@Lise: dat met dat niezen heb ik ook. Of als ik enorm hard moet lachen. Dan wil het ook nog wel eens een harde steek zijn, ook. Werd vannacht wakker met enorm veel keelpijn en voortdurend verstopte neus. De baby otrivin werkt niet en die andere mogen niet, had ik begrepen :-S En ik mag zeker ook alleen paracetamol? Weet iemand hoeveel mg mag? --Kuz
Zo, weer lekker aan het werk na die zit en eetdagen! Ben nu wel een paar kilo'tjs aangekomen. Het zal ook wel een beetje van al die paaseitjes komen dus hopenlijk gaat het vanaf nu weer wat geleidelijker... Mijn buik is ook goed gegroeid, ik zal vanavond eens kijken hoe ik zo'n album moet maken dan kan ik daar ook wat foto's in plaatsen. @ Lise ook bij mij begint de buik al vrij hoog, en als het goed is toch maar 1 kindje...! @ Parr1983 knap hoor dat je dat late werken volhoudt, ook al mag je iets eerder weg. Slaap je 's ochtends dan ook echt langer? Ik ben 's avonds meestal na GTST helemaal knock out... @ Marielle gelukkig dat alles goed is na je val, poeh is toch schrikken. Grappig dat er toch al veel meiden hun kindjes voelen. Ik heb nog niet echt het gevoel gehad 'dit is de baby'. Wel dat ik af en toe heel duidelijk iets hoor borrelen, zou dat ook van het kindje kunnen zijn? 20-weken echo is nu ook gepland op 2 mei. Daarnaast heb ik nog controle op 3 april bij de verloskundige. Zou iemand dit willen toevoegen in de lijst?
Volgens mij de gewone paracetamol mag je best 2 van nemen. Ik geloof dat iedereen ziek begint te worden, hier voel ik ook al griepsymptonen....arggg!
@Wupje: normaal word ik niet misselijk bij dit soort griepsymptomen, maar ben toch behoorlijk beroerd moet ik zeggen
@Moppiepoppie: heb ik ook als ik moet lachen. Net heel hard gelachen op het werk en dan opeens... bam een spierverkramping in mijn lies. Niet fijn, maar ach... hoort erbij. Hier ook verstopte neus en rillerig... brrrr tis ook geen lenteweer.
Oh, wat erg die verkoudheden hier! Ik ben ook aan de beurt geweest. Keelpijn eerst 2 dagen en daarna ging de snotsluis open... zit nu op dag 5 dus ik hoop voor jullie dat het meevalt! Paracetamol mag als je het volgens de bijsluiter gebruikt. Otrivin mag ook, maar spaarzaam.
@Yule: baby otrivin mag wel gewoon langere tijd gedurende de zwangerschap volgens mij maar helpt voor geen meter :-S Had nog wel 2-6 jaar Otrivin, maar die was al veel ouder dan een maand en er staat in de gebruiksaanwijzing dat je 'm dan niet meer mag gebruiken. Toch gedaan vannacht want ik had echt een betonblok in m'n neus, maar laat hubby vandaag nieuwe halen want je weet maar nooit wat het doet als het langer dan een maand oud is... Weet iemand nog ontstekingsremmers die mogen tijdens de zwangerschap? Mijn keel heeft nog wel eens de neiging van keelpijn naar keelontsteking te transformeren en meestal neem ik dan ibuprofen om het te remmen; dan gaat het weer over. Maar dat mag natuurlijk nu niet. En paracetamol is geen ontstekingremmer, alleen een pijnstiller...
Voor alle zieken heel veel beterschap! Hier is alles redelijk.. Vanmorgen weer m'n ontbijt uitgespuugd Blijf echt bezig en lijkt alleen maar erger te worden.. Vandaag wel precies 3 maanden zwanger Moppiepoppie.. ik weet ook alleen maar dat pcm mag en geen Ibruprofen.. dus ik kan je helaas niet helpen. Hier ook steekjes als ik moet niezen of hard lach idd. Zijn soms best pijnlijk. Of als ik buk dan voel ik het ook goed. Nogmaals sterkte voor de zieken..
zo dames ben een weekend weggeweest en MOET NU HEEL VEEL BIJLEZEN ga ik vanavond even doen maar wilde even melden dat ik straks eindelijk weer naar de gyn mag (na 6 lange weken wachten ) voor alle zieken onder ons heel veel sterkte tot vanavond groetjes debby
Thanx allemaal... Moet zelfs ook nog aan studie ondertussen - morgen presentatie - dus jullie lieve beterschapswensen worden gewaardeerd.
Ik heb die steekjes trouwens ook na het plassen. Of mijn spieren merken dat mijn blaas leeg is en er even op in moeten werken. Niet fijn.
Vanavond moet ik naar de huisarts. bloed laten prikken en een urinestaal laten controleren. Het bloedprikken doet me weeral huiveren... Onze huisarts is niet echt wat ze noemen zachtjes bij het prikken. Ik hoop dat hij met 14 weken het hartje zal kunnen horen met een doptone. Duimen jullie mee?
@ Moppiepoppie: Ik laat vanavond nog wat weten als ik van de huisarts terug ben. De gyn. kon het met 10 weken al horen met een doptone, maar die van de huisarts is nog zo een model uit het stenen tijdperk Vorige keer met 12 weken, kon hij het niet horen.
Tjee, ben dus niet de enige die ziek is (of gaat worden). Mijn hoofd is nu warm, mijn hoofd zit vol en ik heb hoofdpijn...Ik heb vanmiddag 1,5 uur op de bank geslapen, of het helpt, geen idee. Rond 16 uur vanmiddag haal ik wel mijn zoontje van het kdv, dan hoeft hij ook niet tot half 6, zoals normaal. Hij is ook nog steeds hoesterig en snotverkouden, zo sneu! Hopen dat we allemaal snel beter worden! Meiden met controles en echo's in het vooruitzicht, succes! Vraagje; op 8 april heb ik een controle in het zh, dan ben ik 19 weken zwanger. De week erna heb ik de 20 weken echo. Bij de controle moeten ze, omdat het een tweeling is, sowieso een echo maken, zou ik dan al met 19 weken het geslacht kunnen zien en er ook naar kunnen vragen? Ja toch? Nou, ga nog even zitten, mijn zoveelste kop thee wegdrinken... X Lise
Denk het wel Lise. Vanaf 18 weken kunnen ze het met veel zekerheid zeggen, las ik. Mijn 20 weken echo is wanneer ik 19weken en 5dagen ben. En was geen probleem, konden het gewoon zien zei ze.