September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb inmiddels wat opgezocht over Oxxio..dat belooft niet veel goeds, dus ik heb al een opzegbrief gemaakt en die ga ik nu met aangetekende post versturen. De ruzie zal wel over zijn, dat is het voordeel na een dag werken, dan zakt alles weer een beetje. Ik vond het gewoon erg vervelend dat hij er zo moeilijk over deed, terwijl het gewoon nog op te zeggen is! Ik ben wel blij dat ik zo slim was om te zeggen dat we beter verder konden praten wanneer we niet boos waren. Ook al vond hij van niet, ik vind dat een betere manier. Als je staat te schreeuwen naar elkaar, kom je niet echt tot oplossingen ;)
    Maar goed, zal vanavond wel weer in orde zijn, ik heb lekker tegen hem aangeknuffeld, terwijl hij sliep. Mijn boosheid is al lang weer weg! Bovendien heb ik hém nu zijn zin gegeven, dus als hij nog boos is mag 'ie op straat slapen :)

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo! Heb mijn ontbijt voor mijn neus, en een lekkere kopje thee en ik kan aan de slag :)

@pisum Jouw vk kan aandringen wat zij wilt JIJ maakt zelf uit waar jij het fijnste bij voelt! De vk streven idd naar thuis bevallingen maar aandringen moeten ze niet doen! Ik wil in eerste instantie thuisbevallen. Vind ik zelf fijner, in mijn eigen omgeveing. Als er wat gebeurt dan maar naar de zkh. En pretecho's vind ik echt de moeite waard! Zo heb jij niet alleen gehoord en gevoeld maar ook gezien! Zo rachtig om die wonder in jou te zien!

@wupje :) ze kunnen niet ontsnappen, heb een slot erop! ;)

@klavertje44 gefeliciteerd! echt mooi! ik duim hier zeker!!

@Pupke ZOOO!!! dat is echt duidelijk! :) idd die zal hem nog wel ff achtervolgen!

@dniise ik denk van wel... ik weet alleen dat ik 3 vingers ben want dat zag ik de vk doen... als ik 3 vingers boven schaambot en 2 vingers onder de navel legt tegelijk scheelt er niet veel ruimte tussen de 2, dus moet er een marge zijn ;)

@Shedevil Ik heb 2 rattenslangen. eentje is de standaard rood (Slyvester) terwijl de andere een missingblack is die roze/oranje is (Ruby).

@chaartje79 leuke buikfoto!

@MirandaT gelukt met de vk? heb je de uitslagen al?

@cossy feli met het erkenning!

@IrisB handig he die buitenlandse achternamen! ;) Ik moet de mijne altijd spellen al is het een korte. Anders schrijven ze het als Par of Paar ipv Parr :( Met mijn voornaam ook al....'het is Helen met 1 l'... :)

@Ingeltje hier ook eentje die benieuwd is met het opnemen. Met mijn Angelsounds heb ik alleen de koptelefoon stekker dus welke bedoel je nou? die van de speakers zelf??? Ik heb wel de stekker van de speakers in mijn Angelsounds gedaan maar hoor alleen wat als ik de ding beweegt maar geen hartje ??? en idd mooi gezegd :)

@Krisstel foto's foto's? waar zij ze? :p

@steen veel plezier in NewYork! als jij landt geef jij mijn vroeger woonplaats ( niet de stad maar de staat :p) de roeten van mij?? :D

@Yule hum.. klinkt zo erg verdacht! was hij eigenlijk wel een verkoper van NUON?? en wat zeiden NUON toen jij een klacht indiende?

Meiden bedankt voor jullie steun over sasha (hond) ik vind het wel moeilijk al woon ik niet meer thuis! Ik heb haar toen uitgezocht als puppy :) Ikben er gisteren ff geweest en heb heerlijk met haar liggen kroelen, zo veel extra liefde geven als mogelijk en probeer er niet aan te denken dat zij er waarschijnelijk in setember er niet meer is :( Het doet gewoon te veel vedriet om daar aan te denken..
    Ik heb trouwens vanochtend iets gevoeld maar was niet echt duidelijk :( en al ik in bed lig op mijn rug en probeer dan opteletten zijn mijn darmen bezig en mijn hart :( :) Ik geloof dat dit alles was. Ng een paar uurtje en dan weer werken. Maar dan wel 1.30 tot 00.30

3. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    He meiden,

Ben heel lang niet geweest, maar niemand heeft mij vast gemist in dit kippenhok :) Ben druk geweest met werken.
    Hier gaat het goed, de kwaaltjes van de eerste maanden zijn weg (en nu komen er andere voor in de plaats hahaha). Nou ja, in ieder geval mijn Hb is al wat aan de lage kant, en heb sinds een paar weken behoorlijke bandenpijn/bekkenpijn. Maar verder gaat het oke hier, over 4 weken alweer de 20w echo.

Heb ik nog iets gemist?

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Iets gemist? Óns natuurlijk! :)

Enne Parr... bij de Angelsounds zit een apart kabeltje in de doos. Bij mij is die wit, met roze stekkertjes. Eén steek je in je Angelsounds en het andere stekkertje in je mic van de PC.

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb vanmiddag mijn certificaat-uitreiking van het behalen van de inwerkcursus van mijn nieuwe baan. We gaan onze komst bij het bedrijf vieren met champagne, dus voor mij mooi een excuus om een klein drupje te drinken op de nieuwe baan!

Over alcohol gesproken; laten jullie het allemaal staan? Ik drink in principe niets tijdens de zwangerschap, maar bij gelegenheden heb ik er niets op tegen om een slokje te nemen. Ik houd het dan wel op maximaal een glas. Vanmiddag met die champagne hoef ik eigenlijk alleen maar een drupje, meer voor het idee. Maar soms denk ik er wel eens aan om gewoon eens een glaasje rode wijn ofoz te pakken.
    Ik heb het niet echt moeilijk om zonder alcohol te zitten, deze 9 maanden, maar af en toe zie ik anderen genieten en dan wil ik ook! Tot nu toe in ieder geval nog geen druppel alcohol gehad. Ik ben er wél van overtuigd dat een glaasje in de week ofzo geen kwaad kan. Hoe staan jullie er tegenover?

6. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Dat is toevallig Ingeltje, dat wilde ik ook juist vragen :)

Ik heb het er met mijn verloskundige over gehad, niet dat ik alcoholist ben ( :p )maar idd, soms heb ik er gewoon trek in. Zij zei dat het geen probleem is om soms iets te drinken, zolang je het maar houdt bij 'normale' drank, dus wijn, bier of champagne. Dus geen bacardi oid.
    Ik drink dus soms nog wel een roseetje en dat vond zij geen probleem, sterker nog ze gaf me groot gelijk! Het is prima, ze adviseert om het bij een keer in de week te houden en maximaal 2 glaasjes :)

Daar hou ik me aan, niet elke week uiteraard maar bijv op vakantie, of als we iets te vieren hebben :) Hoop dat je er wat aan hebt!

Ik ga vanavond lekker uit eten met mijn zus, en daarna weer eens ouderwets naar de kroeg met vrienden :D Tijd geleden omdat ik elke keer zo moe was, dus ik heb er wel zin in!

Goed nieuws trouwens: Hubby heeft flinke opslag gehad op zijn werk en nu hoef ik na mijn verlof waarschijnlijk nog maar 2 dagen te werken per week, precies wat ik wilde :D Dus ik ben blij!

Ohja waar ik ook nieuwsgierig naar was: Hoeveel kinderen willen jullie in totaal? En is dat verandert door deze zwangerschap? Wij willen heel graag (mocht het allemaal lukken) een groot gezin, maar toen ik zo ziek was de eerste weken ging ik twijfelen :oops: Nu voel ik me top en ben ik die zieke weken eigenlijk alweer vergeten haha! En hoe snel achter elkaar? Wij willen (denk ik) als het allemaal goedgaat, als de kleine 1 jaar is voor een tweede gaan :D

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: Ja, verdacht vond ik het ook. Hij had een net pak aan. Toen ik de NUON belde zeiden zij dat ze wel deur-tot-deur verkoop deden voor een beveiligingssysteem, maar dat de verkopers herkenbare NUON kleding aanhadden (geel paars uniform dus). Dat had deze knakker niet. Ze zouden het gaan natrekken.

@Ingeltje: ik drink helemaal geen alcohol, maar dat is meer omdat ik denk dat ik er anders geen rekening meer mee houd. Ik hou helemaal niet van drank, maar sinds mijn zwangerschap heb ik zo'n behoefte aan sterke drank... heel raar. Zie ik een bacardi reclame, denk ik mjammie! terwijl ik het eigenlijk heel vies vind. :(: Lijkt me geen goede zaak om er aan toe te geven he? ;)

@Jannes: ja gezag kan pas na de geboorte, want je moet de geboorte akte meesturen.

8. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ingeltje: Ik drink niets, hiervoor ook ook al niet trouwens, dus heb er ook geen moeite mee om te laten staan. Ik rook overigens ook niet nu ruim een jaar geleden gestopt met als doel de zwangerschap. Maar ben niet van plan na deze zwangerschap weer te gaan roken.

Tinkerbell: Lekker die opslag! En fijn dat alles zo op zijn plekje valt! Ik heb mezelf altijd met 3 dochters gezien. Maar aangezien we dus afhankelijk zijn van een donor is dus nog even de vraag of de 3e (dochter of niet) nog gaat komen, eerst maar zien te verhuizen. Bovendien vind ik 2 kinderen met een verschillende vader al een heleboel om later uit te leggen laat staan als we eventueel op zoek moeten naar een andere donor voor nummer 3, dat wordt helemaal ingewikkeld...

9. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje, is je man weer rustig geworden? Wij hebben ooit om zoiets ' ruzie ' had, mijn man was donateur geworden...dus toen werd ik boos haha.
    Ach als je binnen 8 dagen vrijblijvend kan opzeggen...

@Meike, wat schattig!

@Steen, have fun in New York, geniet ervan :D

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Jannes, gaat snel he! Jij vandaag ook nog precies 2 weken :D

@Ingeltje, ik drink nooit alcohol dus nu ook niet...vind dat iedereen zelf moet weten of hij of zij drinkt ;)

@Tinkerbel, we gaan eerst voor 1 ;) Mijn man wil er twee en zou drie wel erg leuk vinden (ligt er wel aan hoe de situatie met twee zou zijn)

Verder niets bijzonder...vandaag inderdaad alweer 19 weken! Kan echt niet wachten tot de 23ste voor de 20 weken echo!

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ah de mijne is geleend en die steker zat er niet bij :(

ik wil 2 of 3 kids :) zelf heb ik een broertje en dat is fijn! Ik heb laatst mijn hubbie gevraagd van hoe hij denkt over leeftijdsverschil..... nou hij wou liever niet meer dan 2 jaar :confused: ook wel leuk ja maar wordt wel wat planning want dan moet er verbouwd worden. hubbie zegt van niet want die 2 kunnen bij elkaar op 1 kmr... wat denken jullie?

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    @Ingeltje: ik heb afgelopen weekend voor het eerst in 4 maanden een glas wijn op. Ik voelde me eerst wel schuldig, maar ik had al een tijd zo'n zin in een wijntje. En ik denk niet dat af en toe 1 glaasje zoveel kwaad kan. En ik heb er echt ontzettend van genoten!

13. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ik denk dat dit (3e) de laatste is, ik zeg nu ook dat ik niet meer zwanger wil zijn, maar als dat eenmaal weer voorbij is ben je het ook zo weer vergeten, weet ik......
    Toen de eerste 1 jaar was gingen we voor een tweede (meteen raak) en nu tussen tweede en derde zit meer verschil, maar dat komt door een miskraam tussendoor. Tussen de oudste en de jongste zit straks vier jaar.

Ik drink geen druppel alcohol, maar daarentegen ben ik met eten minder streng, maar ik weet dan ook vanmezelf dat ik al eens toxoplasmose heb gehad dus dat dat niet schadelijk is. Dus heb laatst wel een rood biefstukje gehad, maar goed ik hem laatst ook gerookte zalm gehad en daar kan dan weer een andere bacterie in zitten, maar ach... kijk daar ben ik dus weer makkelijk in.

14. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Ik denk dat het op zich wel kan, al doen wij het niet. Mijn dochter (4) stelde het wel voor. Maar ik kan dat tegenover haar niet maken, ze gaat nu naar school en kan haar slaap goed gebruiken. Zeker de eerste tijd met eventuele nachtvoedingen wil ik geen gebroken nachten voor haar op mijn geweten hebben. Wellicht dat als de 2e wat ouder is dat ze wel samen op een kamer gaan. Mijn dochter ziet het in iedergeval al helemaal voor zich.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wij hebben in huis 2 grote kamers en één heeeeel kleintje. Dat is nu de baby kamer. Wij zouden wel graag 3 kinderen willen, maar we zijn er ook nog niet over uit waar nummers 2 en 3 ;) gaan slapen. Ik denk dat ze de eerste jaren best samen kunnen op 1 kamer (was vroeger toch ook overal zo, ik sliep ook bij mijn zus). Als ze wat ouder zijn, dan willen ze echt hun eigen kamertjes, dus dan moeten we iets anders bedenken. Mijn man vindt dat er best één op dat kleinde kamertje kan, maar dat vind ik dan weer lastig, wie wil er nou vrijwillig in het kleinste kamertje :)

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb nog niks gelezen, maar ben helemaal happy! 21 april komt ons kamertje en de kinderwagen! Eigenlijk zou het pas in mei geleverd worden maar dan hadden ze het erg druk! Ik ben precies 20 weken dan!

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zo gelezen.

Over de alcohol. Ik drink geen druppel! Paar weken geleden had ik ontzettende trek in een glaasje witte wijn maar heb het niet gedaan. Ik heb niet al die moeite om zwanger te worden gedaan om daarna aan de alcohol te gaan. En ik heb geleerd (van verschillende vk, de gyn en op school bij verloskunde) dat ook 1 glaasje alcohol al niet goed is voor de beeb(s).

Wij wilden altijd graag 3 of 4 kinderen. Nu hebben we besloten om niet meer de mmm in te gaan. Al die hormonen spuiten en slikken lijkt me geen goed plan met 2 kindjes straks. Ik weet hoe ik erop reageer en das geen pretje. Maar ik ga ook niet aan de pil. Wij laten alles gewoon een beetje op zn beloop. Komt er nog een 3e dan is het prima, komt er niets meer dan is het ook goed.

Zo en nu ga ik mn uniform uitdoen en ff omkleden. Gaan zo op een ander kdv kijken. Ben benieuwd!

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag dames!

Hier ook geen alcohol, maar voor de zwangerschap dronk ik ook haast niets, geen zin in!

@Jannes; ik ben ook Rhesus O negatief; dan krijg je met 30 weken een prik, na de geboorte wordt ook wat uit de navelstreng gehaald. Bij deze zwangerschap moet ik weer met 30 weken een prik in het bovenbeen. Dat is voor evt. de kindjes die volgen.

Wij houden het denk ik straks bij de 3 kids! 3 kinderen was eigenlijk al eerder ons maximum...!

Heb net even een half uurtje op de bank geslapen, ben nog wat soezelig vd slaap, haha! Maar wel lekker!
    Ik heb ook zo'n zin in de 20 weken echo, nog 1,5 week wachten!

Zo, ga nog even thee drinken en dan zal mijn zoontje wel wakker worden van zijn middagslaapje!

X Lise

19. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik kom me ook weer eens even melden. Nogal druk met overwerken en heb dan een overdosis pc :) . Ik lees vaak nog wel even mee, maar heb dan geen puf om te reageren.
    Hier alles ok, moeheid gaat stukken beter nu.
    Maarre ik las hier over alcohol en ik moet bekennen dat ik soms ook een wijntje neem. Ik heb in het totaal sinds ik zwanger ben 6 glaasjes ofzo op en ik voel me er ook niet schuldig over. Ik heb gewoon niet het gevoel dat het kwaad kan. Ik neem er altijd maar 1 per avond en alleen als we uit eten zijn of een feestje ofzo hebben.
    Voor ik zwanger was rookte ik als een gek en dronk ook altijd wijn in het weekend. Sinds ik zwanger ben ben ik meteen met roken gestopt en neem ik dus af en toe een wijntje. Van de verloskundige mag het absoluut niet, maar zelf maak ik er geen drama van en neem er dus af en toe 1 ;)

Fijn weekend allemaal!

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden
    heb gelezen maar ben eigenlijk te moe om alles te onthouden.

Alcohol : ik drink al 3 jaar geen druppel. vanaf het moment dat ik met de pil ben gestopt.

Aantal kids: ik wil er twee. mijn vriend heeft altijd drie geroepen. op het moment ben ik al heel erg blij met deze, dus zien later wel verder

Het zwangerschapszwemmen gister was leuk ! wel zwaar voor mijn bekken,dus kreeg een matje zodat ik alleen met mijn handen hoefde te zwemmen.maar lekker ontspannend en licht in het water.

Ga nu ff het konijnenhok verschonen en vanavond een taart maken voor morgen.
    zal vanavond en morgen niet veel meer langs komen denk dus iedereen een fijn weerkend !

Deel Deze Pagina