Esje: Ik zit bij de waarden heb er erg positieve verhalen over gehoord van vrienden. Yule.. is dat topic van " baby niet leuk" bij " zwangerschap" zo uit de hand gelopen dat het helemaal verwijderd is? Kan hem tenminste niet meer vinden. Vandaag de angelsound gehad. kon het hartje vanmiddag niet vinden. Vanavond heel even. Gaan het zo op bed nog een keer proberen.
@ Esje, ik weet niet of je nog veel keuze had, ik moest met 9 weken de kraamzorg al regelen, mij werdt verteld dat het een drukke maand was en sommige kraamzorgen al vol zaten.... toen al.. Verder maakt het volgens mij niet zo heel veel uit, vaak heb je keuze of je iemand uit de buurt wild of het je niet uit maakt, maar de verschillen zijn minimaal. Waar je wel nar kunt informeren is wat ze aan huishouden doen. Ik hoorde namelijk dat sommige kraamverzorgsters alleen nog maar dingen voor jou willen doen, bv ze willen wel een wasje draaien, maar dan mag er geen was van je man/vriend/partner bij.... succes met beslissen.. Gr Decia
Funnyme: dat is wel handig ja om dat even aan te geven Ik vroeg me dus af of iemand tips heeft qua kraamzorgorganisatie, ik woon in Almere. Er zijn daar o.a. Zin, Icare, babycare en nog een paar. Esje
Nee daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan je wel Careyn adviseren, maa rja daar werk ik zelf. En die zitten niet almere.
Nog even een berichtje voor vandaag. @Decia: welkom bij de september mama's! Tis hier gezellig! Ik ben trouwens net als jij op 3 september uitgerekend. Waarschijnlijk beval ik wel eerder, omdat het er 2 zijn Hier nog steeds ziekjes, baal dat ik morgen wel naar mijn werk ga, moet van mezelf ivm iets op het werk dat door moet gaan. Gelukkig daarna 3 dagen bijkomen... Ik lees ook niet veel andere topics, soms bij 'zwangerschap' en bij 'baby en dreumes' omdat ik een zoontje van bijna 20 maanden heb. Het leuke van het forum is dat er voor iedereen in elke fase van een (bijna) zwanger zijn wel iets is Zo, ga nog even zitten bij hubbie, dan op tijd onder de wol, hopelijk kan ik ademen met mijn verstopte neus.... Doeg! X Lise
Hey grappig. Careyn heb ik via mijn vk. Heb geen research gedaan en maar gewoon aangenomen dat het een goeie was @Klavertje; wat een superduidelijke foto inderdaad. Wat een plaatje! Wij zien ons beebje pas 29 april weer in 2D. Ben zo benieuwd of het een jochie of een meissie is! Alle andere zieke dames trouwens ook beterschap. Ik zit er ook middenin. Jawel, nog steeds :-S
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 29 augustus 2008 *Krisstel ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀... THUIS 02 september 2008 *Limidje *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e ♀ ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ en ♀ ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV *Naatje218... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Vlinder79 ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *1summer ... 32 jaar ... 2e kindje [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ 03 september 2008 *Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *decia ... ? jaar ... ? ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ? ... ? ... ? *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Kleine tinus ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... Kalender: ♂♂ ... Denkt zelf: ♀♂ ... ZKH ... BV TWEELING! 04 september 2008 *Denise85 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ 05 september 2008 *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf:♀ ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV 06 september 2008 *Steen ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e [♀♀♀]... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender:♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV 08 september 2008 *Aapje ... 29 jaar ... 2e [?] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂...ZKH...BV *Annelief ... 19 jaar... 1e ... kalender: ♂ *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV 10 september 2008 *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e [?] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?... krijgt: ♀ *Sinjo ... 32 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ *Rijkie ... 25 jaar ... 1e ... Kalender ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Wupje ... 30 jaar... 1e ... Kalender ... Denkt zelf: ? 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *Hster ... 31 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? TWEELING! 14 september 2008 *Bibi23 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Meisje84 ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Nikki ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV *Elin ... 26 jaar ... 2e kindje ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 17 september 2008 *HannekeR ... 34 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *Kleine tinus ... 29jaar ... 1e ... Kalender: ♂... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... ZKH ... BV 19 september 2008 *Enya ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ Denkt zelf ♀ ... THUIS ... ? 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender:♀ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Muiz ... 34 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *Cindy21 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV *Zanoni ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ...ZKH...BV 23 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar ... 1e kindje ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf:♂ *Jetty ... 30 jaar ... 1e kindje ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf:♂ *Jossie76 ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ...ZKH ... BV *Simone22 ... 22 jaar ... 1e kindje ... *Tweety ... 26 jaar ... 2e ... Kalender:♂ ... Denkt zelf: ♀ ... FV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ...ZKH...FV *Droppie123... 33 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? 25 september 2008 *Ktje ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf:♂ *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Parr1983 ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Sarahfreely ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender:♂ ... Denkt zelf:♂ *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 27 september 2008 *First time ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Flo1975... 33 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♂... Denkt zelf: ? ... ZKH *Tugba ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ 30 september 2008 *Faith79 ... 28 jaar ... 1e kindje ...Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV Nu: 77 september mama's! Agenda: Maart: 27: SheDevil gyn, Mss Ace vk Elin vk 28: Diddl pretecho, FunnyMe pretecho 31: Jale gyn, tweety vk April: 01: parr1983 vk 02: Jannes[/color vk 03: Yule vk, wupje vk 05: IrisB pretecho 2D 07: Roshi vk, Lola vruchtwaterpunctie 08: Jessejaime 16 weken controle Lise controle ziekenhuis 09: Lola vk, meisje84 vk 10: Diddl vk 14: Cossy 3D/4D pretecho (16w)MssAce 20 weken echo Pipo1973 20 weken echo Dreames vk 15: MamaMeike 20 weken echo, Foover 20 weken echo, Lise 20 weken echo parr1983 pretecho, IrisB vk, Kristel vk, debbyvermeer gyn 16: Jannes 20 weken echo 17: Pipo 1973 verloskundige 18: Elin 1e deel pretecho 21: IrisB 20 weken echo, steen 20 weken echo 22: SheDevil 20 weken echo, Hster 20 weken echo 23: Nikky 20 weken echo, Kristel 20 weken echo 24: Diddl 20 weken echo, FunnyMe 20 weken echo, steen vk, foover vk 29: Pupke 20 weken echo Moppiepoppie 20 weken echo Mei: 02: wupje 20 weken echo 03: Meisje84 20 weken echo 06: Roshi 20 weken echo 07: Dreames 20 weken echo 08: debbyvermeer 20 weken echo, tweety pretecho 13: Elin 20 weken echo 30: Diddl pretecho, IrisB pretecho 3D 31: Kristel 3D echo Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Zo dames alles er weer op gezet ja wij zijn wel een gezellige kippen hok hier he Over dat klaarkomen dat jouw beeb dit ervaart als een knuffel klopt. Maar ik vind het klaarkomen niet zo lekker meer. Is een beetje te vergelijken met ongi krampen als het lekker weg is @Klavertje super mooi echo! Gefeli met jouw meiske! Heb het ook toegevoegd op de lijst @decia welkom! Heb jij meer info voor het lijst? Heb jij wel onder 3 sept gezet! @esje heb je gekeken wat jou zorgverzekering aanraadt in jouw regio? Ik ben verzekerd via GroenLand Achmea en op de site kon ik mijn postcode invoeren en ze kwamen met 9 kraamvz bureau's Heb zelf Naviva uitgezocht omat het een goede cijfer had met veel onderzoeken en een BV certificaat. @moppiepoppie ja beeb kijkt jou recht aan hoor! leuk! Zo nu ff criminal minds afkijken
Hallo meiden, Een paar dagen niet bijgelezen en ik was zojuist dus bijna een uur kwijt om alles te lezen... Hier gaat alles zijn gangetje, tot nu toe is er nog niets te bespeuren wat op griep lijkt, dus hopelijk houden we dat zo. Beterschap voor iedereen die wél ziek is... Ik ben afgelopen vrijdag overgestapt op het dragen van zwangerschapsbroeken, mijn gewone broeken zaten niet meer fijn, zeker niet op kantoor. Aangezien ik niets meer had, heb ik dus 'noodgedwongen' moeten shoppen... Leuk om te lezen hoe sommigen al bezig zijn met het babykamertje. Bij ons is het Jasmijn die een nieuw kamertje krijgt, onze huidige slaapkamer. Wij verhuizen naar zolder, een mooie L-vormige ruimte met openslaande deuren naar een groot dakterras. Eigenlijk zonde dat we niet eerder iets leuks met deze kamer hebben gedaan. Dus ondanks dat het babykamertje 'klaar' is, hebben we dus nog genoeg te doen! Ik heb ons beebje ook al enkele keren gevoeld. Erg bijzonder gezien het feit dat ik Jasmijn pas met 22 weken voelde. Toen lag de placenta vooraan. Ik ben dus blij dat het nu een stukker sneller gaat... Ik ken nóg een gezellig topic, dat van de 'December mama's 2006' Daar is het zelfs zó gezellig dat we sinds de geboorte van onze kids inmiddels 4 grote meetings hebben georganiseerd. Misschien ook een leuk ideetje als onze beebs een week of 6 oud zijn. Natuurlijk is de groep niet meer zo groep als toen we pas zwanger waren, maar het is nu een constante, hechte groep...
Hallo dames kletsgraag! Even een stukje terug bijgelezen... ik hou het niet meer bij. Na mijn weekje vakantie super druk op werk dus helaas niet even een verloren minuutje om bij jullie te kijken/kletsen. Maar nu dus even met de voetjes omhoog op de bank en de labtop op schoot. Ik lees eigenlijk alleen hier mee en heb pas een topic bij 'zwanger' ontdekt speciaal over tweelingen. Daar neus ik dus nu ook af en toe. Het is hier inderdaad altijd gezellig en positief, dus nieuwe mammas: welkom! @Klavertje 44: gefeliciteerd met je meisje! Ik heb wel een vraagje: konden ze dat al met zekerheid zien bij 16 weken? Wij mogen maandag nl. weer langskomen en ik dacht: dan kunnen ze dat vast nog niet goed zien, pas bij 20 weken. @foover: wat vervelend dat je nog steeds last van de misselijkheid hebt. Ik hoop voor je dat het snel overgaat. @Elsje72: tips voor de kraamzorg... tja ik heb gewoon eentje van de site van mijn verzekeraar gekozen die een goed cijfer had... maar inderdaad, ze beloven allemaal een fantastische kraamtijd. @Krisstel: hier ook vaak bandenpijn, is volgens mij niets anders aan te doen behalve proberen een beetje te ontspannen.
@Kaatje85: let je wel op met je Angelsound? Mijn VK heeft me aangeraden niet meer dan 2 keer per week te gebruiken. Er is noooit bewezen dat het schadelijk is, maar ook nooit bewezen of kindje er last van heeft of iets dergelijks. Ik doe het nu vaak 1 of 2 keer per week even kort. Geen paniek hoor, maar het is gewoon een tipje! trusten allen en tot morgenavond
@Decia: welkom hier! Klets lekker mee! @IrisB: augurken? WAAR? Ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Wij aten vanavond nasi (met augurk). @Kaatje: ja, het liep behoorlijk uit de hand, ik heb nog verzocht om het te sluiten vanwege de nare reacties op elkaar, toen was het opeens weg. Is maar beter zo. Maar laten we het er hier vooral niet over hebben. Ik zag bij de augustusmama's (meen ik) ook al een heftige discussie ontstaan waardoor mensen weggingen uit de groep. Ik laat het hier dus verder bij.
Ingetje, bedankt voor de tip. Nog nooit gehoord eigenlijk. Volgens mij heeft 1 van de meiden hier hem bij haar vorige zwangerschap dagelijks gebruikt..toch? Heb net een mooie opname gemaakt maar krijg hem niet online.
Hoi Meiden Jemig alweer zoveel geschreven in een dag tijd! Ik had gisterenavond weer danstraining en 1 iemand wist nog niet dat ik zwanger was. Dus aan het einde van de les ging ik het haar vertellen en toen zei ze dat ze al zo'n vermoeden had aan mijn buikje te zien, maar ze durfde het niet te vragen. JOEPIE! Iemand die het heeft kunnen zien aan mijn buikje! Helemaal blij! Verder merk ik dat het met de misselijkheid/maagzuur iets beter gaat. Wel ben ik nog erg moe, vooral 's avonds na het werk en op mijn vrije dag stort ik na de lunch echt in! Nou ik ga jullie verlaten voor een lange werkdag! Werkse allemaal, of fijne vrije dag voor degene die niet hoeven te werken.
Goeiemorgen dames, hier eentje die een keertje vroeg op is hihi Had vandaag eigenlijk 13-20 maar werd gevraagd of ik 9-17 wou draaien JAHOOR! lekker op tijd thuis en de tijd gaat ook sneller vind ik @ingeltje er zijn best verschillende meningen van de vk of niet, over de gebruik van Angelsounds!? Ik gebruik hem meestal om de 2 á 3 dgn. Nu ik eenmaal het hartje heb gehoord hoeft het van mij niet meer zo vaak @dniise mooie buik hoor! Ik kijk ook wel af entoe bij andere maanden, was mij tot nu toe nog niet opgevallen dat het soms hoop op liep daar! Verder gaat hier alles zijn gangetje. Ik ben vandaag 14 weken JOEPIE! Gisterenavond toen ik ff weer het hartje ging opzoeken (voor het zekerheid dat ik hem écht had gehoord ) hoorde ik het kleintje ook bewegen en af en toe wel raar gevoel in mijn buik...maar voor mij nog niet duidelijk genoeg wat dit precies was. Dus wacht ik af of er deze week nog iets gebeurt. Maar aangezien ik later was met het hartje horen zou ik het niet raar vinden als ik ook later was met het beeb voelen. Heb een cm tegen mijn buik gelegd. Kindje hoort nu 10cm te zijn, met opgetrokken beentjes ga ik van 8cm uit. Zoooo! dat is best groot in zo'n kleine buik! haha Werkse dames en Shedevil, MssAce en Elin veel succes/plezier vandaag!
Goedemorgen allemaal, @Esje: Kraamhulp is vrij regionaal, weet niet wat er in jouw region te krijgen is. Wij hebben bewust een organisatie gekozen die 8 dagen dezelfde kraamhulp garandeert. Weet niet waar je verzekerd bent, maar denk dat je beetje snel moet zijn met kraamhulp. Bij CZ staat dat je het voor de 16e week moet doen, omdat ze anders geen garanties kunnen bieden. @Decia: welkom! @Dniise: leuk dat je een buikfoto online hebt gezet. Ziet er goed uit! @Kaatje: ik heb ook gehoord dat je Angelsound gebruik moet beperken. Heb er zelf geen, maar begreep dat het kindje ook versterkte geluiden hoort (net zoals jij zijn/haar geluid hoort). En dat maakt het kindje onrustig. @Eva: gisteren hetzelfde gehad. Je ziet mensen naar je buikje, maar ze durven het niet te vragen. Als je het dan vertelt, zeggen ze: o ik dacht het al Hier alles prima. Gisteren naar '27 dresses' geweest. Leuke film en daarna gezellig geborreld (nou ja, thee dan). En vanmiddag heb ik vrij. Komen wat klussers langs. En mijn ouders komen eten. Gezellig! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen gezellige dames, Decia welkom! Augurken....hmmm nooit echt gek op geweest en sinds de zwangerschap ook nog niet gegeten. Klavertje een tweede meid! Gefeliciteerd! Ik heb de kleine al regelmatig gevoeld en gisteren heeft mijn vriend het ook gevoeld. Eerst lekker ontspannen in bad geweest, daarna op de bank voelde ik weer een hele duidelijke beweging. Toen heb ik mijn eigen hand op die plek gelegd en een klein beetje druk gegeven, na een minuutje weer het zelfde en heb het dus zelf ook voor het eerst van de buitenkant gevoeld. Toen de hand van mijn vriend op die plek gelegd en ja hoor! Hij ging helemaal glunderen!
Hoi Dames! wat zijn jullie toch een kletskousen zeg! Hihihi Echt te gek dat klavertje al weet wat het wordt! Ik heb met 16 weken 3D echo en ik dacht dat kunnen ze vast nog lang niet zien dan (op de site stond vanaf 18 weken), maar misschien als het beebje goed ligt dus toch? Zou te gek zijn! Ik denk overigens wel dat ik het geheim ga houden. Mijn nichtje heeft een tijdje geleden iedereen verteld dat het een meisje wordt en heb nu echt het gevoel dat die mensen in onze familie zoiets hebben van nu weten we wat het wordt, nu is het niet meer interessant... Heb hier het beebje nog niet gevoel, maarja ik loop ook een paar weekjes achter op de meesten, hihi. Mn buik begint nu wel vastere vormen aan te nemen! Hij wordt eigenlijk niet groter, maar ik merk wel dat mn darmen minder opgezwollen zijn en de buik nu echt gevuld begint te raken.. Echt leuk dat je het al van de buitenkant kunt voelen miss ace! Vooral voor mannen lijkt me dat een heel verschil, voelen ze voor het eerst zelf dat daar toch echt een mensje in die buik zit! Groetjes Cossy