September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik drink alleen op een feestje hooguit een paar slokjes wijn, voor de smaak.

Wij houden het bij 2, het risico dat het fout kan lopen wordt bij elke zwangerschap ietsje groter. (kans op vroeggeboorte door verhoogde kans op loslatende placenta en scheurende baarmoeder wegens onbekende reden)

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Snel nog even voor het weekend:

- Drinken: doe ik niet sinds de positieve test. Glaasje kan geen kwaad hoor, maar ik doe het niet. Kan me wel verheugen op na de bevalling een avondje met lekker eten en een goed glas wijn.

- Aantal kids: mijn vriend zou het liefst een heel voetbal elftal willen. Zijn broer heeft er vier en dat vind hij top. Ikzelf vind 2, max 3 wel leuk. Ga na bevalling ook niet aan de pil. Ben nu zwanger door IUI dus wordt ik zwanger.. prima. Wordt ik het niet, weet ik tenminste dat ik na een jaar / anderhalf jaar na de bevalling gewoon weer IUI op wil starten.

@Jekkia: jouw opmerking op risico vergroting per zwangerschap snap ik niet. Vroeger kregen mensen er toch ook 8. Waarom zou je meer kans hebben op een loslatende placenta of vroeggeboorte bij nummer 3 of 4?

In het weekend kom ik nooit online (zie genoeg PC op mijn werk) dus fijn weekend allemaal!

3. 4days

4days Niet meer actief

Hier ff een blij berichtje van mij!
    De dokter belde net voor de uitslag van de nekplooimeting:
    1 op 22.000! :D :D
    Ik ging wel uit van een goede uitslag maar zo goed had ik niet durven hopen! :D

Groetjes Cossy

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wow 1 op 22000! Das echt megaweinig!

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Help, ik heb jullie advies nodig... :) 8) !
    Zondag komen 6 mensen vanaf de middag op bezoek en blijven ook eten, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om 's ochtends al in de keuken te gaan staan (en ook weinig tijd voor). Nu was ik aan het denken om iets met lekkere broodjes of zo te maken, misschien tonijn of juist warme broodjes. Hebben jullie een tip wat jezelf al eens gemaakt hebt voor meerdere mensen?

Nog even over alcohol; tot nu toe heb ik nog niet gedronken maar ik denk dadelijk als het terrasjesweer wordt ik de verleiding niet kan weerstaan ;)
    Aantal kinderen hebben we nog niet bewust een keuze over gemaakt. Hangt er denk ik ook wel vanaf hoe het met deze kleine gaat. Ik vind dit nog steeds een wonder en kan nog bijna niet geloven dat er over 5 maanden ongeveer een baby'tje bij is! Als we er meer willen zullen wij ook wel moeten verbouwen. Ik denk wel dat het voor de kleine wel leuk is om een broertje of zusje te hebben en volgens mij kan samen op 1 kamer ook best.

@ kaatje; is het konijnenhok schoonmaken niet schadelijk? En alvast een hele fijne verjaardag morgen!
    @ Cossy gefeliciteerd met deze fijne uitslag!

Nog heel even een dom vraagje; ik probeer steeds jullie foto's te vinden maar kan nooit eentje van deze groep vinden :oops: ik moet toch bij fotoalbum kijken of niet? Vergeef me deze onwetendheid....... :rolleyes:

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja gewoon op album klikken en dan kun je de fotos zien.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jannes: ik denk dat Jekkia bedoelt dat er bij HAAR een steeds grotere kans is op complicaties gezien haar eerste bevalling van haar dochtertje. Als ik het mis heb, hoor ik het wel.

@Cossy: wow! da's echt een superuitslag zeg!

@Wupje: wat echt heel simpel maar super lekker is, zijn pistoletjes voor in de oven met mozzarella, tomaat en knoflookpeper (uit de molen).

Nodig:
    - broodjes (nog niet afgebakken), kan ook ciabatta zijn of iets dergelijks
    - mozzarella bolletjes, in plakjes gesneden
    - tomaat, in kleine stukjes gesneden
    - molen knoflookpeper
    - oregano

Hoe:
    - broodjes doormidden snijden, best zorg je ervoor dat ze aan 1 kant aan elkaar blijven zitten
    - plakjes mozzarella en tomaat erover verdelen
    - flink malen met de knoflookpepermolen en ruim oregano erover strooien
    - klein beetje olijfolie eroverheen sprenkelen (extra lekker met knoflook olijfolie)
    - volgens broodverpakking in de oven afbakken

Smul ze!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wulpje. sorry ben ik makkelijk koken niet zo'n ster. meestal maak ik een wereld gerecht als ik visite krijg.

Je kan idd bij onze naam album aan klikken en dan zie je onze foto's.

nee konijnen hok verschonen is niet schadelijk. alleen moet je zelf goed naar je lichaam luisteren wanneer het te zwaar wordt.

9. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Weer lekker gekletst hier :)
    Alcohol: ik mis het zeker, hou wel van een glaasje wijn of bier op z'n tijd. Maar sinds de positieve test heb ik geen druppel meer gehad (wel alcoholvrij bier) en ben dat ook niet van plan! Roken geen probleem, deed ik wel af en toe met uitgaan maar mis het totaal niet (ook omdat ik geen alcohol drink).
    Ik wil denk ik twee kinderen, mijn man ook. Ik wil wel wachten na de geboorte van dit kind tot het een jaar of drie is, dat het zich toch een beetje zelf kan redden. Twee van die hulpbehoevende ukkies lijkt me erg zwaar. Mijn man en zijn broertje schelen ruim drie jaar, en die zijn de beste vrienden. Ik ben zelf enig kind en heb daar nooit 'last' van gehad ofzo (sommige mensen vinden/vonden me zielig omdat ik geen broers of zussen heb), dus eentje is ook geen probleem, mocht het zo lopen. Maar twee (of zelfs drie) vind ik toch leuker. We zien het wel!
    Verder geen nieuws hier geloof ik.
    Groetjes
    Azeb

10. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Hallo dames, hier leuk nieuws, volgend weekend gaan we er lekker even tussenuit. Ik heb een week later vakantie en vriend ook maar dat valt precies in de meivakantie, dus is dat erg duur. Nu vond ik net op internet een leuke aanbieding voor attractiepark slagharen. compleet met toegang tot het park. Dus hebben we die maar geboekt. Dan gaan we toch nog weg. Van de zomer zie ik dat met dikke toeter toch echt niet meer zitten en mijn dochter vind slagharen geweldig.

Kortom ik ga lekker genieten van de voorpret van ons weekendje weg...

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Bedankt voor jullie reacties mbt de pretecho en mijn andere vragen :)

Ik heb inmiddels een bureau gevonden waar ze een 3D en 4D echo maken van 20 min en je krijgt die dan mee op DVD met zelfgekozen muziek erbij. Plus nog een aantal foto's op CD-ROM. En dat voor 50 euro dus dat vond ik erg meevallen. Toch maar gedaan dus want ik wou het zoooo graag en mijn hubbie is nu ook overtuigd aangezien dit geen 100 euro is ;) Jeeeeeej!

12. decia

decia Lid

26 mrt 2008
    21
    0
    0
    Hallo, hier weer even een berichtje van mij...
    @ Ingeltje: Ik werk zelf bij Continuon netbeheer en ik weet uit ervaring het wel eens heel erg moeilijk kan zijn op van Oxxio af te komen. Een paar maanden geleden hebben ze zelfs een lijst met ex klanten zonder toetemming opnieuw aangemeld in de hoop dat ze het niet zouden ontdekken of zo..... telefoon stond bij ons roodgloeiend omdat ze een brief kregen van hun eigen leverancier dat ze het jammer vonden dat ze weggingen als klant.
    Toch zal oxxio dit echt moeten rechtzetten, en niet opgeven! succes
    En ook nog even over dat alcohol: ik heb er helemaal geen behoefte aan, ik ben dan ook niet zo'n drinker. Maar ik vindt het wel heeeeeeeeel erg moeilijk om van mijn sigatetje af te blijven :oops:
    nou dat was het weer.
    gr Decia

13. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Voordat ik zwanger was dronk ik regelmatig n glaasje wijn. Maar sinds de zwangerschap heb ik het niet meer aangeraakt. Ik meende ook altijd dat het niet goed was en dat idd 1 al schadelijk kan zijn. En op moment gaat de baby voor alles!
    Drink nu 7upp/appelsap mjammie.

Las dat er iemand naar New york gaat. Lekker zeg, veel plezier!

Morgen weer een pretecho meende ik. Spannend!

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo meiden

over alcohol heb ook sinds de test geen druppel meer gedronken. bij de 1e ook niet.

het aantals ikds blijft denk ik voorloopig in ieder geval op 2 hihi. dus dit zal de laatste zwangerschap zijn kan dan ook niet wachten tot ik getrappel ga voelen.

oxxio pfff hou maar op ben blij dat ik daar vanaf ben.

nou ik ga nog maar ff tv kijken en weer niet te laat naar bed ben gebroken. zit bijna te slapen achter de laptop.

15. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Pfff, vandaag was er echt te veel aan als werkdag, kwam half gebroken thuis en in een soort dipje. Maar gelukkig was er yoga, dus voel me nu wel weer een stuk beter (en ben op het einde denk ik bijna in slaap gevallen daar). Ik ga wel niet te lang opblijven, maar toch even een berichtje plaatsen hier :)

@Cossy: gefeliciteerd met je schitterende uitslag.

@Ingeltje: Hoop dat alles goed komt met die Oxxio toestand. Maar als je aangetekend opstuurt, moet dat haast wel.

@Yule: vaag verhaal van die Nuon. Ik heb meer het idee dat dat een inbreker op verkenning is dan een Nuon mens... wat zei de Nuon eigenlijk of heb ik daar overheen gelezen?

@Wupje: Ik heb met m'n verjaardag een brunch gedaan. Aantal lekkere soorten beleg, wat groentjes en sausjes erbij en lekkere verse broodjes. Ik weet alleen niet hoe het zit met bakkers op zondag waar jij woont. Hier zijn ze steevast dicht (drama voor een Belg, kan ik je verzekeren, geen warme bakker op zondag :confused: ), maar mijn familie kwam, dus die hebben gewoon de broodjes geimporteerd uit Belgie. Iedereen vond het lekker en het is echt niet veel werk. Boodschappen doen en op de dag zelf alles een beetje mooi klaarzetten. Yule's idee klinkt trouwens ook heel lekker. Maar ja, is natuurlijk wel het handigst als je een bakker hebt die open is op zondag, broodjes van zaterdag zijn toch niet zo lekker... (jaja, ik ben verwend op dat gebied :p )

@steen: veel plezier in de Grote Appel! :)

@pisum: leuk dat je ook een bureau voor pretecho gevonden hebt. Het klinkt goed. En ik denk dat je er zeker geen spijt van zal hebben, is altijd een mooie herinnering.

Alcohol... ik heb geen druppel gedronken sinds we het zeker wisten. M'n eerste test was oudejaarsdag en die was heel vaag, dus heb 's avonds wel een half glaasje champagne gedronken (dat durfde ik nog net), maar toen we op 1 januari de dikke streep hadden heb ik resoluut de alcohol afgezworen. Ik heb er totaal geen moeite mee, hoewel ik best graag een glaasje wijn lust.

Aantal kinderen zal waarschijnlijk twee worden. Geen idee wanneer de volgende dan zou komen (eerst even kijken hoe het nu gaat), ik vind het leeftijdsverschil dat ik met m'n zus heb wel ok (2 jaar ongeveer). Maar eerst even kijken hoe we het doen met eentje ;)

Eeeen... morgen is het dan eindelijk zo ver: pretecho. Ik kijk er zo erg naar uit. In m'n achterhoofd zit wel een beetje "als alles maar goed is", maar dat wordt voor 99,9% verdrongen door "woehoe, we mogen ukje weer zien". :D

Fijne avond en fijn weekend iedereen. Ik ben blij dat ik dit weekens niets moet, helemaal geweldig. Nu ja,m'n echo, maar dat is echt geen "moeten". :)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin lekker dat jullie er ff uitgaan.

Oxxio? daar wil ik nooit meer wat mee te maken hebben. ben blij dat we er af zijn. zijn weer lekker veilig terug naar de nuon.

Heb de taart klaar, leuke " traktatie-bekers" voor de kids onder de visite gevuld, alles aan kant.
    Vriendje heeft net gestofzuigd en gedweild dus vind het best voor vandaag. zo lekker op tijd naar bed.

Fijn weekend !

17. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Mijn eerste zwangerschap is vroegtijdig geeindigd met 32 weken en 6 dagen wegens die loslatende placenta en gescheurde baarmoeder. Het was toen op het nippertje voor ons allebei en bij elke zwangerschap heb ik een vergrootte kans op herhaling.

ik ben zoals de gyn het zegt een uitzondering op de regel, mijn geval komt gelukkig maar zeer zelden voor.
    Vandaar dat ik met 38 weken ook een keizersnede krijg (als ik niet weer eerder beval), een baby on delivery dus :D

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Parr..tja ligt er denk ik ook hoe de oudste is...opzich sliepen ze vroeger met zes op 1 kamer haha dus moet kunnen ;)
    Mijn man wil ook ongeveer twee jaar er tussen..ik meer..aangezien ik het PCO syndroom heb kan het de volgende keer wel lang duren voordat ik zwanger wordt..maar goed dat is natuurlijk bij iedereen onzeker.

@Funnyme..wat leuk! Hier zou de kamer en de buggy ook in mei binnenkomen maar is gisteren al gebracht :D Meubeltjes staan en we hebben net de buggy in elkaar gezet en meteen de reiswieg en mai-cosi erop geprobeerd. Kan nu echt niet meer wachten haha

@Kaatje...ik dacht ook dat het verschonen van een konijnenhok slecht was als je zwanger bent :( Ik ga eens even googlen ;)

@Cossy..wat een goede uitslag..super.

@Wupje, wij doen wel eens broodjes met warme beenham (meestal met soep).

@Iris, heel veel plezier en succes morgen met de echo...ben benieuwd!

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Lees net dat een konijn alleen gevaarlijk kan zijn als je het rauw opeet :)

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Oh sjit zeg, ik ben echt heel erg zwanger.....zie ik nu pas voor het eerst dat er bij iedereen onder zijn naam een blokje met album staat.... :oops: shame on me...!
    Ik was elke keer links in het blokje bij menu aan het zoeken....grrrrr!

Broodjes met mozzarella is wel een goeie en Iris idd verse broodjes zijn toch het lekkerste maar helaas ook hier in het limburgse geen echte bakker geopend op zondag, of ik moet al naar duitsland gaan. Maar in ieder geval dank voor jullie tips, ik denk dat het toch iets met afbakbroodjes wordt.

Deel Deze Pagina