September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    Alles goed hier?

Schoonouders en roken: Heb vanochtend in bed het onderwerp aangesneden,en mijn vriend is het er dus wel mee eens dat er niet gerookt wordt bij de kleine ( logische ) en dat als zijn vader zich daar niets van aantrekt komt zijn moeder hierheen.
    Heb toen gezegt dat ik het dan wel lullig vind als hij 1 lijn trekt en mijn moeder hier ook de dupe van wordt,daar kwam geen reactie op.. met andere worden hij weet dat ik gelijk heb haha. Heb nu met hem afgesproken dat we voor de bevalling nog even met alle ouders om de tafel gaan zitten voor dit soort afspraken.

Sunshine..ben uiteindelijk niet voor gordijntjes wezen kijken.ga ik volgende week doen. wil het rustig houden met misschien een licht groen werkje er in ofzo. iig niets druks omdat de kamer anders erg druk wordt.
    Straks gezellig naar mijn oma. heb er helemaal zin in !
    En ook zakdoekjes nodig gehad bij all you need is love?
    Lief kaartje !

Roshi. over de geboortekaartjes. ik bestel er zelf denk een stuk of 7 extra. vind het zonde om er 15 extra te bestellen waar je dan misschien mee blijft zitten. en als je nou echt iemand vergeet en geen kaartjes meer hebt kan je misschien nog een ander leuk alternatief kaartje nemen.

Dreames..leuk ! hier proberen we het ook nog steeds van buiten te voelen. lag gisteravond al vanaf 8 uur in bed tv te kijken en hij/zij was heel druk,maar niet van buiten te voelen
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker lullig van je schoonfamilie. had mijn mannetje zich mooi laten uitleven op hun hoor haha. hoe kunnen ze je verjaardag nou vergeten.

Ydnic.gefeliciteerd met jullie ondertrouw.. 12 juni schiet al op !

Sorry als ik iemand vergeten ben. Hoor dat vriendje klaar is onder de douche,dus ik spring er ook even snel onder.

Fijne dag en kom vanavond nog wel ff spieken.

Liefs.

2. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Goedemorgen!

Dreames nog gefeliciteerd met je verjaardag! Niet handig idd van je schoonfamilie om je verjaardag te vergeten :(

Eva haha lekker toch chocolade :) Keertje mag wel hoor :p

Pupke, leuk dat jullie gister het kamertje en kinderwagen hebben besteld!

Fijne dag allemaal!

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Dreames: ik snap dat je je vergeten voelt als er helemaal niemand belt...! Jammer is dat he?

@Pupke: die mutsy gaan wij ook kopen! Hij is inderdaad supermooi! Goeie smaak... ;)

Mijn vriend voelt de schopjes nog niet, maar ik merk wel steeds meer gerichte bewegingen. Waar hij zijn hand legt voel ik dan 'tok' inderdaad. Heel leuk! Kan niet wachten tot hij het ook eindelijk voelt!

Heb trouwens weer het klokje rond geslapen van 10 tot 10! Elk weekend weer hetzelfde... vandaag maar eens goed aan de slag en boeken in dozen doen, troep weggooien, kasten uit elkaar halen etc om de babykamer leeg te krijgen.

4. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Heee Pupke, ben je bij babydump wezen shoppen? Wij hebben daar namelijk ook van alles van tijgertje gekocht (zwart wit hemeltje e.d.)

Mijn man heeft net voor het eerst een paar schopjes gevoeld, jippie. Grappig is dat wel! En voor de rest............eindelijk supergoed weer!
    Dus genieten vandaag ;)

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Welk goed weer? :rolleyes: Hier is het grauw...blegh.

Dreames, nog gefeli met je verjaardag! En hieperdepiep hoera van mij!

Gisteren thuis de film Cloverfield gekeken...brrr mijn hormonen maken me ook gevoeliger voor enge momenten. Ik zat er helemaal in en het was echt eng af en toe!

Pfff ben wel moe. Vrijdagnacht heel slecht geslapen, dat haal je dan de komende dagen haast niet meer in..

6. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    *inbraak*

He meissie!

Hoe is het met je?
    Wat een super mooie buik heb je al!
    En ik zie dat je kamertje al af is, mooi hoor!
    Weten jullie al wat jullie kleine wordt of delen jullie het niet mee?

dikke xxx

*uitbraak*

7. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Goedemiddag!

Hier weinig nieuws, wel wat moe omdat ons zoontje een paar keer wakker werd vannacht.

Gisteren heeft mijn vriend ook voor het eerst wat schopjes gevoeld, leuk! :)

Nou, ga ff verder met lunchen!
    X Lise

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi allemaal!

Heerlijk wat een fijne zondag! Lekker uitgeslapen, daarna lekkere afbakbroodjes met sapje en nu lekker douchen en naar buiten van het weer genieten!

@ Ingeltje hopenlijk wordt het bij jullie zo ook lekker zonnig :D
    De film Cloverfield hebben wij donderdag gekeken; ik vond hem net iets te overdreven...ik moest eigenlijk alleen maar lachen om die maffe kleine beestjes die dan ineens in de tunnel tevoorschijn kwamen...wat een geluidjes 8)
    @ Dreames :D HAPPY BIRTHDAY TO YOU ! :D Ik vind het wel echt a-sociaal hoor van je schoonfamilie, ik geloof dat ze voor zoiets kalenders uitgevonden hebben... :)
    @ Pupke leuk hoor dat jullie geslaagd zijn. Ik wil graag het complete setje van bébé jou pom pon (of zoiets ik hoop dat ik het goed geschreven heb) We hadden het nu in de aanbieding gezien voor 100 euro. Nog duur maar dan heb je wel het badje, luieremmer, standaard, badcape en nog wat dingetjes erbij.
    @ Yule heerlij hè zolang slapen!
    Hier ook nog geen schopjes van de buitenkant te voelen, maar van binnen wel al dus de rest volgt ook wel snel lijkt me!

Fijne zondag allemaal!

9. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi, Hoi,

Hier het laatste nieuws. Donderdagmiddag voor extra echo in het ziekenhuis geweest. Alles ziet er goed uit :) . Gelukkig ook veel minder geduw. :D Ik had van dinsdag een beurse buik en een uitgescheurde navel, maar ze hoefde donderdag bijna niet te drukken om het goed te kunnen zien.

Prettige dag iedereen.

Groetjes Marieke.

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Even een vraagje: hoe doen jullie het straks met als je kindje beneden slaapt (in de woonkamer)? Of slaapt hij/zij gewoon niet beneden?
    Ik had steeds in mijn hoofd dat hij/zij dan in de box zou liggen, maar nu hoorde ik weer dat dat toch niet ideaal is. Wiegje steeds sjouwen is niet handig lijkt mij, de kinderwagenbak dan?
    Of zo'n hangwiegje dan wel van boven naar beneden halen en weer terug.
    Wat zijn jullie van plan?
    En nog een vraagje: weet iemand of je, als je verkouden bent, ook magstomen met heet water met eucalyptusolie?
    Groetjes
    Azeb

11. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Eva..leuk dat je de kleine hebt gevoeld! Mijn man wacht ook nog 'geduldig' op de eerste schop ;)

@Dreames, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Inderdaad niet leuk dat ze het zijn vergeten!

@Pupke, wat leuk..goed geslaagd dus. Moet je lang wachten tot alles binnen is of valt het mee?

@Ydnic, gefeliciteerd met jullie ondertrouw!
    @Foover, wat een geruststelling..fijn!

@Azeb, had ook gelezen dat wanneer de kleine moet slapen het beste is om hem of haar in het ledikantje eof wieg te leggen zodat hij of zij 'weet' dat het slaapuurtje is begonnen..moet zeggen dat ik er verder nog niet over na heb gedacht maar denk er inderdaad over om dan de wieg boven te gebruiken.

Wat een heerlijk weer hé..heb lekker de tuin gedaan en net in het zonnetje gelegen :D

Weet iemand misschien vanaf hoelaat het begint woensdag bij de Prenatal? Ik kan het nl. niet op de site vinden.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    @Azeb: bij ons is de bedoeling dat de kleine niet beneden slaapt en bij uitzondering als het wel gebeurd in de box.
    Ik ben benieuwd waarom dat niet ideaal is, want anders moet ik ook nog even kijken hoe wij dat oplossen.

Ik heb wel zo'n hangwiegje voor op onze slaapkamer. Het makkelijke is dat de vorige eigenaar (mijn man's baas) een beide kante poten heeft gemaakt waaraan de wieg bevestigd kan worden. Dan kan je de wieg neerzetten (op de grond of in de box) en dan hangt de wieg toch, maar hoef je het niet telkens aan het plafond of zo te bevestigen.

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wat ik hoorde is dat je goed moet kijken of het matrasje van de box wel echt geschikt is om op te slapen en of het niet te veel tocht. Maar het is misschien inderdaad wel zo duidelijk om hem/haar zo veel mogelijk gewoon boven te laten slapen.

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ooh oke.. vandaar. Ja onze box heeft niet echt een matrasje, gewoon een lekker dik boxkleed. Moet daar normaal nog een matrasje onder?

Werd net gebeld door mn schoonvader en zijn vrouw voor mn verjaardag, omdat mn man toch nog een berichtje had gestuurd naar ze.
    Denkt er gelukkig toch nog iemand aan... al is het met een beetje hulp.

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Nouja, beter laat dan niet he....
    Nog gefeliciteerd trouwens!

16. Austin

Austin Fanatiek lid

30 okt 2007
    1.380
    0
    36
    Noord-Brabant
    he meis dat is vervelend van de echo! kan me voorstellen dat je baalt je leeft daar steeds zo naar toe!

Hier op 't moment niet zo best, erg veel last van harde buiken, mag van de VK zowiezo heel volgende week niet werken en morgen moet ik op 't matje komen...is gewoon erg pijnlijk ben benieuwd of ik uberhaupt nog mag werken....

verder komt 16 mei de babykamer eindelijk binnen en kunnen we beginnen met het inrichten en aankleden!

p.s. als je pijn hebt dan moet je gewoon rust nemen, neem het van mij aan ik was te koppig om door te lopen en nu zit ik...

xxx

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedenavond dames! Hehe, zit nu lekker en met lekkere Mama di Casa pizza yummie!

@sasha mooi dat alles goed was! voel je je al wat beter?

@MirandaT wat fijn dat jouw bloedsuikerspiegel ok was!

@eva1983 idd dan voel je wat en wil je dit delen maar manneke kan het nog niet voelen...moeten wij maar geduldig zijn he ;)

@dreames :schock: schandalig! Idd mannetje moet niemand bellen. eerst 2 dgn wachten en dan laten bellen. Kunnen ze zich mooi schuldig voelen! Hebben ze geen kalender of zo in huis? Nou iig : [​IMG] :D

@pupke ik vond die zwart/wit teigertje theme ook erg leuk! Hebben wij gezien op de 9mnd beurs toen.

@foover super dat alles goed was!

@Azeb ik heb daar verder niet veel over nagedacht, ik denk dat het beeb gewoon boven gaat slapen want steeds heen en weer met die wieg is niet te doen.

@Krisstel volgens mij heeft iemand hier toen gemeld dat het vanaf 9.30 begint maar weet zelf het ook niet zeker hoor.

Zo ook wel een aantal waarvan de partners de beeb kunnen voelen! Leuk! Mijn man denkt ook de beeb te hebben gevoeld maar ik denk van niet want ik voel het niet eens erg duidelijk door de placenta. Maar ik wacht rustig af! Super gaaf meiden!

Vandaag super weer gehad! Mooi! Wij zijn naar Haarzuilens geweest naar de elf fantasty fair. Opzicht wel leuk alleen heel veel krampjes met veel voorkomende artikelen (beetje herhaling elke 10 kraampjes ofzo) en niet veel activiteiten. Maar goed het was mooi weer. Hubbie en ik zijn zelfs nog een beetje rood gekleurd in het gezicht! En lekker rondgelopen saampjes. En wel veel leuke verkleede mensen gezien. Ben benieuwd hoe jij eruit zag dit jaar IrisB. Ik zocht naar een rubber glitter zwaard maar helaas. Vanavond verjaardag van een kameraad. Fijne dag nog!

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Dreames, fijn dat ze toch nog belden..beter zo dan niet.

@Parr, had ff een bakkie komen doen..dat is hier nog geen 5 min. vandaan. Was het leuk?

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @dreames, gefeliciteerd meis en wat erg dat ze je vergeten zijn...

Nou ik ga morgen weer werken na 2 weken thuis te zijn geweest (1week ziek :( en 1 week vrij ) en zal dus waarschijnlijk niet meer zoveel online komen helaas. vond de afgelopen 2 weken echt onwijs gezellig hier maar omdat ik op werk al 8 uur achter de pc zit heb ik daar s'avonds thuis vaak geen zin meer in.

Voor iedereen: lekker verder genieten en mocht je een (pret)echo hebben HEEL VEEL PLEZIER!

Liefs Shir

20. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @ydnic .. gefeliciteerd met de ondertrouw.
    @mica ... heerlijk he als je vriend/man de kleine ook kan voelen schoppen/bewegen.
    @dreames ... van harte nog meid.
    @pupke ... lekker geshopt dus. Heerlijk!
    @yule ... heerlijk hé. Ik slaap in het weekend het klokje ook rond.
    @azeb ... de kleine gaat hier veel in de wagen slapen, omdat ik de jongste naar school moet brengen en halen.
    Verder wil ik het hangwiegje ook beneden kunnen hangen ... vind de box wat hard en groot de eerste weken.

Vandaag de 20 weken bereikt!
    Vanaf nu kan ik gaan aftellen. :)

Deel Deze Pagina