September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Heej stelletje kletskonten!

Goh, in één dag tijd ruim 10 blz. erbij, ik ben trots op jullie! Spannend hoor, dat zoveel meiden deze week de 20 weken echo hebben, ik hoop dat het goed gaat met alle kindjes. Ik heb deze zelf pas over twee weken, omdat deze niet eerder te plannen was. Ik ben dan bijna 21 weken maar dat is niet zo erg.
    Verder lijkt het alsof er in verhouding veel dames uit de buurt van Sittard op dit forum zitten: welicht zit het hier in het kraanwater ofzo, hahaha.
    Ik heb nu toch echt het idee dat ik de baby heel goed voel, vanochtend voelde ik zelfs een schopje tegen mijn hand!

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Ik voel me inderdaad aardig beurs, het doet pijn tussen mijn schouderbladen, en ook mijn stuitje moet er aan geloven....dus maar even een paar dagen rustig aan doen.
    Alhoewel dat niet helemaal mee zal vallen, want ik heb vanmorgen met mijn moeder op de eerste hulp gezeten, gelukkig viel het allemaal mee en mocht ze weer naar huis....maar je moet weten dat mijn vader ook niet mobiel is, hij heeft een gedeeltelijke dwarsleasie...dus er was even stress in de tent. Dit is even in het kort het verhaal zeg maar....

kaatje, wat goed van je zeg! Probeer er inderdaad boven te blijven staan. Succes meid!

Bailey is niet helemaal mijn naam, sorry weet ff niet meer wie het vroeg....

Lekkende boobs heb ik ook geen last van.

Fijn dat er weer een paar goede echo's waren!

Meiden ik ga op onze nieuwe bank liggen (die is vandaag ook nog bezorgd)

Groetjes!

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Bailey....die naam hadden wij op ons lijstje voor de kat staan :D Ik vind het eerlijk gezegd wel een leuke naam, maar meer voor een hond dan voor een kind. Dit bedoel ik niet naar hoor!

4. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Jeetje wat kletsen jullie veel! Niet elke dag zoveel pagina’s volkletsen hoor…;)

@Steen..fijn dat jullie genoten hebben! Wat heb je precies gekocht..een soort Angelsound?
    Hopelijk hoor je het snel enne voorzichtig hé met douchen.

@Azeb, leuk dat de kleine ‘schopt’ :D Grappig dat artikel, daarom heb ik wel bewust vroeg de muur geverfd om de lucht uit de kamer te krijgen. Nu de meubeltjes pas staan hangt er weer een nieuwe ‘vieze’ geur dus de ramen staan elke dag open.

@Yule, wat een kat hebben jullie…hoort ze echt helemaal niets?

@Kaatje, mooi kamertje hoor…echt Winnie the Pooh gek of niet ;) Wat een belachelijk gedoe op je werk! Klinkt inderdaad makkelijker dan gedaan je er niets van aantrekken..ben benieuwd hoe ze op je bericht reageren..maar je bent ze geen ‘verantwoording’ verschuldig….pff sterkte meis! Super leuk nieuws dat je oma komt.

@Sunshine, gefeliciteerd en welkom. Gelukkig nog geen last van BI.

@Tinkerbel, en hoe was het?

@Cossy, hoe was de 3D echo?

@Parr..geniet lekker van je vakantie! Ga je nog iets leuks doen? (behalve het verven en de echo…wat dat is natuurlijk het aller leukst!)

@Renske, wat leuk nog meer….ook gefeliciteerd en welkom hier!

@Dreames, ben je al zoooveel aangekomen? :D:D Fijn dat alles goed was!

@Lise, spannend morgen? Ga je het hier ook vertellen?

@Chaartje, dat het een jochie is staat als een paal boven water ;) Leuk hoor!

@Funnyme….wat een mooie kamer! Enne mooie lamp hé (die hangt hier ook :D) Jullie hebben met muziek of niet?

@Pipo, gefeliciteerd met jullie dochter…veel succes morgen, hier draaien de duimen.

@Delayla…heel eerlijk..vind het niet echt mooi, moet gelijk aan Baileys denken. Maar namen is zo persoonlijk dus als jullie het een mooie naam vinden, waarom niet? Mooie kamer, vooral die bloemen lekker vrolijk.

5. Krisstel

:D:D De Gordijnen zijn vanmiddag gebracht..ben nu echt verliefd haha..ons kleintje mag komen (nou ja liever niet..maar bij wijze van ;))

Mijn directe collega (we zijn met z'n tweeen in deze functie) vertelde vandaag dat hij een andere baan heeft gevonden (wist het al een beetje)..maar dat betekent dat ik over een maand alleen zit. Pfff ben benieuwd hoe dat gaat...zat me vandaag al een beetje druk te maken.

Verder ook af en toe 'rare' dromen hier maar merk niet veel tijdens het wakker worden haha ;)

Morgen weer naar de vk, eindelijk weer het hartje horen en dan volgende week eindelijk de echo. Mijn man gaat het filmen (ook de 3D straks) zodat ik straks voor de kleine op een band/CD kan zetten.

Ga nu lekker een ijsje eten..yammie!

6. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ha meiden :D

Even snel, want ben onwijs moe na een lange dag. Vanaf morgen ga ik 2 uur per dag minder werken en kom ik dus weer bijkletsen met jullie!

De 20 weken echo was helemaal perfect :D :D :D Helemaal volgens het boekje, alles is in orde en ze groeit goed, zijn dus helemaal blij! En ja het is nog steeds een meisje hahaha :)

Iedereen die morgen de echo heeft, veel succes en geniet ervan want het is de laatste keer he, dat je mag kijken in je buikie :( Gelukkig hebben wij nog ene pretecho in het vooruitzicht!

Nu lekker op de bank, morgen ben ik er weer :)

XXX

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Krisstel ja wij hebben die met dat muziekje. En jullie?

8. Krisstel

@Tinkerbel..fijn Tinkerbel :D

@Funny, wij hadden hem al zonder gekocht zag die pas later. (schrok wel van de prijs moet ik zeggen haha)..maar hij is echt mooi hé!

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja wij vonden 235 euro ook veel en veel te duur voor een lamp.Maar laat ik hem nou net op marktplaats tegen zijn gekomen en we hebben hem gekocht voor 65 euro. Das nog eens een koopje toch?

10. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    meiden, wat gaat het snel met ons he? niet alleen qua pagina aantal :confused: we zitten bijna allemaal al aan de 20 weken. en dat terwijl de zwangerschapstest voor mij als gisteren was! hoe ging dat bij jullie, vertel eens! :D

bij ons:
    het was een vrijdagochtend en ik had een sollicitatiegesprek. ineens voelde ik me misselijk. ik dacht nog: ik hoop niet dat ze me iets aan gaan bieden! (gelukkig niet, hihi :) )

de hele dag ben ik me misselijk blijven voelen. 's avonds kwam er een vriendin op bezoek die het hele weekend zou blijven. ik bleef me maar misselijk voelen en we hebben nog gegrapt dat ik misschien zwanger was. al bleef dat wel een beetje luchtig en niet al te serieus, omdat zij wel wist dat het bij ons niet 1-2-3 ging.

zondagavond bracht ik haar naar de bus en ging weer naar huis. toen besloot ik de stoute schoenen aan te trekken onder het motto: ochtendurine kan altijd nog 8) ik zat in de woonkamer met mijn man en we waren een suffe film aan het kijken (The truth about cats and dogs). toen heb ik de test gedaan. vrijwel meteen zag ik een streepje verschijnen. mijn man zei, nee wacht nou met kijken tot de tijd voorbij is.

ik ging naast hem zitten, op een afstandje van de test. weer een paar minuten film gezien. niet dat we ons konden concentreren :eek: toen zei hij dat hij het van die afstand ook wel kon zien. we gingen naar de test en superrrr positief. hij was zo blij en ik moest zo huilen (van blijdschap he!) en we hebben lekker zitten knuffelen :D

yep ook hier een halfbloedje; half nederlands, half marokkaans :)

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier ook al 1 nacht met rare 'natte' dromen... :oops:

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo is echt druk hier vandaag dames! :) moest weer veel bijlezen terwijl ik voor de 3e keer vandaag hier ben!
    Allebei muren zijn nu klaar. Na 6uur zijn ze er weer klaar voor maar ik ga niet om 21u nog eens verven! Dus wacht ik tot morgen of zo, maar dan na de pretecho anders moet ik weer douchen!

@Kaatje als ik eenmaal bezig ben :) Maar ik ga nu lekker uitrusten, pc'en en straks McDreamy bewonderen :D:D En dat is een flinke breuk van jou konijn zegt! Maar zo te zien hebben ze het netjes weer aan elkaar gezet!

@FunnyMe oh :) ok dan is het goed ;)

@Moppiepoppie dan zijn wij samen oversekst :) Eerst droom ik over seks met mijn hubbie en dan soms ook rare dromen en dan nog eens klaarkomen! Maar goed dat ik geen seks hoef betekent niet dat ik manlief afentoe verwen ;) anders is het zo sneu vind ik! Mijn boobies zijn ook geen cupmaat groter alleen voller ja maar verlies nog niks. Gelukkig maar zie je het voor je ik aan de kassa met 2 vlekken op mijn bloes :oops:

@Jannes heerlijk ff hulp in de hh!

@Eva1983 hier ook een halfbloedje. Mijn man is Nederlands en ik ben Engels (hopelijk krijgt ukkie ook rood haar :))

@Krisstel nou ik ga nog naar de elf fantasy fair, heb verjaardag, ga uiteten met vrienden, naar de bios met mama en aan mijn motor sleutelen! En tussen door gamen op de pc en tv kijken :p

Zo ik heb echt zin in morgen. Hopelijk mooie fotos en ook nog dat de beeb goed is! Ben ik dan wat geruster voor de 20 weken echo.. en nu ga ik op de bank crashen want ben echt kapot haha

13. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Goedenavond :D

@Delayla jullie kamertje ziet er gezellig uit. Hoe heb je dat gedaan met die bloemen boven de commode?

@Kaatje wat een gedoe zeg op je werk. Door het geroddel gaan ze nog aan jou eerlijkheid twijfelen pff. Sterkte. Dikke knuffel ;)
    En wat leuk dat je oma toch naar jullie bruiloft komt :D
    En je tekst op hyves ziet er goed uit hoor!
    En hoe is de eerste werkdag van je vriend gegaan?

@Elin wat leuk dat Slagharen zo gezellig was. Jullie hadden ook idd mazzel met het weer 8)

@Wupje wat leuk dat jullie het hartje weer hebben gehoord met de Angelsound :D

@Roshi wat leuk dat je behang hebt uitgezocht. Beterschap met je kat!

@Parr je gaat lekker he met schilderen :D

@Kaatje wat zielig voor je konijn zeg. flinke breuk zo te zien. Beterschap voor je konijn!

@moppiepoppie heb er wel vaker over gehoord dat meiden dat al vroeg in de zwangerschap kunnen hebben.

@Jannes wat lekker dat jullie een hulp in de huishouding hebben gevonden.

@Steen wat vervelend dat je ook nog bij de eerste hulp hebt gezeten met je moeder. Gelukkig valt het mee. Geniet lekker van jullie nieuwe bank en rustig aan he ;)

@Kristel wat leuk dat de gordijnen er zijn!

@Tinkerbell super dat je een goede echo had en dat het nog steeds een meisje is haha

@Pisum wat grappig hoe het bij jullie is gegaan de test hihi..
    Bij ons ging het als volgt: woensdagochtend ging de wekker, mn vriend zou die dag geopereerd worden aan zn knie en ik vind de narcose altijd eng, ben dan bang dat je er niet meer uitkomt ofzo. En ik had een voorgevoel dat ik zwanger was. Dus nadat de wekker was gegaan ben ik er vast uitgegaan en stiekum een test gedaan en die was hartstikke positief :D Dus mn vriend ging blij de narcose in haha

Lees wat dingen over vis eten. Ik lustte voorheen nooit vis en sinds ik zwanger ben eet ik kibbeling :)

volgens mij heb ik iedereen nu wel gehad en anders sorry. Het was ook zoveel bijlezen :p

Vanmiddag wat shirtjes en een joggingbroek gekocht bij prenatal. Vond niet echt dat ze super leuke dingen hadden. Ben gewoon te kieskeurig geloof ik :rolleyes:

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zooooo hee, niet zoveel schrijven hoor, sjonge...ik ben helemaal moe van het lezen ;)

Ik heb getest net na de kerst, ik had met de kerst al erg last van boertjes laten en kon weinig eten op (heeel bijzonder voor mij) en toen ik op 27 december wakker werd; voelde ik opeens heel sterk dat ik moest gaan testen, ik zou pas 3 dagen laten ongesteld worden. Maar toch eigenwijs naar beneden gerend, in een potje geplast en wat nonchalant de test weggelegd. Ik had al een paar keer getest (vond het gewoon leuk en spannend om te doen ;) ) maar na 3 minuten opeens een heeeeeeeeeel licht streepje! Ik gauw naar boven gerend en mijn mannetje wakker geknuffeld.. "volgens mij word je papa! " Gijs kon het niet geloven en wilde eerst meer zekerheid, maar ik was al helemaal in de wolken :)

Het gekke was ook nog dat ik al gelijk de 2e maand zwanger was...ik voel me zo 'gezegend' dat we samen zo vruchtbaar mogen zijn! Ik weet hoe lang de weg voor andere mensen kan zijn, daarom geniet ik echt extra en weet hoe dankbaar ik mag zijn

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Bij ons ging het zo:

Ik had al een paar keer getest want ik was al anderhalve week overtijd. De testen waren steeds negatief.
    Het was meteen de eerste maand na het stoppen met de pil, dus ik dacht misschien kan mn lijf het niet goed zelf regelen. Ik moest namelijk aan de pil omdat mijn lijf het niet zelf kon regelen (soms werd ik om de 6 weken ongesteld maar vaak ook om de week en op het eind was ik zelfs vier weken lang ongesteld).
    Dus ik had een afspraak gemaakt voor bij de huisarts om met hem te overleggen hoe lang ik moest wachten op het ongesteld worden of dat ik naar de gynacoloog moest. Toen realiseerde ik me dat die man zeker ging vragen of ik die ochtend nog had getest. Mn laatste test was 3 dagen daarvoor. Ik was er van overtuigd dat ik niet zwanger was maar dat mijn lichaam het gewoon niet goed regelde. Dus ik die ochtend maar teste.
    En ja hoor ik dacht een lichte streep te zien. Mn mannetje sliep nog dus ik naar de slaapkamer, mannetje roepen en flits licht aan.
    Toen dus 5 minuten wachten tot mn mannetje weer wat zag, die was helemaal verblind door de lamp die ik aan deed.
    En toen zag hij ook een streep.
    Ik nog een digitale test gedaan en ja hoor die was duidelijk zwanger!

16. Krisstel

@Kaatje, vind het ook lief hoor! Vriendin hebben bijna alles van Teigetje (zo noemden ze hun zoon ook toen hij in de buik zat). Heb je al een reactie terug gehad?

Mijn collega wordt (hoop ik) wel vervangen..maar ze kunnen niemand vinden..we zullen wel zien, ik kan niet meer dan werken.

@Funny, wat een koopje! Die van ons was volgens mij ook 110 euro..

@Pisum wat leuk die verhalen! Wij temperatuurden dus we wisten eigenlijk en wel een beetje dat de test positief kon zijn..toch heel zenuwachtig een test gehaald en 'stiekem' (we waren bij mijn ouders dat weekend) naar de badkamer..we konden ons geluk niet op..en dan je mond houden pfff..

@Parr, genoeg dus! Heb je een eigen motor? Rij je nu ook nog of niet meer?

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Bij ons ging het zo...
    Ik was al de week van mijn ongi (moest ongi op zaterdag worden) snel moe van trappen lopen en was afgevallen maar mijn broek zat strakjes :( Verder was het schrikken toen ik thuis kwam van mijn sluit zondagnacht om van die blauwe aders om mijn linker tepel te zien :confused: Ik zei tegen mijnzelf dat ik spoken zag en ging naar bed. Maandagochtend zag ik niks meer dus tja gewoon afwacten maar maandagmiddag waren ze er weer! Nu twijfelde ik en begon het nog spannender te worden dan dat het al was! dinsdag was ik bij een vriendin en die vroeg heb jij hie en hier en hier ook last van? Ook dingen waarvan zij niet wist dat ik lst van had dus toen zij die dingen opnoemde en mijn gezicht zag :)lol:) riep zij dat haar beebie, Justin, een playmate kreeg. Ik zo van ssst... niks is zeker (wou niet te hoopvol zijn :oops:) Heb mijn mannetje gesproken en ik mocht eerder testen. Nou heb het tot donderdag volgehouden en toen om 8.30 's ochtends getest en toen hubbie trillend gebeld dat wij zwanger waren! Ik had ook trouwens de week hiervoor 3 nachten achterelkaar gedroomd dat ik 10x testte en dat het 10x posi was :( (dus 30x posi test :)) Ik was eerst licht geschokt want wij waren in januari er echt voor gegaan dus geen flikfooi zoals in december maar van deze week een keer mijn ei dus deze week lekker veel vrijen. En ik geniet er nog meer van en ben zeer dankbaar omdat ik net, zoals Inge, van bewust ben dat veel mensen langer moeten wachten.

@Krisstel nee nu niet omdat ik zwanger bent. En al wou ik dat mag het toch niet van mijn hubbie en van mijn vader :( Maar de kriebels zijn er wel ;) En ja heb eigen motor een Triumph trident 750cc van 1973 en soms rijd ik op die van pa een vincent rapide 1000cc van 1953. yep ik hou van classics!

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wat leuk, testverhalen!
    Bij ons: de maand ervoor, begin december, had ik heel erg het gevoel gehad zwanger te zijn. Ik was toen zo ontzettend teleurgesteld toen het weer niet raak was (achtste maand), dat ik me echt voornam om me niks in te beelden begin januari.
    Maar ik had toch wel getemperatuurd die maand, kon het nog niet helemaal loslaten. Dus ik wist ongeveer wanneer ik kon gaan testen. Ik heb toen expres nog vier dagen langer gewacht, omdat ik niet weer met een negatieve test in handen wilde staan. Maar werd, toen ik steeds maar niet ongesteld werd, wel wat nerveus en toch weer hoopvol.
    Dus toen de bewust donderdag eindelijk aangebroken was (die ik van te voren in mijn hoofd had gezet) mijn man en ik vroeg op en samen getest. Overduidelijk een streepje! Was er de hele dag wat beduusd van, het drong maar langzaam tot me door. Toen we 's avonds weer terug samen in de auto zaten en we het er over hadden, werd het pas echt echt voor me.
    Lijkt nu al weer zo lang geleden, ik ben nu echt al zo gehecht aan het idee dat we een kindje krijgen. Soms dringt het nog eens extra tot me door: er groeit iemand in mijn buik, wat een wonder. Heerlijk!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog geen reactie op mijn werk hyves.. ze doen vast of ze het niet gezien hebben haha

Zwangerschapstest : 3 dagen voor mijn NOD begon ik bruin slijm te verliezen, dus ging er van uit dat ik ongi werd. 2 dagen voor NOD had ik een verjaardag en was helemaal niet lekker. Vriendin van me ( toen net zwanger ) vroeg al een keer of ik niet zwanger was..dus ik nee kan niet..bruinverlies enzo.
    1 dag voor mijn NOD nog steeds bruinverlies maar geen helder rood bloed,dus begon toch te twijfelen.

Zat smiddags om 4 uur achter de pc en dacht ik ga gewoon een test doen. mijn vriend zat op de bank en ik ging naar boven. Bijna direct kwam er een tweede streepje..dus ik naar beneden en zeg tegen mijn vriend " volgens mij staat er een tweede streepje"

Zijn toen een kwartier bezig geweest een duidelijke foto te maken om die hier op het forum te plaatsen. kreeg toen van meerdere felicitaties dus waren toen pas echt overtuigd. om 5 uur zat ik bij mijn ouders om het te vertellen.

Vriendjes eerste werkdag was goed. wel wennen omdat het vooral stilstaan achter een machine was,en hij is de bouw + frisse lucht gewend.

Ga snel weer gtst kijken.

20. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    @sunshine, nou twee weken geleden en nu nog trouwens hadden ze die dingen bij de blokker liggen,wat het nut ervan is weet ik niet gewoon voor de sier denk ik en ik vond ze zo leuk dat ik ze gekocht heb en vastgemaakt heb op de muur.

Deel Deze Pagina