September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limidje

limidje Actief lid

11 mrt 2008
    114
    0
    0
    huisvrouw/postbode
    ijsselmuiden
    ja ook mag ik me bij dit rijtje voegen ben ook uitgerkend op 2 september

2. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Goedemorgen!

@Lise, veel succes met de 20 weken echo!

@Cossy, wat leuk een jongen! Gefeliciteerd!

@Parr, komt vast allemaal goed vandaag! Niet teveel piekeren hoor!

@Sunshine, balen zeg van je nacht :(.

Leuk al die testverhalen weer!

Hier lekker geslapen vannacht. M'n dochtertje werd pas kwart over 9 wakker :D, terwijl ze al om half 7 lag, gisteravond..
    Lekker hoor haha.

Vandaag niet zoveel plannen. Vanmiddag komt m'n moeder nog ff met m'n neefje van 2. Kunnen de kids weer leuk spelen.

Fijne dag allemaal!

3. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Een vraagje, ik heb een kamertje gezien bij babydump. Alleen je kunt kiezen uit 2 bedjes. Je kunt een bedje nemen waarmee ze tot hun 7e jaar kunnen doen. Is volgens mij 20 cm langer en 10 cm breder de spijlen kunnen eruit en het bed kan verlaagd worden. Loont zich dat? Hebben er meer mensen hiervoor gekozen?
    (had er al een topic over geopend, maar slecht 1 reactie van iemand)

4. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Wij hebben dat kamertje ook gezien en we hebben er ook uitleg bij gekregen. Die meneer zei toen dat dat vooral handig is als het niet om een eerste kind gaat. Als het je eerste is ga je dat bedje waarschijnlijk voor een volgende willen gebruiken en dan heb je in principe niets aan zo'n junior bedje.

Ik vind het persoonlijk helemaal niets. Ben van plan om als ie oud genoeg is gewoon een "normaal" eenpersoonsbed te kopen, daar kan ie dan mee doen tot ie het huis uit is. Dat had ik zelf ook vroeger en was absoluut geen probleem. Ik zie niet waarom een kind 3 maten bed moet hebben, kost je alleen maar geld. Ledikantje en dan een gewoon bed werkt prima volgens mij.

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Sasha wij hebben ook bij Babydump het bedje gekocht maar dan wel de normale maat van 60x120 cm. Daar kunnen ze best lang in en als de kleine een jaar of 2/3 is, kopen we dan een normaal bed. Ik kan me niet voorstellen dat als je kleuter 4 of 5 jaar is hij of zij nog steeds in het ledikantbedje wil slapen.. ;)

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hi Sasha: denk er een beetje hetzelfde over als dames hierboven. Je kindje slaapt niet to 7 jaar in een ledikant. Beetje raar idee. Vanaf 3-4 jaar kunnen ze gewoon in een leuk eenpersoonsbed.

Als je dan geen 2e kindje meer krijgt, kun je het ledikantje altijd nog verkopen.

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Leuk al die testverhalen, ik zal die van ons ook even beschrijven.

@Parr, hoe laat heb je de echo? Maak je niet te druk meid! Succes en veel plezier!

Hier gaat het allemaal wel, voel mijn rug nog wel, dus vandaag lekker een luierdagje!

Nou ons testverhaal:
    Het was zaterdag 29 december, mijn NOD zou de 30 of 31e zijn.
    En ik was die dag echt niet te genieten, liep alleen maar ruzie te maken met mijn man, dus die is op een gegeven moment met de hond gaan wandelen: ik ga er ff uit, en dan word je maar eens een beetje relaxt.
    Dus toen hij weg was, baalde ik echt enorm van mezelf: verdorie maak me nu elke maand zo druk dat ik ongi ga worden, bla bla bla. Dus ik dacht: ik heb nog een paar testen liggen, ik doe er gewoon een, dan weet ik zeker dat ik niet zwanger ben, en kan ik gewoon normaal gaan doen. Maar jullie voelen hem al aankomen, een vage positieve streep, aargh stond ik daar in mijn eentje thuis hyper te wezen. Dus ik mijn man gebeld dat ie snel naar huis moest komen, ik wilde in eerste instantie niets door de telefoon vertellen. Maar bij het vijfde telefoontje of zo om te vragen hoe ver ie was, heb ik het dan toch maar gezegd: ik denk dat ik zwanger ben....
    dus toen zijn we samen een digitale test gaan kopen, en deze gaf echt binnen een paar sec: ZWANGER aan. We waren zo gelukkig samen, en moesten wel erg lachen om hoe het zo allemaal gegaan was die dag!

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Sasha > ik vind het zo leuk als ze wat ouder zijn om dan echt zo'n stoere(jongen) schattig(meisje) kamertje te maken. voor een meisje denk ik dan al helemaal aan zo'n princessen bed en voor een jongen zo'n auto ofzo (hopen dat die kleine het ook leuk vind hahahaha) ik zal dus niet voor zo'n bedje gaan wat jij zegt.

succes ermee!

9. MirandaT

Ik zou idd ook niet voor zo'n bedje gaan. M'n dochter ligt nu nog in het ledikantje, maar gaat van de zomer naar een normaal bed. En dan kan de beeb in september in het ledikantje.

Succes met je keuze!

Haha Steen, toch nog een goed einde van de dag ;)

En sommige al hun echo gehad vandaag?

Ik kan volgende week pas de afspraak maken voor de 20 weken echo. Ik wil ook een datum :p

M'n dochter ligt alweer lekker te slapen. Dus ff weer pc tijd haha. Net nog ff opgeruimd en gestofzuigd. En dan komt vanmiddag m'n moeder met mn neefje.

doeiiii

10. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Zo zo wat een verhalen allemaal. Was gister al begonnen met lezen maar had zo'n hoofdpijn dat er geen doorkomen aan was. Dus vandaag n nieuwe poging gedaan.

Wat leuk al die test verhalen.
    Hier de onze,
    1 dec kreeg ik een cadeautje van sinterklaas ( ehum partnerlief ja) ik wou al een tijdje stoppen met de pil maar alleen als hij er ook klaar voor was en er helemaal achterstond. Kreeg toen dus van sinterklaas een briefje in mijn schoen dat sinterklaas het wel welletjes vond en dat de pil niet meer nodig was volgens hem. Helamaal blij en meteen gestopt natuurlijk. Gewoon net als normaal niet echt op datums gelet gewoon we zien het wel. Zei mijn partner nog zo voor de gek;het lijkt wel of je borsten me steeds meer gaan aankijken. Dat ze steeds groter werden. Ik zei al niet aankomen hoor, kijken doet al pijn! Geen idee wanneer we zouden kunnen testen omdat het de 1e keer was. Had voor de grap welleens gezecht we gaan dit jaar echt het nieuwe jaar inknallen. Dus voor de grap 31 dec s'ochtends getest en meteen een hele dikke streep. Dacht nog zal wel iets fouts hebben gedaan dus hoppa nog maar een test. En ook deze super positief. Ben echt naar boven gerend helemaal door het dolle heen. Naar mijn slapende vriend toe en hem echt die testen onder zijn slapende neus gedrukt en gezegt DANK U SINTERKLAASJE !
    En of we het oude jaar zijn uitgeknald!

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Wupje, kleintje nu wel gevoeld? Ik had laatst ook een dag en had het helemaal niet gevoeld, de volgende dubbel zoveel :D

@Limidje, welkom en gefeliciteerd!

@Sasha, weet je de afmeting? Wij hebben (volgens mij) 140 cm x 70 cm

Leuk al jullie verhalen te lezen.

Vanmorgen bij de VK geweest..baarmoeder kwam tot de navel en ze vond het een mooi klein buikje. Vanaf week 25 zou het ineens hard gaan, we zullen zien.
    Kleintje ligt inderdaad links..bloeddruk was 110/60 en de hartslag van de kleine 130..allemaal prima. Nu nog een week tot de 20 weken echo..spannend!

12. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    pfff dames ik ben er moe van. Ik moest ruim 25 pagina's lezen sinds vrijdagochtend......

Ik heb dan ook niet alles onthouden.

@ Chaartje, wat me wel opviel is dat wij elkaar in de wachtkamer van de echo tegen hadden kunnen komen. Op de foto van je echo zie ik dat jij op de zelfde dag iets eerder moest.

Ik zal trouwens mijn laatste echo foto's nog even in mijn album zetten.

Zijn er nog dames over die nog geen buddy hebben?

Ons weekendje weg in Weert was trouwens erg lekker en hebben er van genoten met zijn tweeen.

Ik begin trouwens al aardig zwaarder te worden, ben nu ongeveer 5 kilo aangekomen en merk dat ik ook wel wat vocht vast hou. Iemand tips?

Ons testverhaal:
    December was een drukke maand waarin vriendlief een maagvliesontsteking kreeg en veel slechte berichten over faillissement van mijn werkgever. Inmiddels waren we in ronde 11 beland en mede daar door en de drukte van de maand waren we er misschien wel iets minder mee bezig. Wel was ik al braaf 3 maanden aan het tempen. Op 1e kerstdag was mijn NOD maar het had ook zo maar 2 a 3 dagen later kunnen zijn. Zelf was ik ook al ziek geworden en had ontstoken amandelen, daardoor dacht ik dat mijn temp hoog bleef, op 28 december was ik nog niet ongi en vriendlief hield het niet meer. Dus ik testen..... heeeeeel langzaam kwam er een streepje, maar zo onzeker als je dan bent (en inmiddels al een paar keer een teleurstelling gehad dus ook wat voorzichtiger) was het geen overtuiging voor ons. Ik (zelfs zonder te douchen) in de auto gesprongen om een digitale test te halen en toen kwamen de drie langste minuten van mijn leven. Het wachten op het resultaat. En ja hoor zonder twijfel ZWANGER. Het zweet brak mij uit en we hebben elkaar eerst ontzetten lang geknuffeld. En nu al weer op de helft, 20 weken precies vandaag.

13. MirandaT

@mss ace, gefeliciteerd met je 20 weken! Wat gaat het hard he.

@Krisstel, fijn dat alles goed was bij de vk!

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @sunshine ik weet precies wat je hebt meegemaakt vanacht. mijn zoontje was ook erg aan het spoken pfff. ben versleten zat nog in het ritme van de nachtdienst maar toch viel het zwaar. mannetje lief is helemaal versleten die moest om 5 uur weer op.

leuk al die test verhalen.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Mica..welkom in de groep..jee was ik maar zo vruchtbaar als jou haha

@ Cossy..leuk een jongen erbij !

@ Parr, kan me wel voorstellen dat je bang bent dat er iets mis is met je beeb hoor. hoop iig dat alles goed was en ik zal hier niet verklappen wat het geslacht wordt.

De rest van de meiden met een echo veel plezier vandaag , ook voor de meiden die naar de vk moeten.

@ Sunshine.. balen dat je een slechte nacht hebt gehad. Wilde je zoontje nog een dutje doen vandaag?

@ Limidje..welkom bij de groep. Grappig dat we nu nog steeds nieuwe leden krijgen

@ Sasha..ik heb zelf geen doorgroeibedje,maar zie de handigheid er wel van in.. Tenzij je op deze baby vrij snel nog een kleine wil,want dan zal hij toch als ledikant gebruikt blijven worden. Anders is het natuurlijk ideaal omdat je geen bedje meer extra hoeft te kopen.

Wordt trouwens gek van die belastingdienst.lopen alleen maar te knoeien.en komt er op neer dat we steeds geld terug moeten betalen. Krijg nu net weer een rekening van bijna 300 euro.
    :mad::mad::mad:

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel: het is gewoon een europese korthaar hoor. Heb er twee, een mannetje en een vrouwtje, allebei spierwit en doof. Dat komt vaak samen voor, is een genetische afwijking. Ze hebben allebei een blauw en een bruin oog, heel apart. Ze komen niet uit hetzelfde nest, maar zijn wel ongeveer even oud. Ik zal vanavond even een fotootje plaatsen in mijn album, dan kunnen jullie de schooiers zelf even bekijken!

@Kaatje: ik zit op je hyves te kijken, maar ik zie nergens het verhaal over je werk waar iedereen het mee eens was. Heb je het eraf gehaald?

Mijn testverhaal:
    We zitten in maandje 2 en omdat ik door vliegreizen mijn regelmatige cyclus al 2 keer kwijt was :( ging ik maar tempen. Eisprongdag was heel onduidelijk (kon 14 of 16 december zijn...) dus ik dacht dat we mis geschoten hadden...
    Had op 29 dec een negatieve test, dus ik verwachte gewoon ongesteld te worden. Toen droomde ik dat een vriendin van mij een tweeling zou krijgen (zij was toen 10 weken zwanger van 1-tje). Ik schrok wakker, het was half 8 's ochtends op Oudjaarsdag en ik moest en zou een test doen. Ik in de keuken rotzooien met een maatbeker en pies... geen streep... Ach, ik verwachte toch al niks meer...!
    Ik ging mijn handen wassen en liep nog een keertje met 1 oog kijkend langs de test. Wat zag ik ineens... twee streepjes! :D Ik was helemaal beduusd en heb eerst even van het moment genoten en tot me laten doordringen dat ik zwanger was. Daarna ben ik naar mijn vriend gegaan die dacht dat het wel een jaar zou duren. Hij was nog niet helemaal zeker of ie zijn leventje wel wilde 'opgeven'. Dus ik zei: "Ik weet niet of ik je moet condoleren (leven kwijt) of feliciteren (je word vader)." Hij zei half slapend: "Ach meisie, ben je toch ongesteld geworden..." Hij vond het zielig voor me. Ik zei: "Neehee, ik ben zwanger!" Toen zat ie gelijk rechtop in bed :confused: , en dat om half 8 's ochtends! (voor hem een hele prestatie als ie vrij is ;) ). Hij heeft 3 dagen als een zombie rondgelopen en daarna vond ie het helemaal fantastisch!

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    yule.. ik heb ook een intratuinhyves aangemaakt voor mij en " mijn o zo leuke " collega's..
    Daar heb ik het geplaatst.

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Owwww! Ik ga ff kijken. Ik kom trouwens best vaak bij 'jouw' intratuin...

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weet niet of je op de intratuin hyves kan komen,maar ja dat zie je vanzelf..
    Echt waar? kan ook niet anders als je zo dichtbij woont.. Heb ik je misschien wel een keer geholpen ( als ik niet aardig was...sorry haha. heb ook wel eens mijn dag niet)

20. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Sasha ik zou ook voor een normale afmeting ledikant gaan. Eigenlijk beetje om dezelfde redenen als wat een aantal meiden hierboven al aangeven ;)

@Krisstel fijn dat alles goed was bij de VK :D

@Mss Ace wat lekker dat jullie weekendje weg geslaagd was. Lekker even bijkomen en genieten dan he :D

@Miranda wat lekker dat je hebt uit kunnen slapen..zullen we een nachtje ruilen van kind haha
    Gezellig dat je neefje langskomt. Kunnen de kids lekker spelen :D

@Limidje welkom hier!

@Tweety jij dus ook al zo'n lekkere nacht gehad :(

@Kaatje leuk he de belastingdienst :( Kun je er niet een belastingadviseur naar laten kijken? mis. kan hij wat voor jullie doen

Zag net trouwens bij de lijst dat jullie ook een sept. mama hyves hebben. Leuk..zal me zo ook eventjes aanmelden, alleen heet ik natuurlijk wel anders dan hier dus hopelijk wordt ik geaccepteerd haha

Mag ik ff klagen :p
    Mn zoontje heeft maar een uurtje geslapen. De buren vonden het nodig om herrie te gaan maken en daar is hij dus wakker van geschrokken en wilde dus echt niet meer verder gaan slapen. Heb zelf maar iets van 15 min gelegen.zo irritant..ben nog steeds moe..super chagie en misselijk :(
    Zo klaagmodus weer uit haha

Deel Deze Pagina