September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ik ben nog steeds erg ziek maar toch naar de vk geweest vanmorgen.

Alles was goed, bloeddruk 110 over 75. Uitslagen van bloed was bekend mijn antistoffen van Rode Hond zijn gedaald en dus mag ik zeker tot 18 weken met niemand in contact komen die rode hond heeft. Dit hoor ik nu pas terwijl de uitslagen (zoals ik nu op de kaart zie staan met 12 weken al bekend waren) waarom bellen ze dan niet even?

Zolang ik bij mensen met rode hond uit de buurt blijf is er niets aan de hand en wordt ik na de bevalling nog opnieuw gevaccineerd :(

Hartje gehoord, zij kon hem niet vinden, dus heb haar even de weg gewezen op mijn buik en toen had ze hem meteen, ze vond wel dat het al erg hoog lag en vroeg dat ik het al voelde schoppen..

Met 26 weken en 34 weken moet ik een dagcurve laten prikken op zwangerschapssuiker. Dit in verband met de grootte van mijn dochter bij de geboorte (4495 gram en 53 cm) en het vermoeden van zwangerschapsdiabetes)

24 april volgende afspraak.

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik maak me nu ook nog niet druk over wanneer stoppen met werken. Kans dat ik over enkele weken al moet stoppen is vrij groot. (beginnende bekkeninstabiliteit) en tja het is helaas wel zo dat je inderdaad met een tweeling meer kans hebt op een vroeggeboorte. Of in het geval van 1eiig kans op twin-to-twinsyndroom.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Mijn mannetje is blij dat ik vriendinnen en een schoonzus heb die met mij mee willen naar dat soort films. Bij ons draaide ze ook dat voorfilmpje van Mamma Mia. Eerste minuut zeiden we.. o leuk... totdat ze begonnen te zingen. Wij hebben een hekel aan musicals. Ook in het theater. Niets voor mij :D

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn man doet vaak alsof hij het niet leuk vindt, maar toch zie ik hem vaak genieten tijdens zoiets. Ik vind musicals hartstikke leuk. ALs ik dan voorstel om met vriendinnen te gaan zegt hij altijd dat hij ook wel mee wil.

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Grappig om te zien hoe iedereen dus toch een hele eigen smaak heeft.... En ik kan mijn vriend bij vrouwenfilms nooit betrappen op een lach of op dat hij geniet. Hij zit alleen maar te zuchten... ha ha

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Funnyme: woon in de regio Zuid-Holland: Den Haag
    @Klavertje: De chinese kalender had met het geslacht dus gelijk :p
    @Lola: jaaa, lijkt me leuk idee een keer te meeten met z'n allen. Ben wel benieuwd hoeveel er dan komen!
    @Dniise: Zeker een mooie buik! (En een mooi figuur trouwens ook :-D). Jij en je vriend/man zijn echt schattig samen op die ene foto ;)
    @Diddl: Jaaah, maf is dat hè; als een beebje je aankijkt dan is het net een alien, hihi. Ik durfde het eerst niet hardop te zeggen maar ik dacht het wel :p
    @Wupje: Ik heb bijna elke ochtend last van buikpijn en vaak ook van diarree. Mijn darmen zijn altijd al wat gevoelig geweest dus misschien met de baarmoeder er zo tegenaan zijn ze van slag? En ik heb ook een tijdje een ander soort buikpijn gehad, leek meer op een soort bandenpijn. Dat had ik vooral als m'n blaas vol was. Altijd 's ochtends vroeg eigenlijk dus. En wat betreft de broeken; ik draag ook altijd strakke broeken dus ik baal ook nogal van het exemplaar dat ik nu heb, whaha. Maar vind verder nix leuk, tenzij ik bij de duurdere merken ga kijken, vrees ik. Maar dat vind ik ook weer zonde. En ja hoor, ook ik slaap de hele tijd onrustig! Maar dat is in dit geval te wijten aan mijn verstopte neus die nog steeds niet over is en omdat ik zo schijterig met de otrivin ben.

Zooo wat een verhaal weer. Raar trouwens dat er zo gebitched wordt op andere topics. Kan me nou niet een discussie voorstellen waar ik helemaal van m'n padje van raak. Waar gaan zulk soort discussies dan zoal over? Met alvast eraan toegevoegd dat we ze niet zelf gaan voeren ;)

Oja, en ik zou het ook tof vinden als het weer zich een keer normaal gaat gedragen anders blijven we ziek worden. óf het wordt lente, óf het blijft winter, ik vind alles best, maar wel graag één van de twee! :S

7. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag dames,

Ben blij dat het met de meeste wel goed gaat, op de zieken na ;) Ik zit nu op mijn werk, ook ziekjes te wezen, maar ben blij dat ik heen ben gegaan, omdat ik bij een officieel gebeuren moest zijn. Had ik niet willen missen.

Leuk zeg, dat sommigen al eerder dan de 20 weken met een pretecho erachter komen wat het geslacht zal zijn! Ik moet nog 2 of 3 weken wachten....spannend.

Verder weinig nieuws eigenlijk.

Fijne dag!

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Zo, volgens mij begint mijn buik nu écht te groeien. Vandaag werd ik door twee mensen gefeliciteerd zónder dat ze eerst voorzichtig vroegen of ik zwanger was, ze gingen er gewoon helemaal van uit! Eén van hen vroeg zelfs of het er soms twee waren waarop de ander zei: hé, zoiets vraag je niet, gedraag je!. Hahaha.

9. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Hster, wat klinkt dat grappig...dat je de rechterbeeb hebt gevoeld :D

@Esje, wij hebben ook voor een kraamzorg gekozen welke al die uren dezelfde persoon garanderen.

@Diddl, wat bijzonder die echo..echt mooi! Echt handig de kleur van de naam aanpassen.

@Wupje, hier af en toe ook felle steken..vooral als ik op het toilet zit.

Jeetje al December mama's...gaat echt snel :D

10. nikky

nikky Niet meer actief

ben blij om te lezen dat het met de meeste onder ons goed gaat
    ik ben er niet zoveel maar lees wel zoveel mogelijk bij

hier gaat alles zijn gangetje voel me gelukkig weer stukken beter
    vorige week bij de verloskundige hebben we het hartje gehoord dat was
    echt super, we hebben ook de babykamer besteld begin mei wordt hij al geleverd

even voor de lijst 14 april afspraak verloskundige

11. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    hallo iedereen,
    lees dat er een hoop zieken zijn1 allemaal beterschap!
    ben alweer even niet geweest! druk,druk,druk!
    wil iemand voor mij op de lijst invullen:
    22 april verloskundige
    8 mei 20 weken echo

alvast bedankt

12. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    o envoor dat ik het vergeet! ik ben 24 september uitgerekend i.p.v 25 september!

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Had net even vk gebeld omdat ik ziek wordt van die verkoudheid (hahaha) en om te vragen of ze nog alternatieven behalve zoutoplossing had voor otrivin. Moet wel zeggen dat ik vind dat ze niet echt veel weten. Ze wist niet of otrivin ok was en vroeg wat er in de bijsluiter stond en ze wist ook niet wat voor alternatieven er waren en zij dat ik het bij de drogisterij moest vragen. Nou ja, misschien hoef je al die dingen niet te weten als vk? Ik vroeg stiekem nog naar een paar uitslagen van de bloedtest. Heb blijkbaar wel antistoffen tegen rode hond, maar niet tegen toxoplasmose. En ik ben een fervent kattenknuffelaar (alleen m'n eigen), die sinds een paar weekjes regelmatig naar buiten gaat. Ik zou dus volgens hen wel m'n handen steeds moeten wassen als ik aan 'r zit. Maar ben dat laatste paar x weer vergeten :( En dus ook geen filet americain voor mij, boehoe :p Wat moet je toch op veel letten als je zwanger bent!

14. decia

decia Lid

26 mrt 2008
    21
    0
    0
    Hallo Alllemaal,
    Wat gaat het snel hier op dit forum, op het forum waar ik eerst was waten we nog maar bij 40 pagina's... kon je es een dagje overslaan, ha ha.
    Even een berichtje vanaf mijn werk.

10 April heb ik weer een afspraak bij de VK
    17 April 20weken echo bij Echobureau Garijp
    Dit kan eventueel op de lijst.

Het lijkt mij ook erg leuk iets te organiseren als onze beebs er zijn, ben benieuwd of dat gaat lukken. Ook al ken ik jullie nog maar net, ik vind het nu al leuk.

Met mij gaat alles prima,griepje is aardig weggezakt, alleen nog steeds een snotneus en ik heb alleen al ruim een week last rechts onder in mijn rug. Als het goed is krijg ik volgende week ook een angelsound. Ik zal jullie raad opvolgen en niet te vaak gaan luisteren, ik hoop wel dat ik het hartje zelf kan vinden hoor....
    tot later,
    Gr Decia

15. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Moppiepoppie, ik heb een neuspray van Vogel gekregen, ik moet je de naam alleen even schuldig blijven.

Ik dacht dat je voor toxoplasmose alleen uit moest kijken met de ontlasting van katten en konijnen maar dat aaien en knuffelen niet uit maakt.. Nou voorzichtig aan dan maar.

Ik heb de huisarts gebeld aan de hand van mijn uitslag en ik moest me maar niet zo druk maken over dat ik te weinig antistoffen heb voor Rode Hond.

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Mijn gyn zei dat je neusspray wel mocht gebruiken maar dan de kinderversies ervan. Daar zitten geen schadelijke stoffen in.

Ik heb net de baby en mamadoos van kruidvat opgehaald en de babydoos van etos. En ik moet eerlijk zeggen zit best wat leuke dingetjes in!

Wat eten jullie vanavond? Wij eten stampot zuurkool jammie!

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ moppiepoppie: wat een gedoe hè als je zo verkouden bent, en zeker als je vk je dan ook nog niet echt verder kan helpen. Ik meende idd ook dat toxoplasmose alleen kon voorkomen als je de kattenbak verschoont. Daarom doet mijn man dat nu ook altijd (vindt ie niet altijd even leuk... ;) ) Maar misschien omdat jouw katten ook buiten komen dat je er daarom beter op moet letten. Succes in ieder geval en ook met je broeken...Grappig dat jij dat ook zo hebt!

Heb net een aanvaring met een collega op het werk gehad... ik beheer het kloksysteem en zij hield zich niet aan de pauzetijden. Ze werd behoorlijk pissig, ik denk 'dat kan ik ook' dus heb haar niet gecorrigeerd waar ze om vroeg. Nu vindt iedereen dat mijn zwangerschapshormonen opspelen.....nou ja! Ik hanteer gewoon de regels zoals ze zijn.

Wij eten vanavond trouwens een lekkere schnitzel met groente en patatjes, heerlijk!

18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Heb even een nieuwe blote buiken foto geupload. Leuker dan met een trui aan :D

Wij eten gebakken aardappeltjes, sperzieboontjes omwikkelt met spek en een varkenslapje met champignons....

19. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Wij eten vanavond pannekoeken, had ik ineens zin in en vriendlief mag bakken :) .

Enne die dozen van het Kruidvat en Etos, komt er daar ook zo'n mevrouw voor langs, want daar heb ik dus niet zoveel zin in? En anders lijkt het me wel leuk :)

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Wat gaat het hard vandaag :confused: Hou het even niet bij (en word ook verondersteld van te werken, haha).

Wel gezien dat er een paar nieuwe mensen zijn: welkom :)

Ook een aantal nieuwe foto's in albums, maar die bekijk ik als ik thuis ben. Nu gewoon ff snel iets neerpennen.

Vanmorgen nog eens een weegmoment ingelast en ben er ingeslaagd om 2 kilo bij te komen op 5 dagen tijd :confused: Nu was ik vorige week (ik denk door m'n verkoudheid) een kilo afgevallen en in totaal ben ik dus die 2 kilo bijgekomen sinds begin van zwangerschap. Maar ik hoop van harte dat dat niet elke 5 dagen gebeurt *paniek* Heb echt niet zo veel gegeten en ik snoep heel erg weinig. Soit, ik denk dat de periode van kilo's erbij wel ongeveer aanbreekt.

@Wupje: niets van aantrekken. Sommige mensen...

Geen idee wat we vanavond moeten eten. Wil iets gezonds én lekker, dus denk dat ik maar weer eens op zoek ga naar een maaltijdsalade. Dinsdag heb ik zuurkool gegeten met aardappelpuree en rookworst :D Stamppot vind ik echt niks, hoewel de meeste mensen in Nederland het zo lijken te eten. Ik wil m'n zuurkool en m'n puree op aparte hoopjes :) Had dit trouwens nog nooit klaargemaakt, we eten meestal geen "klassieke" Hollandse kost.

En vanavond moet ik voor het eerst sinds februari 2006 met de auto rijden. Het is vanavond nog geen zwangerschapszwemmen (onderhoud aan het bad waarin ze het geven), maar m'n vriend wil dat ik alvast oefen met autorijden. Aaaargh. Wie in de buurt van Weesp - Bussum - ... woont: blijf vanavond van de weg af, ik rijd rond :confused: :( :(

Deel Deze Pagina