September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Kaatje en Parr: het is anatomisch niet mogelijk dat een placenta verschuift (hij zit namelijk vergroeid met de baarmoederwand). Wat wel kan is dat door de groei van de baarmoeder de placenta hoger komt te liggen, hij groeit dan als het ware mee omhoog en ligt daardoor later niet meer voor de uitgang. Waarschijnlijk is dit bij de vriendin van Kaatje gebeurd. Daarom maken ze ook extra echo's aan het eind van je zwangerschap als bij de 20 weken echo de placenta voor de uitgang ligt (placenta praevia) om te zien of ie daar aan het eind nog ligt. Anders moet je met een keizersnede bevallen (kindje kan anders niet door de baarmoedermond).

Relaxte prijs trouwens dat buffet! Echt goed te doen dacht ik zo!

@Steen: fijn dat het klikte met de gastouder. Wij gaan daar ook voor waarschijnlijk, omdat we allebei ook onregelmatig werken (mijn vriend is ook verpleegkundige...) en ik ga ook weer diensten draaien vanaf een half jaar na de bevalling.
    Bij de kinderopvang organisatie in onze stad is de wachtlijst voor een kinderdagverblijf heel erg lang en de flexibele opvang bij hun is niet echt flexibel... Er is ook een KDV bij het ziekenhuis waar ik werk, zij zijn gewend aan wisselende diensten, maar hoe de wachtlijst daar is weet ik niet. Een gastouder lijkt ons wel prettig. We hebben wel voor alles ingeschreven (je weet maar nooit)...

Ik heb mijn kleintje vandaag weer heel eventjes gevoeld. Nog niet veel, maar het was wel iets in ieder geval...

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Steen, fijn dat zo flexibel is dan kan je altijd nog kijken straks.

@Ydnic, sterkte met je hoofdpijn (weet niet waardoor het komt of tips, sorry)

Jeetje de kleine is echt druk! Vind het zo onvoorstelbaar dat het steeds duidelijker wordt..echt gaaf!

3. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedenavond dames

tweety ben blij dat alles goed gaat

kaatje leuk dat je zo lekker vordert met je huwelijksvoorbereidingen

ik ben kapot heb vandaag doorgebakken kogelbiefstukje gegeten met knoflooksaus sla en aardappelblokjes
    heerlijk

maar nu ben ik zoooooooooooo moe
    ga lekker douche en vroeg naar bed

nou een fijne avond
    tot morgen

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag dames!

@Chaartje79: welterusten, ik ga zo ook mijn nestje in!
    @Kristel: het is best moeilijk het geslacht geheim te houden, haha! Maar ik ga het wel proberen ;)

Ben nu lekker vrij! Hopelijk wordt het de komende dagen droog weer, lekker wandelen met mijn zoontje!

@Ydnic: ik heb ook niet echt tips voor je hoofdpijn, als het echt niet te harden is, zou ik toch een paracetamol nemen. Een nekmassage door je partner kan ook nog wel eens helpen!

Hier ook drukte in de buik en de schopjes worden steeds harder en duidelijker, leuk!

Nou, fijne avond en tot morgen denk ik!
    X Lise

5. 4days

4days Niet meer actief

Hoi mama's-to-be!

@ Danielle -> Jaaa de mannetjes zijn al goed vertegenwoordigd he! :D Het wordt steed blauwer...

@ Chaartje -> Hmm ja en hoofdpijn heb ik ook... t schiet niet op he! Hahaha.. Gelukkig helpt het bij mij wel als ik wat brood eet ofzo.

@ Tinkerbel -> Hoe was het op gran canaria?? Oww echt jaloers zeg! Zou ook graag een weekje op t strand van Maspalomas liggen of shoppen in Las Palmas...*zucht*...

@ Tweety -> Wat een vreemde gast zeg! Maar dat heb je vaak met die artsen.. Ik werk in het ziekenhuis maar dan in het restaurantje, daar komen ook veel artsen. En die denken werkelijk dat ze halfgoden in wit zijn! Bahbah...

@ Ydnic -> Ik heb ook ontzettend last van hoofdpijn de laatste tijd. Geen diee waar eht vandaan komt...laat me maar iets weten als je erachter bent! ;) hihi

Wie was dat eigenlijk waarbij de baarmoeder veel te groot was voor de tijd dat ze zwanger was? En hoe is dat afgelopen? Bedacht me vandaag ineens dat ik het niet (meer) weet...

Groetjes Cossy

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Maar dat kan toch ook niet zomaar overal? Ik moet voor de echo naar het ziekenhuis en ik vind het helemaal niet raar dat ik dan geen DVD krijg. Het is natuurlijk geen pretecho! Zou het wel raar vinden als het bij een pretecho bureau niet zou kunnen. Maar goed, jullie hebben het sowieso al over iets wat wél DVD's doet lees ik nu hahaha :) Hmmm beter lezen ingeltje.. haha

7. 4days

4days Niet meer actief

Maar in t ziekenhuis kun je toch wel een dvd meenemen? Althans bij ans wel, en dan wordt t voor je opgenomen. Maar ik ga voor de 20 weken echo sowieso naar een echobureau omdat ik dat veel prettiger vind dan bij die snol in ons ziekenhuis! ;)

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee hoor..bij ons niet...helaas. Er worden geen video-opnamen gemaakt in Veghel ziekenhuis. Grrr... wel balen zeg, dat je dan afhankelijk bent van een ziekenhuis. Had het wel heel fijn geonvden als de mogelijkheid er was.

Goed ik ga nu naar bed, morgen weer een late dienst..maar wel tijd om 's ochtends lekker te kletsen hier!

slaap lekker allemaaaal

9. 4days

4days Niet meer actief

Jaa heb de 3D fotootjes van ons ventje erin gezet! :D Ze zijn helaas erg wazig geworden (foto van foto met slecht licht) maar voor nu ff beter dan niets, hihi!

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo daar was ik weer! 27 dresses was wel een leuke film :thumup:

@Yule ok dus een placenta verschuift niet maar hoe kan dat nou dat hij eerst tegen mijn rug was en nu aan de voorkant is? Want zo is hij niet hoger gegroeid maar van kanten gesprongen :)

@cossy als ik de echo's gewoon op de kleine plaatjes kijk dan zie ik ales veel beter dan als ik op de foto klikt. Wel leuk ja! Wij hebben ook 3D maar is even op de film, dus kan hier jammer genoeg niks plaatsen.

@kaatje klinkt goed voor die prijs! zitten de drinken incl.?

Zo en nu ga ik een beetje pcen ;) En morgen weer lekker verder klussen/verven! :D Welterusten alvast!

11. 4days

4days Niet meer actief

Volgens mij kun je ook fotoos uit het filmpje halen hoor! Of ik weet zeker dat dat kan, weet alleen niet precies hoe. Maar ik ga het zelf ook proberen, dus als ik weet hoe zal ik het vertellen! ;)

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hey dames, hier een kort (ego) berichtje van mij, want ik moet zo naar m'n werk.

Gisterenavond bij de VK geweest. Bloeddruk was goed, gewicht was redelijk (eigenlijk 0,5 kilo teveel....) en met het kindje was ook alles goed. Ik heb het hartje gehoord en kan er weer tegen aan tot 8 mei, dan heb ik de 20 weken echo.
    Dan nog een controle afspraak bij de VK op 13 mei en dan lekker 2 weken op vakantie!

Iedereen die vandaag afspraken bij de VK hebben, 20 weken echo e.d. hebben, veel plezier en succes!

tot snel!

13. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    goedemorgen,

@ Foover Gefeliciteerd met je goede echo en wat knap dat je je laat verrassen vwb het geslacht :D

@Jekkia wat super dat je een goede echo hebt gehad en wat gaaf een jongetje :D

@Miranda lekker gezwommen dus gisteren :D En wat leuk dat je bericht hebt gehad van de Yoga, alleen de begin datum niet zo handig he :p

@Delayla wij mogen hier maar 1 iemand naast mij meenemen naar de 20 wk echo. Dit omdat ze zich willen concentreren op de echo. Maar verschilt mis. ook per ZH hoor. Mijn vriend gaat gewoon mee en mn zoontje gaat gezellig even naar oma :D

@Wupje beterschap meis hopelijk knap je snel weer op ;)

@Mss Ace wat leuk dat je bericht hebt gehad dat de babyspullen geleverd worden :D

@Steen fijn dat jullie een gastouder hebben gevonden. Is dat ook vast geregeld toch ;)

@Tinkerbell wat leuk gaan jullie elk jaar naar Disney? Ben daar nog nooit geweest. Lijkt me zo leuk om daar een keer naartoe te gaan.

@Tweety schrikken hoor van het bloedverlies. Gelukkig is wel alles in orde! rustig aan he ;)
    Maar wat een lekkere arts zeg. Wat is dat nou voor opmerking :rolleyes:

@Krisstel lust je geen brinta hihi. Ik lust het ook alleen maar met suiker hoor :D En wat heerlijk een mc flurry, krijg er spontaan trek in :)

@Funny Me goed dat je HB in orde was. Succes vandaag bij de HA.

@Azeb gezellig schoolvoetbaltoernooi, maar kan me voorstellen dat het vermoeiend is ;)

@Kaatje dat klinkt op zeg wel positief toch voor het zaaltje ;)

@Parr dus voor jou begin mei een bezoekje aan Engeland :D Leuk hoor dat je je familie dan ook weer even ziet ;)
    En je gaat lekker he met klussen zo te lezen!

@Ydnic wat balen van je hoofdpijn :( Drink je wel genoeg? Als ik bv nu te weinig drink krijg ik ook last van hoofdpijn.

@Cossy wat een mooie foto's van je kleine mannetje :D

@Eva super dat alles weer goed was bij de VK!

Zo ben geloof ik half uur bezig geweest met reageren haha maar heb geloof ik iedereen gehad.

De echo gisteravond was super :D Het was geen uitgebreidde echo hoor(die doen we met 25 weken ong.), was puur voor geslachtsbepaling, maar omdat we de laatste waren voor die avond nam ze best lang de tijd. We hebben een kwartier lang naar ons beebje mogen kijken. Alles zag er goed uit volgens de echoscopiste :D En het geslacht was gelijk al te zien. We krijgen een....

MEISJE :)

Zou iemand in de agenda willen wijzigen dat ik de 23e naar de VK moet ipv pretecho? thanx!

14. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Als ik mn tekst zo teruglees gebruik ik best veel smileys haha. Lekker irritant :oops:

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Gooooood morrrrrrning!

Oooh, wat heb ik lekker geslapen! En superlang. Fijn. Jammer dat je er dat weer uit moet he? ;)

@Parr: Tja, dat weet ik ook niet. De eerste keer was misschien heel vroeg (rond 12 weken?) Dan is de placenta nog maar net gevormd en heel klein (2 cm doorsnee of zo). Kan nog alle kanten opgroeien. Of er is de eerste keer misschien niet helemaal goed gekeken? Anders is het heel raar...

@Sunshine: een meisje! Gefeliciteerd!

Over artsen: sommige zijn wel aardig hoor.... :oops: ;)

16. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Ik heb dan wel al een buddy maar je mag me gerust je nummer pb'en ;) 2 buddy's moet te doen zijn toch haha

17. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Yule..thanx

En heerlijk dat je goed en lang hebt kunnen slapen. Ja balen dan weer dat je eruit moet he :(

18. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    pfff,hier even een echo berichtje.

Zwanger zijn is leuk hoor, overdag!

Ik heb s'nachts zoveel last van mijn bekken dat ik van de pijn geen oog dicht doe,ben gisteren wezen zwemmen in de hoop dat dat zou helpen maar helaas.

Het is echt om gek van te worden.
    Zijn er nog meer die zo slecht slapen, met of zonder pijn en wat doen jullie eraan?

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Sunshine, gefeliciteerd met jullie kleine meid!

20. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen :)

Wordt een ego bericht vrees ik... behalve:
    @ Tweety, dat is schrikken :confused:. Gelukkig is alles (op die k-dokter na dan) goed.

@Kaatje, dat zaaltje klinkt leuk :D

@Sunshine: nog meer roze! Gefeliciteerd, je hebt de koningswens nu :)

@... euh euh... de rest vergeten :oops: Maar ter verdediging werp ik op dat mijn verstand/geheugen het echt niet meer doen. Dinsdag wou ik een lege bak Danio in de vuilbakgooien, dus ik gooi de lepel in de vuilbak en wandel met m'n lege bak Danio naar de huiskamer. Euh.. Oeps :rolleyes: Gelukkig hadden we net een verse vuilbak, dus het lepelvissen viel nogal mee.

Gisteren beetje druk met KDV bekijken enzo, maar vandaag ben ik er weer. KDV zag er best ok uit al heb ik zwaar last van instincten als ik dat zie. ZO van "IK WIL M'N KIND NIET AFGEVEN... GRRRRR". Dus dat wordt nog leuk als het zo ver is. Voordeel is wel dat het op 5 min van m'n werk ligt en ik heb gisteren ontdekt dat je van je werkgever tot max. 25% van je werktijd moet mogen gebruiken voor borstvoeding. (Doorbetaald dus). Ik neem aan dat ik wel kan regelen dat ik 2 keer per dag even naar KDV ga om zelf te voeden, lijkt me leuk. (Althans, als de BV lukt natuurlijk). En de rest kolven we wel af.

Ik ben trouwens ook een smileys verslaafde :p

20 weken echo is bij ons ook in het ziekenhuis en daar mag echt maar één persoon bij zijn. Heb een hele brief meegekregen van de VK waarin staat dat het geen pretecho is enzovoort. En ook nog een formulier waarop de VK heeft moeten aanduiden dat dit allemaal met mij besproken is en dat ik dus op de hoogte ben. Ik neem aan dat we geen dvd zullen krijgen, maar ik denk het niet eigenlijk. Soit, dat merk ik maandag wel.

@Delayla: Ik slaap ook slecht, gelukkig zonder pijn. Ik doe er ook niks aan, want ik kan er helemaal niks aan doen. Ik word gewoon 37 keer wakker zonder dat daar een reden voor is. Maar als ik dan slaap, slaap ik wel gewoon goed. :(

Straks weer zwemmen, al denk ik dat ik deze week misschien oversla. Ik vind het erg leuk, maar heb een beetje last van een overvol weekprogramma. Dus misschien dat ik vanavond gewoon thuis zit en een beetje uitrust. Ik zie het wel...

Vandaag is het gelukkig de laatste dag van m'n werkweek. Wordt wel een beetje druk, want heb een en ander af te handelen voor maandag. Zal nog spannend worden of ik het haal met mijn gesukkel van tegenwoordig :rolleyes: Ze kunnen beter een intelligente slak in dienst nemen, die gaat waarschijnlijk sneller en kan zich beter concentreren :p

Deel Deze Pagina