@Hster: leuk hoor, dat ze bij jou ook even naar de kindjes keek. En inderdaad: als ze nu al zo druk zijn, dan belooft dat heel wat voor de toekomst! @Parr1983: fijn om te horen dat alles goed is (m.u.v. je gebrek aan energie). Wat controleren ze toch veel met die bloedcontrole hè! @Tweety: lijkt me echt zielig als zo'n kleintje zo veel last en koorts heeft... @Lise: wellicht heb ik wat gemist, maar ben je bekend met gewrichtsklachten of komt dit door de zwangerschap? @Krisstel en Diddl: wat vervelend joh, steeds die verstopte neus. Ik heb er met name 's nachts last van, maar ik denk dat dit komt van mijn huisstofmijt allergie. @Lola: ik begrijp volledig dat je de VP heb afgezegd, met zo'n cijfers zou ik dat ook doen. @IrisB: ik wens jeen een geweldige nachtrust toe! @Kaatje85: zaterdag je laatste verjaardag als niet-moeder... felicitaties volgen later! @Tinkerbell1984: wat rot voor je dat je straks je baan kwijt bent, zeker als je niet graag thuiszit! Ik hoop dat je toch tot een leuke daginvulling komt. @Jannes: die bandenpijn is geen pretje hè? Het hoort er helaas wel een beetje bij. Ik hoop dat de VK je wat gerust kan stellen. @Dniise: gefeliciteerd met de erkenning van jullie kindje! @Yule: er gebeurt zoveel in onze buik, dat is haast niet te bevatten. Het kindje groeit in deze weken erg hard en daarmee onze baarmoeder ook. Ik denk dat je daar die pijn van hebt. Als je je zorgen maakt: VK even bellen hoor! @Babydreame: gefeliciteerd en welkom! @Wupje: fijn dat het notuleren toch goed is gegaan! Verder heb ik vanochtend een pretecho gehad, deze was helemaal geweldig! Ze nam heel veel tijd voor ons en ze heeft alles uitgebreid laten zien en uitgelegd. Voor zover ze nu kon zien, is alles in orde: hartje ziet er keurig uit, niertjes werken, blaasje en maagje waren gevuld, schedeltje is gesloten, hersentjes zijn goed aangelegd, ruggewervel ziet er goed uit etc. De echoscopiste van gisteren had gelijk: het is inderdaad overduidelijk een jongen, we hebben een prachtig bewijs daarvan (een erg charmante foto van twee billetjes, een balzakje en een piemeltje, hahaha). Ik zal de foto's een dezer dagen in mijn album zetten. Verder kregen we de hele echo op DVD mee, met een duidelijke mondelinge toelichting (heeft ze ingesproken tijdens het maken van de echo). Wij zijn blij!
Tinkerbell, wat balen van je werk! Ze mogen je niet ontslaan omdat je zwanger bent! Ik zou er nog even goed naar kijken hoe en wat (omdat het natuurlijk niet echt ontslag is, omdat je gedetacheerd bent en wel gewoon in loondienst blijft). Maar balen is het sowieso. Ik las iets over geld te besteden enzo, Marktplaats en Ikea zijn bij ons ook favoriet. Ik ben er van overtuigd dat (als je je tenminste goed inleest) je daar prima spullen vandaan kunt halen. Ik vind het niet nodig om minstens 1500 euro aan een kamertje uit te geven, ik vind de Ikea meubels heel mooi. Het gaat me niet eens om het feit of we het KUNNEN betalen, maar of we het WILLEN betalen. Maar goed, ieder zijn eigen mening natuurlijk! Ik ben erg blij met onze Quinny van Marktplaats. De maxicosi kopen we wel nieuw, die zat er niet bij en ik vind het ook wel fijn om daar een nieuwe van te hebben qua hygiene enzo. Verder heb ik niet alles helemaal bijgelezen, ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. De eerste jongens gesignaleerd dus, mooi zo! Ik heb gister voor het eerst geyoga'd. Was heerlijk! Was wel verreweg de minst ver zwangere. Groetjes Azeb
Hier Ingeltje....eeeeerrrrruug moe. Ga dus ook maar gauw weer in mijn stoel kruipen met lekker dekentje over me heen. Allemaal een dikke knuffel van ingeltje en misschien tot later
Haha ja hier nog iemand errug moe! K denk dat ik toch wat inder moet gaan werken, mijn buik is nu de hele dag keihard en savond krijg ik allerlei steken en pijn in mn buik, misschien is het wat veel stress allemaal. Groetjes Cossy
Zijn jullie al een beetje uit over de namen? Meisjes namen hadden we al heel snel, maar de jongensnaam vind ik heel erg moeilijk, stiekem hoop ik dan ook maar op een meisje dan hoef ik me over die jongensnaam niet druk meer te maken.... Elin, ff over dat achternaam enzo, als je niet getrouwd bent krijgt het kindje automatisch de achternaam van de moeder tenzij jullie of je vriend het aan gaat geven bij de burgerlijke stand met zijn achternaam, maar dan moet jij daar wel een handtekening voor zetten. Aangeven met een bepaalde achternaam ken zowel voor als na de bevalling, als je het erna doet moet de moeder dus toestemming geven aan de vader dat hij jullie kindje gaat aangeven met zijn achternaam. Als je getrouwd bent ken je kiezen welke achternaam het krijgt. Vroeger was het zo dat kinderen automatisch de achternaam van de vader kregen maar dat is tegenwoordig niet meer zo Over dat dure dingen kopen, dat vin dik ook onzin hoor! Ik vind merken leuk qua kleding en zelfs dat hoef ik ni altijd, maar nu vind ik alles wel prima zolang het er ni kapot of verpaupert uit ziet. Ik kijk ook heel veel op marktplaats, zat leuke spulletjes probleem is alleen dat ik dat ni kan aangeven bij de soos, want je hebt een bon nodig van een winkel. Mja, komt vast wel goed allemaal. Als alles maar goed gaat daar in m'n buikie! Over de namen ben ik afgelopen dagen heel goed aan het nadenken, ik had al wat namen verzameld in de loop vd tijd, maar ik ben nu uit de jongens naam, hou 'm wel lkkr geheim Hij of zij krijgt sowieso 2 namen, met alleen één roepnaam dan. Waar kijken jullie eigenlijk voor geboorte kaartjes? Ik vind ni zoveel leuks op inet
@Parr..fijn dat hij nu wel luistert..straks lekker genieten van je vakantie en daarna hopelijk regelmatige tijden. @Tinkerbel, wat balen! Zou ook niet de hele dag thuis moeten ziten zou ook gek worden. Misschien dat je er tegen die tijd welk extra van kan gaan genieten. @Jannes, hoe was het bij de vk. Volgens mij is bandenpijn heel normaal. Ik hoor vaak dat naar voren een meisje is..maar geloof er niet zo in moet ik zeggen. @Mss Ace, wat leuk..wel lekker hoor 100 euro. @Dniise, gefeliciteerd. Hoe was de echo? @Kaatje, ach ja hij zal ook af en toe last van zijn hormonen hebben Hopelijk is de volgende doos wel goed. @SheDevil, namen zijn we ondertussen uit. Wij hebben ons geboortekaartje gevonden op www.kaartmix.nl Yoehoe Heb gisterenavond voor het eerst ons kleintje gevoeld!! Zo bijzonder omdat we gisteren ook nog eens 8 jaar bij elkaar zijn, alsof het zo moest zijn. Vanmorgen moest ik naar de tandarts gaatje boren, zag ze er nog eentje... Krijg nu bijna geen hap door mijn keel, hoezo hekel aan de tandarts.
Oh ja Azeb, het gaat idd ook wel om het willen betalen, maar ook om het kunnen betalen. Kijk de meeste spulletjes zijn ni duur op marktplaats en ikea is ook wel leuk, maar zelfs dat geld heb ik ni over elke maand Ik kom rond ja, maar geld over hou ik niet. Dus tis egt ni zo dat ik perse duurdere dingen wil of de goedkopere dingen te min vind. Als het er goed uit ziet en niet kapot it's fine by me. Aleen matrasje enzo wil ik wel nieuw.
Wij kunnen gelukkig heel veel lenen/overnemen van vrienden! Dat scheelt enorm. Bedje en kast halen we bij IKEA en wagen krijgen we dus van mijn schoonmoeder + vriend (fijn!). Het enige wat ik echt heel graag wil en wat heeeeeeel duur is, is de Bloom kinderstoel. Moet ik echt wel eventjes voor sparen...
Hallo allemaal, Ben een paar dagen niet geweest en meteen niet meer bij te houden, ha ha. Ik heb verder niet zoveel nieuws, nog steeds erg veel last van mijn rug, maar ik krijg nu op het werk een aangepaste stoel, vrijdag komt iemand hem voor mij instellen, hopelijk help dat een beetje. Verder wat last van zuur, maar verder gaat alles goed. mijn buikje groet al aardig, de foto's kunnen jullie zien op www.babyoenema.beebiesite.nl Staan al mijn belevingen op haha, en kunnen jullie zien hoe ik in het echt heet, en hoe ik er uit zie ha ha, en als je toch zo nieuwschierig bent om te kijken...... laat ff een berichtje achter in mijn gastenboek! Tot de volgende keer... groetjed Decia
Mooie site Decia! Oooh mooi kinderstoel hé Yule, die is toch rond de 350 euro? We hebben gisteren samen een buikfoto gemaakt.. http://www.mijnalbum.nl/Foto-WT4YD87E.jpg
Hier ook zo'n zuinig miepje. Ik vind het wel mooi al die spliksplinter nieuwe kinderwagens maar ik heb het geld er niet voor over. Heb de mijne ook via marktplaats met alles er op en eraan. We hadden vandaag zulk vervelend nieuws: een collega die officieel gister met pensioen zou gaan heeft gister te horen gekregen dat ze nog maar 3/4 maand te leven heeft. Zo oneerlijk allemaal!
jeetje ydnic dat is rot, heb je daar nou je hele leven voor gewerkt! nou sterkte ermee... We hebben net een babykamer gekocht via marktplaats, wij doen ook niet aan alles nieuw, veel te duur allemaal, al heb ik wel van mijn ouders een nieuwe kinderwagen gekregen. Ik vind het allemaal wel heel erg spannend hoor, strax is de kamer klaar.... jeetje, ik kan het me nog steeds niet helemaal voorstellen... Groet Decia
@ydnic dat is nooit leuk nieuws en zeker niet als je zelf eigenlijk iets te veren hebt. @decia hopelijk helpt die stoel een beetje. vanavond weer oefeningen gedaan op de oefeningenbal. Ik vind ook niet dat het allemaal zo duur hoeft te zijn. Maar gelukkig krijg ik de kinderkamer van mijn neefje die is er echt net uitgegroeid dus ddat is mooi. De box kunnen we lenen misschien wel krijgen. De kinderwagen en de maxicosi krijgen we van mijn ouders en de kinderstoel trip-trap stoel echt super kunnen ze lekker in groeien krijgen we van mijn schoonouders dus dat is ons geluk. ga zo lekker slapen tot morgen en sweet dreams.
Ja, die kinderstoel is 320 euro meen ik... http://www.bloombaby.com/collection/spec.php?sID=19 Maar hij is zoooo mooooooooi! En hij zou bij ons in huis ge-wel-dig staan... De wit met zwart leren zitting zie ik hier wel voor mij! *zwijmel*
Hoihoi! heb alles terug gelezen maar heb ff geen puf deze keer Wat vervelend voor die collega zeg! Verder hebben wij het ook niet super breed. Wij sparen gewoon elek maand etc. maar veel krijgen wij "geleend" de kiderwagen is van mijn oudes dan. Alleen de maxi cosi willen wij wel nieuw. Heb vandaag de zwangerdoos van etos. Nou niet echt super bijzonder vond ik. heb een sppeen en kleine flesje babyzeep, 2 baby luiers, een bewaardoos met doekjes en de rest allemaal papier en bladeren morgen ochtend naar de dierenarts en daarna lekker naar de kapper!
@ krisstel: wat een mooie foto van je buikje en jullie handen zeg... Kon ik dat ook maar zo delen, voel me zo alleen bah Word er ook erg opstandig van, als de tranen weg zijn krijg ik zowat haat gevoelens.
@Babydreame: Welkom hier! @Pupke: Ik ben benieuwd naar je 'bewijs'... Fijn dat de echo zo goed was... @Krisstel: Jullie kleintje had dus een leuk kadootje voor jullie... @SheDevil: Lijkt me zwaar om op mooie én heel vervelende momenten een partner te moeten missen. Er is ook een topic hier speciaal voor single mums, daar tref je lotgenoten... Ik ben me rot geschrokken vanavond! Toen ik Jasmijn naar bed bracht, voelde ik bovenaan de trap ineens een hoop nattigheid langs mijn benen lopen. Ik ben zo snel als ik kon naar het toilet gegaan en met trillende handen trok ik mijn broek omlaag. Er zat een grote natte plek in mijn spijker- en onderbroek, maar gelukkig bleek het urine te zijn. Wel vreemd, want ik heb helemaal geen 'oei... ik plas in mijn broek gevoel' gehad en ik kon het ook niet tegenhouden. Of de kleine een zenuw heeft geraakt waardoor mijn hersenen een seintje naar de blaas stuurden dat deze kon ontspannen... We zijn laat in de middag naar de verjaardag van een nichtje gegaan en haar vader heeft ook zo'n last van allergieën (ik heb al twee dagen ongelooflijk last van hooikoorts). Hij zweert bij Pollosan van Dr. Vogel. Onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het niet' zijn we maar even langs de Appie gereden. Ben benieuwd (en hóóp...) dat het werkt of in elk geval verlichting geeft. Het was de eerste keer dat we bij de vorige week geopende AH XL waren en daar hebben ze een heel leuke manier van boodschappen doen: Tijdens het winkelen scan je zelf je boodschappen en bij de 'betaalpaal' reken je af met pin of chipknip. Je hoeft de boodschappen dus niet meer op de band te leggen. Dat gaan we komend weekend dus eens uitproberen, lijkt me wel geinig! Ben alleen benieuwd hoe ze misbruik voorkomen, want hoe weet de 'betaalpaal' nu of jij daadwerkelijk alles netjes hebt gescand. Nu weet ik wel dat er alleen maar eerlijke mensen in Roermond wonen... Wat namen betreft: Wij hebben juist een hele rits jongensnamen en vinden een meisjesnaam erg moeilijk. Wij houden allebei van namen met een 'ij' er in, dat klinkt zo lekker Hollands. Maar voor meisjes is er dus veel minder keus dan voor jongens... Wat babyspullen betreft: Ik moet eerlijk bekennen dat wij bij Jasmijn helemaal 'los' zijn gegaan: kamertje van ruim 2.000 (al hebben wij het showmodel voor ruim de helft minder gekocht...), een Bugaboo kinderwagen, een Tripp Trapp kinderstoel etc en alles nieuw. Misschien heeft het er in ons geval mee te maken dat wij 5 jaar hebben geprobeerd zwanger te worden. Het scheelt dat we al deze spullen nu nog een keer kunnen gebruiken, per kind wordt het dus de helft goedkoper... Bovendien is het babykamertje een doorgroeikamer, waar het kindje tot zijn of haar 6e jaar mee vooruit kan. Voor Jasmijn's nieuwe kamertje hebben we trouwens ook héél leuke meubeltjes gezien bij IKEA. Wij zijn eigenlijk best wel IKEA-fans...