijn ouders. Afwachten!

Fijne dag!
    X Lise

16. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wat jammer dat je moeder niet zo enthousiast reageerde pisum....
    Zou je kunnen uitspreken tegen haar wat je voelt?
    Ik kan er niet uit eigen ervaring over meepraten, mijn moeder is heel enthousiast en belangstellend.

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @pisum ik heb ook een redelijk goede band met mijn moeder, die moest bijna huilen van blijheid toen ik het vertelde. Wel erg jammer dat jou moeder zo afstandelijk is terwijl jij er juist dit met haar wil delen. Misschien erover praten waarom zij hier niet meevoelt?
    Ik ben er vandaag erachter gekomen dat ik word misselijk als ik mijn wekelijks boodschappen ga doen. Maar dit komt niet van al dat eten, dat stoort mij niet, het is ook niet erg warm in de winkel, wel lekker gradje. Dus ik snap het niet, word bijna gelijk misselijk als ik door het hekje ben :(:( Wel erg vervelend. Want boodschappen doen zie ik al siets gezelligs want dat doen hubbie en ik altijd samen :(
    Ook nog, was ik in de boekenwinkel zegt één van de verkoopsters dat die foto van ons erg mooi is....welke foto?....die van jullie trouwdag!... Naast de boekenwinkel is namelijk de foto winkel waar ons fotograaf werkt. Die hangt regelmatig zin werk erin en wij staan er ook bij! Leuk leuk, mooi verrassing!
    Vandaag verder erg druk, zowel mijn moeder als schoonmoeder zijn vandaag jarig. Maar ik kan zelf alleen naar die van mijn moeder omdat ik vanavond weer moet werken. :(
    Verder heb ik een nieuwe plek ontdekt om mijn ukkie te horen, en dan erg goed. Maar nog steeds alleen dat hij beweegt en nu hoor ik geloof ik de navelstreng :(: Het soort swish swish geluid maar niet zo snel als die van ukkie moet zijn. Iemand ideeën?

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Heb ik weer, moet de katten van de buuv eten geven. Belt ze op vanmorgen dat ze vergeten is te zeggen dat de ene poes op punt van bevallen staat. Dus ik uit mn werk een doos neergezet (maar ja wij hebben natuurlijk diesel dus alles zal wel naar hond ruiken bij ons) heb ook maar oude handdoeken van ons erin gedaan want ik wist niet wat hun goede handdoeken zijn. Doe ik de buitendeur open ontsnapt die zwangere poes! Ik zou ook zweren dat ze 3 katten hebben (ze wonen er nog niet zo lang) en kon er maar 2 vinden. Dus ik gebeld, ja we hebben er 3 misschien is die ene verstopt ofzo (was hun zoontje want hun waren ff weg) maar die s ook zwart dus die zie je niet zo snel.... grrrr!

Heb op mn werk aangegeven dat 6 uur toch te zwaar is. Zodra ik thuis kom kan ik niets meer. Moest uit mn gezin en dan naar een ander gezin per morgen. Ze vroeg dan wel of ik dan di en wo extra wilde proberen te werken. Het is een 3 1/2 uurs gezin waar ik morgen naar toe moet. Dus das wel lekker. En als het niet gaat mag ik altijd bellen en komt er aflos!

19. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    NOu gelukkig is die kat weer binnen en ik heb ondertussen nog mooi een tukkie gedaan!
    Ik slaap sinds een week of 2 weer 's middags. Doen jullie dat ook?

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Nu niet meer. Ik heb in begin van de zwangerschap (tot en met 12 weken) veel s'middags geslapen, maar nu is het vaak goed als ik een uurtje op bed ga rusten. Dan ga ik een boekje lezen of zo. En dan kan ik er na dat uurtje weer tegen aan.

Deel Deze Pagina