September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Delayla..ik zwem ook 1x in de week en moet zeggen dat ik die avond idd wel heerlijk slaap.
    Wat ik je wel mee wil geven is luister ook in het water goed naar je lichaam. je voelt namelijk een stuk minder waardoor je vaak te veel wil doen. zodra je uit het water komt krijg je overal weer " zwaartekracht" en merk je vaak pas dat je te veel gedaan heb.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    een glas lauwe cola tegen de misselijkheid

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden ik ga even de hond uitlaten, bakkie koffie doen bij een vriendin en naar de fysio..zie jullie om een uur of half 2 weer.

ik zal jullie missen :cry:

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen!

Vandaag een late dienst, dus kom nu maar even kletsen, moet over een uurtje weg. Even lekker douchen en dan weer werken.
    Ik ben van nature helemaal geen werker. Het komst misschien omdat ik mijn werkgeluk ook nog niet heb gevonden, maar ik ben altijd liever vrij dan dat ik werk. Het liefst zou ik ook echt een thuismama zijn, maar iedereen roept altijd maar dat je door moet blijven werken. Ik snap het ook wel, anders raak je vrij geïsoleerd, ik heb geen vriendinnen in de buurt wonen, dus dat klopt ook wel. Ik zal 3 dagen blijven werken, maar leuk vind ik het niet.
    Gelukkig heb ik na 2 jaar veel problemen met mijn werk (kinderhulpverlening, was echt te heftig voor me) nu eindelijk een rustplek gevonden. Ik werk bij de technische helpdesk van een groot kabelbedrijf. Ik merk voor het eerst in een jaar tijd dat ik ga werken en niet er tegenop zie en het gevoel heb dat de dag snel voorbij gaat. Heerlijk..die rust. Het is dan wel niet mijn droombaan, maar het is gezellig en geeft me de rust die ik zocht. Hier kan ik het wel even volhouden! Na de bevalling ga ik me rustig oriënteren op hoe het nu verder moet.
    Maar goed, tot zover even mijn verhaaltje...ik moest het even kwijt geloof ik :oops:!

De testverhalen waren erg leuk om te lezen. Ik moest af en toe bijna een traantje laten hihihi!

De yoga was inderdaad erg leuk, lekker ontspannen en goed voor mijn lichaam.

5. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Pijnlijk he! Ik had zoveel bloed :oops: ..ja ik weet ook dat het zijn probleem is..alleen ik weet ook dat ik straks alle vragen en opdracht krijg. We zullen wel zien..probeer het een beetje van me af te zetten.

@Delayla, fijn dat alles goed was!

@Chaartje, ben je nog helemaal niet van die misselijkheid af geweest? Bij mij hielp melk of vla altijd.

@Ingeltje, lekker dat je nu wat rust hebt gevonden...eerst bevallen en daarna misschien opzoek naar je droombaan?

6. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    dag zwangere mutsen ( :) )
    Zal mijn testverhaal ook even vertellen, ook al is die wat anders dan die van jullie.

20 nov. ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden na de bevalling van Hanne. 2 was een gezellige zondag thuis met man en kids en 'savonds werd het ook nog even gezellig in bed (met de nadruk op even, want de s.x heeft niet langer geduurt dan 15 min.) Maar goed we leven weer verder en toen hoorde ik van een vrouw hier in het dorp dat ze zwanger is. En toen had ik meteen zoiets van oh oh, ik ook. Maar ja ik kon nog niet testen natuurlijk. 1 week voor kerst test gedaan, negatief. Aan de ene kant opgelucht, en stiekem toch weer niet. Kerstdagen komen, niet ongesteld en onzeker: zwanger of niet. De dag na kerst komen we weer thuis, ben dan ook jarig. Pieter gaat smiddags werken, en ik doe de 2e test die ik nog had. En ja hoor: gelijk 2 streepjes. Maar aangezien ik mijn verjaardag tegelijk met mijn zoon vier (oudjaarsdag), ben ik helemaal alleen met die test. Als 1e bel ik Pieter en bedank hem voor de 2 streepjes, hij heeft gelijk door wat ik bedoel en moet erg slikken (vreemd hoor). Daarna bel ik zijn zus, of ze toch even langs wil komen, want ik heb een leuk verjaardagskadootje van Pieter gekregen. Zij kan, als ze het hoort alleen maar lachen, Ik ook.
    Ik en Pieter hebben nog een paar dagen nodig gehad om aan het idee te wennen dat er wwer een wiersmaatje komt. En nog overvalt het me. Maar we zijn er wel heel erg blij mee. Ook deze wilde graag komen, en wie ben ik dan om te zeggen dat ze niet mag komen. Oke, het huis zit straks overvol, de kids slapen allemaal bij elkaar op de kamer, Maar dat is allemaal materialistische problemen. het belangrijkste is dat wij en de kids er blij mee zijn, en dat ze meer dan welkom is, en daar gaat het om. Maar Pieter gaat zich wel laten helpen!

Ik was vorig jaar tegelijk met patrick kluivert en zijn vriendin uitgerekend (ben haar naam kwijt). Wie is er vd BN-ers tegelijk met ons uitgerekend dan?

Wij zijn er uit wat voor naam het word. Schoot me ineens tebinnen, er die houden we ook.

26 april hebben we er een nieuwe pup bij. Het is een teefje en we gaan haar Kim noemen (van Kimmi Raikonen). Zal ff een foto in mijn album doen. Het is een kruising briard/blonde bouvier. Kan niet wachten, alleen moeten we 2,5 uur heen en 2,5 uur terug rijden om haar op te halen. Maar dat moeten we er maar voor over hebben.

Nou tot zover mijn ego-berichtje. Zal de volgende keer prioberen op meer te reageren

groetjes, brenda

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen

@Marielle: jij hebt van Wij Jonge ouders gelezen. Daar stond dat in van op de rug liggen. Toch? Stond ook bij dat het geen kwaad kon als je op je rug lag, als het maar niet hele nacht is. Gewoon lekker slapen hoor! En ik slik ook nog steeds elke dag vitaminen voor zwangere vrouwen. Op aanraden van VK.

@Yule: ik voel hem soms ook een dag minder. Mijn VK zegt dat je het pas vanaf week 28 elke dag moet voelen. En ik heb ook dagen dat ik moe ben, krampjes heb en dan opeens heb je meer buik :D

@Pisum: Is Renate Verbaan niet eind augustus uitgerekend? Kan dus ook september worden. En Claudia de Breij is toch al veel verder?

@Pipo: heerlijk nieuws. Fijn voor jullie!

@Mamameike: fijn dat je ook zo'n mooie 20 echo hebt gehad. Knap dat je voor je houdt wat het geslacht is van je kindjes!

@Krisstel: ik heb ook last van obstipatie. Heel vervelend. En dan soms kan ik een dag of 2 heel goed en dan weer even niet. Ik drink nu drinkontbijt met verzels, goed bruin brood, fruit en drink veel water. Zou moeten helpen..

@Ingeltje: goed om te horen dat yoga leuk was. Ik begin 5 mei. Ben heel benieuwd hoe ik het vind. Sta best open voor vanalles, maar ben niet heel zweverig.

Vandaag om 19.30 uur de 20 weken echo. Ben zo benieuwd. Hoop echt dat alles goed is en dat ze het kunnen zien en kindje niet verkeerd ligt. Mijn vriend is helemaal door het dolle heen dat het eindelijk vandaag is :D

8. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Spannend Jannes vanavond. Veel plezier en succes alvast ;)

Ingeltje ik ben een thuisblijf mama maar vind het wel meevallen hoor dat je geissoleerd raakt. Het is ook maar net hoe je eigen instelling is. Tuurlijk wordt je wereld wel kleiner dan als je zou werken. Maar als je bv naar babyzwemmen gaat dan leer je al zoveel nieuwe mensen kennen.
    Wij woonden net een half jaartje in deze plaatst toen ik ging bevallen. Kon ook helemaal niemand.

Krisstel hier heb ik af en toe last van obstipatie. Wat bij mij dan goed helpt is een bord brinta pap.

Jikke wat leuk dat jullie een pup erbij krijgen :D

Delayla wat super dat alles goed was weer!

Mijn zoontje viel net onder het eten al in slaap :) Dus die is maar zonder broodje naar bed gegaan. Ga nu ff lekker op het forum spitten en lekker lui doen. wacht eigenlijk nog berg strijkgoed op me en wat wasgoed wat opgevouwen moet worden maar komt later wel :p

9. mamameike

mamameike Bekend lid

hoihoi,
    hier ons testverhaal ook even in het kort

de laatste keer dat ik een mk heb gehad was 2 januari 2005, nadat ik twee curettages gehad had waar ik heel ziek van geweest ben besloten we dat het voor ons genoeg was met de zwangerschappen en ben ik na de eerste menstruatie de pil weer gaan slikken. Op 26 oktober 2007 ben ik gestopt met de pil omdat ik wel eens wat anders wilde en was van plan een spiraaltje te laten zetten, ik had het al een tijdje met een vriendin over zwanger worden gehad en ze zei dat wij beide (mijn mannetje en ik) met zo veel verlangen er over spraken dat ze het dom zou vinden nu een spiraaltje te laten zetten voor minimaal een jaar. Daar hebben we het eens goed over gehad samen en toch belosten het niet te doen....een maandje later was werd ik weer ongi en besloten we het toch maar te proberen. een maandje later voelde ik me helemaal niet zwanger maar aangezien ik niet kon wachten tot mijn nod (26 dec op de verjaardag van onze kleine meid) heb ik drie dagen voor tijd een test gedaan en die was positief. Ik kon op dat moment alleen maar janken om de onzekere maanden die voor ons lagen en aan de andere kant ook van blijdschap omdat dat deel in elk geval wel gelukt was. Drie weken later kregen we een echo waarop twee hartjes te zien waren, en vanaf toen wist ik zeker dat het wel goed ging komen met deze zwangerschap...

10. mamameike

mamameike Bekend lid

@krisstel, ik heb ook last van mijn darmen, gebruik nog steeds activia, werkt bij mij wel goed.
    @funny me, vervelend dat die duizeligheid dan zo ineens uit het niks kan komen....

meiden ik ga er weer vandoor....reageer vanavond nog wel even weer
    Liefs

11. @Pisum: Je vroeg naar 'test-verhalen', nou bij ons ging het zo...

Omdat wij op Jasmijn 5 jaar hebben moeten wachten en ik inmiddels al 38 jaar jong ben, hebben wij eerst erg getwijfeld of we het nog een keer aan zouden durven. Toen we besloten er nog een keertje voor te gaan, ben ik ovulatietesten gaan gebruiken om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Op de NOD van die bewuste vierde cyclus had ik examens en ik wilde niet verrast worden door een doorbrekende ongi. Daarom deed ik een test (had mijn man eigenlijk beloofd om samen te testen, want de test bij Jasmijn had hij ook al gemist...) en tot mijn verbijstering was die positief! Nou, ik wist niet waar ik kijken moest! Ik had van alles verwacht, maar niet dat ik deze keer in de vierde ronde zwanger zou raken. Bovendien waren er ook geen symptomen dat het weleens raak zou kunnen zijn...
    Mijn man stond ook met zijn mond vol tanden toen ik hem belde, hij vond het ook heel onwerkelijk...
    Ik heb die eerste dagen 7 testen versleten, omdat ik het maar niet geloven kon (het heeft tot 12 weken geduurd voordat ik me eindelijk een beetje zwanger begon te voelen...)

Leuk om al die verhalen te lezen... :D

@Sasha: Wij hebben voor Jasmijn destijds voor een juniorbedje gekozen (140 x 70 in plaats van 120 x 60), dat scheelde slechts €100 en je kunt de spijlen verwijderen en vervangen door 'gewone' zijkanten, waardoor het dus een normaal bed wordt (alleen wat kleiner). Jasmijn kan er dus tot haar 6e ongeveer in slapen, maar aangezien zij een nieuw kamertje krijgt (met een groeibed deze keer) zal haar brusje die eer te beurt vallen... :D

Verder gelukkig alleen maar over goede 20-weken echo's gelezen!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben er weer !

Werd net ook gebeld dat ze 22 april de box komen opruilen..hopen dat deze wel goed in elkaar past.

Ingetje.. ik vind het ook geen ramp hoor om straks geen 40 uur meer te werken. Heb altijd wel gezegt dat ik min. 2 dagen wil blijven werken, om toch gewoon " kaatje85" te blijven ipv alleen maar mama..+ dat het financieel ook nodig is.

Jikke.. grappig testverhaal, en leuk een pup..helaas nog geen foto in je album

Ga even wat eten en kom zo weer spieken.

13. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi, Hoi,

Hier ook weer eens een berichtje van mij. Gisteren op 20 weken echo geweest en alles zag er tot zoverre goed uit. :D Moet nog wel extra naar het ziekenhuis voor een echo van het hartje en de bovenlip. Dit kon ze op echo niet helemaal goed zien en kon ze dus niet zeggen dat dit helemaal goed is.
    We laten ons verrassen wat betreft het geslacht, maar gister kreeg ik de indruk dat het een jongen wordt, maar we wachten het af.
    Verder wordt de misselijkheid iets minder, hoef niet meer elke ochtend over mijn nek. Wie weet gaat het toch nog over.
    :)
    Groetjes Marieke.

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Foover. jij ook hier. Gelukkig was de 20 weken echo goed en met het hartje en het lipje komt het vast ook helemaal goed..

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zo wat gaat het kletsen hard zeg de laatste dagen ... hebben jullie niks te doen. ;) :)

Vanaf nu ga ik het weer proberen bij te houden.

Las dat er een paar al een goede seo hebben gehad ... gefeliciteerd!
    Heb de mijne over 8 dagen ... spannend.

16. 4days

4days Niet meer actief

@ FunnyMe -> Ik heb ook ontzettend last van duizeligheid en hartkloppingen. Ik heb wel een vrij lage bloeddruk (onderdruk 60) maar niet belachelijk laag ofzo.... Heb er echt veel last van, maar gelukkig is het niet schadelijk voor de baby.

@ Chaartje -> Ja ik heb helaas ook nog altijd last van misselijkheid, bij vlagen... Vraag me af of het misschien de rest van de zwangerschap zo blijft? :(

@ Foover -> Fijn dat de echo goed was hoor! En dat komt wel vaker voor dat ze iets niet goed zien, dus geen reden om je zorgen over te maken. Het beebje verstopte zich gewoon! ;)

Groetjes Cossy

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hey diddl..nope hier niet veel beters te doen haha. Ik was al verslaafd aan dit forum maar nu ik halve dagen werk is het helemaal een ramp. doe tussendoor het eten klaar maken en de dieren uitlaten... en verder zit ik lekker op het forum haha. Schandalig eigenlijk... ( schaam schaam)

18. 4days

4days Niet meer actief

Ja ach ik heb ook neits beters te doen! hahaha... Vanavond pas werken... :oops:

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Sow, hier is flink wat bijgeklets. Gezellig!

Heb vandaag mijn 20 weken echo gehad. Alles zag er perfect uit, we kregen alles mooi in beeld ondanks dat de kleine veel aan het draaien was.
    En guess what, we kregen een piemeltje te zien! Geen twijfel over mogelijk :D
    Ik had al zo'n vermoeden omdat ik de laatste tijd het steeds meer over een hij had ipv van zij.
    We hebben 6 foto's meegekregen waarvan een waarop het geslacht op te zien is (in vol ornaat)

Ons testverhaal:
    Na Raven ben ik na een dik half jaar een keer een beetje ongesteld geworden en dat was gelijk ook weer de laatste keer. Toen ik weken later niet meer ongesteld werdt heb ik een testje gehaald en hoewel ik volledig overtuigd was dat ik maar 1 streepje zou krijgen kwam er tot mijn verbazing zelfs 2 streepjes.
    Hoewel ik gelijk een grote grijns op mijn gezicht kreeg dacht ik gelijk: ow jee en Raven is nog zo jong. Nu al?!
    Toen Ivo thuis kwam heb ik gelijk die test onder zijn neus geschoven en hij reageerde hetzelfde als ik.
    Nadat de bom was ingeslagen konden we alleen nog maar grijnzen. Stiekum is hij wel trots dat hij alweer zo snel heeft raak geschoten ;)

20. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Zo.. ben ik ook weer ff.

Vanmorgen nog lekker gezwommen :) En nu ligt ze alweer sinds half 1 op bed, dusss weer ff pc tijd haha.

Ik was vandaag ook telkens weer misselijk :(

Ik werkte voor m'n dochter geboren was ook fulltime en nu nog 24 uur. Ben elke dinsdag en woensdag vrij. Zou m'n werk ook niet willen missen hoor. Vind het altijd veel te gezellig haha.

Ik kreeg vandaag ook bericht voor zwangerschapsyoga en het begint 6 juni. Precies op de dag dat we op vakantie gaan, maar goed waarschijnlijk red ik dat nog wel haha.

Het is best lekker weer trouwens he :) Vanmiddag nog maar een rondje fietsen met Cyenna.

Deel Deze Pagina