Pisum, Ik ga denk ik ook geen cursus doen, het is bij mij ook allemaal onder werktijd, al zuo vriendlief het wel graag willen. Ik ben van mening dat een goede cursus zeker nuttig is. Maar hoe je het ook wend of keert, het kind komt er toch wel uit. Vroeger was het er toch ook niet? Over een pretecho kan ik heel duidelijk zijn, dat is het geld echt waard, ik heb het bij mijn dochter (4 jaar geleden, en toen was er alleen nog 2d) ook gedaan. En ik kijk het af en toe nog eens na. Bij deze gaan we zelfs 2 keer, een combi echo zeg maar. De eerste (2D) is gepland op 18 april en de 1e wordt rond 25 á 26 weken gedaan (2,3 en 4D) Beiden wordt op dvd gezet en de foto's op cd-rom. Ik kijk er nu al naar uit. Ik mag niet thuis bevallen, ik heb een keizersnede gehad. En ik denk zelf dat deze ook weer uitloopt op een keizersnede. Mijn bekken zijn erg smal en mijn dochter was erg groot. Maar goed hoe dat met deze zal zijn moeten we nog maar afwachten, gelukkig wordt dat aan het eind goed in de gaten gehouden. Wupje: Eet smakelijk voor straks Parr: Heel veel sterkte met de hond van je ouders. En heel veel plezier zaterdag!
@Pisum: je kunt het gewoon afwachten, je hoeft niet van tevoren per se te kiezen. Als je thuis begint kun je elk moment aangeven dat je naar het ziekenhuis wilt. Je begint altijd je bevalling thuis en gaat pas met 7-8 cm naar het ziekenhuis. Grote kans dat je daar dan helemaal geen zin in hebt als het goed loopt! Ik begin ook thuis en ik zie wel. Ziekenhuis heeft ook zijn nadelen (overgang naar andere omgeving, vreemde mensen om je bed etc) met als risico dat de weeen minder worden en dan heb je weer een grotere kans op een kunstverlossing... Als het kan en het gaat lekker blijf ik zeker thuis.
@Parr: ze staan al in mijn album hoor! Ik ben benieuwd wat je er van vindt... Een kleine kijkwijzer (tweede foto van links, naast mijn 15 weken buik-foto): links de billetjes, boven en onder de bovenkant van de beentjes en rechts het balzakje met het piemeltje. Deze charmante echo/foto zal ons zoontje nog lang blijven achtervolgen op verjaardagen, hihi.
Goedemiddag! @Parr :mijn baarmoeder zit ergens 2 vingers onder mijn navel, hoort dat wel? En wat rot van het hondje van je ouders, maar liever dit als dat het hondje moet lijden. @ pisum: Ik wil denk ik ook wel graag zwangerschapcursus gaan doen , het lijkt me toch een bepaalde aanvulling op de bevalling inderdaad. Alleen heb ook nog niet echt iets gevonden wat nou een beetje in mijn agenda past :S Oja gister naar de gyn geweest, kregen helaas geen echo want het was veeelste druk.. Blijkt dus dat ze daar maximaal 5!minuten uittrekken voor controle per patient!, maar mijn gyn is behoorlijk eigenwijs en trekt er zo een half uur voor uit.Dus dat loopt gigantisch uit hihi Zou iemand dit in de agenda kunnen zetten ? : 8 mei de 20 weken echo en 28 mei naar de gyn voor controle Echt leuk hoe hard het nou allemaal gaat hihi eerst alle positieve testen en nu gaan we al bijna allemaal voor het geslacht( voor degene die het willen weten dan he hihi ! Lekker blijven genieten dames, want je ziet dat de tijd voorbij vliegt
Hoi allemaal, wil ff iedereen bedanken voor de hart onder de riem, doet me goed te weten dat ik hier terecht kan als ik 't ff ni meer zie zitten. Al ben ik ni zo'n type die gaat lopen 'zeiken' over hoe alleen ik me voel, dan lijk ik wel zo'n zielepoot. Ook wil ik nog graag ff wat zeggen over dat wel of geen dure spullen kenne kopen.. Mss heben een aantal mij verkeerd begrepen (ik weet het ni) maar wil tog ff zeggen dat het er mij ni om gaat of ik die dure spullen ken kopen, daar gaat het mij ni om. Het gaat mij erom dat ik me elke dag zorgen maak over waar ik het geld vandaan moet halen om uberhaupt wat te kennen kopen. Die (geld) zorgen brengen veel stress met zich mee, dus dat is 't gene waar ik zo mee zit en ni dat ik geen dure babykamer of wandelwagen of zo ken kopen, het maakt me egt ni uit waar het vandaan komt. Heb trouwens wel een box op de kop getikt voor een tientje Die ga ik dit weekend ophalen moet alleen ff een lift zien te regelen. Hij is wit (zoals ik al wou!) en met een lade en in hoogte verstelbaar. Dus daar ben ik egt heel erg blij mee Oh ja en degene die het wél kunnen betalen allemaal hoeven zich helemaal ni bezwaard te voelen, maar mag ook gewoon zeggen dat ik het ni ken betalen tog? Verschil moet er wezen, en dat de één meer geld heeft dan de ander wil nog ni zeggen dat ik minder gelukkig ben daardoor dus geen medelijde of bezwaarde gevoelens ajb @ Lola: ik schrok ook wel ff toen ik je verhaal las meis, maar 'gelukkig' was het urine en geen vruchtwater! @ Iris: hoe was je zwangerschapszwemmen? ? ? Ik wil ook zoo graag he, maar heb nog geen bikini kenne vinden. Ja eentje van 80 euro haha maar dat vind ik 'n btje van de gekken voor 5 maandjes Heb jij een gewone bikini/badpak of een zwangerschaps? @ Jannes: Mijn kindje krijgt mijn achternaam dus daar hoef ik verder nix bijzonders voor te doen. Wat betreft het aangeven daar hoef ik ni voor mee. Ieder die bij de bevalling aanwezig is geweest met mijn machtiging kan 'n kindje aangeven. Kindje krijgt ook ni automatisch de achternaam van de vader als je ni ben getrouwd, die krijgt automatisch de naam van de moeder tenzij anders aangegeven, dus daar hoef ik verders nix aan te doen. Volgens mij hebben wij trouwens 'n btje hetzelfde buikie, en postuur (1.80m)? Alleen ben ik al ietsje meer aangekomen dan jij 5,5 kg @ Ingeltje: oh wat lief dat je aan mij denkt! Ik zou hem wel willen hebben en wat wil jij ervoor hebben dan? Dan zou ik hem wel ergens in R'dam op kenne halen Ik vraag me af hoe jullie weten hoe hoog jullie baarmoeder zit? Heeft de gyn of vk dat gezegd want ik weet ni hoe ik dat ken voelen? @ Chaartje: heb jij het foldertje van de wibra ook gezien ja Egt superrr veel leuke dingetjes en ook molton hoeslakens en ook hele leuke geblokte boxkleedjes met roze en blauw enzo, ik ga daar eens kijken morgen @ Lise: ik slaap ook al een tijde met een kussentje tussen m'n benen. Vanwege mijn onderrug en bekken, anders doet het egt zeer als ik op mijn zij lig. Meestal slaap ik op mijn buik, maar nu ook in een soort van schroef houding, knie opgetrokken en half op zij half op buik. Ik heb trouwens pijn in mijn banden als ik me plotseling omdraai of opsta! *auwww* @ Parr: wat voor slangen hebben jullie? Ik heb er ook eentje maar ik ga er denk ik nog eentje bij halen, Pigglet zit 'n btje alleen Btw, ik hoorde dat er een idee was om met ze allen ergens af te spreken? Zijn er al concrete plannen en een plaats? Nou ik gaat ff de doggies uitlaten en een bord Brinta maken, heb ik egt trek in!
O trouwens even een hele domme vraag: Krijgt je kind als je getrouwd bent automatisch de achternaam van je man? Want dat wil ik wel graag. Als dat niet zo is, moet ik dus nog even langs het gemeentehuis. Wie weet hier iets van? Liefs
MoppiePoppie: Dat is volgens mij wel zo, alleen als je ongetrouwd bent moet je naar het gemeentehuis om door te geven dat het kindje de achternaam van de partner moet krijgen.
Hey meiden. heb alles bijgelezen maar de helft alweer vergeten. Ik slaap met een kussen tussen mijn benen en eentje in mijn rug. idd voor mijn bekken. ik heb net een proefmodel kaartje aangevraagd op www.geboortekaartjes.nl en ben dan 1.30 per stuk kwijt. Moppiepoppie.als je niet getrouwd ben moet je idd van tevoren een vruchterkenning gaan doen. ben je getrouwd gebeurd het wel automatisch. Meeting lijkt me leuk ! maar ben geen held in lange afstanden rijden.misschien kunnen we carpoolen met degene die in de buurt wonen Yule.. jammer dat de erkenning zo ging. de vk heeft me aangeraden een afspraak te maken en dan ga je dus netjes in een kantoor en wordt er tijd vrij gemaakt voor je Ga nu ff snel eten en straks voor het eerst naar zwangerschapszwemmen..spannend !
Hoi! Het was absoluut niet mijn bedoeling om jou aan te spreken of iets dergelijks, ik sprak erg voor mezelf. Wij zouden sommige dingen misschien wel nieuw of van een echte babyzaak kunnen kopen, maar wij vinden dat zonde van ons geld. Ik bedoelde je er niet mee te kwetsen of iets dergelijks.... Sorry als ik dat heb gedaan! Liefs Azeb
ik heb ook wat fotos upgeload van de eerste echo en de eerste termijn echo en me buikje met 12 weken ben zo verdrietig dat me camera kapot is want ik wil graag nieuwe fotos maken
Hallo dames! Shedevil, sterkte met alle problemen... Het is niet makkelijk voor je.... Alles prima hier. Ik heb deze week erg veel last van de zomertijd, meer dan andere jaren volgens mij. Zo veel moeite om uit bed te komen 's ochtends... Hopen dat het na het weekend als ik heb kunnen bijslapen weer beter is. Verder geen nieuws! Groetjes Azeb
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik lees ook elke dag hier, meestal vlak voordat ik ga slapen. Zie het als een mooie afsluiting van de dag. Het enige nadeel is dat ik dan helaas te moe ben om nog te reageren. En niet meer precies weet wie wat schreef. Ik ga ook geen zwangerschap cursus doen. Wij moeten er ook best een stukje voor rijden. En moet eerlijk zeggen dat het me ook niet zo trekt. Een pretecho daar denken we nog wel over na. En spulletjes voor de beeb moet iedereen lekker zelf weten wat die koopt! En al is het nieuw of 2e hands iedereen is blij met z'n aankopen anders koop je het niet Dus allemaal lekker blijven melden als je weer wat hebt gekocht of van marktplaats hebt gehaald!
Welnee joh, ik reageerde ook ni egt specifiek naar jou toe gericht, maar meer om mezelf uit te leggen, en je hoeft geen sorry te zeggen ben je mal! Vind dat we het wel wat luchtiger moeten nemen af en toe hoor, en met we bedoel ik het hele forum wereldje Voor ik strax ook weer sorry moet gaan zeggen haha Iedereen mag lkkr vertellen wat ie heeft gekocht, en niemand hoeft zich bezwaard te voelen of min te voelen. Discussie oud/nieuw gesloten
Hai meiden! Zo alles weer bijgelezen, haha jullie kunnen lekker kletsen. Over de slaaphoudingen: ik kan gelukkig nog half op m'n buik slapen. Toen ik op het eind liep met mn dochtertje sliep ik echt slecht, kon echt geen houding vinden die lekker lag. Moeten jullie trouwens ook zoveel plassen 's nachts? Ik moet echt zo'n 2 tot 3 keer. En voordat ik zwanger was echt nooit. Ben het nu wel gewend om te gaan, maar lastig vind ik het wel haha. Er weten echt al een hoop de datum voor de 20-weken echo. Ik kan pas 23 april een afspraak maken. Het gaat echt snel.. Sommige zitten al aan 17/18 weken. Bijna op de helft.. Wij willen waarschijnlijk ook nog een pretecho gaan doen met 26 weken ongeveer. Ik heb trouwens nog geen uitslag gehad van mn glucose tolerantie test. Ben wel benieuwd hoor.. Ga morgen ff naar de vk bellen of ze al wat weten. Iedereen nog een fijne avond!
Zow wij zijn vandaag op t gemeentehuis geweest! We hebben een akte van erkenning opgesteld en ervoor gekozen dat het kindje de achternaam van mijn vriend krijgt. We hebben het erna nog even gevierd, nu is mijn vriend toch officieel papa van de kleine! Ik wilde graag de achternaam van mijn vriend want de naam van de vader is toch 'normaler', en als we over een paar jaar gaan trouwen neem ik die naam ook aan (stel je voor het kindje heet dan als enige anders?! ) De ambtenare zei nog van wel goed bedenken, wat je nu zegt kun je niet meer veranderen, en het geldt ook voor alle andere kindjes! Maar ik heb zoiets van wat er ook ooit zal gebeuren tussen mij en mijn vriend, het blijft toch ook zijn kindje. Groetjes Cossy
hallo meiden jeetje een avondje vroeg naar bed en een dagje cursus en je ben weer 5 blz verder heb geen puf gehad om alles terug te lezen. heb weer erg last van hoofdpijn gehad vandaag. al een hele week elke dag wordt er niet goed van. @@kristel blee de tandarts is ook niet mijn vriend hoor. en je baby gevoelt joepie op je 8 jarig jubileum gefeliciteerd. @ydnic veel sterkte meid ook voor je collega. @lola jeetje ik snap dat je ff schrok. gelukkig viel het mee en was het urine is ook wel vervelend maar niet zo erg. verder heb ik niet terug gelezen lukt me niet met mijn hoofd morgen hoop ik dat het wat beter is. ga nu maar weer lekker vroeg naar bedje toe.