Hallo allemaal, Wat een boel geklets alweer! Ik was in de tweede ronde zwanger. Had er echt niet op gerekend, want mijn vriend had een jaar of 4 geleden een keer zaad ingeleverd bij een donorbank. Toen kwam hij niet door de selectie heen, omdat het te slecht was (te weinig beweeglijk ofzo). En hij heeft ook nog wel een paar keer een blowtje gerookt de laatste maanden , wat ook erg slecht voor je zaad schijnt te zijn! Maar zijn zwemmers hebben het toch gehaald, en mijn eieren zijn natuurlijk gewoon heeeeeeel goed... ahum! Ik ga geen angelsounds kopen, want dan word ik ook para als ik niks hoor....! MvM twijfel ik nog over, omdat ik eigenlijk eerst zelf graag zekerheid wil dmv een echo. Dan kan ik nog 6 weken in potjes piesen. Stel dat er niks zit, of een windei.... dan zou ik me rot schamen! Misschien slaat het nergens op, maar zo voel ik het... Ik heb een klein buikje van mezelf, ik merk dat ik 'm slechter in kan houden (doe ik altijd standaard), vooral 's avonds. En ik denk nu ook: ik ben zwanger dus ik hoef nu niet slanker te doen dan ik ben...! Ga zo ff eten, dus ben er weer tussen uit. Doeg!
@Ingeltje: Ja klopt ik heb een zeer onregelmatige cyclus, tussen de 27 en 35 dagen. Ik weet dus niet hoe het deze keer was geweest, vandaar dat ik afg maandag de echo heb gehad om te meten hoever zwanger ik ben. En ik denk dat jullie het meteen goed doen, ik heb gewoon mijn 1e dag van de laatste menstruatie voor de banner gedaan, en ben nu helemaal gewend aan 7w5d, helaas moet ik er aan geloven dat het minder ver is. Vind ik opzich niet erg, als het maar groeit. Ik krijg al wel een beetje buikje, ben vanmezelf best slank, en heb dan ook geen buik, nu valt het wel wat meer op, gelukkig kan ik het op me werk nog wel verbergen haha
Dag dames, @ Selina: sterkte meid... Morgen komt MvM langs, ben benieuwd... Ik hoop wel dat ze in een discrete auto komt, want anders weet de hele buurt het meteen, hahaha. Ik heb het al aan enkele collega's verteld (aangezien ik al 1 1/2 week misselijk ben en nauwelijks kan eten terwijl ik normaal gesproken de hele dag loop te snaaien) en ze reageren allemaal zó leuk en lief, daar word ik nog blijer van dan dat ik al was. Komend weekend is de familie aan de beurt, kan haast niet wachten! Prettige avond allemaal, Pupke
Hoi meiden, vanavond mijn zus verteld. Een hele leuke uitbundige reactie. ik ga nu slapen ben moe. tot morgen ochtend.
Hey Meiden. Nou mijn zusje kwam net een cadeautje brengen. Een speelkleed van nijntje. Heel leuk met leuke kleurtjes en dan twee van die bogen er overheen. Had vanmiddag van mijn moeder al een lief mutsje en een paar slofjes gehad. Ga nog ff op de bank zitten, crackertje eten en naar bed. liefs kaatje85
Ha Ha, Een dame van Moeders voor Moeders in een roze met lichtblauwe auto, met een krat vol groene flessen voor je deur... Ik heb zo'n vermoeden dat dat hem niet zal worden. Anders hoeft toch niemand? ALs er iedere keer een chauffeur met groene flessen langskomt dam vraag ik me al af hoe discreet dat is. Ik wil het in elk geval ook niet aan de grote klok hangen hier bij de buren. Yule, Je hoeft echt niet bang te zijn dat MvM het vreemd zouden vinden als er toch iets aan de hand zou zijn waardoor je niet deel zou kunnen nemen. Ik had me vorige keer laat aangemeld in 11e week, omdat ik eerder niet in NL was. De dame belde me om een afspraak te maken en toen moest ik haar zeggen dat het niet meer hoefde ivm de MA van mijn tweelingzwangerschap. Die dame was juist erg meelevend. Van MvM kreeg ik daarna ook nog een brief om me sterkte te wensen en ze bedankten me voor het feit dat ik wel mee wilde doen. Dat vond ik erg sympatiek. Ik vrees dat ze daar zo'n beetje alles al wel hebben meegemaakt met zwangerschappen die mislopen. Maar evengoed snap ik dat je liever nog even wilt wachten. Die echo bevestigd toch dat je zwangerschap echt is.
wij zijn 17 maanden bezig geweest waarin ik 5 keer een eisprong heb gehad, de 2e was ik zwanger helaas geeindigt in een mk en nu de 3e keer raak! Ik heb van mezelf ook een buikje vind het wel jammer dat je zo minder goed kan zien of je al een buikje krijgt (tenminste dat gevoel heb ik) Merk wel dat mn buik 's avonds harder is en ik kan mn buik niet meer inhouden...
Good morning! Ik hoop dat jullie je beter voelen dan ik.... was gisteravond zooooo misselijk en dat is gebleven tot nu...tjemig. Als dit nog 7 weken zo blijft...help!
Balen Yule! Succes meid! Ik lag gisteren ook al heerlijk om negen uur in mijn bedje, en ik heb geslapen als een roos! Met een nachtelijk toiletbezoek, maar dat is vrij standaard nu Ik heb vandaag de hele dag curus, daarna ben ik lekker vier dagen vrij. Morgen naar de huisarts en naar MvM. Fijne dag, tot vanavond! Liefs Steen
Hallo dames! Ik kan het nog bijna niet geloven, maar ik kom mij hier melden. Ik ben, als ik uitga van 38 weken na mijn eisprong op tweede kerstdag, uitgerekend op 17 september. Ik ben zo blij! Liefs Azeb
Azeb! Gefeliciteerd! Toch nog een eitje gevonden, goed zeg! En ook nog zwanger! Welkom hier en klets lekker mee.... Yule
Goedemorgen, @Azeb..gefeliciteerd! Allemaal weer misselijk opgestaan? Vervelend Yule! Ben je er al achter wat echt helpt tegen de misselijkheid? @Kaatje..leuk al die cadeautjes...aan het einde hoef je niets meer zelf te kopen Mijn schoonouders zijn gisteren geweest om de echofoto te bekijken, al zie je vrij weinig hihi We hebben een limegroen dekentje gekregen voor de wieg en we mochten van ze meubels uitzoeken. Echt super lief alleen denk dat we ze toch zelf gaan betalen, voel me anders te bezwaard. Verder nog steeds heerlijk misselijk...wordt er af en toe niet goed van. Ga nu naar mijn werk, hopelijk werkt de afleiding. Hebben jullie al kennis gemaakt van die 'lekkere' geur van de flessen van MvM? Ik hou echt mijn neus dicht anders ga ik over mijn nek...bah. Die vrouw van MvM had me al gewaarschuwd!
Hallo allemaal! Ik zag gisteren op de lijst nog niemand bij 15 september staan, weet niet of dat al is veranders, maar hier ben ik iig, uitgerekend op de 15e! Ik ben in de 4e ronde na miskraam zwanger geraakt, en de vorige zwangerschap (wat dus op een mk is uitgelopen) was het de tweede ronde raak! Vrij snel dus!
goede morgen lekker geslapen allemaal? @Azeb en wens3 welkom bij semptember moeder en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap dat het maar een mooie 9 maanden mag zijn. ik ben vanmorgen iets te fanatek opgestaan kreeg ineens een vlaag met verschrikkelijke misselijkheid. Nu wat gegeten gelukkig trekt hij een beetje weg.
@Azeb en wens 3 : van harte met jullie zwangerschap! Ik ben ook een beetje te fanatiek geweest, ik dacht om half 10 op te staan en dan direct douchen en aankleden, zonder iets te eten....moet ik niet weer doen, werd duizelig, misselijk,zweten. Ik heb weleens gehoord dat je tegen de misselijkheid een crackertje oid bij je bed kan neerleggen, dat je direct iets kan eten. of een slok cola nemen.
Goedemorgen meiden. Hier weer een die misselijk opstaat, en werd ook wakker met het gevoel of ik een tennisbal in mijn strot heb. Je weet wel, dan wil je slikken maar hebt het idee dat je dat dan langs zo'n bal in je keel moet duwen. Heb het nu nog maar hoop toch wel dat het snel verdwijnt. Voor alle nieuwe zwangeren : Gefeliciteerd. Heb vorig jaar bij een vriendin aan zo'n groene fles geroken en idd lekker is anders. Die vriendin deed het zo : Ze vind haar plas op in een litermaat, nam dan een hap lucht, opende de deksel en goot het over. Zo heb je er het minste last van Ik wacht nog steeds op een telefoontje. Ben vanavond weg dus hoop niet dat ze dan vanavond bellen, en anders heb ik een antwoord apparaat.
ow ja weten jullie al of je, en zo ja waar een babysite aan gaan maken? ik heb er gister een aangemaakt ( hoezo vroeg? haha), maar daar kan je ook een dagboek bijhouden,en dat vind ik wel erg leuk. www.babyvankoert.toddler.nl Heb gister trouwens een zwangerschapsdagboek van Lenny Duijvelaar besteld. Heb ik erg veel positieve reacties over gelezen. Wordt dan ook veel vragen gesteld aan de papa. Liefs kaatje
Hi Wens3, Van harte gefeliciteerd en welkom hier! @Kaatje: ik hou een dagboek bij op de FertilityFriend site, daar kun je ook afspraken bij de VK e.d. in kwijt en symptomen registreren. En iedere dag een tip! Ik zag ook zoiets in het nederlands, weet niet meer hoe het heette. Ik zal het ff nakijken. Je betaald een bedrag en aan het eind van je zwangerschap wordt er dan een boek van gemaakt met je eigen dagboek, foto's etc erin. Wel heel leuk om te hebben!
Ik moet zo overgeven maar ik wil niet ! Kan daar zo slecht tegen en zeker als ik alleen thuis ben.maar ja kan het beter nu hier kwijt dan straks op het werk. Als ik vroeger bij mijn ouders thuis moest overgeven begon ik standaard te huilen en riep ik " ik wil niet meer" waarop mijn moeder dan heel droog antwoorde " ja dat zei ik ook toen jij geboren werd" haha.
Dat boek van Lenny Duijvelaar heb ik ook van mijn moeder gekregen. Tegen ochtendmisselijkheid helpt inderdaad in bed alvast een crackertje/beschuitje eten en thee drinken. (fijn als je man al weg is naar werk!) Gemberpillen schijnen ook goed te helpen. Mijn misselijkheid is minimaal. Heb wel ook zo'n bal in m'n keel, niet weg te slikken zeg...