September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Ingeltje ik begrijp precies hoe je je voelt hoor, ik heb gisteravond ook weer de hele avond een keiharde buik gehad, echt niet fijn :( Toen ik vanmorgen wakker werd had ik ook elke keer weer krampen, jeetje ik was echt nooit onzeker over mijn zwangerschap maar door dit soort ongein :evil: Maar ik ga er maar vanuit dat het bandenpijn is, dan ben ik in ieder geval niet zo paniekerig. Maar ik doe het wel heel rustig aan, jij ook hoor! He wanneer heb je nou een gesprek op je werk?

Meiden MET meiden, gefeliciteeeeerd :D De meiden gaan weer goed aan de leiding, altijd al gezegd dat vrouwen het sterke geslacht zijn haha :)

Hier gaat het nog steeds slecht, blijf duizelig en soms harde buiken houden :( Maar ja ik moet vanmiddag naar de fysio voor ademhalingstherapie, ben benieuwd!

Ben vandaag dus thuis dus ik kom soms nog even koekeloeren!

Liefs X

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb intussen contact gehad met het kinderdagverblijf. Gelukkig had mevrouw zich vergist in het mailtje en staat mijn kindje gewoon ingeschreven op het kinderdagverblijf van mijn keuze. Er is wel een wachtlijst maar ze zei dat het wel in orde zou komen.

3. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@Ingeltje: iek, dat is inderdaad schrikken als het zo regelmatig komt. Hopelijk was het alleen maar gisteren en houdt het nu weer op.

@Jannes: Ik woon helaas in een redelijk badloze omgeving :cry: M'n moeder heeft een bad en m'n vader ook, maar die wonen in België. Over 3 weken ga ik er weer heen, maar dan zit de dag altijd zó vol... maar wie weet lukt het wel.

@Tinkerbel: Nog meer harde buiken :( Krampen zullen inderdaad wel banden/groeipijn zijn, maar het blijft niet leuk. Veel succes vanmiddag bij de fysio, hopelijk heb je er iets aan.

@roshi: gefeliciteerd met je meid!

Het gaat weer hard met de meiden, septembermama's 2008 gaan voor een vrouwenoverschot zorgen :p Ik blijf bij m'n voorgevoel dat het bij mij een jongetje wordt, maar dat zullen we moeten afwachten. Als het bij de volgende echo onvermijdelijk te zien is, zet ik het misschien wel hier neer, maar denk eerder dat ik het geheim ga houden dan. Maar dat is pas voor 30 mei natuurlijk ;)

@eva: Gelukkig is het toch nog goed gekomen met het KDV. Wel rot van je voet :( , maar beter nu die tape dan op vakantie. Rust maar lekker uit, zodat ie helemaal hersteld is tegen dat je vertrekt.

Heeft iemand Elin trouwens nog gespot de afgelopen tijd? Ik ben m'n buddy kwijt *paniek* Kan natuurlijk altijd even sms'en, maar weet niet of dat ervoor bedoeld is. Eerst even horen of iemand hier nog iets gehoord heeft. Hoop dat alles goed is :(

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Succes bij de fysio!
    Ik heb om half 1 gesprek bij bedrijfsarts.
    Die krampen i.c.m. de harde buiken zijn ook hetgeen mij de meeste zorgen baren. Ik vind het ook eng, terwijl ik net als jij er heel nuchter tegenover stond. Nog steeds ben ik niet iemand die in paniek schiet hoor, maar ik wil mijn kindje beschermen en ik kan er niets anders tegen doen dan rusten! Maar aangezien ik 1 grote rode streepbuik heb, vanochtend druppels (!) melk op mijn arm had liggen en mijn banden nu flink voel; durf ik het nu onder de groeispurt te scharen.

5. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Nog even een keer een de zelfde vraag. Ik werk nu nog 35 uur p/w, maar het wordt nu best wel zwaar. Ik heb het wel aangegeven dat het toch wel zwaar begint te worden. Of hebben jullie het gewoon via de arbodienst geregeld? Heb je geen verklaring of iets nodig van het ziekenhuis?

Ik ben ook op de helft !! \:D/

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, vond die rompertjes enzo van de ah ook niet leuk.

Eva.. Minder van je voet,maar gelukkig mag het er voor de vakantie af.
    Je hoeft je over het KDV dus geen zorgen te maken. lekker :)

Iris. elin al ff niet gezien,maar geloof ook niet dat ze normaal veel online is.. En ja je kan sms'en dat is het risico als je je nummer geeft haha

Net terug van de dierenarts en het konijn doet het goed ! Over 3 weken mag het trappetje weer in zijn hok en mag hij dus ook weer op de bovenetage.
    Op de terug weg in de auto vond hij het geloof ik niet zo leuk ( of ik rijd heel slecht ) maar hij plaste mooi in de draagtas.. lekker hoor.
    Stinkt gelukkig minder dan kattenpies.

En nu maar wachten op de box.....

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha dames!

Woh wat een meiden er weer bij! Jessejaime, Roshi en dreames proficiat met de goede echo en natuurlijk jullie MEISJES!

@ Irisb ik ken dat gevoel me naar het kantoor moeten slepen. Meestal gaat het over als ik er eenmaal ben maar nu zou ik het liefste de hele dag in de tuin gaan liggen slapen... helaas zit dat er weer niet in :(

@ Eva sjit van die ontsteking in je voet. Gelukkig is het maar voor een paar dagen. Hoe kom je aan zo'n ontsteking?

@Anno is die lendenband ter ondersteuning?

@ Jannes wat gaaf dat jij de kleine uk al kunt voelen, haar lichaampje bedoel ik dan. Dat lijkt me echt heel speciaal!

@ Ingeltje ja ik vind het ook af en toe erg eng met die harde buiken maar meestal blijkt het dan idd de groei te zijn. Zeker als je ook de melk al ziet zitten zal het daar wel mee te maken hebben. Maar leuk is het niet.

@ NIC 79 ik heb er nog geen ervaring mee dus durf het niet te zeggen. Ik heb alleen mijn contract van 40 uur naar 36 gewijzigd maar ik krijg dus ook maar 36 uur nu uitbetaald. Dus dat heeft niks met ZW te maken.

Zijn er al dames die een bruine streep over hun buik hebben lopen? Dat schijnt ook bij de zwangerschap te horen maar ik heb er in elk geval nog geen gezien.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nic. Ik ben naar mijn cheffin gegaan,heb daar aangegeven dat ik 40 uur niet meer trok. Ze heeft me toen eerst tot 15.30 laten werken ipv tot 18.00, maar moest van de vk nog minder werken.

Toen heeft mijn cheffin me bij het UWV gedeeltelijk ziek gemeld,en dan krijg je een oproep van de arbo.

Als je baas moeilijk doet heeft hij pech hoor. Jij hebt recht om minder te werken als je het niet trekt.

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @wupje: ik heb tijdens de zwangerschap geen streep gehad, na de zwangerschap dus ineens wel :confused:

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hi Nic, het ligt een beetje aan je werkgever. Ik werk in een mulitnational, dus bij ons gaat alles via de officiele weg. Zou ik minder willen werken, heb ik verklaring nodig van arts of VK.

Maar bij kleine werkgevers kun je het gewoon met je baas bespreken (of met P&O) en die leggen het voor aan de arbo. Op dit moment zou ik dus even naar je leidinggevende gaan en het bespreken. Hij/zij kan wel aangeven hoe het moet verlopen.

11. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Grappig, al die ontwikkelingen! Mijn boobies zijn juist weer opgehouden met lekken; bizar... Mijn meisje beweegt wel veel meer nu! Nog iemand enig idee wat am.d. betekent op je zwangerschapskaart? Ik word ook nooit gewogen trouwens en weet ook echt niet hoeveel ik wel of niet ben aangekomen. Heb nog niet echt mijn trek terug dus denk niet dat het veel is...

12. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@wupje:Ik heb iig geen linea negra (latijnse naam klinkt zo leuk :p ). Heb wel gelezen dat het vaker voorkomt als je huid donkerder is. Aangezien ik al m'n hele leven een goeie imitatie doe van melk, verbaast het me niet echt dat ik geen streep heb.

Ben blij dat ik niet de enige ben die zich elke morgen richting kantoor sleept ;) en gaat inderdaad over als ik er eenmaal ben. Maar elke dag toch erg blij als het weer halfvijf is geworden. Het is ook gewoon vervelend dat ik niet op 100% capaciteit zit. Fysiek is alles wel in orde en gaat het best, maar mentaal ben ik echt niet wat ik moet zijn. (qua concentratie enzo dan, ik voel me wel helemaal blij en gelukkig :D )

En nu we het toch over boobs hebben... hier wordt nog niet gelekt (al zag ik zondag wel piepkleine druppeltjes, maar niks dat doorzette) maar heb wel de indruk dat ik alweer aan een grotere BH toe ben :confused: Zou dan E worden... en ben begonnen met een C. Ach ja :D

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja is ook heel leuk. De eerste keer twijfelde ik, maar nu herken ik het duidelijk (heb het ook aan VK gevraagd). Soms heb ik links een deuk in mijn buik en rechts een bult. Ziet er heel grappig uit. Als ik dan aan die bult voel, dan voel ik haar echt. Kan soms niet verklaren wat ik voel, dus rug, beentjes ofzo. Weet niet hoe ze nu ligt.

En als ik er dan op duw, voel ik haar ook weer weggaan... ha ha.. Heb ik haar lopen porren :D

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nic. bij mij vroegen ze idd ook wel om een bewijsje van de vk of de fysio.

15. mamameike

mamameike Bekend lid

hoi meiden
    heb zo de balen, had nu net op iedereen gereageerd, valt het forum weg.....vervelend, ga nu niet weer alles typen!

f in het kort, nieuwe meiden, welkom
    ik heb al een boel mooie buiken, kamertjes en kinderwagens voorbij zien komen zeg!
    leuk om te zien hoe iedereen dat op zijn eigen manier toch anders doet en dat je van een ander ook weer leuke ideeeen op kan doen

aan de hand van de muurstickers heb ik bedacht om een scrapbook/canvas aan de muur te gaan hangen met de namen centraal....ben benieuwd hoe ze gaan worden, eerst maar eens materialen shoppen

16. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    Zoooo, ik heb even geprobeerd 510 pagina's bij te lezen, maar ken nog niet iedereen bij naam en verhaal, hihi, ;)
    Hier ook een sept-mama, pas eind september dat wel. Geen lekkende borsten, wel slaap, moe en pfff, wat is 40-uur werken best een hoop. Maar goed, het gelukkige gevoel overheerst, vind zwanger zijn eigenlijk best leuk, beetje met je groeiende buikje pronken, hihi.

Nou ga weer een beetje bijlezen naar de rest van jullie verhalen!

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mama meike, leuk idee !

Yoyo. Welkom. Als je op de lijst wilt,moet je even gegevens doorgeven.

De box is er !
    Ga hem nu even in elkaar proberen te zetten. Hoeft mijn vriend dat straks niet te doen.

Zo handig ben ik vast wel :)

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Welkom, yoyo.

En joepie voor de box, Kaatje :)

Iets minder joepie hier. Denk dat ik nu echt wel harde buiken heb, maar vind het erg vervelend dat ik het niet zeker weet :( Sinds een halfuur heb ik echt zo'n samengeknepen gevoel in m'n buik, alsof alles helemaal aangespannen is. Maar het is niet in vlagen, maar gewoon constant. Denk dat ik morgen de VK maar even bel en als het zo meteen niet over is, dan ga ik maar naar huis ofzo, want je begint er toch een beetje van te stressen. *zucht* Misschien zit ik me dingen in te beelden, maar is echt geen fijn gevoel :(

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @IrisB: naar mijn weten houden harde buiken niet lang aan. Kunnen in ieder geval niet constant zijn. Wat jij voelt, is denk ik een bepaalde spanning die door de groei van je baarmoeder komt. Mijn VK zegt dat de groei van je baarmoeder rond deze periode het meest en heftigst is.

20. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hebben jullie al specifieke ideeën over hoe je wil bevallen? (In bad of op de kruk, hurken, etc.) En voor de tweelingmama's; gaan jullie voor natuurlijke vaginale bevallingen of krijg je uit voorzorg een keizersnede? Zit de laatste tijd te bedenken hoe ik het wil, dus vind het leuk om andermans verhalen te horen. Oja, en wat voor rol krijgt jullie hubby bij de bevalling? Ik zit bijvoorbeeld te denken om hem de beeb aan te laten pakken ipv de verloskundige (als deze eruit komt, zeg maar). Dat lijkt me mooi; dat het eerste contact van de beeb de handen van papa zijn ipv een 'vreemde'. Nou dames, let me know!
    xxx

Deel Deze Pagina