September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

Schaam, schaam, ik ben hier heel lang niet meer geweest... :oops:

Het is de laatste tijd erg druk op mijn werk plus het feit dat we nog steeds vol op huizen jacht zijn... beetje stress-vol dus en 's avonds weinig puf om nog achter de pc te kruipen.

Vanmiddag voor de 20 weken echo geweest... alles goed! Het is echt fantastisch om te zien wat ze allemaal al kunnen zien! Voetjes, ruggetje, hoofdje, hartje, hersenen (en dat allemaal dan twee keer, hihi) Echt super!
    En natuurlijk een kijkje genomen "tussen de beentjes"....

Wij maken ons op voor TWEE JONGENS!

Ben echt super blij! Had zelf het gevoel dat er zeker een jongen bij zou zitten en had zelf een beetje mijn voorkeur voor twee jongens ipv twee meiden :oops: Vooral omdat er al zoveel meisjes bij ons in de familie zitten.
    Verbaas me erover dat sommige van jullie weinig foto's meekregen. Wij zijn met een hele sliert naar huis gegaan... en dat in de VU waar het eigenlijk natuurlijk ook alleen om de medische kant zou moeten gaan. Maar daar hebben ze echt veel oog voor de menselijke kant (gelukkig!)
    Om de schoonouders er een beetje meer bij te betrekken hebben we ook nog een pretecho gepland staan. Kan oma to be gezellig alvast meekijken...

Voor alle andere dames met goede 20wkn echo's: gefeliciteerd. En voor de anderen succes met wachten.

Ik heb wel mijn best gedaan en een beetje terug gelezen, maar niet alles...
    @Lise: namen... tja: we hebben een leuke jongensnaam en veel meisjesnamen. Maar ja, die zijn na vandaag niet meer nodig. Gelukkig nog wat tijd om nog een mooie jongensnaam erbij te verzinnen.
    @Eva1983: ik weet niet of buik slapen kwaad kan, maar ik doe het nog wel. Tenminste, ik probeer het vaak want ik ben een echte buikslaper. Soms ligt het wel prettig en soms niet. Dan maar weer half op mijn buik, half op mijn zij met een kussentje erbij.
    @funnyme: wat een toestand met de Babydump... wij zijn daar vorig weekend gaan kijken naar een wagen etc. en vonden juist dat ze zo hulpvaardig etc. waren... misschien veranderd dat dus als ze je bestelling binnen hebben. Mmm...

Zo dat was wel weer even genoeg geklets van mij. Ga eens even kijken of ik nog wat eetbaars in huis heb. HONGER (voor drie ;) )

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Bweeeeeeehhh huil huil :cry: Dat is echt heel mooi... de tranen staan serieus in mijn ogen..oooh die hormonen he. Ik vind het prachtig!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule.Moet zeggen dat het fietsen ook wel tegen viel. heb er ruim een kwartier over gedaan,en echt op slakken tempo haha. was helemaal bekaf toen ik daar was maar vriendje vond het erg leuk.

heb je je echo bij het scal gehad? op het gezondheidsplein? Zijn ze een beetje aardig daar of niet?hoor er namelijk verschillende verhalen over.

Tinkerbell. mag ik vragen wat de reden is dat je man vanaf nu niet meer mee gaat? Vind hij het niet leuk of kan het niet ivm zijn werk?
    De laatste paar weken ga ik ook gewoon alleen,maar mijn vriend vind het nu veel te leuk om mee te gaan. We kunnen de laatste afspraak op 5 uur zetten,dus dan kan het gewoon na zijn werktijden.

Funnyme.. als je gaat dreigen ergens anders je spullen te halen dan gaan er opeens deuren voor je open. Ben helaas zelf niet tevreden over de babydump en zeker niet over de service. ga daar na deze box dus ook niets meer bestellen.

Hster...ben jij er ook nog haha.
    Leuk twee jongens. gefeliciteerd !
    Nog steeds geen huis gevonden? kan me voorstellen dat je er een beetje gestressd van wordt.

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sorry niets teruggelezen van de afgelopen 5 pagina's....zal het nooooooit meer doen!
    Dadelijk naar yoga toe en helemaal moe van het werk. Zal ff kijken of ik morgenvroeg wat tijd heb! xxxx

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingetje...schaam je ! :)

6. mamameike

mamameike Bekend lid

hi ladies
    kom me even melden....ga zo weer weg
    wilde even zeggen dat de 24e de mamamazzeldagen bij de prenatal beginnen en dat je dan op bijna alles 20% korting krijgt!
    dusse als je nog wat in moet slaan....NU DOEN!

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ik heb er weer een dag vol vergaderingen op zitten, pfff daar word je moe van zeg.
    Verder alles goed hier, heerlijk aan het nagenieten van de mooie echo. En vandaag de eerste kleertjes in "stijl" gekocht, hihi.

Iris, geeft helemaal niks joh. Super fijn dat het bij jou ook allemaal goed was!
    En de andere meiden met een goede echo vandaag, super hoor! Lekker genieten!

Ingeltje, succes bij de yoga!

Wij hebben nog geen naam, wel al het een en ander geroepen, maar nog niets concreets.

Funnyme, jeetje wat een toestand zeg. Wij wilde donderdag daar heen gaan om een babykamer uit te zoeken.....

Wij willen de babykamer nu helemaal in "stijl" in gaan richten, met kleuren enzo. Maar ik ben nog op zoek naar voorbeelden, maar ik krijg het nog niet echt gevonden. Heeft er iemand tips?

We gaan zo naar een verjaardag, tot morgen,
    Fijne avond!

8. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    De lijst is alweer enkele pagina's geleden, maar kan me herinneren dat een hele riedel mama's in spé morgen een echo hebben.. ff checken

23: Nikky 20 weken echo, Kristel 20 weken echo, Pisum 20 weken echo, MirandaT vk, delayla 20 weken echo, sunshine80vk

Heb er zin in :) En veel plezier voor de andere dames en hoop dat alles in orde is.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden morgen veel plezier bij de echo en de vk !

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Even een ego-berichtje.

Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen had ik mijn leraar een mail gestuurd nu die het mij ontzettend moeilijk maakt om af te studeren. Hij reageert immers zelden op mijn mails en afspraken gaan ook niet door.
    Nu had ik vandaag reactie. Volgens hem is de toonzetting van mijn mail (zie mail in eerdere bericht) en de inhoud daarvan betreurenswaardig. Hij gaat verder niet echt op de inhoud in. Verder bestempeld hij het door mij ingeleverde stuk als niet juridisch genoeg en met zo'n slechte spelling dat hij daar niet eens verder naar heeft gekeken. Dit slaat nergens op. De allereerste versie die ik hem mailde was inderdaad mager qua inhoud en slecht qua spelling. De nieuwe versie die ik hem heb gemaild is zeker niet slecht gespeld (dit vinden vele andere met mij). Bovendien heb ik stukken gezien die minder juridisch zijn en die personen hebben ook een voldoende gekregen.
    Nu volgens hem ga ik het dus op deze manier niet redden om af te studeren. Ik helemaal in tranen natuurlijk.

Vlak daarna komt mn baas want ik had eindelijk gesprek op over mn contract (ik las de mail van de leraar op mn werk). Ik had een aantal weken terug een gesprek met mijn baas en daar werd mij, net niet letterlijk, toegezegd dat ik een fulltime contract zou krijgen. Dat was uit het gesprek duidelijk af te leiden ten minste. Ze waren zo blij dat ik wilde blijven en dat ik fulltime wilde blijven werken. Ik maakte me dus ook totaal niet druk om dat gesprek.
    Vandaag krijg ik te horen dat vanwege mijn zwangerschap (dat wisten ze bij het vorige gesprek ook al weken) ze hebben getwijfeld om mij uberhaupt aan te nemen. Ik krijg een contract voor minimaal 2 dagen in de week, maar mag niet meer werken. Ja hooguit 3 dagen.
    Ik had op een fulltime inkomen gerekend, op extra vakantiegeld daardoor (werk nu namelijk 2 dagen) en extra vakantiedagen. Het kdv is al geregeld omdat wij beide fulltime zouden werken. En nu dit.
    Ze brengen het onder het motto dat ik het misschien niet aankan om fulltime te werken zo vlak voor en na de bevalling. Ik mag pas in mei 2009 misschien fulltime gaan werken.
    Sorry hoor maar bepaal ik niet of ik dat wel of niet aan kan. Volgens mijn werk niet.

Dus samenvatting van vandaag: het afstuderen wordt me nog moeilijker gemaakt en mn fulltime contract kan ik ook vergeten.
    Heb de halve dag op mn werk zitten huilen :cry:
    Gelukkig is mn mannetje lief voor me en zegt dat het allemaal op te lossen is.

11. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ach dreames, wat rot nou! Wat een vervelend gedoe allemaal, zul je altijd zien als het aan een kant fout begint te gaan, dan maar meteen helemaal bha. Hopelijk komt er voor beide problemen een goede oplossing, hoe dan ook in ieder geval een dikke knuffel van hier!

Hei hoe zit dat nou met die mazzeldagen, moet je daar een uitnodiging voor hebben, en van hoe laat tot hoe laat is dat nou eigenlijk? Ik vind de site erg onduidelijk en ben vergeten te bellen vandaag....
    :oops:

Ik merk dat mijn concentratie qua studie trouwens erg te wensen overlaat............ben ik hierin de enige?

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    sash de mazzeldagen zijn gewoon voor iedereen. de hele dag alleen de koopavond is speciaal.

@dreams jeetje meid das kl*te. hoop dat je het nog kan regelen met je afstuderen en met je werk idd jij bepaald toch of je het aan kan of niet. het kdv kan je denk ik nog wel veranderen als je dat wil het gaat immers om minder dagen das vaak makkelijker als meer.

hoop dat ik een deze dagen mijn pasjes binnen krijg dan kan ik ook nog naar de mama mazzel dagen. is echt k*t zonder pasje je dnek o ik ga ff dit of dat doen o nee kan niet heb nu ff geen pasje. heb wel geld maar daar doe ik maar zo zuinig mogelijk mee zodra ik mijn pasje weer heb kan ik weer aan de slag hihi. verder alles rustig hier vanmiddag 2 uur met mijn zoontje buiten in de tuin gespeelt ik mocht niet naar binnen lopen dan werdt ie boos hihi dus mama zat er heel de tijd bij in het zonnetje erg hoor :p morgen een dagje vrij heerlijk en dan weer cursus maar daarna een hele week geen wekr cursus of wat dan ook heerlijk. het heeft wel voordelen ff wat meer werken achter elkaar.

13. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ha meiden!

Ik kom net terug van de VK.
    Alles was piekfijn in orde.
    Ik was een beetje bang dat ik te snel groeide, kvind mezelf nogal dik. Ik woog nu 85,8 kg. Ik begrijp gewoon niet dat ik zo snel groei.
    Maar het gaf allemaal niks volgens haar...gelukkig maar.
    Lekker weer naar het hartje geluisterd...

Voor de meiden die in de stress zitten over de manier van liggen in bed.
    Het maakt (voor de kleine) niet uit of je nu op je rug/buik of zij lig. Als jij het lekker vind liggen, dan moet je gewoon zo gaan liggen hoe jij het wil.
    Dus hier geen zorgen over maken! Aldus mijn verloskundige!

Morgen ga ik bellen voor een 20 weken echo in het Palet in Dordt! Bij jullie bekend?

Nou fijne nachtrust allemaal!

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wij hadden op onze trouwkaart

'als mijn adem blauw was,
    en de jouwe rood,
    dan was paars mijn lievelingskleur'

Hier zit wel een verhaal achter: ik heb dit 'gedichtje' zelf geschreven toen ik vijftien was en het is toen ook gepubliceerd in 'doe maar dicht maar', een dichtbundel met gedichten van scholieren.
    Maar je mag het gebruiken van mij hoor, geen auteursrechten ;)

Wij hadden de eerste zin op blauw doorschijnend papier, volgende bladzijde de tweede zin op rood doorschijnend papier, en dan een foto van ons in paars/wit (in plaats van zwart wit) met de laatste zin eronder op de laatste pagina. Soort boekje dus.
    Vond hem zelf erg goed gelukt. Wil met het geboortekaartje eigenlijk ook iets met rood, blauw, paars doen.

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oh haha nouja, laat mijn suggestie dan maar zitten ;)

16. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Dag dames!

@Dreames: meid, een dikke knuffel van ons (van mij, maar ook van de tweeling ;) Ik hoop dat je afstuderen en je werk gauw goed komen!

Ik had vanochtend in de auto op weg naar het werk ineens erge last van mijn rug, op de terugweg ook! Ik hoop niet dat het een voorbode is van chronische rugpijn door de zwangerschap! Verder schoppen de kindjes veel, dat is fijn! Alleen bij het zitten voelt mijn buik wat beknellend. Haast iedereen vind dat ik al goed aan het 'buiken' ben ;)
    Ik ben nu in totaal zo'n dikke 6 kilo aangekomen...

Dus er zijn meer die al uit de namen zijn! Wij laten ze zo, zoals we ze hebben bedacht, maar misschien kan het nog een beetje veranderen ;)

Ga zo mijn bedje in, nog 1 dag werken en dan weer 4 dagen vrij. De week erop maar 2 dagen werken en 6 dagen vrij, heerlijk!

X Lise

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @marrielle ik heb er wel vangehoord een paar verloskundigen hier hebben dit samen opgezet begreep ik. mijn vk zit er niet bij ik ga in het zh voor de 20 weken echo.

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Dreames: wat een gedonder zeg. Kan me voorstellen dat je er flink de balen van hebt. Hopelijk heeft je vriend gelijk en is het allemaal op te lossen....
    Hier alles in orde. Het is gezellig in mijn buik :)
    Jammer dat mijn man het nog niet kan voelen...
    Wij zijn redelijk uit de eerste namen, zowel voor een jongen als een meisje, maar willen er nog wel een tweede naam bij en daar zijn we nog niet helemaal uit.
    Ik hoop dat het volgende week, in de meivakantie, ook nog zulk mooi weer is! Hmmmm
    Mijn ouders hebben ons trouwens hun camper aangeboden voor de zomervakantie. Dat is echt super! Heb echt zin om lekker 1 of 2 weekjes weg te gaan daarmee.

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja ik heb nu heeeeeel snel alles bijgelezen...pfff net op tijd voor de volgende pagina's alweer volgeklad worden hahaha

@Dreames: Meid wat een teleurstellingen vandaag allemaal....knuffel van mij.. misschien heb je het gevoel dat je wereld eventjes instort..maar heb vertrouwen dat het echt goed gaat komen. De juiste oplossing komt altijd als je er klaar voor bent. Ik heb ook veel van dit soort dingen meegemaakt, keer op keer even ingestort maar er heel sterk uitgekomen. Sterkte!

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @kaatje: SCAL ja (aarhof). Ik vond de echoscopiste wel kundig maar erg zakelijk. Kreeg maar 2 fotootjes en ze zei een paar minder aardige dingen vond ik. Ik had van vriendinnen ook al gehoord dat ze niet zo vriendelijk was deze dame. Ga het nog wel even met mijn VK bespreken. Ik vind het toch heel raar dat ze geen vervolgafspraak maken als ze iets niet goed kunnen beoordelen.

@dreames: o jee meid, wat onwijs vervelend allemaal. Wat een zak van een begeleider zeg! Dus omdat je iets hebt gezegd van het niet nakomen van afspraken kraakt hij ineens inhoudelijk je verslag af! Dat kan volgens mij helemaal zo niet...! Dan had hij al veel eerder opmerkingen daarover moeten maken. Zo een week voor de inleverdatum kan ie daar niet mee aankomen. Zwaktebod hoor! Je hebt hem waarschijnlijk op een zere plek getrapt ofzo met je mail. De toon en inhoud was voor hem misschien betreurenswaardig maar zeker niet onterecht lijkt me zo! Kun je echt niet naar iemand toe stappen hiermee?

Deel Deze Pagina