@jale gelukig dat het beter gaat hoop dat de paniekaanvallen weg blijven voor je. @roshi leuke band. @tinkerbell o meid das schrikken. gelukkig is het weer gezakt denk aan jezelf hoor. doe rustig aan. hier een heerlijk zonnig dagje gehad lekker alle was kunnen drogen in no time. verder is de kleine erg druk aan het doen ondanks de ligging van de placenta weet hij/zij er langs te schoppen. heerlijk.
goedenavond ladies wat een heerlijke zaterdag en zondag is het geweest he hebben jullie ook zo genoten van het weer ik was vandaag best wel actief Kleren gestreken huis gestofzuigd En me vader kwam de commode brengen waar ik vroeger op verschoond werd jeetjes 29 jaar geleden alweer ik moest wel een paar traantjes laten maar zodra de baby kamer af is dan maak ik fotos Heb net een zak met worteltjes op heerlijk waren ze echt zo grappig dat je zo intense kan genieten van iets Maar ow wacht ik heb wel nieuwe buikfoto's en upgeload vind ze wel heel mooi geworden ik krijg vanaf nu elke maand buikfotos kado zodat ik een reeks kan maken voor aan me muur ben er zo blij mee nou nog een fijne avond ladies en de babies ook natuurlijk
Wat een gave foto Chaartje! Echt supermooi Ik ga lekker nog ff voor de buis en dan slapen. Morgen wel vrij, heerlijk Knuffel en een nachtzoentje!
@Ingeltje: dat gele dat is colostrum, de eerste moedermelk. Ik lek ook al sinds 15 weken ofzo, maar het was niet gelig. Nu lek ik uit linkerboob gelig en uit rechterboob gewoon zonder kleurtje. Ook wel apart. Hoop dat die ene het ook goed doet, ook als is het nog niet geel ? @Lise: die half jaar lenzen van Hans Anders heb ik ook wel eens gebruikt, maar die waren veel dikker dan die iWear daglenzen van Pearle en voelde ze inderdaad de hele dag zitten. Zijn wel goedkoper natuurlijk, maar zo'n rotgevoel in je ogen is echt verschrikkelijk. Je kunt volgens mij ook wel eens proeflenzen halen bij Pearle. Eén doosje is in ieder geval voor 15 dagen (als je beide ogen dezelfde sterkte zijn), dus je kunt het allicht twee weken proberen als ze niet aan proefsetjes doen.
@ Roshi -> Ow je ik zelf krijg vooral heel erg pijn in mijn onderrug als ik werk (veel lopen en staan), maar met opstaan heb ik niet echt veel last. Denk dat ik toch maar ff aan de dokter vraag, al is het maar dat die mij kan vertellen welke houding beter is ofzo. Al een flink buikje trouwens! @ Sunshine -> Bedankt voor de link! Helaas word ik er niet echt vrolijk van heb vaak pijn bij die kuiltjes in mijn rug en er staat dat dat inderdaad op BI kan duiden... Hmmz @ Danielle -> Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! @ FunnyMe -> Ook gefeliciteerd met de 20 weken echo! Vervelend van al die zwangerschapskwaaltjes! Maar ik denk dat het misschien ook erger is nu omdat het er 2 zijn... @ Tinkerbel -> Ooooh das schrikken zeg!! Ik zou echt helemaal in paniek raken! Gelukkig is het weer weg getrokken. Doe in ieder geval maar heel rustigaan! Hebben jullie dat ook, dat jullie worden overladen met goed bedoelde maar nutteloze adviezen? Ik word er helemaal gek van! De een hemelt borstvoeding helemaal op de ander raadt me zwaar af om er ooit aan te beginnen. Ik heb inmiddels al 20 merken luiers als advies gekregen en 10 soorten voeding ofzo... Ik word er gek van hahaha! Volgens mij moet iedereen er toch gewoon zelf achter komen. Ik krijg trouwens ook heel veel spullen waar ik niets mee kan. Bergen oude kleertjes enzo, soms echt ouderwets of met vlekken... Hmmz Was ik eerst aan het klagen dat ik de beeb nog niet voelde, nou, nu houdt hij niet meer op! Hahaha de heeeeele dag door alleen maar trapjes. Alsof hij het wist en nu wil laten zien van: ik ben er heus wel! Dat is echt snel gegaan, met 16,4 weken nog nix, met 17 weken heel soms een plopje, met 17,4 hele tijden achter elkaar plopjes en nu met net 18 weken stopt hij haast niet meer met woelen! Groetjes Cossy
Goedemorgen meiden ! Hoe gaat ie hier? Met mij alles goed,ben voor mijn doen heel erg vroeg uit bed,maar weinig geslapen en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden ( heb om 09.10 uur 20 weken echo ) Hier is sinds gisteravond trouwens de melkproductie in mijn rechter (.) goed op gang gekomen,dus heb ook natte plekken in mijn pyama ( lekker! ) Viel zaterdagavond trouwens mee bij mijn schoonouders, was lekker weer dus de deur heeft de hele avond open gestaan. Ingetje, heb ik ook hoor dat " zware gevoel " onder in je buik. Heb de laatste paar dagen dat ik niet te lang rechtop kan zitten ( houten stoel of autostoel ) krijg dan last bij mijn linker ribben. Dat is melk ! dus als je dorst hebt haha Ydnic nog gefeliciteerd met je verjaardag ! Jikke. hoe gaat het met je kids? Hoop dat ze allemaal snel weer opknappen. Leuk een extra echo ! Diddl..schattige maxi-cosi ! Roshi, mooi buikje ! en een super lieve behangrand Danielle. leuk weer wat van je te horen ! fijn om te lezen dat jullie een goede 20 weken echo hebben gehad. Funnyme, gelukkig gaat alles goed met jou en de meiden. begon me ook al een beetje zorgen te maken. Tinkerbell. gelukkig was het vals alarm,en wat een stomme reactie van je ouders zeg ! Delayla hoe gaat ie met jou en hoe was je echo? Geloof dat ik weer aardig bij ben. ow ja gister kwam ik een buurvrouw van een paar huizen verderop tegen,en dat was de eerste die ongevraagd aan mijn buik zat ( op een collega na,maar van haar vind ik het niet erg haha) Fijne dag en laat straks weten hoe de echo was Liefs
Even snel ego-berichtje. Ben gister laat terug gekomen van weekend weg en moet nog alles bijlezen. Weekendje was heerlijk. Ben lekker ontspannen. We zijn naar de dierentuin geweest in Emmen. Dat was echt super leuk. Baalde alleen dat het zwembad heel klein was, maar misschien gaan we vandaag hier in de omgeving zwemmen. Vandaag ook even vk bellen, want ik ben gisteren wat vocht verloren en ik heb zelf niet het idee dat het urine was. Gisteravond heb ik de kleine nog wel duidelijk gevoeld. Vanochtend nog niet. Ik bel toch maar even voor de zekerheid.
Ow jee dreames.geen rare dingen gaan doen he ! Was het helder vocht? Vruchtwater blijkt trouwens erg zoet te ruiken ( mocht je er aan geroken hebben) Hopelijk valt het allemaal mee en was het gewoon hele dunne afscheiding ofzo ( ook niet fris,maar kan iig geen kwaad )
Goedemorgen meiden, @Miranda lekker alleen vandaag nog werken @Eva lekker dat je uiteindelijk toch nog geslaagd bent @Tweety leuk hoor dat de kleine zo lekker druk is @Chaartje wat leuk gedaan zo die buikfoto's! @Cossy balen dat je wel dingen herkent uit die link. Ga anders even langs de HA en vraag verwijzing voor de fysio Wat kan het verschillen he met het voelen van de kleine, leuk dat je hem nu zo voelt, geniet ervan @Kaatje succes strakkies bij de 20 wk echo! Gelukkig maar dat het achteraf wel meeviel bij je schoonouders. @Dreames geslaagd weekendje dus Het weer zat natuurlijk ook lekker mee he! Misschien was het afscheiding? Hopelijk kan de vk je duidelijkheid geven en is het niks. Succes! Hier heeft Dhani eindelijk weer is de nacht doorgeslapen en hij werd pas wakker om half 8 \/ Vanmiddag naar de gemeente, gaat mn vriend onze kleine meid erkennen, is dat ook weer geregeld fijne dag allemaal, ondanks de regen
Net de vk gebeld en volgens haar kan het niets zijn omdat het maar een klein beetje was en daarna meteen gestopt is. Hoeft niet langs te komen. Houdt zelf nog wel in de gaten dat ik de kleine vandaag voel.
Ha meiden Hier gaat het gelukkig al een stuk beter! Gisteravond nog met de verloskundige gebeld, ik moet het in de gaten houden want als het aanhoudt moet ik wel even langs komen. Maar gellukig houdt het niet aan! Was wel enorm schrikken en ik ga dus nog beter op mezelf (en onze as dochter) letten, het is even een waarschuwing van je lichaam! Nu werken, ik hoef deze week maar 2 daagjes gelukkig, anders had ik me wel ziek gemeld. Maar moet vandaag van 10 tot half 4 dus ja Liefs en een dikke kus voor jullie allemaal, thanks voor de lieve reacties!
goeiemorgen! @FunnyMe: fijn dat je weer terug bent! Wel vervelend dat je zoveel last hebt. Nu al vocht vasthouden, dat beloofd wat voor de zomer. Veel met de beentjes omhoog. Ik zou zeker met je werkgever en de bedrijfsarts kijken of je niet wat minder kan werken, misschien minder dagen of half gezin ofzo (halve uren). @Tinkerbel: jeetje zeg, wat onwijs naar die harde buiken. Ik heb het een dagje een paar keer gehad, en ik had ook al de schrik in mijn lijf. Lekker dan als je ook nog zo'n reactie krijgt van je omgeving! Daar wordt het zeker niet beter van. Lekker uitrusten en niet teveel stressen (dat hielp bij mij goed in ieder geval). @Ingeltje, Kaatje en nog meer: nu al lekkende borsten? Dat heb ik niet. Loop ik achter? Ga zo naar de VK voor mijn controle. Tot strakkies!
Goeiemorgen dames! Ik ga ook maar weer proberen om een beetje te reageren. Poging DRIE ondertussen grrrr want al 2 keer mn venster weggeklikt en die tweede keer stond er al best veel in *zucht* Ben nu maar in Word bezig, misschien dat het helpt @kaatje, roshi, en anderen: mooie buikjes! De buikjes beginnen nu echt wel te groeien allemaal. Zal vanavond hopelijk ook nog eens een nieuwe foto in mn album zetten. @roshi: bah, BI. Doe maar rustig aan! Denk dat dat ook wel bedoeld wordt met egoïstischer werken: eerst aan jezelf denken en dan pas aan het werk. @jikke: hopelijk is je dochter snel uit het ziekenhuis. Sterkte ermee! En ook beterschap voor de andere 2 zieken. @parr: Nog geen schoonmaakdrang hier. Doe gewoon hetzelfde als anders (en dat is niet veel ) Keuken, toilet, badkamer en stofzuigen. Eind van de week hoop ik alles nog eens grondig te kunnen doen, maar niet zodat ik daarna niet meer kan stappen zoals de vorige keer. @ingeltje: Dat is zoals anderen al zeiden colostrum, de eerste melk. Is normaal dat het rond deze periode begint. Ben benieuwd wanneer het bij mij gaat beginnen. Ik ben waarschijnlijk een beetje raar (omdat natte plekken edm natuurlijk niet leuk zijn), maar als er gelekt wordt dan weet ik tenminste dat alles werkt of zoiets @cossy: Hopelijk vind je snel een geschikte woning. Kan echt k*t zijn in Nederland heb ik al gemerkt. Wij stonden eerst ook op een wachtlijst van 5 of 6 jaar hier, maar toen werd er plots een gerenoveerde verdieping van een flatgebouw opgeleverd, dus we hadden geluk. Ik duim dat jij ook geluk hebt. Snap wel niet dat je geen voorrang krijgt ofzo, de mensen van de woningbouwvereniging (of hoe dat ook mag heten waar jij woont) zouden toch moeten zien dat het niet haalbaar is om met zn drieën waaronder een baby op één kamer te wonen Leuk dat je ukje trouwens zoveel voelt trappen nu. Eens ze beginnen, houden ze niet meer op heb ik gemerkt. Voel em nu ook de hele dag door. Alleen jammer dat mn vriend nog niks kan voelen :s @yule: wanneer was het party animal gisteren weer aanspreekbaar? @ydnic: alsnog een gelukkige verjaardag! @funnyMe: goed dat je er weer bent. Wel jammer dat je zoveel last hebt @tinkerbell: eek, dat is schrikken. Vind het wel een beetje stom dat je ouders zo reageerden. Het is natuurlijk niet leuk voor hen, maar je doet het toch niet met opzet en hoe jij je nu voelt komt echt wel op de eerste plaats, zéker als je al die klachten hebt. Gelukkig is het nu weer wat beter, maar doe rustig aan! @sunshine: handige link! Ik word er ook niet meteen gelukkiger van, want ik heb best veel pijn bij die kuiltjes, maar vooral als ik ga liggen. Soit, ik kaart het wel aan bij de VK, maar aangezien ik van mezelf rare gewrichten heb (kaken en heupen die ik uit de kom kan halen enzo), maak ik me nu niet te veel zorgen. Zo, dit is alweer een heel boekwerk , maar als het mag nog even iets over mezelf Mn rustig weekend was natuurlijk allesbehalve rustig, maar wel leuk. Zaterdag de Prénatal verder leeggekocht en zowaar 2 rompertjes gescoord (en sokjes en een mutsje). We hebben nu zo goed als het hele basispakket, dus ik ben blij. Ook nog verf gehaald voor de grote schilderwerken van deze week s Avonds zijn we nog gezellig uit eten geweest. Was prachtig weer, dus we konden op het terras zitten (samen met de rest van de stad, was echt héél druk, maar wij hadden tijd, dus heb me niet druk gemaakt over een beetje wachten). Gisteren vrienden en schoonmoeder op bezoek gehad. En behang afgetrokken. Vriend dacht dat het heel moeilijk zou gaan, dus die wou even testen. Kwam gelijk een heel stuk af. Leuk, dachten wij en letterlijk 5 minuten later was de hele kamer behangvrij (nu ja, op een paar kleine stukjes na). Reuze meevaller dus. Fijne maandag allemaal! (lekker korte week, joepie)
goedemorgen meiden hier een echt maandag ochtend grrr. mijn zoontje viel vanmorgen van de bank. hij rent er steeds op en waarschuw hem steeds haal hem er af eer ik mijn kont heb gekeerd is ie er al weer op. ik had zijn flesje chocomelk in mijn handen zette ik snel neer en trooste hem hij heeft niks alleen de schrik. dus ik geef hem zijn flesje(nog niet goed dicht) huppa alles over ons heen dus weer brullen. kon hem dus gelijk weer wassen gelukkig nog geen kleertjes aan dus zijn pyama was bruin. heb op het moment maar 2 spijkerbroeken die ik pas een was in de was nog nat en de ander had ik aan dus ik kon gaan zoeken naar een broek die ik aan kon hihi. heb het weekeind nog een linnenbroek gekocht maar zo lekker is het weer nu niet. nou ga maar ff snel wat in het huis doen en dan straks weer mijn zoontje halen van het kdv.
hoi hoi Ik heb net de 20 weken echo gehad en alles was goed! Was wel 6 dagen jonger volgens de metingen maar ben zelf ook maar een kleintje. Wel grappig ik voel het kindje nu enorm veel! en dan voelde ik het en zag ik het op de echo leuk om daar een beeld bij te hebben. Maar ja t is natuurlijk een medische echo en ik wil zo graag wat langer rustig kijken. Dus ga maar even op zoek naar een echo bureau. We willen trouwens niet weten wat het wordt. Lekker echo berichtje maar ben zo blij moet t even kwijt! groetjes mica
goedemorgen ladies jullie zijn er vroeg bij werd net plots duizelig en hoorde iedereeen van heel ver voel me opeens zo slap terwijl ik toch genoeg heb gegeten en gedronken
Hier alleen even een mailtje om excuses te maken voor een aantal dagen niet schrijven. mijn dochtertje van 4 loopt al dagen met hoge koorts, na een keelonsteking volgens onze eigen huisarts donderdag hebben we haar gisteravond laat met 41 graden koorts en overal vuurrode plekken en bloedneuzen mee genomen naar het ziekenhuis waar naar onderzoek bleek dat ze rood vonk heeft dus heb helemaal geen tijd gehad excuses, het gaat nu overigens langzaam weer wt beter met haar.
@ delayla waarom je excuses aan bieden je bent ons niets verplicht en de gezondheid van je kinderen is veel belangrijker dat het hele internet gebeuren hopelijk gaat alles voorspoedig met je kleine en ook met je zwangerschap groetjes
Hi Ik kwam ff over de bedrijfsarts schrijven. "goedemorgen" "goedemorgen" "je bent zeker ziek nav je zwangerschap? Hoever ben je" "21 weken. Het is een tweeling" "hoeveel werk je nu?" "4 dagen van 5 uur. Maar na mn werk ga ik naar bed. Ik kom er uit om te eten en ga daarna terug. Ik trek het gewoon niet meer. Maar ik wil me ook niet ziek melden" "ga voorlopig maar eens 4 dagen van 3 uur werken. En misschien dat je wat dingetjes kan doen op kantoor" Dus ik heb het met mn leidinggevende besproken. DIe gaat er even over denken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Waarschijnlijk ga ik de gezinnen die in het ziekenhuis zijn bevallen opvangen zodra ze thuis zijn. Dat is altijd wel erg leuk werk!
Nou wij zijn weer terug...alleen zonder 3d echo helaas....mevrouw had geen zin om zich om te draaien en keken dus tegen haar achterhoofd aan ... hopen dat ze volgende keer wel zin heeft om te poseren Verder was alles goed... goed gegroeid, dus weer helemaal goed gekeurd voor een maand