September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen allemaal,

Gisteravond heeft mijn mannetje voor het eerst de baby gevoeld. Hij voelde hem echt schoppen... leuk he! Hoorde dat iemand hier de hartslag dacht te horen of voelen, maar dat kan niet. Biologisch helaas niet mogelijk.

Geen lekkere nacht gehad, krampen, harde buiken. Heb om 4.30 uur nog een kruik gepakt. Heb het idee dat het met harde ontlasting te maken heeft. Moest vanochtend 2x naar de WC en was er toen vanaf.

Heb wel een berichtje bij de VK hier op de site achtergelaten. Heb het gevoel dat ik een hele lage en zachte baarmoedermond heb. Misschien kan het geen kwaad en is het bij iedereen anders. Maar omdat ik overal lees dat het hoog en hard moet zijn, maakte ik me gisteren wat zorgen. Nu denk ik... had ik maar niet gepost... beetje stom. Maar ja.

@Kaatje: wat weinig geld voor zo'n leuke jurk! Koop je vaak nog geen gewone feestjurk voor. Heel leuk!

@Parr: leuk dat je het kindje ook gevoeld hebt!

@jikke: kan me voorstellen dat je even moest slikken. 5 is niet niks... Wel leuk dat jouw zoontje Hessel heet. Zo heet mijn eerste grote liefde en nu nog steeds hele goede vriend.

Fijne dag allemaal!

2. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedemorgen ladies
    mijn baby is een kleine bemoeial als ik met mensen aan het praten ben gaat ze de hele tijd schoppen

dus ik zo bemoei je er niet mee echt te grappig
    ik voelde de 1e schopjes met 15 weken
    dat kwam omdat me zusje me een bikini wax gaf en het blijkt dat kindjes daar opreageren want toen ze klaar aws en ik in tranen voelde ik heel wat gebubbel
    alsof iemand aan het kloppen was van mammie gaat het

en sinds dien voel ik hem of haar elke dag
    erg actief

hij zij schopt fladdert nu weer en vind het blijkbaar heerlijk als ik met de massage inktvis over me buik ga

ja ik heb een eigenzinnig kindje
    mammie is nu al supertrots

ga vandaag met me ex zwemmen althans das de plannning maar weet niet of dat een goed idee is
    ik weet wel als hij gaat zeuren ga ik gewoon weg

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @chaartje:
    Leuk he zo'n druktemaker! Die van mij is ook behoorlijk actief! Voel hem/haar zowat de hele dag door. Ik vind het erg gezellig!

Een afspraak me je ex, lijkt me niet makkelijk. Goed idee om vast van te voren te bedenken wat je zult doen/zeggen als hij moeilijk gaat doen. Ik hoop voor jullie dat het goed loopt vandaag. Het is wel zo prettig als je gewoon met elkaar kunt omgaan als je samen een kindje krijgt. Beslis wat je hart je ingeeft! Soms kan het niet anders dan elkaar helemaal los te laten en alleen verder te gaan.
    Sterkte!

4. jessejaime

jessejaime Actief lid

10 okt 2006
    282
    0
    0
    huisvrouw
    katwijk aan zee
    ben net naar de vk geweest weet iemand wat over de hartslagen het hed nu een hartslag van 140 per minuut volgende afspraak voor de lijst 28 mei controle als iemand dat er op wil zetten alvast bedankt

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

goedemorgen dames..
    Even een vraagje had hem al gesteld maar krijg ik nooit geen antwoord op.

Ik ben zo'n 5 weken geleden op staande voet weggestuurd(ontslagen)uit het ziekenhuis , maar mijn vraag is of je nou dezelfde rechten heb als je stage loopt ( en een stageovereenkomst heb getekend) en zwanger bent , als wanneer je een werkovereenkomst heb.
    Want dan mogen ze je niet ontslaan toch?

Ik ben dus ontslagen of weggestuurd omdat ze vonden dat ik me eigen niet aan de afspraken had gehouden, maar volgens mij zijn ze vergeten dat ze die afspraken met mij gemaakt hadden.

Nu na 5 weken doordrammen heb ik ze eindelijk zover gekregen voor een gesprek en dat is a.s donderdag.
    Aangezien ik zeker weet dat ze samen gaan spannen (teamleiding / hoofd teamleiding) wil ik voorbereid voor de dag komen.
    Ik kan er niets over terugvinden op internet :S Hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen!

Fijne middag

6. 4days

4days Niet meer actief

Hallo dames!

@ Yule -> Wat heftig zeg! 33 weken is wel erg vroeg! Hopelijk zijn de baby en de moeder wel beiden goed gezond, en mag de baby over een paar weekjes naar huis.

@ Kaatje -> Ik vind die jurk erg mooi! :D Trouwens op heel veel plaatsen waar je trouwjurken kan kopen maken ze hem op maat voor je, dus dan hoef je helemaal niet stil te staan bij de vraag of hij wel rekbaar is, dan zetten ze gewoon wat meer stof in bij de buik.

@ Tinkerbel -> Jeetje! Met 28,2 weken! :eek: Wel vreemd dat de ene nog in haar buik zit en de andere niet. Ik vraag me af of ze zich dan ook anders ontwikkelen.

@ Zonnetje -> Welkom meid! :D

@ Ydnic -> Ik heb ook ontzettend veel last van hartkloppingen! In het begin nog erger dan nu. Elke avond als ik in bed lag kon ik gewoon niet slapen van het gebonk! :( Nu is het minder erg, maar ik hoef maar een trap op t lopen of het is er weer in volle ornaat... :p

@ Jekkia -> Daar heb ik ook wel last van alleen word ik elke dag pas om 7 uur wakker. Kan ik in ieder geval al wennen aan vroeg opstaan, hihihi....

@ Jikke -> Wow al op helft bijna! *jaloers* hoor! ;) Dan heb je vast ook al een grote mooie buik.. Ik zal nog fftjes geduld moeten hebben!

@ Dniise -> Ik ben helaas bang voor je dat dat niet geldt voor stage. Stage mag altijd voortijdig worden getsopt als men niet tevreden is over de stagaire. Ik denk dat het feit dat je zwanger bent hier geen verschil maakt... Heel veel succes ermee.

Oww ik ben echt jaloers op alle dames die hun baby al voelen! Ik denk dat t bij mij nog wel even kan duren... Heb nog niets gevoeld waarvan ik twijfelde of het dat zou kunnen zijn... Maar dat komt vast over n paar weekjes.

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk een samenlevingscontract afsluiten!! :D We wilden beiden nog niet trouwen, dat doen we liever over een paar jaar. Maar ik wilde toch iets waardoor we ook wettelijk bij elkaar horen, zodat we toch echt een gezinnetje vormen. Waarschijnlijk wordt dat het nu dus! :D Ben er wel hartstikke blij over, ook al is het geen 'echt' trouwen! Dan zijn we ook officieel een gezinnetje als de kleine komt!

7. Onder water

hmm inderdaad zou wel vet balen zijn aangezien ik nog maar 2 maanden hoefde stage te lopen..

Ik heb de baby ook nog niet gevoeld:( kan niet wachten hihi

8. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Heb vanmorgen de Etos zwangerdoos en de Babydump zwangerdoos opgehaald. Allemaal leuke spulletjes :D

We gaan nu allemaal op naar de 20 weken!

Spannend hoor!

Esje

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hello allemaal,

Gister naar de VK geweest en alles is goed! bloeddruk, hartje, gewicht... die stomme huisarts van me zit gewoon te zeiken (vond dat ik te weinig at en dat ik al meer had moeten aankomen) de VK vertelde dat het kindje het prima doet dus zolang dat het geval is de HA nergens over hoeft te zeuren ;) (liefs mens die VK)

@ alle nieuwe septembermama's WELKOM en gefeliciteerd
    @ Dniise, wat lullig zeg! als je een contract hebt getekend die nog voor je zwangerschapsverlof afloopt wat staat er dan in de weg om het af te maken? ik zal het toch nog even navragen of je het toch niet gewoon af mag maken...
    @jessejaime; 140 is goed! ze zeggen dat je aan de hartslag kan zien of het een jongen of meisje is maar dat zal wel een bakerpraatje zijn ;)
    @chaartje79; hier nog zo'n druktemaker... maar vind het zooooo mooi :D
    @ iedereen die ik vergeten ben... sjorry dikke knuf

Liefs Shir

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Esje72
    vond je het echt leuk? er zat bij mij een speentje in en een billendoekendoos... het gaat natuurlijk om het idee maar ik dacht wel iets meer kleinigheidjes aan te treffen of ben ik nu e hebberig ;)

11. decia

decia Lid

26 mrt 2008
    21
    0
    0
    Hallo mama's, ik wilde nog heel even terug komen op de hartkloppingen van Yanic: Daar ben ik in de zevende week mee op de eerste hulp beland om dat de huisarts aan een long embolie dacht. Dit hebben ze helaas niet uit kunnen sluiten omdat ik die onderzoeken niet kan ondergaan ivm mijn zwangerschap. Maar de kans is groter dat het gewoon door de zwangerschap komt, en zodra ik last van de kuiten zou krijgen moest ik supersnel weer terug komen. In het ergste geval... neem, daar kan en wil ik het niet eens over hebben, maat het was wel schrikken.
    Nu gaat get prima verder, en dat ik nu overal bijna altijd mijn hart hoor kloppen ben ik nu wel gewent. Ik ga er lekker vanuit dat alles gewoon helamaal goed gaat komen! Maar het was wel even schrikken die dag, maar een longembolie is iets heel ernstigs, dus als ze het echt niet zouden vertrouwen hadden ze me nooit naar huis laten gaan denk ik maar zo.
    Nou tot later,
    Gr Decia

12. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Krisstel en Wupje: Wat ik net zat te bedenken; als ik op mijn bm druk om m'n beebje te voelen, voel ik ook vaak versnelde hartslag (sneller dan mijn eigen), maar als ik dat dan gelijk vergelijk met de hartslag van mijn hart (dus hand op mijn hartstreek leggen), dan blijkt ie even snel te zijn. Ik denk dat de reden voor de versnelling ligt in dat ik toch wat geconcentreerd en ingespannen de beeb probeer te voelen en dat door inspanning en concentratie je hartslag zelf omhoog gaat. Misschien is dat een reden dat je een versnelde hartslag voelt? Is maar 'n ideetje hoor, je weet natuurlijk maar nooit. Maar ik heb me inderdaad ook dit wel eens afgevraagd, maar na vergelijking met m'n eigen hart de hypothese weer verworpen. Maar ben natuurlijk ook nog niet zo ver als jullie geloof ik...

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Jessejaime: de hartslag van de baby is gemiddeld tussen de 120 en 160 per minuut vertelde mijn VK van de week. Dus 140 is precies in het midden!

@Moppiepoppie: ik zou me geen zorgen maken hoor. Ik heb het vooral in het begin gehad, het gevoel dat je hart heel hard slaat, niet per se sneller, maar harder. Het komt doordat je meer bloed hebt aangemaakt en omdat de bloeddruk vaak lager is moet je hart veel harder werken om het rond te pompen. Dan krijg je als het ware 'grotere slagen' en dat voel je dan in je oren, keel, vingertoppen etc.

14. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha dames!

hum dan zat ik toch echt fout toen ik meende dat ik de hartslag van het beebje hoorde. Maar nu ik erover nadenk kan het idd wel mijn eigen hartslag zijn. Ik ben namelijk vrijdagmiddag ook eerder weggegaan van mijn werk omdat mijn hart zo tekeer ging dat ik het zelfs een beetje eng begon te vinden. Ik ben toen even lekker thuis op de bank gaan liggen en toen was het ook minder.

Ik heb even jullie raad nodig; donderdag zijn we nog bij de vk geweest en alles was goed, hartslag etc. Toch lijkt het steeds of ik een bevestiging nodig heb of de kleine er nog wel is. Terwijl ik wel activiteit in mijn buik voel maar meer darmgerommel en soms kriebeltjes in mijn buik.
    Schopjes voel ik dus nog helemaal niet en ook geen beweging. Ik wil gewoon onbezorgd kunnen genieten terwijl me dat op dit moment niet lukt. Hoe gaan jullie hiermee om?

@ Pisum fijn dat je het eindelijk op je werk hebt kunnen vertellen! En geloof maar als je een goede kracht bent dan mag je heus wel blijven! Er zijn zoveel zwangere vrouwen in een werksituatie.
    @ Cossy leuk hoor van het samenlevingscontract! Ik vind het ook heerlijk om getrouwd te zijn, gewoon lekker als gezinnetje samen bij elkaar horen.

Wat betreft de vraag over stage; een bedrijf mag ervoor kiezen om een stageopdracht te beeïndigen maar volgens mij moet er dan wel een gegronde reden voor zijn. Bijv dat je niet functioneert en dat moet dan ook al met de stagebegeleider op school besproken zijn. Het kan niet zomaar ineens lijkt me.

15. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    hallo dames!
    ik zit hier al een tijdje maar nooit hier gekeken :d
    ik ben 13 september uitgerekendzoals ik zie ook de enige.

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Wupje: ik heb dat gevoel ook weleens: wanneer ik kan ik er gewoon onbezorgd van genieten. Ondanks dat ik de baby duidelijk voel (nu bijvoorbeeld ook) ben ik toch nog wel 1 a 2 keer in de week onzeker. Nu heb ik bijvoorbeeld al hele dag menstruatiekrampen... is dat wel goed, is dat niet veel. Heel vervelend.

Hebben jullie ook weleens een dagje ongikrampjes?

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Jannes ja zo'n ongikrampjes heb ik ook vaker gehad. Ik vroeg het afgelopen donderdag tijdens de controle aan de vk en zij antwoorde dat dit juist een goed teken is. Het is toch weer de groeipijn die je voelt en zelfs al voel je de pijn heel laag dan is dat toch een goed teken volgens haar. Daar zullen we dan maar op vertrouwen!

Heb jij trouwens ook zo'n angelsound? Misschien ga ik hem toch maar kopen.

18. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    @ jannes: dat heb ik vooral 's avonds en als ik heel veel heb gelopen of lang heb gestaan.

@ Parr: toevallig ik heb ook een cornsnake, maar dan een snow corn.
    Hij wordt in mei geloof ik een jaar haha, maar Pigglet is nog echt een wormpje vind ik.
    Hoe oud zijn die van jullie?
    Ik geef nog pinkies, wanneer zijn jullie over gegaan op halfwas?
    Ik zal ff een foto in mn album zetten ;)

Over die hartkloppingen, dat had ik bij Valentijn* ook heel erg, en nu ook al vanaf 6/7 weken al.
    Eerst dacht ik ook dat het ni goed was, maar nu weet ik wel beter.
    Het is vooral irritant als ik in bed lig, dan voel ik het overal bonzen, maar gewoon ni teveel bij stil staan, anders maak je je eigen alleen maar gek.
    Hoort er allemaal bij he.

@ Cossy: fijn dat de nekplooi goed was meis, en leuk van dat samenlevingscontract ;)

Ik heb ff vluchtig alles terug gelezen, want het is nogal wat, maar ik zag dat ... sorry ben je naam ff vergeten :oops: gaat trouwen gefeliciteerd!
    En die jurk vind ik egt prachtig hoor :D

Hier gaat ie trouwens wel, ik heb de box opgehaalt en heb er ook een kinderstoeltje bij voor €20,- maar :D
    Je ken 'm in 2 hoogtes verstellen en naar achter kantelen.
    Er zit ook een tafelblad bij die je er af ken halen, hij is heel netjes met mooie bekleding enzo.
    Ik ben ook ff concreet wandelwagens aan het zoeken op inet, want ik zag steeds wel leuke maar had geen overzicht van welke wel in aanmerking kennen komen.
    Deze vond ik leuk:
    Koelstra Flexxo (roze!)
    Easy Walker Sky (roze! :p)
    Mutsaerts Style Combi (aqua of wit)
    X Adventure X-trial

Oh ja, weet iemand waar je leuke verzorgingstassen kan kopen?
    Ik had ooit een roze camouflage gezien, maar geen idee waar je die ken halen..

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    alle nieuwe mama's gefeliciteerd en welkom

diegene die vertelde over de stage als je het zeker wil weten kan je misschien beter via de rechtswinkel ff vragen. ik snapte alleen niet waarom het gestopt was ivm afspreken die ze met jou hebben gemaakt ben je die niet na gekomen dan ofzo? hoop dat het goed uit pakt voor de deze week. suc6.

@wupje denk ook dat het je eigen hartslag is geweest.

ik ben nu 2 daagjes hoorfdpijn vrij gelukkig. ik probeer zoveel mogelijk te drinken en denk dat dit goed helpt.

20. Onder water

@tweety : ik heb hier de link van heel het verhaal ( als je ff tijd heb hihi nogal een verhaal)

http://www.job-site.nl/viewtopic.php?t=53

Oja en ik heb hun al geprobeerd te mailen en te bellen, maar krijg verders geen antwoord schiet ook lekker op:S

Deel Deze Pagina