September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Geweldig Diddl! Fijn dat je de lijst zo goed bijhoudt.
    Ik heb net m'n eerste plasje gedaan in de literkan hahaha!
    Vandaag hele dag raar gevoel, misselijkachtig. Pffff... honger, maar geen honger! Slijmbrok in keel die maar niet weg te slikken is! Maarrrr...dan gebeurt er tenminste wat in mijn lichaam, dus blij blij!

2. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    hoihoi,

hihi dat ik niet in de chinezen geloof, wil niet zeggen dat ik denk dat ze ongelijk hebben hoor! dus bij mij mag er een vraagteken staan in plaats van jongen, want ik heb nog geen flauw idee ;)

3. Gerda72

Gerda72 Actief lid

4 jul 2006
    113
    0
    0
    Hallo,

Ik kom me hier aanmelden. Mijn bevallingsdatum is 14 september. De kalender zegt een jongen, ik denk zelf ook een jongen.
    Het is ons tweede kindje. We hebben al een kind van 4 jaar, ook van september.

Groetjes Gerda

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hee leuk, nog iemand uitgerekend op 14 sept.....
    Merel kwam vorig jaar precies een week te vroeg...ben benieuwd.

5. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Gezellig zo in september :D
    Ik ben in ronde 5 zwanger geworden.
    Ik merk ook al dat mijn broeken strakker worden, maar dacht dat ik het me inbeeldde. Nu ik jullie verhalen lees, denk ik dat ik wellicht echt dikker aan het worden ben. Ik heb normaal al een buikje, dus dan valt het minder op haha. Ik ben s'avonds erg moe en heb heel gevoelige borsten (vooral aan de zijkant richting mijn oksels zeg maar). Ik merk nog niets qua eten/drinken. Bij mijn vorige zwangerschappen ging ik al over mijn nek bij de lucht van warm eten en lustte ik ineens geen gebakken eieren meer. Nu smaakt alles me nog en ik hoop dat dat zo blijft.
    Esje

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @Ingeltje ... doe m'n best met de lijst, maar jullie mogen best helpen hoor. ;)
    Fijn dat je blij bent met je kwaaltjes, meestal is dat wel anders. :)
    @wens3 ... heb het al veranderd. Nam het zo aan na het lezen van je stukje. :)
    @Gerda72 ... welkom meid en gefeliciteerd. Je staat op de lijst.

7. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Even een kort vraagje of jullie dit herkennen:

Ik ben dus niet 's ochtends misselijk maar alleen 's middags (na de lunch) en 's avonds. Ook merk ik dat als ik me op mijn werk te druk maak (spannende dingen, rennen en vliegen naar afspraken) mijn hart echt te keer gaat! En dat ik een beetje trillende handjes krijg. Voelt niet echt fijn, en dat dus nog gecombineerd met misselijk. Wel het teken dat er iets gebeurt, maar of ik dit lang vol ga houden...

Denk dat ik vanmiddag maar een uurtje eerder naar huis ga. Gezondheid gaat natuurlijk voor het werk (zeker nu het om twee gaat!)

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wat heerlijk om al deze kwaaltjes en dingetjes nu te kunnen delen zeg!
    Ik ben uitgerekend op 17 september (denk ik zelf).
    Ik ben dertig jaar en dit is mijn eerste kind. De geslachtskalender zegt dat het een jongen wordt, ik heb zelf nog geen flauw idee!
    Ik heb al een dikke week erg veel last van mijn borsten. Ik heb het idee dat ze ook al groter geworden zijn, maar dat weet ik niet zeker.
    Verder voortdurend een zeurend, bijna misselijk gevoel in mijn buik, wat even weg gaat als ik iets eet. En ik ben volgens mij ook al dikker geworden, maar dat kan bijna niet volgens mij zo vroeg al. Maar misschien ook wel!
    En slapeloze nachten! Om gek van te worden.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik merk dat ik heel snel buiten adem raak als ik enige inspanning vertoon! Je moet me eens zien als ik de trap op ben haha!
    Ik heb meestal 's avonds meer last van maagzuur. Echt misselijk ben ik gelukkig niet. Ik kreeg net wel bizarre trek in de pizza die in de diepvries naar me lachte...ik kon hem niet weerstaan en heb hem helemaal naar binnen gewerkt :oops: Het was de eerste keer dat ik zoiets ervaarde haha maar ik kon echt geen nee zeggen! Had toch echt al genoeg gegeten..maar ja.

10. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik moet mezelf dwingen om juist wat te eten.. Voel me zo misselijk de gehele dag door.. Ik heb gembercapsules, maar werkt wel maar niet 100%.. Ik geef gelukkig niet over.. Maar als ik alleen al eten ruik, of gebakken vlees bleh...

Ik ga straks maar soep maken, ik moet toch wat eten.. En beschuit en geroosterd brood gaat er ook wel in met thee..

Maar vindt het wel leuk om te lezen dat iedereen andere kwalen heeft en het ook anders beleeft.. Ik heb 2 vriendinnen die bevallen zijn jl en die hadden helemaal nergens last van! Raar he..

xxx Naatje

11. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Vandaag heb ik eigenlijk niet zoveel last van "kwaaltjes" alleen net zoals jij Ingeltje trek in dingen en ik ben wel moe.

Hster de misselijkheid heb ik ook niet alleen 's ochtends maar ook niet elke dag erg verschillend.
    Mijn hart maakt soms ook wel "overtoeren" als ik druk ben.

Esje72 vind je t ook niet apart dat je zwangerschappen toch zo verschillend kunnen zijn ik heb dat ook ik heb nu toch echt andere kwaaltjes als bij mijn vorige zwangerschap.

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @gerda gefeliciteerd en welkom bij semptember mama´s

@ingeltje ik heb ook de hele tijd trek, maar zodra ik dan 1 hap neem ben ik misselijk. kan ook elke dag niet kiezen wat ik moet eten ´s avond omdat ik gewoon verder nergens trek in heb. Ik heb ook als ik de trap op ga dat ik halverwege al op ben.

@hster ik merk ook als me iets te druk maak dat ik trillerig wordt en Af en toe zelf duizelig.

13. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! :D

Ooh heerlijk al die kwaaltjes....pfff ben die misselijk echt wel een beetje zat. Heb net bij de Kruidvat 'Puur Mama, zwangerschapsgranules, bij ongemakken in de ochtend' gekocht..hopelijk helpen ze.
    Af en toe een pepermuntje werkt bij mij ook. 's Nachts heb ik water en een cracker naast me liggen.

Leuk hé die flessen vullen Ingeltje ;)
    MvM had mij na een week nog niet gebeld, toen ben ik zelf gaan bellen..was iets mis gegaan in het systeem dus werd 10 min. later teruggebeld.
    De flessen staan bij ons in de achtertuin dus denk dat sommige buren het wel zullen zien.

Heb eigenlijk nog maar twee broeken die nog een beetje lekker zitten, de rest zit te strak en krijg er buikpijn van. Denk dat ik volgende week al naar een positiebroek ga kijken. :oops:

's Nachts moet ik ook naar het toilet (eerder nooit) dus er gebeurt veel in onze lichamen

14. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Ik vind die flessen niet zo erg stinken, maar ik kan automatisch goed mijn neus dichthouden. Dus misschien doe ik dat wel.
    MvM heeft bij mij binnen 1 dag terug gebeld. En vandaag zijn ze meteen geweest dus kon vandaag meteen aan de slag.

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Heb nog even de foto van onze 1ste echo in mijn album geplaatst :D:d

16. vlinder79

vlinder79 Lid

10 jul 2007
    82
    0
    0
    Hey Dames,

Heb nu al drie nachten echt heel slecht geslapen. Moet er wel vier keer uit en kan dan niet meer slapen. Lig ook niet meer zo lekker, aangezien ik altijd half op zij en buik slaap maar dat irriteert me nu al. Verder is het ook nog eens heel druk op het werk en met de studie. Voel me dan ook echt gesloopt nu. Moet in het weekend volgens mij echt proberen mijn rust te pakken. Hebben alleen drie verjaardagen. Denk dat ik manlief maar mooi alleen laat gaan. Hebben jullie hier ook last van? Misselijkheid is bij mij erg wisselend, maar heb wel het idee 's avonds nog meer last te hebben dan 's ochtends.
    Fijne avond allemaal.
    Groetjes,
    Vlinder79

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    De3 nieuwe zwangeren heel erg gefeliciteerd en welkom.

En verder even antwoord op de vragen;

Ook ik ben vanaf de middag meer misselijk. Alhoewel ik om 7 uur niet te hard tegen de wind in moet fietsen, maar iets rustiger aan moet doen, anders komt het wel opzetten.

Ik was trouwens in de 3e ronde na mijn MA zwanger. De keer daarvoor gelukkig ook vrij snel. Ik heb nl ook nog maar een beperkt aantal vruchtbare jaren voor me. Maar ja, alles is relatief natuurlijk. In elk geval zijn we supoerblij dat het weer gelukt is.

MvM deed er ong een week over om terug te bellen, maar daar zaten ook feestdagen tussen. Ze komt 8 dagen nadat ze gebeld had, dus waarschijnlijk is het echt druk.

Over groeiende buiken, moeten we niet vergeten dat we slechts milimeters in onze buik hebben en ook nog superkleine vruchtzakjes. Maar een vrouwenlichaam maakt zich op vele manieren klaar, vocht vasthouden, vetafzet rond je heupen en buik oh ja en rondere borsten natuurlijk. Maar dat alles kan maken dat broeken strakker zitten. En lekker meer snoepen in december natuurlijk ook. Dus waarschijnlijk gooien collega's het daarop als je wat voller bent dan voorheen!

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ooh Krisstel! Ik ben jaloeeeers! Ik wil ook een echo-echo-cho-ho-ooo-oo-o....
    Pfff die pizza zit nu dwars, hoe leg ik nou mijn man uit dat ik geen trek in avondeten heb, zonder te hoeven verklappen dat ik een pizza heb verorberd...?! :D

19. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Ingeltje, hahahaha! Tja, hoe leg je dat uit... Je kunt natuurlijk zeggen dat de pizza zó in je mond sprong en je er hélemaal niets aan kon doen, maar of hij dat gelooft?

@Vlinder79: het 's nachts vaak wakker worden heb ik ook, al gaat het elke nacht een stukje beter. Ik word wel elke ochtend zo tegen 5.00 uur wakker en dan ga ik maar wat tv kijken of Tetris spelen. Maar gek genoeg ben ik overdag niet overdreven moe!

Verder gaat het zijn gangetje. ik val alleen behoorlijk af aangezien ik nauwelijks kan eten. Maar ja, die kilo's komen er vast weer snel bij.
    Nou, nog 45 minuten en dan komt de dame van Moeders voor Moeders. Jullie maken me helemaal nieuwgierig naar de geur van die groene flessen, ik kan haast niet wachten!

Liefs Pupke

20. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    kristell wat een mooie echo leuk om het zo te zien. Bij 6 weken al. Was dit een gewone echo? want meestal kunnen ze dat vanbuiten af toch nog niet zien? Maar echt ben wel een beetje jaloers wij moeten nog 3.5wk wachten. Maar het is echt het wachten waard.
    Ik denk niet dat ik had moeten zeggen dat ik nergens last van had. Wordt meteen geregeld. Ik ben echt verschrikkelijk misselijk. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet eten. Denk dat er niet veel inblijft. Maar ingeltje ik heb ook verschrikkelijke trek in pizza Zouden ze bij NYP de juiste mozzarella gebruiken? nou ik ga zo met mijn man eerst maar ff boodschappen doen. En kijken of ik wat gezonds kan vinden waar ik trek in heb. Vlees trekt me nu helemaal niet.

Ik hou het 's nacht gelukkig met 1 keer plassen nog redelijk vol. Hopelijk blijft dat nog ff zo. maar ja anders moet het toch maar. ;)

Deel Deze Pagina