Vraagje voor iedereen; zijn jullie je al aan het orienteren wat betreft geboortekaartjes? of doen jullie daar niet aan? ik twijfel nog. ik heb niet zo'n grote familie (en daarbij niet zo'n hechte band) en vriendinnenaantal valt ook wel mee. dus ik zou het ook gewoon kunnen vertellen. aan de andere kant lijken geboortekaartjes me ook ontzettend leuk (ook voor later als aandenken). ik heb nu een beetje rondgekeken en als je 30 simpele kaartjes bestelt (1-zijdig met tekst) kom je al op 100 euro uit, incl drukkosten en btw. en dan moet je ze nog versturen he.. volgens mij kan het best schelen qua prijs, waar je bestelt. iemand nog tips voor sites? @Yule JA ik heb ook zo'n JEUK. vooral op m'n rug en scheenbenen, aaargh @Roshi vind het hartstikke lief van je schoonouders en het lijkt me ook wel praktisch. tot nu toe hebben mijn ouders niets aangeschaft, niets voor mij en niets voor zichzelf..
Na aanleiding van de moeder-schoonmoeder verhalen van jullie zit ik met een vraagje, nou ja eerder een dilemma en vraag me af hoe jullie dit zouden oplossen. Zowel mijn ouders als schoonouders roken, nu houden mijn ouders er heel erg rekening mee als ik er niet ben ( of ze roken achter in de kamer met het raam open,of in de keuken zodat ik er geen last van heb) Mijn schoonvader daar in tegen is behoorlijk verslaafd, heeft geen werk en zit de hele dag thuis. Hij vind dat ik het recht niet heb om hem te verbieden in zijn eigen huis te roken ( ben ik het mee eens,maar vind wel dat hij rekening met zijn kleinkind kan houden) Nu het volgende. Het is de bedoeling dat mijn moeder en schoonmoeder allebei een vaste dag in de week gaan oppassen. Mijn moeder heeft nu al gezegt dat ze niet binnen zal roken als de baby er is. Ik weet ook zeker dat ze zich hier aan houd. maar ik krijg mijn schoonvader niet zo gek om op die ene dag in de week buiten te gaan roken, dus zit mijn kind de hele dag in een rookhuis, wat ik dus echt niet wil ! Nu kwam mijn vriend met de oplossing dat de moeders dan maar bij ons in huis komen oppassen ipv de kleine daarheen. Vind ik een beetje lullig want nu is mijn moeder daar dus ook de dube van,terwijl ik weet dat ze graag bij haar thuis zou oppassen,en haar hondjes ook liever niet te lang alleen wil laten zitten. Hoe moet ik dus nu oplossen. Als ik mijn schoonmoeder hier laat komen,en mijn moeder niet ga ik natuurlijk gezeur krijgen. Sorry is een heel verhaal geworden.Ga ff snel het eten klaar maken. Liefs
Pisum. Ik vond de geboortekaartjes ook erg duur ( nu eigenlijk nog ) maar heb er in totaal maar iets van 40 of 45 nodig. Daar komt bij dat het maar eenmalig is en voor later toch ook wel leuk om te bewaren,dus hebben al een kaartje uitgekozen. Moeten alleen nog even kijken wat er aan tekst op willen. Die van ons komt van www.geboortkaartjes.nl Daar heb je verschillende stijlen,en verschillende prijsklasses.
Moeilijk idd, maar ik denk toch echt dat dit de oplossing is. Ja je zal zeker gezeur krijgen, maar je hebt een hele goede argumentatie toch? Waarom zou je moeder de dupe worden, zou ik ook niet eerlijk voor haar vinden. Dus als je schoonouders zouden zeuren, zou ik gewoon zeggen dat je graag je kindje bij hun thuis zou brengen, als dat rookvrij was. Op die manier is de keuze aan henzelf. Weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan... Succes!
Ja zeker makkelijker gezegt dan gedaan. Nou zou mijn schoonmoeder het denk niet heel erg vinden,maar denk dat vooral mijn schoonvader hier erg kwaad op gaat reageren ( niet dat ik daar nu zo bang van wordt haha) maar mijn vriend vind het dan weer lullig tegen over zijn moeder als alleen zij hierheen moet komen.> Wil iig voor de bevalling nog wel met iedereen aan de tafel gaan zitten om duidelijke afspraken te maken.
jeuk?/ breek me de bek maar niet los....ik smeer mezelf 3 keer per dag in met van alles en nog wat maar het helpt echt geen BAL word er helemaal vervelend van soms, gatver! het enige wat wil helpen is niet krabben en mentholpoeder gebruiken maar dat is nogal een gedoe ik zal van de week even plaatjes van het kamertje plaatsen....als de gordijnen hangen en de plaatjes op de muur zitten
@ Parr > ik vind het wel best... als ze iets doen wat ik niet leuk vind kan ik dat wel gewoon zeggen maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie (s)-ouders dat doen @ pisum > ons geboortekaartje komt van www.geboortekaartjes.nl hebben we 3 exemplaren op laten sturen en woensdag 1 uitgekozen. deze is 1,95 per kaartje maar je hebt ook goedkopere. @ Kaatje > ja moeilijk meis, mijn s-ouders zeiden zelf al dat ze niet zullen roken als de kleine er is maar als ze dat niet hadden gezegd had ik het zelf gezegd, hadden ze daar negatief op gereageerd dan hadden ze gewoon niet op mogen passen... mijn vriend dacht er gelukkig ook zo over. Praat gewoon eens met ze misschien hebben zij daar zelf hun gedachten over... het is jullie kind dus jullie beslissing! Vind het wel raar dat jouw moeder (die niet rookt waar de kleine bij is) de dupe moet worden van de keuze van je s-ouders, zal ik indderdaad niet zo oplossen! Ben bezig het kamertje leeg te halen. Morgen gaan we eerst behang bestellen en daarna verf kopen zodat we zondag kunnen beginnen met verven ben zoooooo blij
ja ik heb er 3 uitgekozen en morgen gaat Roy (vriend) mee en hij mag de definitieve keuze maken maar inderdaad wel gewoon bruin/creme, dit past gewoon echt bij ons en ik vind het zoooo mooi Gister ben ik bij Burgerhout geweest en daar heb je ook alle assesoires van WTP in bruin/creme dus ben helemaal blij
Nou dan klink je geslaagd toch. Als creme/bruin bij jullie past en je vind het leuk moet je het gewoon doen, heb je topic op zwangerschap meegelezen, en ieder zijn smaak toch. Vind dat je creme en bruin ook heel mooi en rustig kunt aankleden..Een kleurtje wordt vaak gelijk " druk " Ga even atwt kijken, is alweer een tijd geleden door mijn internet verslaving.
Reclame.... meiden pak je zakdoeken want vanavond komt all you need is love ! haha vind ik zo'n heerlijk zwijmelprogramma. denk dat ik hem alleen kijk, want vriendje houd er niet zo van.
De echo was geweldig, ondanks dat de kleine er niet echt goed voor lag. Het lag namelijk op mijn placenta met het hoofdje te slapen. Dus 3d werd niet zo duidelijk maar toch erg geweldig om weer te kunnen zien. Het ligt keurig op schema maar heeft in verhouding al wel grote voeten, net als bij mijn dochter. Ze heeft alles duidelijk uitgelegd en we hebben alles weer op dvd gekregen.. Straks wat foto's. We weten wat het wordt maar dat is voorlopig nog een geheimpje....
@roshi ... ik vind het wel erg leuk van je schoonouders. Misschien hebben ze het voor een prikkie over kunnen nemen. Als ze 1 dag gaan oppassen is een bedje sowieso wel handig toch. @pisum ... heb op internet al wat rondgekeken naar kaartjes, maar nog niet echt wat leuks gezien. Zodra we het geslacht zeker weten daar we gericht zoeken. @kaatje ... wij gaan nergens heen waar gerookt wordt met de kleine. Iedereen [lees schoonfamilie] weten dit inmiddels en niemand doet er moeilijk over om dan even buiten te roken. Dus waar wij komen met de kleine wordt buiten gerookt. Bij mij in de familie wordt al nergens binnen gerookt. Wij hebben er voor gekozen dat toen mijn schoonmoeder nog oppaste, dat ze bij ons kwam. Omdat we hier alles hadden en omdat ze geen afgesloten tuin en een vijver hadden. Dit gaf ons geen fijn gevoel. Mijn moeder paste wel bij hun thuis op ... maar die hebben toen ik de eerste keer zwanger was ook de vijver dicht gegooit en heel de tuin afgeschut. Het gaat om jullie kind en jullie moeten met een goed gevoel gaan werken. Praat er over met je schoonouders en er komt vast een oplossing. @elin .. fijn dat je echo geslaagd was. Ben benieuwd naar de foto's. Hier weer druk in de babaykamer bezig geweest. Nu is het wachten tot we het geslacht zeker weten, dan kunnen we wat kleur toevoegen. Zal zo wat foto's plaatsen van de babykamer in mijn album. Het ledikantje is inmiddels weer opgeruimd omdat we eerst het wiegje gebruiken.
fijn elin dat je er van genoten hebt! @roshi, wij hadden met emma ook creme met beige tinten, maar door alles wat we meegemaakt hebben wilden we nu echt even heel wat anders, ik vind natureltinten toch ook nog steeds heel mooi. We hebben nu twee knaltinten genomen met de rest in het wit (white wash).
@Kaatje: ik vind dat je gelijk hebt hoor. Het is om tig redenen niet goed om te roken bij een baby en het is om tig redenen uberhaupt slecht om te roken (en ik mag het zeggen, want heb jaren gerookt, haha!). Je hebt een goede reden om aan je schoonouders uit te leggen, waarom je niet wil dat je kindje bij hun thuis is. Als je schoonvader dan boos wordt, zegt dit meer iets over zijn onmacht om zijn verslaving de baas te kunnen. Probeer je daar niets van aan te trekken, hoe lastig dat ook is. Hij wil het roken niet opgeven, maar wel zijn kleinkind in zijn eigen huis. Daar moet hij dan concessies voor doen. Zo is het leven nou eenmaal. Omdat jouw moeder niet rookt, kun je best goed onderbouwen waarom je kindje wel naar haar toe mag. Ik zou hier wel aan vasthouden. Het is niet eerlijk om ook haar daar de dupe van te laten worden (zoals je zelf ook al zei). Zitten je vriend (man-to-be) en jij wel op 1 lijn wat dit betreft? Lijkt me wel belangrijk omdat het zijn ouders zijn en hij het ook aan ze uit moet kunnen leggen. Heb je het al eens aangekaart? Soms valt het toch mee als je uitlegt waarom je het niet wilt. Als laatste: het is eigenlijk van de gekke dat je in deze tijd moet strijden om een rookvrij plekje voor je kind! Ik vind het ontzettend egocentrisch van mensen als ze hun verslaving voor laten gaan op het welzijn van anderen. Moet je voorstellen dat een alcoholist dat doet... "o nee, ik kan even niet op de baby passen want ik moet een fles jenever halen... " of "sorry dat je kind van de trap gevallen is, ik lag laveloos in de woonkamer en had het niet door... moet kunnen toch? je gaat me toch niet verbieden in mijn eigen huis te zuipen?" In het ergste geval kun je dit voorbeeld geven, dan snappen ze het gelijk. Maar dan heb je misschien wel ruzie...
Ik zou er toch heel duidelijk in zijn; in het bijzijn van mijn kind wordt niet gerookt. Meeroken is bewezen dat het erg gevaarlijk is. Grens trekken hoor!
@diddl mooie weigje! Ook mooie meubels! @roshi ik snap je helemaal! Mijn Smoeder is al oma dus die heeft van alles al in huis en zijn woont naast ons (huizen zitten aan elkaar vast) dus die schaaft nieks aan. Maar mijn moeder woont in het dorp en heeft niet echt de ruimte voor een bedje of zo (toch zal zij proberen eentje tussenin te wurmen ) maar mijn moeder zou dan heel graag de beeb willen showen aan iedereen in de buurt en in het dorp en bij de tankstation etc. Ik ben het inmiddels wel gewend dat als ik het dorp in kom dat hun al iets weten. Maar wil niet dat mijn kind het middelpunt hiervan is! Dus om dit op te lossen zonder veel problemen heb ik gezegd van kom maar hier oppassen hier is alles al. Dus vandaar dat mam ook niks mag aanschaffen van mij, vind het onnodige kosten voor hun! @kaatje moeilijk ja. Ik denk zelf van dat jouw eigen moeder hier niet de dupe van mag worden aangezien zij zich wel aan gaat passen. En ik vind ook ja dat jouw mannetje op een lijn met jou moet zitten en dan aan zijn ouders voorleggen hoe het zit. En dat hij het dan oplost. gaat toch beter met eigen kind vind ik. Maar als jij niet wilt dat jouw kind hele dagen in een rook ruimte zit heb jij alle rechten! Ik rookte ook voor de zw en mijn man rookt nog, maar wij roken niet in huis en al zou dat zijn mocht dat dan voortaan niet meer. Ik mag niet bepalen of mijn kind ziek mag worden! Ik ga niet over een anders leven! En dat moet jouw schoonvader ook begrijpen! veel succes meid! *knuffels @elin super dat je genoten hebt! Onze beeb ligt voor op schema met hoofd omtrek. En toch was de 3d niet zo duidelijk toch even leuk om te zien ! @pisum wij gaan pas na de 20 weken naar kaartjes kijken.
@Kaatje: Wat jij nu beschrijft is een van de typische problemen die zich kunnen voordoen met niet-georganiseerde kinderopvang. (Schoon)ouders passen vaak op voor niets en dan heb je als ouders het gevoel dat je moeilijk eisen kan stellen. Puur nuchter bekeken kun je je schoonvader inderdaad niet verbieden om in zijn eigen huis te roken. Het probleem is vaak ook dat deze generatie roken ook niet als probleem ziet. Toen zij jonge ouders waren, was roken in het bijzijn van een baby nog heel gewoon. Maar natuurlijk heb je groot gelijk dat je je kind niet de hele dag in de rook wilt laten zitten! Ik denk dat er niets anders opzit dan je schoonmoeder naar jouw huis te laten komen. Je eigen moeder kan toch evengoed gewoon in haar eigen huis oppassen...? Succes met het vinden van een goede oplossing!
Elin..gefeliciteerd met je goede echo. Diddl. qua vrienden heb ik er gelukkig geen problemen mee. niemand die rookt in huis.. maar denk dat het nog een lastige klus gaat worden.. Van de week eerst maar eens met mijn vriend om de tafel gaan zitten. Yule. Mijn verloofde en ik zitten eigenlijk met bijna alles op 1 lijn, zijn er ook zeker over eens dat we duidelijke afspraken moeten maken met de ouders, maar hij wil ook niet tussen mij en zijn ouders in komen te staan. Maar ja hij wil ook dat zijn kind in een rookvrije omgeving is,dus kiest hij de makkelijke weg en wil zijn moeder ( en dan ook de mijne ) hierheen laten komen. haha dat van die jenever kan ik beter maar niet zeggen,want mijn schoonvader houd ook wel van een biertje... wordt nog lastig. Heb het wel eens gezegt dat roken in mijn buurt nu al schadelijk is voor de kleine,maar ja dan krijg je dus.. je kan me niet verbieden in mijn eigen huis te roken... is denk ook de reden waarom hij hier bijna nooit komt,omdat hij buiten moet roken. Denk dat ik eerst gewoon eens afspraken moet maken met mijn vriend,en dan samen met zijn moeder gaan praten. daar kan ik namelijk wel redelijk mee praten en die vecht het dan thuis maar weer uit haha. Bedankt voor alle reacties