Hoi allemaal Even kort voor ik wegga naar het werk hier nog kletsen! Bah heb geen zin in deze week, de eerste dag is altijd het ergste hahaha want dan moet je er nog 4! Ik ga op mijn werk vragen of het mogelijk is dat ik straks 3 vaste dagen ga werken, maar ik ben bang dat dat niet mag. Dat betekent dat ik moet gaan zoeken naar ander werk, want ik ga mijn kindje niet in de flexibele groepen zetten, dat vind ik echt niet leuk. Oppas hebben we verder niet, dus ik ga alvast weer eens wat verder kijken. Nou ik heb echt een baaldag vandaag, ik had vervelende dromen na 7 uur nog en nou voel ik me helemaal depri getsie. Werkze allemaal, echo-ze en groetjes!
Bedankt voor jullie felicitaties! Voor iedereen die straks een echo heeft of afspraak bij de vk, succes! @ Tinkerbell: hier nog niet echt plannen voor koninginnedag. Waarschijnlijk lekker over een braderie struinen hier in de buurt. In gouda zelf schijnt weinig te doen te zijn die dag. @jannes: ik werd vorige week een aantal keer wakker met een harde buik. Het weekend heb ik er geen last van gehad, dus is misschien een beetje stress geweest. Vond het ook heel eng, maar volgens de vk kon het geen kwaad. @parr: mooi buikje al hoor! @yule: ook al een mooi buikje! Vandaag ben ik lekker vrij. Moet vanmiddag wel naar school om met mijn docent mijn afstudeerrapport te bespreken. Ik ben er nu mee klaar en heb ook de spelling al 2 keer nagekeken. Nu krijg ik nog commentaar van hem en van mijn sponsor en dan kan ik het inleveren. Ben blij dat het af is, vooral het rapport en de engelse samenvatting schrijven was moeilijk. Het artikel schrijven viel wel mee. Nu nog het commentaar verwerken, dan inleveren en presenteren en hopelijk krijg ik een voldoende en mijn dilpoma. Nog 8 daagjes en dan mag ik ook gaan aftellen
goedemorgen mooie foto yule En ydnic nog gefeliciteerd Dreames ook natuurlijk hoe was jullie weekend die van mij wel ok de baby kamer is geverfd en over 2 weken komt me baby bed en commode ga waarschijnlijk wel een beetje emo worden want het is het zelfde bedje waarin ik zelf heb geslapen hihih En voor de rest een rustig weekendje gehad Morgen naar de verloskundige Gek maar bij elk schopje ben ik zooo trots op me kleine man hahaha nou nog een fijne dag ladies ciao
Zijn jullie trouwens al uit de geboortekaartjes en de tekst. Of daar helemaal nog niet mee bezig? Wij zijn het nog niet eens over de geboortekaartjes, maar wel druk voorbeeldjes aan het bestellen waarvan ik weet dat de drukker ze hier in de omgeving kan leveren. De tekst en hoe die precies in het kaartje komt, daar zijn we het wel al over eens. Tenzij we natuurlijk nog een veel mooiere tekst tegenkomen.
@Jannes je treft het wel met het weer nu je vakantie is begonnen 8) Geniet er lekker van En ik herken het ook die onzekerheid hoor. Niet zozeer bij deze zwangerschap maar wel bij de eerste. @Parr mooi buikje @Mica probeer je gezicht gewoon goed in te smeren als je in de zon gaat Ik heb bij mijn eerste zwangerschap nog best veel in de zon gezeten (was toen tijdens die hittegolf in 2006), toen kon je de zon ook haast niet mijden maar heb helemaal geen zw masker gekregen. Wat balen dat je vanaf mei al geen werk meer hebt. @Yule ook al zo'n mooie buik en nog gefeli met je 20 weekjes Dhani ligt lekker te slapen dus heb ff tijd voor mezelf Ga al zijn kleertjes die hij niet meer past en uit zn babytijd even op Marktplaats zetten. zijn echt allemaal jongenskleertjes dus bewaren heeft niet zoveel zin nu we een meid krijgen
Hallo dames, Jeetje wat kunnen jullie kletsen zeg ga het straks allemaal wel even bij lezen. Ik ben vandaag eindelijk naar de dokter geweest voor mijn slaapprobleem,Door mijn BI slaap ik niet van de pijn en dan bedoel ik ook niet slapen. En aangezien ik hier een moppie van 4 rond heb huppelen heb ik het af en toe wel even nodig om bij te tanken, hij heeft me een pijnstiller gegeven en een slaapmiddel en heeft me gezegd dat als ik het rond 37 weken niet meer volhoud hij me doorstuurt naar het ziekenhuis zodat ze me dan eerder in kunnen leiden, echt blij wordt ik er niet van omdat ik daar alleen maar horror verhalen over hoor maar goed, als het niet gaat gaat het niet. Ik ga nu even lekker in het zonnetje zitten en aftellen tot het bedtijd is hihi
Wij zijn ook nog niet helemaal uit de kaartjes en de gedichtjes. Er was er 1 die vond ik zo ontzettend mooi.... Plannen, dat wil niet altijd lukken tegenslag kan een stempel op de voorpret drukken maar na tranen vieren wij nu feest en als je in ons ledikantje kijkt weet je dat het het wachten waard is geweest Maar ja dan weet je meteen dat het zwanger worden niet lukte. En moet je dat op een geboortekaartje zetten? Hoe vinden jullie het gedichtje?
Ik vind het een heel mooi gedichtje, wat heel veel zegt over je gevoel en heel veel liefde laat zien. Het is inderdaad wel heel persoonlijk, maar dat vind ik er juist heel mooi aan. Denk dat het heel persoonlijk is of je wil dat mensen dat uit het gedichtje kunnen afleiden. Mensen die niet wisten dat het moeizaam ging, die komen misschien nu met vragen erover of een opmerking.
Funnyme, ik vind het een hele mooie tekst, maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om het op het geboortekaartje te zetten. Ik kan slecht uitleggen waarom, ik vind het een beetje beladen eerlijk gezegd. Voor de rest, hier nog steeds supermooi weer, dus dames, op naar Limburg dan maar Ik voel me wel al iets beter, maar nog niet helemaal top. Gelukkig heb ik zowieso tot woensdag vrij. Dus dat scheelt. En familieproblemen blijft moeilijk. Ik heb op dit moment vrij weinig contact met mijn zus, wat ik zelf wel erg jammer vind. Het is toch een periode die nooit meer terug komt. Waarschijnlijk ben ik er zelf ook een beetje schuldig aan, maar tja.....och wie weet komt het vanzelf goed.
Dit gedichtje hebben we ook niet op het proefkaartje gezet. Maar ik vind het zo'n supermooi gedichtje... Geeft zo goed aan hoe ik me voel...
Goedemiddag dames hier was ik weer! ff eten en dan weer aan de slag! Heb net een link gekregen van een vriendin, hele mooi filmpje!: http://nl.youtube.com/watch?v=wIYZ9HRKags @mica wat minder dat jouw contract niet verlengd wordt! wat was de reden dan? @ingeltje succes met het regelen op jouw werk! @Yule ook een mooie buik @dreames duim hier voor je dat afstudeerrpport goed is @Delayla gelukkig heb je nu ies tegen de pijn! Ik hoor ook van die inleid-horror verhalen! Ik hoop dat je straks gewoon lekker vanzelf mag bevallen! maar idd als niet kan dan kan het niet... @FunnyMe ik vind het gedichtje wel heel mooi maar idd wel heel persoonlijk maar dan ligt het aan jullie zelf als dit bij jullie past ja of nee. Nou ik ga ff verder klussen! doeidoei!
goedemiddag ik ben nu lekker in de jongens kamer bezig morgen komt het stapel bed en kunnen we daarna aan de andere kamer beginnen alle meiden die vandaag een afspraak hebben veel plezier vind het een mooie tekst maar wat de rest zegt erg persoonlijk ik ben wel aan het neuzen voor kaartjes en gedichtjes heb er nu paar als mn mannetje van de week thuis komt na drie weken kan ik hem het een en ander even laten zien en lezen heb ook een kaartje aan gevraagd moet toch bijna alles alleen regelen omdat hij nooit thuis is
Hoi Diddl, Zijn jullie in Garijp geweest bij dr Amelink? Wij nl wel en daar kregen we idd 25 fotoos, 2 dvd's en een cd-rom met daar alle fotoos erop. En dat voor idd 10 euries.
Azeb.. zou de kleine dan idd beneden in de kinderwagen leggen. doen mijn buren ook Zou er zelf voor kiezen om het gewoon in bed te laten slapen,ivm ritme enzo. Stomen met eucalyptus durf ik niet met zekerheid te zeggen haha... ja voeden lijkt me wel een goed idee. arme meid haha ! Roshi..we zullen je missen meid, haha maar je komt vast af en toe wel spieken want je raakt binnen een week verslaafd aan het forum Tweety. ik slaap nu met een voedingskussen ( gedeelte achter mijn rug en een gedeelte tussen mijn benen) slaap hier een stuk beter door Iris. hoe was de 20 weken echo? Funnyme, en is het kamertje er al? Leuk iets om naar uit te kijken Jannes, moet zeggen dat onzekerheid bij pijntjes nu wel aardig weg is. Had het in het begin heel erg,maar voel mijn lichaam gelukkig goed aan,dus weet vaak wel of het mijn banden,bekken of darmen zijn Parr. mooi buikje ! Ik ga er donderdag weer 1 maken. Ydnic. ik voelde me normaal ook heel schuldig als ik thuis zat en ik wist dat het druk was op mijn werk,maar doordat ik voor de baas ook maar een nummer ben ik op het moment geen medelijden met mijn collega's heb is dat schuldgevoel helemaal over. je bent niet voor niets thuis ! Mica. dat is knap balen dat je vanaf mei geen werk meer heb. houd dat in dat je ookg een salaris hebt? Ingetje. en hoe ging het op je werk?mag je 3 vaste dagen terug komen? En idd je kind een in flexibele groep is ook niet alles. Yule. jouw buikje groeit ook lekker door. Dreames...kaartjes zijn we uit, tekst niet,maar ons kennende is dat binnen 5 min. gepiept haha Delayla... had de tip ook al aan tweety gegeven,maar ik slaap met een voedingskussen,en scheelt echt zo'n hoop met je bekkenpijn. misschien een optie om het te proberen? FunnyMe. vind het een mooi gedichtje. wij hebben tot nu toe ook 1 gedichtje..daaruit maak je ook op dat het niet vanzelf gegaan is,maar daar hebben wij nooit een geheim van gemaakt dus voor ons is het geen probleem. Dit is ons gedichtje tot nu toe Soms wordt een kindje zomaar geboren Soms komt een kindje precies gepland Wij mochten hier niet bij horen wij hebben er achteraan gerend Maar intens gelukkig, alle moeite beloond dit wonderkindje, dat voortaan bij ons woont Goed nu ik. Hier gaat alles goed.. Voel de baby de laatste paar dagen steeds meer. Vriendje kan hem helaas nog niet voelen. Vanavond weer even het hartje luisteren met de angelsound. blijft een mooi geluid. Merkte donderdag met zwemmen trouwens dat ik geen normale navel meer heb haha. Normaal heb je natuurlijk gewoon een gaatje in je buik,maar mijn buik is al zo dik dat mijn navel dus gewoon gelijk met mijn buik is. heel grappig gezicht. Verder niet zoveel te melden. Nog 1 weekje tot de 20 weken echo !
Even een paar algemene reacties: Boven of beneden slapen? -> Mij is bij Jasmijn 'geleerd' om je kindje zoveel mogelijk in haar eigen bedje te laten slapen, zodat je kindje het ritme gaat herkennen en weet wat slaaptijd is en wat tijd is voor andere dingen. Ook is het belangrijk dat je je kindje al bij de eerste symptomen van slaap in bed legt, dus niet gaan wachten totdat je kindje in de box of op je arm in slaap is gevallen. Je kindje moet leren om zélf in slaap te vallen. Ik heb me bij Jasmijn altijd aan deze regels gehouden en ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar onze dochter is vanaf het begin een goede slaper geweest. De enige regel waar ik me niet aan heb gehouden is dat je overdag het kamertje beter niet kunt verduisteren. Dat heb ik dus wel altijd gedaan en doe ik nog steeds bij haar middagslaapje... Harde buiken -> Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik vanaf zo'n 28 weken zóveel last van harde buiken, dat ik op advies van de verloskundige heb moeten stoppen en werken en 'bankarrest' kreeg. Harde buiken kunnen op zich geen kwaad, maar wanneer je ze teveel krijgt (ik kreeg er letterlijk één bij élke beweging, dus misschien wel 200 op een dag...) kun je vroegtijdige weeën krijgen. Daarom moest ik me zoveel mogelijk rustig houden. Gelukkig is Jasmijn netjes tot het einde blijven zitten... Bij mij gaat alles verder zijn gangetje, dus weinig spannends te melden...
Ha dames, effe snel op het werk een rustpauze ingelast en even hier op het forum lezen. Valt wel weer zwaar na zo'n paar dagen ziek thuis zijn om dan weer te beginnen, maar ja volgende week gelukkig weer een korte week. @ Parr en Irisb ik las vanochtend een stuk in de krant over de Elf Fantasy Fair en ik moest gelijk aan jullie denken! Leuk dat het een gezellige dag was. @ Tweety en Delayla heel veel sterkte met jullie slaapperikelen. Ik ben zelf een echte slaper en als ik een keer een paar uur te weinig slaap merk ik dat gelijk. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat. @ Jannes ik begrijp jouw onzekerheid goed. Maar ik denk dat we gewoon vertrouwen in ons lichaam moeten hebben. We zijn al zover! En er kan altijd iets gebeuren maar als je daar steeds aan moet denken is genieten ook ver te zoeken. Geniet maar gewoon dat is het beste medicijn! @ Ydnic hier ook nog steeds snufferig, echt vervelend. Geen schuldgevoel hebben hoor, ziek is ziek! @ Ingeltje een paar smilies vanuit hier om je dag weer wat op te fleuren... @ Dreames spannend hoor, het bespreken van je afstudeeropdracht. Welk onderwerp heb je gekozen? (Misschien had je dat wel al eens gezegd maar ben ik dat vergeten.. ) Geboortekaartjes hebben wij nog niet naar gekeken. Zal waarschijnlijk wel in mei / juni gebeuren. @ Funny me en kaatje het zijn beide mooie gedichtjes! Zelf zou ik ze niet kiezen omdat ik ze net iets te zwaar vind. Maar het beschrijft de weg die jullie hebben moeten gaan en dat vind ik wel een mooie gedachte. Nou ik ga snel weer verder aan het werk!
@Parr: ook een mooi buikie hoor! Boven-beneden slapen: wij hebben geen boven! Haha! Apartement dus. Ik denk dat we de 'slaapregels' maar gewoon toepassen, dus op de slaapplek in slaap vallen. Bij ons zal dat denk ik de eerste weken op onze kamer zijn en later misschien op de babykamer (die ernaast zit). Oh ja, ik was zo superenthousiast over de hangwieg... wil mijn vriend het niet. Hij wil niet in het plafond boren en hij vindt het niet handig dat je de wieg niet kan verplaatsen (in de zin van even opzij schuiven, dat ie op 1 plek hangt). Dus dat wordt 'm toch niet helaas. Ik vind de sta-wiegjes overal zo lelijk! Weet niet wat we nu gaan doen. Misschien wel gewoon de reiswieg naast ons zetten ofzo. Of dit: http://idealist.blinkr.net/culla-belly/ Wat zouden jullie doen?
Hallo! Hier een hele gelukkig moeder in spé! De 20 weken echo was helemaal goed, alles was keurig in orde. Wat een lekker gevoel zeg. De kleine lag wel helemaal dubbel, grappig om te zien, hihi! Maar het klopt wel aardig met de plek waar ik het voelde toen we in de wachtkamer zaten, dus daar is geen twijfel meer over mogelijk. En we weten het geslacht, hihi maar dat is een geheimpje voor papa en mama Iris hoe was het bij jou?