MssAce -> Ik heb de lijst van net gewijzigd, dus je staat er nu op op 11 april! Wel lekker zeg, dat je de echo van tevoren hebt! Dan ben je ook gerustgesteld en kun je veel meer genieten. Ik heb ook de maandag voordat we gaan (3D) echo, heerlijk naar de kleine kijken en dan weg! Ik heb overigens nog een vraagje voor de dames die voor flesvoeding gaan: waarom hebben jullie hiervoor gekozen? Ik twijfel namenlijk zelf nog, en over borstvoeding is echt mega veel te lezen maar het lijkt alsof er over flesvoeding nergens iets objectiefs te vinden is! Ik zou wel eens een neutrale vegrelijking met plus en min punten willen horen, en niet de zoveelste verheerlijking van bv.... Groetjes Cossy
Haha 'de verheerlijking'! Ach het is gewoon simpel, zonder te verheerlijken. Borstvoeding is altijd het beste. Als je twijfelt, probeer dan in ieder geval bv. Lukt het dan niet, kun je altijdnog fles gaan geven toch? Er is helemaal niks mis met fv. Maar ja.... ach je wet het al Ik ga bv proberen, vind het ook wel spannend en gek en raar! Maar wie weet valt het mee! Fles geven lijkt me óók erg leuk hoor!
Ja ik zat hier vooral over te twijfelen omdat ik een borstvergroting heb gehad, en ik weet al van tevoren dat ik maximaal 2 maanden ofzo bv kan geven (in verband met school), en voor die 2 maanden is dan wel het hele resultaat van de operatie naar de filestijnen, want het wordt dan waarschijnlijk erg lelijk... Kijk iedereen weet dat borstvoeding eigenlijk beter is, maar wat nou precies de verschillen zijn? Ik zou dat toch wel iets specefieker willen weten. Als het echt veel verschil is geef ik wel bv natuurlijk. Groetjes Cossy
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook het fijne niet helemaal van weet, maar er zitten een boel stoffen in je moedermelk die niet na te bootsen zijn met flesvmelk. Antistoffen tegen bepaalde ziekten enz. Hier een stukje van internet: De belangrijkste voordelen van borstvoeding voor moeder en kind zijn: De voeding is direct gebruiksklaar, altijd beschikbaar en op de juiste temperatuur. Borstvoeding is veel voordeliger. Een kindje dat borstvoeding krijgt heeft minder kans op allergieën, diabetes en overgewicht. De samenstelling is afgestemd op de behoefte van de baby De vetzuren in borstvoeding zijn belangrijk voor de ontwikkeling en rijping van de hersenen van het kindje. De moeder is door het geven van borstvoeding sneller weer terug op haar oude gewicht en vloeit minder na de bevalling. De moeder heeft, als zij borstvoeding gegeven heeft, minder kans op osteoperose (botontkalking), kanker aan de eierstokken en borstkanker. Het psychologische aspect: bevordering hechting tussen moeder en kind. Aan het geven van borstvoeding ook enkele nadelen verbonden: Bij borstvoeding is wel extra vitamine D en K voor het kind nodig omdat hiervan van nature niet voldoende in de borstvoeding aanwezig is. Sommige moeders zijn bang dat hun kindje niet genoeg voeding binnen krijgt. Als uw kindje echter goed groeit, plast en levendig is kunt u er vanuit gaan dat het voldoende voeding binnenkrijgt. Hier de link : http://www.voedings-advies.nl/show/NL/client2006/2061/voedingbaby.html
Ja maarja dat is dus precies wat je overal leest en daarom zou ik het eens graag horen van iemand die geen bv wil geven! hihihi Het klopt idd dat er antistoffen enzo in zitten die niet in fv zitten, maar ik heb ook al ergens gelezen dat je kindje in je buik genoeg antistoffen binnen krijgt voor het eerste halfjaar... En zo zijn er nog wel meer dingen. En dat je dan sneller terug bent op je oude gewicht waag ik ook te betwijfelen, je verbrand welliswaar meer kcal met bv, maar je kunt dan nog niet gaan dieeten wat natuurlijk wel kan als je fv gaat geven. Maarja, zoals gezegd, ik ben er nog niet uit en de kans is zeker aanwezig dat ik gewoon bv geef. Groetjes Cossy
Hahaha ja ik snap je punt! In de link staat nog wel een beetje over flv. Maar ik begrijp het, misschien dat er hier nog een expert ergens rondloopt?!
He Ingeltje, ik vroeg me al af hoe het op je werk ging je bent er vast wel door maandag, ik bedoel wie haalt nou meteen al z'n targets? Gelukkig zit mijn training er ook op en mogen we nu zelfstandig aan de slag. Ik heb te horen gekregen dat ze het wel goed vonden gaan gelukkig maar, want binnenkort ga ik ze inlichten over m'n zwangerschap... Kan iemand op de lijst zetten dat ik 23 april de 20 weken echo heb? Ik geef overigens mijn VK afspraken ook niet door hoor, anders wordt het zo veel allemaal...
Goedemiddag dames! Zo heerlijk gedouchd en aangekleed. @IrisB ik denk idd dat ik nu het hartje overal hoor, hoe kan het dan anders dat ik dan op 2 plekken een hartje hoor. @MssAce super dat alles goed was bij de vk! @Moppiepoppie vind jij mij toen slank? Dankjewel. Zelf was ik al 2 a 3 kg al aangekomen omdat ik niet meer rookte. Maar ik was eerder niet zo, ik schommelde telkens tussen de 73 en 78. Dankzij Sonja was ik mooi afgevallen tot 67kg. Was erg trots op! Vandaar dat ik er soms moeilijk heb dat de weegschaal niet lief is weeg nu 77 (begin was 70) @Diddl ja ik heb ook de navelstreng gehoord, dat wa een zwoesh geluid met de ritme van mijn eigen. Maar heb echt op 2 plekken het hartje gehoord! Was eerst links toen ging ik ff naar rechts en omdat ik daar ook een hartje hoorde ging ik snel terug naar links en daar ook al OOOHH! super echo's! Ik ben strakkies ook 16w5d met mijn pretecho! @Yule boodschappen doen lukt mij allang niet meer want ik word spontaan misselijk @dreames wat een super idee! erg leuk dat jouw schoonvader ook overal kan komen daar! @marielle82 jij kan doorgeven of jij 4 of 6 weken vantevoren met verlof wil gaan. Jij heb recht op 16weken in totaal. @Ingeltje oooh spannend! hoe was ide foster film? ik moest werken anders was ik dat ook gaan kijken. @FunnyMe 2 meiskes!!!!! oooh leuk, en ja dan ga jij daar idd helemaal roze van dromen @cossy ik besef het ook nog niet helemaal, dit komt waarschijnlijk als je de beeb gaat voelen kan niet wacten, lijkt mij ook heel raar maar heel mooi! Zo wij beginnen dus met de meiden ben benieuwd wie de 1e jongen heeft Ik ga nu lekker mijn haar drogen en wat doen! Fijne weekend allemaal!
@yule boodschappen gaan me nu weer goed af de 1e 3 maanden vond ik het niet zo prettig. @ingeltje ik heb bij mijn zoontje de fles gegeven dit omdat mijn man ook graag de fles wilde geven en het eigenlijk altijd bij ons in de fam gedaan wordt. voordelen vond ik je kan iemand anders ff de fles laten geven. mama hoeft niet altijd alle voedingen te doen. je weet precies hoeveel voeding ze binnen krijgen. ook de band hou je met de fles mijn zoontje is heel hecht naar mij toe. ik vond het toen ook erg jammer dat alles op de borstvoeding gericht is. soms kreeg ik zelfs een vijandige reactie uit de omgeving als ie zei dat ik fv gaf. kijk dat bv goed is is bewezen maar de fv van tegenwoordig is ook goed hier zitten ook alle stffen in die een baby nodig heeft ook hiermaa heb ik mijn momenten gehad met mijn zoontje hoor net zoals je dat met bv hebt.
Zoo wat een hoop geschreven weer! Funnyme, wat leuk 2 meisjes! Hier gaat alles goed, op de misselijkheid na haha. Dinsdag heb ik een test om te kijken of ik zwangerschapssuiker heb of niet. En vanavond uit eten met vrienden Vandaag nog geshopt met m'n moeder en Cyenna. En nog wat zwangerschapskleding gekocht. Had nodig een broek nodig haha. Iedereen een fijn weekend!
Parr, je hebt al een mooi buikje! En je was zeker mooi slank bij de vier weken. Wat heb je trouwens een prachtige trouwjurk! Wanneer ben je getrouwd? En wat voor merk is je jurk?
Hallo meiden ! Ben ik ook weer ff, moe van het werken. Ga zo koken maar kwam ff snel spieken. Yule. hoe was yoga? Kom vanavond nog ff spieken !
Meiden ... bedankt voor de complimentjes over de echo's ... ben nog steeds helemaal verliefd op ons ukje. Ik gedachten ben ik de kamer al rose aan het maken ... maar voor de zekerheid nog even wachten tot de 20 weken echo. @mamameike ... gelijk heb je dat je dan de kleintjes eerder laat halen, geen risico's. @kaatje ... je buik komt idd al mooi omhoog. @funnyme ... wauw 2 meiden! Super tof ... wordt een meidenboel hier in september volgens mij. Ben benieuwd naar je echo's. Wa het bij jullie 100 % duidelijk te zien? @cossy ... lekker er even tussenuit binnenkort. En over bv of fv .... bij twijfel zou ik toch eerst bv gaan proberen. Je kunt altijd overstappen naar de fles, andersom wordt vaak moeilijker. Ik ga zelf weer voor bv, puur omdat ik het fijn vind maar ook handig.
Zijn jullie soms ook wel eens filosofisch bezig, over wat een wonder het is om zwanger te zijn en om straks een kleintje te hebben? Ik heb echt vaak van die gedachten. Voor mijn gevoel duurde het wel lang voordat ik zwanger raakte (hoewel ik besef dat ik zeker niet mag klagen in vergelijking met andere meiden). En nu het zover is, vind ik het zoooo bijzonder. Eerst kon ik het ook niet goed geloven, maar nu langzamerhand krijg ik een buikje en denk ik jaaaaa het is echt zo. Vooral nu ik de baby heb gevoeld, echt een geweldig gevoel wat me ook weer geruststelt. Een van mijn favoriete bezigheden is om een bad te nemen en eens lekker op m'n gemak naar m'n buik te kijken, en te praten Ik weet nog niet eens of de kleine een jongen of een meisje is, en heb geen idee hoe hij/zij eruit ziet of wat zijn/haar karakter is. Maar ik voel al een enorme band met dat leven in mij, en ben zoooo blij
Hey Pisum. vind het ook nog steeds een wonder, de zwangerschap. Wij zijn 3 jaar bezig geweest.en vind het nog vaak onwerkelijk. Was in het begin vooral heel bang dat het mis zou gaan.maar nu geniet ik volop,en kan ik eindelijk al het fantaseren over de babykamer waar maken.
Het is zeker een wonder allemaal... Ik vind het fantastisch en denk er bijna constant aan (al is het maar in m'n achterhoofd). Vind het nog wel onwerkelijk allemaal. Ben erg blij met mijn groeiende buikje en ik kan echt niet wachten tot ik hem/haar echt zal voelen. Toevallig heb ik vandaag weer in het boek 'zwanger' zitten lezen (had ik toen ik net zwanger was gekocht maar toen alleen het eerste trimester gelezen, nu het tweede trimester). Ik las over als de baby straks nog wat groter is, dat je dan echt contact met hem/haar kunt maken door je hand op je buik te leggen, dat ie daar dan op reageert enzo. Dat lijkt me zo geweldig! Ik kan niet wachten! Mijn man zit toevallig nu piano te spelen, ik zei al: als ik nog een paar weekjes verder ben en het gehoor ook begint te werken kom ik vaak naast je staan zodat ie aan dat geluid kan wennen Hij kan echt prachtig spelen namelijk!
Goedenavond! @FunnyMe; wat ontzettend leuk zeg, 2 meisjes! Ik zag in de lijst dat je jongens verwachtte, dus dat klopt niet meer Wij moeten nog even geduld hebben eer we weten wat het wordt! Hier verder alles wat aan de beterende hand met de verstopte neus en hoesten. We hebben vandaag de drogist even onveilig gemaakt Ja, het is toch maar een wonder, zwanger raken! Wat een lichaam al niet kan doen! Het blijft een wonder! Als ik naar mijn zoontje kijk, realiseer ik me wel eens dat hij toch maar mooi zijn eerste 9 maanden in mij is gegroeid! Fijne avond, ik ga bankhangen! X Lise
het is idd een wonder dat zwangeren hih. hoe kan het zo groeien he. vanmorgen weer lekker gewerkt vanmiddag boodschapjes gedaan en vanavond met mijn zoontje in bad geweest verder lekker rustig aan gedaan ben nog echt ziek voel mijn neus zit dicht en als ie dan weer eens open is en ben alleen schiet mijn kat weer door mijn hoofd en ga ik weer lekker janken. vind het toch heel appart hoe je zo'n beest kan missen zeg wist niet dat dat zo erg kon wezen. nou weer genoeg geklaagd. ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken morgen weer om 6 uur mijn bedje uit maar het is ook nog eens zomertijd dus de klok gaat een uur terug pfff moet er nog niet teveel aan denken.
Hoihoi! Was ik weer ff. @Azeb wij zijn 31 Augustus 2007 het huwelijksbootje ingestapt Wat voor merk mijn jurk is? moet ik een keer kijken want ik weet het niet Heb het wel bij een bruidswinkel in Apeldoorn gekocht. @pisum ja ik sta er ook vaak bij stil! Was laatst in het toekomstige babykamer aan het wegdromen! Heel apart is dit allemaal! @kaatje hij wordt mooi ronder heb ik nu ook. Alleen is het nog niet zo hoog als bij de rest van jullie. Zo nu ga ik lekker bank hangen en films kijken! Toedels!
@Yule: (over neusverstoptheid) Whahaha Maarre, wat gebruikte je dan om weer te kunnen ademen door je neus? Heb vandaag een glas water met zout door m'n neus gegooid; helpt ook al niet en is niet bepaald geweldig lekker ofzo. Dus zit alweeer op die otrivin :S Baal ik enorm van. Heb ook al Rinileen geprobeerd, werkt ook al niet. Natriumcromoglicaat werkt ook niet. Ver-schrik-ku-luk. Maar ben benieuwd wat jij eraan deed?