@Ingeltje, wat bijzonder zeg..gefeliciteerd met jullie kleine vent! Nu lekker van het weekend genieten
Parr. Je moet een foto van je ring op internet uploaden en dan de code plakken tussen En nu is je bankrekening wel leeg zeker? na een middagje prenatal haha Krisstel. ja mijn vriend neemt dezelfde ring. hij mag sowieso geen ringen om op zijn werk,dus wouden daar ook niet te veel poes pas mee doen + dat hij zegelringen enzo niet mooi vind Rijkie. fijn dat de 20 weken echo goed was, en leuk nog een jongen erbij ! Diddl: 26 foto's? geloof dat ik bij ons echo centrum al blij mag zijn met 2 foto's en dan nog hopen dat ze duidelijk zijn. Maar mooie foto's en mooi buikkie ! Lola.. ik wilde gaan kijken of ik de tekst kon bewerken,maar ik heb met mijn domme hoofd het wachtwoord uit mijn mail gewist,en kan dus niet meer op die site haha. Lekker bezig weer. Wupje. hier op de site onder het onderwerp " babyuitzet" staat bovenaan een lijst. je kan ook een lijst ophalen bij bv. de hema. Ingetje... super een jongetje ! Gefeliciteerd Moet zo weer naar de fysio. vind het echt 3x niets en heb ook niet echt het idee dat het veel helpt. ga anders maar vragen of ik 1x in de 2 weken mag komen. Net die borstpomp via marktplaats opgehaald.zag er goed uit,en kreeg er gratis een doos zoogkompressen bij. Echt geen geld die 10 euro.
hoi dames hier even een kort berichtje van mij (ik lees wel mee maar reageer weinig zit niet zo lekker in mijn vel) maar wilde even zeggen dat we na twee zoons een DOCHTER verwachten liefs debby
Dames allemaal superbedankt voor jullie tips! De paar pagina's ga ik wel even uitprinten en ik ga ook op de links kijken. Het is wel handig als je zo kunt afstrepen, maar ik zie wel dat wij de belangrijkste dingen toch wel al hebben. Ben net ook even bij de Prenatal binnengewipt en heb nog een super leuk rompertje en pyamaatje gekocht! Zo lief @ Ingeltje gefeliciteerd een JONGEN! Gelukkig was toch alles goed en geniet van het bankhangen! @ Kaatje heerlijk hè 20 weken, ik was ook superblij afgelopen woensdag Volgens mij ben ik er nu een paar vergeten sorry.... moet ook dadelijk naar een overleg dus was even snel tussendoor! Allemaal nog een fijne middag en misschien tot vanavond
@Ingeltje: een JONGEN! Leuk zeg! @Debby: en een MEISJE! Leuk voor jullie. @Parr: ik zie het al, je past goed op jezelf... mooi zo. @Kaatje: gefeliciteerd met de 20 weken grens! Leuk he? Nou aftellen. Flesverwarmen/magnetron discussie: je hoeft geen flesverwarmer te kopen, je kunt de flesjes ook in een pannetje warm water verwarmen (old school ). Ga ik denk ik doen. Al die electische apparatuur moet je ook weer ergens neerzetten....
@ Moppiepoppie: als ik zit voel ik de kleine ook helemaal onderin mijn buik, wellicht dat hij daar met zijn voetjes ligt ofzo. Gisteravond in bed legde ik even mijn hand op mijn buik, iets rechtsonder mijn navel en toen kreeg ik me toch een trap! Ik schrok er een beetje van, hihi. Dus over het algemeen voel ik het ook heel laag in mijn buik, een enkele uitzondering daargelaten.
Wat grappig, ben echt benieuwd wanneer ik 'm wat hoger voel. Vind het trouwens heel apart dat ik 'm een maand na die eerste 2 dgn heftig geplop helemaal niet meer voelde en nu opeens voel ik 'm gemiddeld 10x per dag. Wat was ie die maand aan het doen? Winterslaap?
Hahah inderdaad! Ik voel nu onderin mijn buik ook veel beweging. Hoop dat mijn mannetje het ook snel zal voelen!
@parr: Tijd voor m'n huiswerk Ik ga gewoon de oefening overtypen uit het boek (nu ja, van de kopie die ik heb, heb alleen deze oefening). Ze komt uit: Contact maken met de baby in je buik van Hester de Boer Oefening 9 - Het kindje wiegen met z'n tweeen Dit is de mooiste wieg-oefening die ik ken en die ik altijd tijdens de cursussen met aanstaande moeders en vaders doe, vanaf ongeveer de vijfde maand> De partner die de oefening meedoet moet alle handelingen die hij of zij gaat doen aankondigen; er mag niets plotseling gebeuren. Jij en je kind schrikken ervan. Het kind moet het absolute vertrouwen krijgen dat ze niet wordt losgelaten als je aan het wiegen bent. Je zit geknield in een rechte hoek, met je hoofd geleund op een bank of op een stoel met kussens. Je partner legt zijn of haar hand op jouw onderrug bij het heiligbeen en jij wiegt je lichaam van links naar rechts, alsof je met je staart kwispelt, maar dan heel langzaam. De hand van je partner volgt die beweging. Als je een tijdje in een rustig ritme hebt bewogen, kom je tot rust. Als je dat bereikt, stop je de beweging langzaam en je blijft samen even stil staan. Je partner legt zijn of haar hand op jouw buik, terwijl de andere hand nog contact met jouw rug heeft. Dan haalt je partner ook die hand van je rug en legt die naast de andere hand op je buik. Je probeert je buik helemaal los te laten zonder je rug hol te trekken. Daardoor gaat je kindje steeds meer in de handen van je partner liggen. Zodra jullie je allen veilig voelen, zal je baby in die handen gaan liggen, zodat je partner haar heel zachtjes kan bewegen, van de ene naar de andere zijkant van je buik. Je partner voelt je baby'tje in zijn of haar handen liggen, en je baby zal zich helemaal overgeven. Jij moet je baby dan durven loslaten, en toestaan dat ze even in de handen van iemand anders ligt. Als een van jullie beiden voelt dat het zo genoeg is, geef dan duidelijk aan dat de oefening is afgelopen. Neem de tijd om de oefening af te ronden door je baby weer naar je toe te halen. Jouw buik zal dan helemaal uit je partners handen gaan, maar hij of zij houdt zijn of haar handen nog tegen jouw buik. Pas als je baby helemaal uit je partners handen is, zegt je partner: "Ik laat je lost", en een voor een trekt hij of zij de handen weg van jouw buik. Zo, dat was de oefening. Het gaat wel niet van de eerste keer supervlot (bij ons woensdag ook niet echt helemaal gelukt), maar het is wel leuk om te doen. En waarschijnlijk dat het thuis met z'n tweeen toch iets beter gaat dan in een yogales met andere mensen bij
@wupje: huiswerk nr. 2: het basislijstje uit m'n boek. Deze komt uit Zwanger met Ouders van Nu van Femmie Goudswaard *Baby badje met standaard of bademmer, 6 hydrofielwashandjes, badcape of omslagdoek, babycreme en/of -olie *1 pak wegwerpluiers (kleinste maat) of 24 katoenen luiers, lotion- of oliedoekjes om billen mee af te vegen, luieremmer *6 spuugdoekjes *Flesjes, spenen en flesvoeding. Ook als je borstvoeding wil gaan geven is het goed om voor de zekerheid wat flesvoeding in huis te hebben. *2 voedingsbeha's (borstvoeding) *Baby-kleding: 2 katoenen truitjes of overslaghemdjes (maat 50), 6 rompertjes (50 en 56), 3 pakjes, 2 paar sokjes, buitenpak of -jasje, katoenen mutsje (ook in de zomer) *Kinderwagen met dekentje en lakentje *Autostoeltje *Commode, aankleedkussen met 2 hoezen *Wieg of ledikantje met matras, 2 katoenen dekentjes, 2 moltons, 2 lakentjes, 2 hoeslakentjes voor het matras, 2 flanellen luiers (voor onder het hoofdje), kruik en kruikenzak. *Ook handig: fopspenen (kleinste maat), eerste knuffeltje, draagzak of -doek, babyfoon, wipstoeltje, muziekdoosje voor bij het bedje, nachtlampje, afkolfapparaat met flesjes als je borstvoeding gaat geven. Ik denk dat hier niet echt te veel op staat. De "ook handig" zijn dingen die je niet echt MOET hebben. Er zijn wel een paar verschillen met m'n andere boek, maar die zijn niet zo groot. Zo, huiswerk klaar voor vandaag
Hello, Ingeltje, blij te horen dat alles goed is. Ik heb vanavond mijn eerste zwemles (eh, ja ik kon al zwemmen ) ben eens benieuwd. In een enthousiaste vlaag heb ik me ook opgegeven voor yoga. Nog maar eens bekijken wat bevalt hé (hopelijk ik in ieder geval nog niet 8) ) Na jullie verhalen van Prénatal wordt ik ook een beetje hebberig, misschien toch nog maar even checken dit weekend. Ik zie het helemaal zitten, want ik heb komend weekend VRIJ WEEKEND! Jippie en de komende weken heb ik ook nog eens weinig diensten (omdat ik er te veel gedraaid had) Mijn kinderkamertje ben ik aan het schilderen. Ik had drie kleuren beige in gedachten. De eerste muur is heel mooi, licht beige. Helaas is de tweede muur toch een stuk donkerder dan ik gedacht had. Het lijkt een beetje somber te worden........dus nu twijfel ik om het toch maar weer over te verven.....ach ja, een mens moet toch wat te doen hebben hé Kan iemand me trouwens op groen zetten? doeidoei, ben zwemmen
Hallo meiden, Nu heb ik wat meer tijd! @Ingeltje, fijn dat de echo goed was. En dat je je weer wat beter voelt. Wauw een jongen, leuk hoor! @Ydnic, wel leuk dat je met 32 weken weer een echo krijgt! @Kristell, beetje laat, maar toch: fijne bruiloft vandaag! @Dreames, fijn weekend! Lekker er ff tussenuit! @Pupke en Iris, bij mij hebben er ook al een paar mensen aan mijn buik gezeten, collega's en moeders van vrienden....dat is toch gek al zeg ik het zelf. Gewoon zo zonder iets te zeggen.... Jeetje dat er nog mensen zijn die met katoenen luiers aan de slag gaan, goed joh! Maar echt niets voor mij..... @Chaartje, heb jij elke dag zo'n ontbijtje? Heavy maaltje! @Sasha, lekker vrij weekend! En veel plezier met zwemmen. Ik voel de kleine ook al regelmatig, echt heel bijzonder hoor! Soms onder, maar af en toe ook al wel boven. Fijne avond, hier komt zo een vriendin om visite, lekker bijkletsen!
Zo eventjes weer een nieuwe foto in mijn album geplaatst. Leuk om de groei zo bij te houden. Wij gaan morgen ook shopppen bij de Prenatal. Heb ook zin in kleertjes kopen nu! Eindelijk weten we of we rokjes of broekjes moeten halen
Goeieavond allemaal! @Ingeltje, wat leuk een boy! Gefeliciteerd! En mooie buikfoto joh! Veel plezier morgen met shoppen! Wij moeten nog 3 weekjes wachten voor we het geslacht weten... Ik wil ook @Kaatje, jij hebt ook al een flinke buik En mooie ring heb je! Wij hebben ook zoiets, alleen ook met een ruitje erin. @Steen, leuk hoor dat je de kleine al zo goed voelt! Hier is het momenteel minder. Maar verwacht wel met 19 weken dat ik het ook meer ga voelen (was bij m'n dochter iig wel zo) @Sasha, veel plezier met zwemmen! @Iris, klinkt goed die oefening! Ik heb 6 juni m'n eerste yogales. Duurt helaas nog even. Maar ben wel heel benieuwd hoe het is Hier alles redelijk. Ben verkouden , dus voel me niet echt optimaal hihi. Maar het is nu lekker weekend en alleen maandag werken en dan 10 dagen ofzo vrij achter elkaar Moet alleen wel leren, want heb 8 mei examen voor een opleiding die ik voor m'n werk doe... Dus echt helemaal vrij ben ik dan ook weer niet.. Geniet allemaal van het weekend en het mooie weer meiden!
Mooie foto Kaatje Wupje: Als de moederkoek te laag ligt kan het in de weg liggen met de bevalling ofzo. Ik weet het eigenlijk niet. Misschien dat iemand het hier weet. Het voordeel is nu wel dat ik onze kleine wup nu al heel goed voel elke dag. Wat leuk dat er een september moeder van vorig jaar met ons mee leeft. Helemaal top Steen: het is idd wel fijn dat we dan nog een keer mogen spieken, weet alleen niet wat er gaat gebeuren als ie idd te laag ligt. Misschien n keizersnede? Geen id! Parr: zo ben jij even goed bezig geweest. Leuk hoor en als ik jullie mooie kamertje zo zie dan ben je ool al bijna klaar of niet? Denk dat de ijsfabrikanten blij met ons zijn. Eigenlijk zouden ze ons een beetje moeten SPONSEREN! Mijn partner en ik hebben een hele leuke oude boerderij gevonden hier in de buurt die we voor ons trouwfeest gaan huren. Echt voor een prikkie met een terras en groot speelveld. En mooi afgelegen dus als de muziek wat luider gaat dan heeft niemand er last van . 40 slaapplaatsen, en een grote zaal en een keuken en kelder. We zijn dus helemaal blij. Is het mooi weer lekker buiten met een barbeque. Is het weer wat minder dan doen we een chinees lopend buffet binnen we laten de rijdende pizzaboer komen die terplekke pizza's bakt. Ingeltje: super dat het weer goed met je gaat en dat je een mooie echo had. Kristell: Een hele fijne dag toegewenst. Chaartje: Wat kun jij al lekker eten zeg zo vroeg in de morgen Ga zo nog een beetje schoonmaken ben zondag jarig en dan moet alles een beetje fris en netjes zijn. Zou iemand mij op rood willen zetten op de lijst.