Goedemorgen! Bedankt voor de antwoorden meiden. Gisteren late dienst gehad, het was heerlijk rustig. En ik kom net pas mijn bed uit rollen, heerlijk! hihi Nog twee late diensten en dan maandag de echo! Het begint op te schieten. @Ingeltje, pff nog een hele week wachten, succes meid! @Kaatje, moeilijk dilemma meid, ik vind dat je van degene die op gaat passen zeker mag verwachten dat die niet rookt waar de kleine bij is. Dat is inderdaad ook makkelijk gezegd. Wij hebben gelukkig dit probleem niet. Succes! @tweety, ik zou je vriendin dringend willen adviseren om geen stuitbevalling te laten doen, daar zitten absoluut risico's aan (zeg ik als een ic neonatologieverpleegkundige.......) @Elin, super dat jullie een leuke echo hadden! @pipo, lekker genoten in de Efteling! heerlijk is dat he! @dniise, succes maandag op je werk. Fijn dat het je nu bevalt! Fijne dag!
@steen het schijnt dat ze tot 38 weken geen keus heeft. daarna mag ze pas kiezen. ik weet niet wat ze wil ze is erover aan het denken en gaat dingen na vragen bij de gyn wat ze wil weten.
@Dreames..leuk hoor! Wij gaan woensdag naar Utrecht, iemand enig idee vanaf hoe laat die aanbieding geldt of is het de hele dag?
m'n mannetje belde net vanuit z'n werk, we gaan vanaaf uit eten omdat hij daar zo'n zin in heeft saampies wat is het toch een schat he **zwijmel** hij is rond 15 uur klaar dan rijden we eerst naar de behangwinkel EINDELIJK fijne dag allemaal nog!
Wat een rust hier dames ... iedereen aan het genieten van het mooie weer?! Ga zo even buurten bij de buurtjes en dan maar even wat opruimen in huis. Verder druk op mp aan het neuzen geweest voor spulletjes voor de babykamer en ideeën opdoen. Fijne dag allemaal.
Zo ook vanaf hier even een update. Donderdagiddag zijn we in ondrtrouw gegaan en de trouwdatum staat gepland op 12 juni. Om dit te vieren gingen we daarna naar mijn schoonouders. S avons weer knallende hoofdpijn en n dikke keel. De volgende ochtend werd ik wakker met een fikse griepaanval. Dus dokter gebeld, langsgeweest en nu blijkt dat ik een fikse keelontsteking heb met griep. Neem maar een paracetamolletje was zijn advies en als je keel maandag nog zo voeld dan krijg je een kuur! Grrrrrrr wat heb ik daar nu aan! En die hoofdpijn gaf hij aan dat dat voortekenen van griep konden zijn maar kon ook komen doordat ik me te druk maak. Dus lig nu in de lappenmand even jullie verhaaltjes te lezen maar geloof niet dat er iets is opgeslagen op mijn harde schijf. Ga zo weer even liggen voel dat mijn hoofd al weer in opstand komt. Prettig weekend allemaal.
Hoi dames, hier weer even snel een berichtje vanuit het limburgse! Was de bedoeling dat het een rustig weekend zou worden maar het lijkt niet te lukken... Gisteren met mijn moeder de keuken een schoonmaakbeurt gegeven en daarna lekker gaan uiteten.. Vandaag hebben we een start gemaakt met het leegruimen van de computerkamer en een aantal zaken verplaatst naar de zolder. Wel een lekker gevoel dat we in elk geval al bezig zijn. Nu gaan we naar mijn schoonmoeder eten en vanavond oppassen op de kids van mijn schoonzusje...druk druk dus! Ons kleintje schopt nu echt elke dag...heerlijk om steeds te voelen @ yule en nog een aantal anderen vervelend van die jeuk. Ik heb er gelukkig zelf nog geen last van. Ga je nog iets speciaals doen zodat de poezen niet in de box komen? Iemand raadde mij al aan om er ballonnen in te leggen. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. @ Ingeltje heb je wel nog steeds iets om naar uit te kijken. Maar wel vervelend dat de echo verplaatst is. @ Jannes idd een meevaller dat je ouders de babykamer en wagen willen betalen maar ik ken het gevoel. Mijn ouders zijn daar ook altijd vrij makkelijk in en zeggen dan altijd 'onze vader en moeder deden dat ook altijd voor ons' Dus ik troost me dan maar met de gedachte dat wij ook zo met onze kinderen kunnen omgaan. @ Steen een vulling zal wel meevallen denk ik. Voor de zekerheid maar even navragen. @ Kaatje jullie zitten met hetzelfde probleem als wij. Mijn schoonmoeder rookt ook heel veel. Gelukkig bij ons thuis al niet meer maar ook zij gaat 1 dag in de week op de kleine passen en natuurlijk komen we ook zo tijdens andere dagen nog wel eens op bezoek. Ik vind het ook vervelend dat de kleine dan in de rook komt te zitten. Voordat het zover is, wil ik gewoon nog eens een keer serieus met haar praten. Ze wil namelijk zelf ook minder gaan roken omdat ze net haar kamer opnieuw getext heeft. Dus misschien is de hele discussie straks niet meer nodig (hoop ik...) Nou ladies ik wens jullie allemaal nog een fijne zaterdag en ik kom morgen wel weer even langs!
Goedemiddag dames! Idd rustig hier! @dniise super dat de stage wel bevalt. En klinkt wel alsof je moest wennen van akh naar bejaardehuis! @krisstel haha @chaartje hoe voel je je vandaag? wel wat beter hoop ik Ik ga naar de prenatal in Hengelo (ov) @dreames ooh leuk @steen wat voor risico's zijn er met stuitbevallingen dan? Ik wist alleen dat het moeilijker was het kind er dan uit te persen.. @roshi oooh wat lief! zucht @ydnic gefeliciteerd met jullie ondertrouw! ook al hoofdpijn ik ben er net vanaf. maar ook de griep lees ik! nou kruip maar lekker onder de dekens idd met wat yoghurt en dvd's! Zo de rest zijn allemaal druk met eigen dingetjes. Is weer ff geweest dat het hier zo rustig was! Geen werk vandaag of morgen aan de kamertje. Dat komt maandag weer. Ik hoop dat het morgen mooi weer is voor de elf fair! Fijne dag nog! toedels!
pffff wat wordt er hier veel geschreven zeg! Ben heel veel al vergeten. Dat met de rokende schoonouders: soms zie je er heel erg tegenop om iets te vragen en dan blijken de reactie s heeeel erg mee te vallen. Je wordt moeder het is logisch dat je (in andermans ogen soms iets over) bezord ben. Ook als ze het er niet mee eens zijn hebben ze daar misschien wel begrip/respect voor. Ik ben bijvoorbeeld nu al bang dat mijn schoonouders mijn kind volproppen met chips en snoep. Heb t eerst ff als geintje gemeld en gekeken hoe ze daarop reageerden. Hier voor het eerst t kindje gevoeld, aan de buitenkant en mijn vriend ook. Ben helemaal happy! Nou fijn weekend allemaal!
Zo, meld me ook maar eens....was vrijdag gaan werken, helaas voelde ik me zo belabberd dat ik na een half uur naar huis gekomen ben. Ik heb maar vrij genomen, vond het zo zonde om me ziek te melden Maar goed, de halve dag op bed gelegen, ontzettende steken in mijn schouderblad, wat op dit moment nog steeds zo is. En verder gewoon belabberd, hoofdpijn misselijk.....Uit eten dus maar afgezegd. Gelukkig wel naar de echo kunnen gaan, en alles wat helemaal in orde. Dus dat was super! We weten wat het gaat worden, maar hebben besloten om het tussen ons te houden (als dat gaat lukken ) Roken e.d. echt een moeilijke rotgewoonte van mensen. Maar ik eis dat er in de buurt van mijn kind niet gerookt wordt. En ook niet in mijn buurt nu ik zwanger ben Is het meteen helemaal duidelijk waar iedereen aan toe is. Mijn schoonouders zijn ook van die wandelende kachelpijpen, en mijn vader ook. Mijn vader heeft er geen problemen mee, en gaat zelf buiten roken. Mijn schoonouders is een wat moeilijker verhaal, maar uiteindelijk moet ik zeggen dat ze het ook heel goed oppikken. Klinkt helemaal egoistisch, maar mijn man en ik komen gewoon niet langs met de kleine als er gerookt wordt. Het is een keuze die ze zelf maken hé...
Zooo hier ben ik ook weer! Jullie hebben weer gezellig gekletst haha. Het rookverhaal: Mijn schoonouders roken ook. Op het moment alleen nog m'n schoonmoeder dan, aangezien mn s.vader gestopt is En als wij daar komen roken ze ook niet waar Cyenna bij is. En m'n schoonmoeder en moeder komen allebei hier oppassen. Zij vinden het beide niet erg en ik vind het wel zo makkelijk... Geen gesleep met alle spullen enzo. En Cyenna hoeft niet vroeg uit bed, omdat ik moet gaan werken. Ik ben er wel mee verwend, want ze doen dan ook vaak nog dingen in huis... Dus ben wel blij hoe het hier er aan toe gaat. Was er in het begin ook bang voor hoe het zich uit ging pakken, maar gaat hartstikke goed Ik ben gister nog bij de gyn geweest ivm m'n verhoogde waarde van m'n suiker. Maar het was gewoon goed en niet te hoog, dus had niet bij hem hoeven komen. Maar wel nog een echo gehad en alles was goed maar helaas niet kunnen zien wat het geslacht was.. dus nog wachten op de 20weken echo haha. En ze hadden nog een kweekje gedaan, omdat Cyenna te vroeg was geboren en dan kunnen ze daar nog iets uithalen oid. En daar heb ik over 2 weken de uitslag van. Iedereen een heel fijn weekend!
wat geweldig he? ik heb dinsdag avond samen voor het eerst een schopje aan de buitenkant gevoeld. supermachtig gewoon... en voor mijn man gaat het nu ook steeds echter worden.
Wat cool dat jullie het kindje al aan de buitenkant van je buik hebben gevoeld! Ik deze week voor het eerst aan de binnenkant! Heel stom, je wilt dan het liefst tegen je man/vriend zeggen: Voel eens! Maarja die voelt natuurlijk niks...dus hij moet nog even geduld hebben! Maar jullie mannen hebben het dus al wel gevoeld! Top man! Verder gaat alles hier goed. Ik heb geen last van rokende (schoon) ouders gelukkig! Eigenlijk rookt er bijna niemand in mijn familie en vriendenkring, dus dat is weer een zorg minder Gisteren heb ik asociaal veel chocola gegeten, ik had er zo'n zin in...Achteraf natuurlijk spijt Maarja, doe ik vandaag wel een balansdagje Meiden, fijne zondag allemaal!
@Ydnic: gefeliciteerd! Hier is het tot nu toe helemaal geen leuk weekend. Ik was gisteren jarig en mijn man binnenkort dus we vieren het begin mei. Nou ben ik gisteren gewoon gebeld door mn ouders en oma en vrienden. Maar niet door mijn schoonfamilie. Door niemand. Mijn schoonvader niet, schoonmoeder niet, schoonbroertjes niet, gewoon niemand. Ik ben al best gevoelig en tel daar de zwangerschapshormonen bij op.... Doet me gewoon echt pijn dat ze het vergeten. Mn man wilde er eerst vandaag wat van gaan zeggen, maar ik heb gezegd dat doe je niet. Ik ben benieuwd wanneer ze er zelf achterkomen.
@Kaatje: ik begrijp dat het moeilijk is om er iets van te zeggen, maar ik zou het toch gewoon doen. Aangeven dat je begrijpt dat je hem niet kunt verbieden in zijn huis te roken, maar ook dat dat inhoudt dat je je kindje dan niet naar zijn huis zal brengen... Wij hebben gisteren de hele dag geshopt met mijn schoonouders. We hebben de complete kinderkamer gekocht, incl. enkele accesoires, een badje met alles er op en eraan en de kinderwagen. Kinderkamer: we hebben een witte gekocht met groeiledikant (daar kan ie een paar jaar mee vooruit), commode, kast en wandrekje. Daarbij hebben we een klamboe-ding gekocht en een lakentje met daarop het Disney-figuur Teigetje in zwart-wit (tja: wij zijn helemaal Disney gek en ons kindje is zelfs in Disneyland verwekt ). Ook heb badje op standaard is van Teigetje en ze verkopen ook nog allerhande accesoires (van zeepbakjes tot handoeken etc.). We zullen de kamer nog wel met blauwe dingetjes opleuken, we willen namelijk wel een beetje kleur. De kinderwagen is er een van Mutsy's geworden (3-in-1). Het heeft een metallic-grijze kunststof bak en zwart/grijze bekleding. Als ik het zo opschrijf klinkt het heel vreemd, maar het is echt super mooi! Nu hebben wij het geluk dat mijn schoonouders de volledige kinderkamer betalen en mijn ouders de kinderwagen, want het is allemaal wel erg duur vind ik. Vandaag gaan we lekker even wandelen en genieten van het mooie weer. Even goed opladen voor een nieuwe, drukke werkweek! En na deze week ga ik toch echt wat minder werken (lees: gewoon mijn 36 contract uren, i.p.v. 45 - 50 uur die ik de afgelopen 6 weken draai door drukte)...
@pupke je bent lekker bezig geweest leuk hoor tijgertje. wij hebben ook als thema pooh en vriendjes. lekkere weer? waar hier is het maar triest en fris. @ydnic gefeliciteerd met je ondertrouw. ik moet nog een maandje wachten 19 mei gaan wij in onertrouw @dreames nog gefeliciteerd met je verjaardag. ik weet precies wat je bedoelt mijn schoonfam. belde ook niet toch ik jarig was ik vond dit ook erg grrrrr. hier alles rustig nog een late dienst en dan nog 2 ochtendjes pfff ben het zat maar ja we gaan nog ff door. merk wel dat de avonddiensten me zwaar gaan vallen. gisteren de kleine gevoeld mannetje lag met zijn hand op mijn buik en opeens tok net als of hij/zij wilde zeggen papa hoepel eens op. ik vroeg gelijk aan me mannetje of ie het voelde maar die voelde het niet het was echt precies onder zijn hand. moest wel lachen. nou ga nog maar ff de was doen en straks weer werken bleeee.