Alle nieuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd. Het lijkt of de misselijkheid minder wordt, misschien had ik afelopen week gewoon een virusje of zo. Volgens mijn schoonmoeder begint mijn gezicht te "tekenen", iedereen zou dus al kunnen zien dat ik zwanger ben, haha! Praatjes van vroeger ;]]
Nou het zou dus best kunnen! Want blijkbaar zien mensen het aan mijn gezicht ook al! En ik ben pas 5 weken... Kan je nagaan hoe het wordt... plofkop... :-& hahahaha!
Whoehahahaha plofkop! Das een leuke! Over dik gesproken, het is bij mij echt erg, mijn broeken beginnen echt al strakker te zitten!(of hou ik mezelf voor de gek ) Mijn zus zei dat zij dat ook al heel snel had en dat ze met 12 weken van zichzelf eindelijk een positiebroek mocht dragen. Ze vond het zo absurd om daarvoor er al mee te gaan lopen, maar ze liep wel steeds met haar broek los overal hihihi! Lijkt me wel leuk, maar niet zo handig ivm nieuwe baan zoeken!
grappig dat er meer mensen vandaag heel moe zijn zeg. Ik ben ook niet vooruit te branden. heb vanmiddag twee uur liggen slapen en ga nu weer lekker mijn bedje in. meiden weltrusten en tot morgen liefs elise
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *KVPtje ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... ? jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Selina26 ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Liselotje ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? tweeling??? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Annna ... 39 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *xlns ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mammy to be ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen Nu: 41 september mama's! Agenda: 09 januari: *Kristel 1e echo fert.arts 11 januari: *Steen afspraak HA 14 januari: *Naatje218 1e echo _________ *Miss Ace vk intake 16 januari: *Stina 1e echo gyn _________ *Diddl intake vk _________ *Klavertje intake vk 17 januari: *Meike 1e echo gyn _________ *Foover 1e echo VK _________ *Selina 26 1e echo Gyn _________ *Pupke 1e (inwendige) echo 18 januari: *Anna 1e echo _________ *kvptje intake VK _________ *Kristel intake VK _________ *Liselotje gyn echo 21 januari: *Diddl 1e echo gyn _________ *Anna intake VK _________ *FunnyMe 1e echo gyn 22 januari: *Aapje gyn echo 24 januari: *Kvptje 1e echo gyn _________ *Denise85 1e echo gyn _________ *Carol78 intake vk 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Shedevil gyn 29 januari: *Ingeltje intake VK 30 januari: *Sablovesgeof echo 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo 05 februari: *Yule intake vk __________ *Vlinder79 1e echo 06 februari: *Pipo intake vk 11 februari: *Yule 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo Om de lijst zelf bij te werken moet je hem quoten, dan in je tekst de [ quote ] aan het begin en de [ / quote] aan het eind weghalen! Denk er aan om de laatst geplaatste lijst te nemen, anders gaan er gegevens verloren!
Zo er zijn alweer veel nieuwe meiden bij zeg! Alle nieuwe meiden nogmaals welkom Hier gaat alles zijn gangetje, vandaag mijn moeder verteld met een heel leuk gedichtje en op een papiertje gezet waarvan ze elke keer slechts 1 regel om mocht slaan dus niet gelijk zag wat de bedoeling was. Maar ze wist het al zei ze, met kerst wist ze het al, en toen had ik zelfs nog ni eens getest haha. Kreeg net ook een lief smsje van mijn vader die het van mijn moeder had gehoord dat was ook heel lief Werd net ook gebeld door mijn schoonmoeder, of het waar was wat haar zoon had gezegd haha die geloofde het ni helemaal. Ze heeft nu hoofdpijn van de opwinding en gaat vroeg slapen zei ze. Ook zij is er heel blij mee Nu mijn zusje nog vertellen, dat word wat! Die gaat helemaal gek worden denk ik, die muts Hier trouwens nog geen kwaaltjes, behalve wat zere ( . )( . ) vanmorgen. Gaat alles nog goed hier met iedereen? Heb trouwens de LegMagic besteld en vandaag in huis gekregen, wat een ding zeg! Ik ben wel wat gewend met 2x in de week intensief bodypump maar hier ga ik ook wel van zweten hoor Morgen spierpijn i know it! Nou meiden, ik ga ff een hapje eten , dan ff xboxen en gouden kooi kijken en naar bedje. Dikke knuff aan iedereen en zal morgen ff bij lezen. Ciao!
nou hier gaat het opzich nog wel lekker, echt mega zere boobies en constant harde tepels die dan ook natuurlijk extra pijn doen. De misselijkheid zakt af weet niet hoe dat komt: of ik raak "gewend" aan de hormonen of ik was de eerste dagen zoo zenuwachtig van de spanning en blijdschap dat ik daarom misselijk was... ik weet het niet! En heb vandaag iets meer krampjes gehad als normaal maar het schijnt erbij te horen. Ik had een afspraak bij mn nagelstyliste en die vroeg of ik was afgevallen dus ik zeg nee eerder aangekomen met die feestdagen. Zegt ze: er is iets met je je straalt blablabla maar wou nog niks zeggen want dan weet iedereen het en wil het pas na mn echo bekend maken aan de buitenwereld! Maar wel leuk!
Hallo september mamma's, Jullie hadden het over moe: ik ben hondsmoe! Na de test van afgelopen zondag zit ik zo vol met adrenaline volgens mij, dat er 's nachts niet veel geslapen wordt. Ben steeds wakker. En als ik dan slaap, wordt ik weer wakker van mijn lief naast me... ook voor hem een big deal; eindelijk zwanger. Hij kon het ook eerst niet geloven. Na de positieve test zijn we meteen naar de stad gefiets om (op zondag!) nog een test (oke 2 ) te kopen. Samen even gaan lunchen in de stad... te nieuwsgierig dus op de wc van het cafe nog een test gedaan... hihihi hoe ongeduldig kan je zijn... Ik heb mezelf bij de lijst even naar 9 september verplaatst. Ik had het de eerste keer niet helemaal goed uitgerekend Jullie herkennen vast het onwerkelijke gevoel dat ik nu de afgelopen drie dagen heb. Moet ook telkens als ik naar de wc ben geweest toch nog even controleren of er toch niet een ongi is aangebroken... Maar ja, ik moet denk ik gewoon nog een beetje wennen. Ook aan de symptomen. (.)(.) doen nog steeds behoorlijk pijn, en het 'gerommel' in mijn buik is ook nog niet opgehouden. Merk dat het vooral 's avonds opkomt, overdag eigenlijk nergens last van (of is dat omdat ik dan gewoon me op mijn werk moet concentreren in plaats van continu naar mijn navelstaren ) Ach, ik mag het lekker allemaal van mezelf. Ik heb er lang genoeg op gewacht en ga er ook vol van genieten. Van elke zere boob tot de eerste wee! Ik heb het ook meteen aan mijn moeder en zus verteld. Helemaal blij. Omdat wij in het medische gedoe zaten, leefden zij al behoorlijk met ons mee. Verder nog aan niemand verteld. Ook de ouders en zus van mijn lief nog niet. Hij vindt het nog zo onwerkelijk dat hij nog even wil wachten. Prima. Nou dames, een heel verhaal van mij voor het slapen gaan. Volgende keer hou ik het kort, maar moest even mijn gevoel van de afgelopen dagen kwijt. Dames, welterusten veel mooie dromen gewenst over de beebjes in jullie buiken.
het zal toch wel meevallen met de lijst? Als je gewoon telkens wist wat er is geweest... wordt het te lang dan idd de hele lijst wissen maar vind het wel leuk om te kijken wie wanneer moet...
ja maar sowieso komen er nog heel veel mama's in spe in september erbij we zijn nog niet eens op de helft alleen dat kan strax al een hele pagina n beslag nemen. Ni dat ik 'm weg wil hebben ofzo hoor, vind het juist hartstikke leuk, maar mss moet ie een een kleiner lettertype neergezet worden, dat scheelt ook wel denk ik.
Selina, een dikke knuffel voor jou meid! En veel sterkte! Ik heb niet alles terug gelezen, want ik moet zo naar een cursus. hier gaat het op zich wel. Ik blijf wel af en toe menstruatieachtige krampen houden, maar die verdwijnen ook telkens weer. Vannacht ben ik er zelfs van wakker geworden.....maar na naar het toilet te zijn geweest, ging het weer over. Zou het ook met je darmen te maken kunnen hebben? Ik heb wel ergens gelezen dat deze krampen normaal zijn in het begin van de zwangerschap, en zo lang ik geen bloed verlies heb ik er ook nog wel vertrouwen in...maar toch maakt het me onzeker.... Sorry voor mijn ego berichtje....ik lees vanavond alles bij en kom ik uitgebreider reageren! Liefs Steen
Jemig Selina! Wat naar! Ik heb het wel steeds in mijn achterhoofd... het kan nog misgaan.... maar als het dan echt misgaat, komt dat heel hard aan! Heel veel sterkte en succes en hopelijk ben je snel weer in het roze. Knuf, Yule
@Hster: o zo herkenbaar, dat onwerkelijke gevoel! Wij zijn in de 2e ronde zwanger en juist dat het zo snel ging, maakte dat ik er enorm aan bleef twijfelen! Toen het nieuws echt tot me doordrong was ik alleen maar hieperdepieper en sliep ik ook erg slecht. Maar ook volgens mij omdat je lichaam zich begint aan te passen. Mijn hartslag is bv sneller en daardoor sliep ik niet in het begin. Nu ben ik eraan gewend en zooooo moe 's avonds dat ik makkelijk inslaap en de hele nacht doortuk... vannacht weer 9,5 uur geslapen! Wat ik wel heb gemerkt is dat ik sinds ik zwanger ben helemaal niet meer droom. Daarvoor wel heel levendig... beetje saai is het nu! @Steen: die krampen heb ik ook af en toe en het kunnen zeker je darmen zijn. Die moeten ook wennen. Door de hormonen kun je een beetje verstopt raken, misschien is dat bij jou ook? Ik heb van mezelf nogal neiging tot obstipatie , dus ik gebruik uit voorzorg gebroken lijnzaad in mijn yoghurt (soort zaden die je veilig kan gebruiken), dat helpt heel goed tegen verstopping. En Roosvicee Laxo. Sterkte meid!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *KVPtje ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... ? jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Liselotje ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? tweeling??? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Annna ... 39 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *xlns ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mammy to be ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen Nu: 40 september mama's! Agenda: 09 januari: *Kristel 1e echo fert.arts 11 januari: *Steen afspraak HA 14 januari: *Naatje218 1e echo _________ *Miss Ace vk intake 16 januari: *Stina 1e echo gyn _________ *Diddl intake vk _________ *Klavertje intake vk 17 januari: *Meike 1e echo gyn _________ *Foover 1e echo VK _________ *Selina 26 1e echo Gyn _________ *Pupke 1e (inwendige) echo 18 januari: *Anna 1e echo _________ *kvptje intake VK _________ *Kristel intake VK _________ *Liselotje gyn echo 21 januari: *Diddl 1e echo gyn _________ *Anna intake VK _________ *FunnyMe 1e echo gyn 22 januari: *Aapje gyn echo 24 januari: *Kvptje 1e echo gyn _________ *Denise85 1e echo gyn _________ *Carol78 intake vk 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Shedevil gyn 29 januari: *Ingeltje intake VK 30 januari: *Sablovesgeof echo 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo 05 februari: *Yule intake vk __________ *Vlinder79 1e echo 06 februari: *Pipo intake vk 11 februari: *Yule 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo Om de lijst zelf bij te werken moet je hem quoten, dan in je tekst de [ quote ] aan het begin en de [ / quote] aan het eind weghalen! Denk er aan om de laatst geplaatste lijst te nemen, anders gaan er gegevens verloren!
@selina ... sterkte meid. @hster ... herken het gevoel helemaal. Maar begin inmiddels een beetje te geloven dat de ongi niet gaat komen. @steen ... die krampen kunnen idd je darmen zijn meid. Snap dat het je onzeker maakt, maar net wat je zegt, geen bloed geeft moed. @yule ... het spookt hier ook nog steeds wel door m'n hoofd hoor. Maar probeer posi te denken. Ben blij als de echo achter de rug is. Vandaag lekker vrij en dus even bijkomen weer. Merk dat de werkdagen toch best vermoeiend zijn op het moment. Heb de lijst ook wat kleiner gemaakt .... wat vinden jullie ervan? Had trouwens de agenda data's die al waren geweest al verwijderd. Ben trouwens vandaag 6 weken!
@ selina: jeetje, wat erg. Heel veel sterkte! @ didl: is inderdaad beter zo, die kleine letters..je ziet de afspraken alleen niet supergoed, maar kan het nog wel net lezen dus dan is het groot genoeg. Verder komt er vandaag MvM bij mij langs. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan dus.. dit keer weer!